.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 17:44:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] czerwona kontrolka (O) autocheck
PostNapisane: 02.gru.2009 16:57:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
regularnie pojawia mi się na wyświetlaczu komunikat wymieniony w tytule. U mnie prawdopodobnie wskazuje problem z klockami hamulcowymi, mozna to jakos odlączyć nie rozkrecajac deski rozdzielczej??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 17:04:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
czerwona Panie to raczej cos z hamulcami a nie klocki.Na wstępie sprawdz płyn hamulcowy

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 17:20:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
poziom plynu hamulcowego jest ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 17:29:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
To jeszcze sprawdź poziom oleju do wspomagania hamulców i kierownicy.
A potem sprawdź ciśnienie we wspomagaczu hamulca (raczej nie dasz rady).

W każdym razie tu też są czujniki włączające tą kontrolkę.

Obstawiam padnięte serwo.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 17:37:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
Faktycznie z tym wspomaganiem kierownicy bywa roznie, mozna odlaczyc diagnozowanie pompy wspomagania (autocheck)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 18:13:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
zdiagnozuj usterkę, a nie bierz się za checka.
Czerwone komunikaty z checka mają wpływ na bezpieczeństwo w czasie jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 18:23:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
jeśli jest możliwość odłączenia autochecka od pompy (nie wiem) i komunikat nie będzie się pojawiał to jest to napewno sposób na zdiagnozowanie usterki pompy. Jeśli to jest pompa to napewno ją wymienię. Nie mam dekodera kodów błyskowych (u mnie podpina się to chyba przez popielniczkę)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 18:28:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
Pompa wspomagania w setce odpowiada za układ kierowniczy i hamulce?? Nie mam żadnych nieszczelności pompy, ale z tego co się doczytałem to mam niewłaściwy płyn w układzie do wspomagania. Powinien być zielony, zalecany przez Audi. Może to mieć wpływ na działanie pompy i w konsekwencji autocheck?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 18:58:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Kolor płynu ma dość istotne znaczenie, ale jego zmiana teraz nic nie poprawi. Czerwony ma po prostu tendencję do rozszczelniania układu.

Skoro masz jakieś problemy ze wspomaganiem kierownicy, to albo to wina pompy, albo przekładni. Jeżeli świeci Ci kontrolka hamulców to najprawdopodobniej z winy niskiego ciśnienia w układzie wspomagania hamulców. A ciśnienie wytwarza ta sama pompa (ciśnienie akumuluje jeszcze tzw grucha - często pada, a wykorzystuje to ciśnienie przy hamowaniu serwomechanizm - w nim siedzi czujnik ciśnienia).

Jak chcesz spróbować wyłączyć AC - ściągnij wtyczki kolejno ze zbiornika z olejem wspomagania, hydrolu i z tego ż czujnika ciśnienia.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 22:25:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
Próby z odpinaniem czujników przy zbiorniczkach płynu hamulcowego i płynu od układu wspomagania nic nie pokazały więc raczej chodzi o ciśnienie. Tylko przy skrajnym wychyleniu kierownicy w prawo jest zauważalny większy opór, generalnie pracuje poprawnie, cały układ jest suchy, płynu nie ubyło ani grama od roku jak nim jeżdżę. Gdzie w takim razie znajduje się wtyczka od czujnika ciśnienia w układzie wspomagania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 22:37:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Za pompą hamulcową - przy ścianie grodziowej - dwa oddzielne kabelki w jednym czujniku.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 22:41:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
Jutro na pewno sprawdzę, serdecznie pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 13:31:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:08:01
Posty: 671
Lokalizacja: Piaseczno
Podepnę się pod temcik. Od jakiegoś czasu jak jadę po nierównościach to mi się ta okrągła czerwona kontrolka z wykrzynikiem na chwilę zapala. Czy to oznacza że np. płynu do wspomagania mam mało? Od kilku dni wspomaganie zauważalnie słabiej chodzi i nie wiem czy to wszystko ma ze sobą jakiś związek a nie chce jeździć 'na pałę' aż mi samochód stanie...

_________________
B5FL AVANT APU
V70 D5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 13:49:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
davidos88 napisał(a):
Podepnę się pod temcik. Od jakiegoś czasu jak jadę po nierównościach to mi się ta okrągła czerwona kontrolka z wykrzynikiem na chwilę zapala. Czy to oznacza że np. płynu do wspomagania mam mało? Od kilku dni wspomaganie zauważalnie słabiej chodzi i nie wiem czy to wszystko ma ze sobą jakiś związek a nie chce jeździć 'na pałę' aż mi samochód stanie...


Przecież masz napisane wyżej.
A jak masz jakiegoś płynu za mało to dolej. Najprostsze rozwianie wątpliwości...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 13:51:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 21:49:10
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
1. malo plynu hamulcowego
2. czujnik recznego

_________________
Audi Coupe 2.3 NG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 13:52:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
supergrzes napisał(a):
1. malo plynu hamulcowego
2. czujnik recznego


Nie mieszaj w to ręcznego.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 14:14:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:08:01
Posty: 671
Lokalizacja: Piaseczno
Spoko. Nie denerwujcie się tak :D Dzięki za odpowiedź. Przez ostatnie 2 miesiące jak zaglądam pod maskę to tylko wieczorem na parkingu pod blokiem i nie widzę wszystkich zbiorniczków czy wsio jest ok. Sprawdzam olej, płyn chłodzący i sprysk, ale tego jakoś ostatnio nie sprawdzałem.

_________________
B5FL AVANT APU
V70 D5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 20:00:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
rodzynek napisał(a):
Jak chcesz spróbować wyłączyć AC - ściągnij wtyczki kolejno ze zbiornika z olejem wspomagania, hydrolu i z tego ż czujnika ciśnienia.

Dzięki za pomoc, serwo dostępne w sprzedaży więc niebawem będzie nowe. Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 22:26:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
cygaro89 napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Jak chcesz spróbować wyłączyć AC - ściągnij wtyczki kolejno ze zbiornika z olejem wspomagania, hydrolu i z tego ż czujnika ciśnienia.

Dzięki za pomoc, serwo dostępne w sprzedaży więc niebawem będzie nowe. Pozdr


To, że zdiagnozowałeś niskie ciśnienie w układzie, nie koniecznie musi oznaczać kiepskie serwo. Ale jest duża szansa, że to właśnie ono ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 21:49:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
ok


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: