.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.maja.2024 21:20:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z akumulatorem S8 rozładowuje
PostNapisane: 24.sty.2010 13:54:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
Witam przedstawię pokrótce jaki mam problem a mianowicie problem polegał na tym że w aucie aku potrafił się rozładować do zera był to jakiś zakupiony w Niemczech bo poprzedni właściciel tam go kupił. Działo mi się to nagminnie czasami postawiłem auto zgasiłem i już na drugi dzień zero odzewu nawet rozrusznik nie ruszył a były i takie momenty że po zgaszeniu auta i próbie odpalenia za 2 godz taka sama sytuacja całkiem rozładowany a zdarzało sie też że postał sobie kilka dni przychodziłem do auta i palił bez problemu. Byłem u jakiegoś elektronika posprawdzał czy nic nie pobiera prądu i stwierdził że jest ok sprawdził aku i powiedział że jest najprawdopodobniej zwarcie w jednej z celi i dlatego się rozładowuje. Więc postanowiłem zakupić nowy aku kupiłem Molla 95 Ah M3 Plus czyli jeden z dobrych i do tanich nie należał :) ale nie w tym rzecz. Zakupiłem go jak pamiętam w październiku po włożeniu autko paliło idealnie aż do dzisiaj czyli zaistniała taka sama sytuacja jak na poprzednim aku. Auto paliłem w piątek wieczorem dzisiaj chciałem odpalić i to samo rozładowany do zera rozrusznik nawet nie ruszy nawet podświetlanie w środku ledwo co świeci data i zegarek się wykasowały.

I teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego rozładowania bo nawet jak to na forum opisywali ludzie że może jakaś żarówka w bagażniku czy coś innego pobierać prąd podawali tam 200mA czego nie zauważyłem u siebie to raczej przy tak małym po boże takie szybkie rozładowanie to raczej wykluczam.
Tak jak pisałem nowy aku i żeby potrafiło rozładować do zera z dnia na dzień albo i szybciej to musi chyba coś ciągnąć prąd w większej ilości a możę coś na rozruszniku albo alternatorze już mi brak pomysłów

Jeśli ktoś ma jakaś wiedzę to proszę o pomoc

pozdrawiam

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 16:48:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2007 20:59:45
Posty: 71
Lokalizacja: lubelskie
Tego typu problemy elektryczne, że raz jest OK, a za kilka dni się rozładowuje są trudne do ustalenia. Coś bankowo pobiera Ci prąd po wyłączeniu akumulatora. Jedną z informacji, którą uzyskałem na forum to nie pozostawiać auta z włączonym CD, bo zmieniarka mimo wyłączenia silnika bierze ciągle prąd. Sprawdź, czy masz czyste klemy. Jak masz alarm, to może robić jakieś zwarcie itd, itd :(

_________________
A6 C6 2TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 17:00:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
pan42 napisał(a):
Tego typu problemy elektryczne, że raz jest OK, a za kilka dni się rozładowuje są trudne do ustalenia.


Ściągnij klemę z zacisku akumulatora i podłącz miliamperomierz. pobór prądu ma być 0, maks. 0,3 mA. Celem sprawdeznia co pobiera ten prąd, wyciągaj kolejne bezpieczniki.

Procedura była już dokładnie opisywana na forum. Użyj Szukajki.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 17:58:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
daj alternator do sprawdzenia bo moze byc tak ze na ktorejs diodzie jest przejscie w nie ta strone co powinno i prad idzie przez nia. alternator i rozrusznik jest podlaczony na stale z akumulatorem wiec te 2 rzeczy z ominieciem calej instalacji moga rozladowac akumulator w moment. takze jeszcze rozrusznik sprawdz i kostke stacyjki , zastanow sie czy nie miales przypadkow ze cos dzialalo kiedy nie powinno albo nie dzialalo kiedy powinno.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 18:14:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
hans napisał(a):
daj alternator do sprawdzenia bo moze byc tak ze na ktorejs diodzie jest przejscie w nie ta strone co powinno i prad idzie przez nia. alternator i rozrusznik jest podlaczony na stale z akumulatorem wiec te 2 rzeczy z ominieciem calej instalacji moga rozladowac akumulator w moment. takze jeszcze rozrusznik sprawdz i kostke stacyjki , zastanow sie czy nie miales przypadkow ze cos dzialalo kiedy nie powinno albo nie dzialalo kiedy powinno.


Witam tutaj możesz mieć rację z tym alternatorem bo jesli nawet cos by brało prąd w aucie to nie w tak krótkim czasie. Przypomniała mi sie jeszcze taka sytuacja że na wakacjach jeszcze autko z tym starym aku wyjechałem z domu na ulicę żeby auto umyć czyli dosłownie 20m postawiłem auto zgasiłem po umyciu minęło około godz wsiadam do auta próbuję zapalić a tu zonk rozładowana bateria do zera a przed umyciem zapaliło normalnie bez problemu.
Raczej cała instalacja jest ok bo nic nie zauważyłem żeby mi cos chodziło albo sie zawłaszczało samoczynnie radio i reszta jest oryginalna nic nie dokładane

Czyli mówisz hans żeby sprawdzić na alternatorze układ prostowniczy i rozrusznik

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 18:32:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
w alternatorze masz diody , uzwojenie i wirnik z uzwojeniem ktore na stale moga obciazac lub w przypadku uzwojenia stojana moze dochodzic do przebicia i wtedy zwiera. jak masz voltomierz w aucie to obserwuj napiecie czy skacze.
Natomiast rozrusznik to inna bakja bo masz elektromagnes ktory ze stacyjki jest zalaczany a ten z kolei zalacza styk uruchamiajacy silnik i jezeli jest jakies przebicie/zwarcie w rozruszniku to kazde odpalenie moze powodowac obciazenie po odpaleniu i po zgaszeniu masz duzy pobor az do rozladowania. sam silnik moze zwierac na komutatorze ale to malo prawdopodobne z tego wwzgledu ze po drodze jest styk zalaczany przez elektromagnes. Niemniej jednak ja mam taki zwyczaj ze zawsze po kupnie auta przed pierwsza zima robie kompleksowo allternator i rozrusznik a w razie porezeby wymieniam akumulator bo to jest podstawa do prawidlowego funkcjonowania auta zima a pozniej wiem ze przez przynajmniej 6-8 lat mam spokoj z tymi elementami. Jedz do fachowca od alternatorow i rozrusznikow i zrob regeneracje. rozbierze , zobaczy co trzeba wymieni i sprawdzi na maszynie czy jest OK.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 18:46:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
hans napisał(a):
w alternatorze masz diody , uzwojenie i wirnik z uzwojeniem ktore na stale moga obciazac lub w przypadku uzwojenia stojana moze dochodzic do przebicia i wtedy zwiera. jak masz voltomierz w aucie to obserwuj napiecie czy skacze.
Natomiast rozrusznik to inna bakja bo masz elektromagnes ktory ze stacyjki jest zalaczany a ten z kolei zalacza styk uruchamiajacy silnik i jezeli jest jakies przebicie/zwarcie w rozruszniku to kazde odpalenie moze powodowac obciazenie po odpaleniu i po zgaszeniu masz duzy pobor az do rozladowania. sam silnik moze zwierac na komutatorze ale to malo prawdopodobne z tego wwzgledu ze po drodze jest styk zalaczany przez elektromagnes. Niemniej jednak ja mam taki zwyczaj ze zawsze po kupnie auta przed pierwsza zima robie kompleksowo allternator i rozrusznik a w razie porezeby wymieniam akumulator bo to jest podstawa do prawidlowego funkcjonowania auta zima a pozniej wiem ze przez przynajmniej 6-8 lat mam spokoj z tymi elementami. Jedz do fachowca od alternatorow i rozrusznikow i zrob regeneracje. rozbierze , zobaczy co trzeba wymieni i sprawdzi na maszynie czy jest OK.



ok tak będzie trzeba zrobić bo innej rady nie widzę
dzięki hans napisze jak będzie juz po robocie co bylo nie tak

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 20:23:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2007 20:59:45
Posty: 71
Lokalizacja: lubelskie
Przy takim tempie rozładowania sprawdziłbym wszystkie odbiorniki mające 30A bezpieczniki - elementy grzewcze jak tylna szyba, podgrzewane lusterka itd czy rzeczywiście się wyłączają.

_________________
A6 C6 2TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 20:26:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
pan42 napisał(a):
Przy takim tempie rozładowania sprawdziłbym wszystkie odbiorniki mające 30A bezpieczniki - elementy grzewcze jak tylna szyba, podgrzewane lusterka itd czy rzeczywiście się wyłączają.


no jak pojadę do elektryka to mi to wszystko posprawdza żeby miec pewność

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 18:47:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 22:54:17
Posty: 21
Lokalizacja: Małopolska
Witam. Miałem podobny problem i okazało się że poprzedni właściciel w niemczech podłączł sobie ładowanie słuchawki telefonu tak że pobierało prąd bez przerwy.Jak kupiłem samochód to bez słuchawki ale prąd mi dalej kradł ten uchwyt do ładowania.Dobrze że trafiłem w końcu na kumatego elektryka bo mi już ręce opadały,jak masz tą ładowarke to może być to.[/img] :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 19:03:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
MAREK71s napisał(a):
Witam. Miałem podobny problem i okazało się że poprzedni właściciel w niemczech podłączł sobie ładowanie słuchawki telefonu tak że pobierało prąd bez przerwy.Jak kupiłem samochód to bez słuchawki ale prąd mi dalej kradł ten uchwyt do ładowania.Dobrze że trafiłem w końcu na kumatego elektryka bo mi już ręce opadały,jak masz tą ładowarke to może być to.[/img] :peace:


no nic to tez sprawdzę tylko u mnie jest troszeczkę inny problem bo ten prąd ciagnie dość szybko 3 godz postoi i już problem z odpaleniem więć taka nawet słuchawka w podłokietniku to raczej tak szybko by nie rozładowywała ale sprawdzę dla pewności

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: