.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 12:12:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 2,8] Problemy z WEBASTO
PostNapisane: 23.sty.2010 17:10:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
mam taki panel w drzwiach:

Obrazek

nie wiem za bardzo jak to ma działać. otwieram samochód, bez wkładania kluczyków do stacyjki przyciskam pierwszy z lewej (ten ogienik) podświetlenie się zapala a na panelu climatronica nic się nie włącza. Czy to znaczy, że już działa? czy coś jest nie tak?

Raz udało mi się włączyć (nie wiem co tam naciskałem :P ) ogrzewanie działało, wyszedłem do sklepu i jak tylko zamknąłem z pilota samochód od razu się wyłączyło...

A może ktoś coś napisze jak to obsłużyć?

z góry dzięki!

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2010 17:20:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1445
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
http://www.a8team.pl/topics16/219.htm

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2010 18:27:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
dice111 napisał(a):
http://www.a8team.pl/topics16/219.htm


dzięki za link, jednak dalej zastanawia mnie fakt, czemu po zamknięciu auta z pilota webasto wyłączyło się?

Czy do tego modelu (widoczny na zdjęciu) występowały piloty? jeżeli tak to może ktoś poda mi namiary jaki to ma być model i jak on działa (do ilu metrów bo to chyba najważniejsze)?

Instrukcja która jest w tamtym topicu jest do innego modelu, już wcześniej znalazłem ją na forum. Próbowałem tak: wciskam przycisk włączeniu webasto zapala się na wyświetlaczu ten znaczek, climatornic się podświetla i zaczyna się grzanie. Zamykam auto z pilota wszystko się wyłącza. Nastawiałem zegar wczoraj (po wciśnięciu przycisku małego z zegarkiem) dzisiaj była zła godzina, późnił się o klika minut. Nastawiłem dobrą godzinę dzisiaj, zobaczymy jutro. Próbowałem uruchomić webasto z "wybudzenia", nastawiałem z wyprzedzeniem 5 minutowym, odczekałem siedząc w aucie, czas przeszedł webasto nie wystartowało... Wiem, że nie jest to skomplikowane urządzenie i każdy z zamkniętymi oczami powinien to obsłużyć, jednak u mnie chyba jest coś nie tak z tym urządzeniem. Czy może być to wina akumulatora? W poniedziałek będę w domu to pod prostownik postawię go, później u znajomego zmierzę jego wydajność.

p.s. dice111 widziałem w Twoich postach na forum A8, że zamieszczasz linki do instrukcji do A8 w PL, jednak żaden link już nie lata, czy możesz jeszcze raz na jakiś serwer to załadować albo wysłać mi na pocztę? sebos17 małpa o2 . pl

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Ostatnio edytowano 23.sty.2010 18:31:15 przez sebos17, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2010 18:30:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1445
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Jeśli aku jest słaby to go nie puści wcale.
Masz model przed liftem, webasto u Ciebie było fabrycznie, czy ktoś je dołożyl ?

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2010 18:46:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
dice111 napisał(a):
Jeśli aku jest słaby to go nie puści wcale.
Masz model przed liftem, webasto u Ciebie było fabrycznie, czy ktoś je dołożyl ?


kto to wie teraz czy dokładane, po wklejce w kodach wyposażenia raczej nie dopatrzyłem się, później sprawdzę jeszcze raz.

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 18:01:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to co pokazałeś na fotografii, to tzw. zegar starszego typu Webasto Thermo Top [T] BW50. w komorze silnika znajdziesz dokładny typ modelu.
jest to dokładany model [nie znaczy, że gorszy]. oryginał był zintegrowany ze schowkiem w drzwiach.

instrukcja zegara: http://ogrzewania-hary.pl/pliki/webasto_zegar.pdf
instrukcja pilota [który sobie dokupisz]: http://www.hary.lodz.pl/downloads.php?c ... load_id=12

do tego powinien być pilot [Telestart T60/T70/T80], który jest bardzo pomocny [zmienia się nim tryb grzania etc].


jak to działa?
żeby upewnić się, że w ogóle działa, to:
- uruchom silnik i pozwól by pracował 30s;
- wyłącz silnik;
- włącz Webasto [przycisk z płomieniem];
- wyjdź z samochodu, przykucnij przy lewym błotniku przednim i nasłuchuj czy włącza się pompka;
- w mroźny dzień piec [palnik] powinien rozpalić się w ciągu ok. 2-3 minut - usłyszysz coś w rodzaju startującego odrzutowca;
- jeżeli zacznie grzać, to zostaw na ok. 30 min [tyle normalnie powinno się grzać rano, by były efekty] i zobacz czy jest ciepło [wnętrze/płyn].

następne włączenie rano nie będzie wymagać oczywiście uruchamiania silnika wcześniej - po prostu programujesz zegar na określoną godzinę i on sam włącza grzanie [masz 3 niezależne programy].
czas grzana można ustawić [pilotem] od 10 do 60 minut.
pilotem można zmienić tryb grzania na wentylację - szczególnie fajne latem :) .

w razie pytań - wal śmiało.
opisz dokładnie co dzieje się po włączeniu płomienia - nasłuchuj przy nadkolu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 20:03:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
meszrum wielkie dzięki za rady! :peace: jutro z rana oczywiście postąpię według Twoich wskazówek i na pewno odezwę się co i jak. Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie.

26.01.2010:

z rana auto odpaliłem, na blacie -26 :D
podjechałem do piekarni po pieczywo, wróciłem, zgasiłem silnik, włączyłem webasto tym przyciskiem, zapalił się panel climatornica i po około 10s zgasł. Wyłączyłem webasto, włączyłem jeszcze raz - sytuacja powtórzyła się. Czekałem trochę czy coś może ruszy pod maską ale panowała cisza, tak więc nic więcej nie robiłem. Przy zakupie sprawdzałem, webasto było słychać, że pracowało, teraz nie lata... Czy to może być wina akumulatora? mamy nie małe mrozy. Czy ten akumulator jest doładowywany z alternatora czy trzeba samemu dbać o niego?

pod maską na pasie przednim nie doszukałem się żadnych informacji związanych z webasto. w następnym tygodniu będę na podnośniku to może od spodu gdzieś przeczytam co tam siedzi? tylko czy tam jakieś oznaczenia są?

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 20:11:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
teoretycznie może być to problem z napięciem [aku], choć bardziej stawiam na problem z zasilaniem Webasto'a [masa/+]. gdyby był problem ze zbyt niskim napięciem aku, to nie włączyłby się climatronic.

normalnie Webasto, które działa prawidłowo zachowuje się tak:
1. włączenie [pilotem/zegarem];
2. jednorazowe cyknięcie przekaźnika przy zegarze;
3. uruchomienie pompki [średnia częstotliwość];
4. rozpalanie;
5. włączenie climatronic'a po ok. 2-4 minutach;
6. po osiągnięciu czasu działania - wyłączenie climatronica, wygaszenie płomienia, praca pompki [duża częstotliwość].

najlepiej byłoby, jeżeli odwiedziłbyś zakład montujący Webasto w Twojej okolicy - 20 minut i naprawione.
listę przedstawicielstw znajdziesz na webasto.pl

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 20:41:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
nie do wszystkich starszych webasto była opcja pilota, z elsy wynika
że to weszło w okolicach 97-98 roku także dokupienie samego pilocika
moze nie wystarczyć

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 21:14:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
meszrum napisał(a):

normalnie Webasto, które działa prawidłowo zachowuje się tak:
1. włączenie [pilotem/zegarem];
2. jednorazowe cyknięcie przekaźnika przy zegarze;
3. uruchomienie pompki [średnia częstotliwość];
4. rozpalanie;
5. włączenie climatronic'a po ok. 2-4 minutach;
6. po osiągnięciu czasu działania - wyłączenie climatronica, wygaszenie płomienia, praca pompki [duża częstotliwość].

najlepiej byłoby, jeżeli odwiedziłbyś zakład montujący Webasto w Twojej okolicy - 20 minut i naprawione.
listę przedstawicielstw znajdziesz na webasto.pl


Tak jak piszesz. odbywa się to tak:
1. włączenie [pilotem/zegarem];
2. jednorazowe cyknięcie przekaźnika przy zegarze;
3. włączenie od razu climatronic'a który po 10s gaśnie

czy coś dzieje się więcej czego nie mogę ujrzeć lub usłyszeć nie wiem. Jutro pogadam ze znajomym, na co dzień pracuje w serwisie dla TIRów i nie raz wspominał, że przy webasto grzebał więc może i tutaj pomoże, jak nie to podskoczę do serwisu WEBASTO (z domu mam 10 minut ;) ) bo zima trzyma się dobrze. Jak się już coś ma i nie można korzystać to najbardziej boli ;)

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2010 00:22:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sprawdźcie główny przewód zasilający agregat [Webasto] i stan połączenia z samym agregatem [zaśniedziałe styki].
jeżeli to nic nie da, to trzeba będzie zdiagnozować Webasto - kostkę ze złączem masz luzem w komorze z bezpiecznikami. do diagnozy trzeba mieć specjalny interface i oprogramowanie [VAS/VC nie ruszą dokładanego Webasto'a].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: