.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 04:42:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pęcherze pod lakierem .... skąd sie wzieły ?
PostNapisane: 03.sie.2010 21:16:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Czy to normalne aby powstawąły takie pecherze na aucie pod lakierem tak sobie? Czy musiał tam grzebac jakis lakiernik? Powiem szczerze ze sie przyglądałem i malowanie wygladało na fabryczne...
Pecherze na drzwiach ,blotniku,dachu :/
Pacjent A6 C5 98r.
Co o tym myslicie? Normalne?.....
Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 21:28:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
To normalny proces powrotu zelaza do swojego naturalnego stanu, zwany utlenianiem, czyli mówiąc po naszemu - rdza wpierd... Ci auto :D
Jak na 98 rok, to dość szybko no i miejsce nietypowe. Im szybciej się za to weżmiesz ( ew. lakiernik ) tym lepiej.
Trzeba wyczyścic, przeszlifować nanieśś jakiś odrdzewiacz, jeszcze raz przeszlifować i polakierować.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Ostatnio edytowano 03.sie.2010 21:30:30 przez ZiPi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 21:30:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
A co z ocynkiem :P

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 21:33:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Gustav napisał(a):
A co z ocynkiem :P

Ocynk ma temu zapobiegać, skoro nie spełnił swojej roli, to pal go w łeb.
Prawdopodobnie miejsce to zostało wcześniej mechanicznie uszkodzone w wyniku czego pękła struktura ocynku pod lakierem a natura powoli zrobiła swoje.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 21:50:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4386
Lokalizacja: Wrocław
To normalne... niestety...

Widuję sporo, C5, B5, B6 z wadami pod lakierem, jakby paprochy, tworzą się wokół nich pęcherze... Ostatnio oglądałem taką opcję w B6 '01 i to igle, potwierdzony lakier fabryka, ani pół rysy, a pęcherzyk jeden lub dwa już ma...

Poza tym zdarzają się też utlenienia na krawędziach różnych elementów, przeważnie tych aluminiowych lakierowanych...

Audi robi blachy coraz gorzej, a jeśli jeszcze auto trochę pojeździło w podobnym do naszego klimacie, to już niedobrze... Po tylu latach to właśnie na jakichś włoskich czy innych autach z południa lakier wygląda i trzyma się najlepiej (pominąwszy jakieś tam zarysowania, itp.)...

Te u Ciebie ze zdjęć Robi coś za duże jak na wadę fabryczną, ale może i w sprzyjających warunkach takie powstały, jeśli faktycznie auto ma lakier ori...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 22:33:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Mnie to wygląda na zwyczajny purchel... Sprawdzaliscie miernikiem czy było malowane...? Przy ocynku i fabrycznym malowaniu rzadko trafiają się takie "jaja" - przynajmniej mnie.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 23:14:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Proponuję jeszcze sprawdzić przednie drzwi (kierowcy i pasażera) bo w C5 korozja lubi się rozprzestrzeniać pod listwami wzdłuż dolnej krawędzi drzwi.
Pisali kiedyś o tym na frum A6. Podobno to była jakaś wada i nawet było to w jakiś sposób poprawiane przez serwisy.
Profilaktycznie zdjąłem plastikowe listwy z drzwi celem sprawdzenia i mocno się zdziwiłem. Zdążyłem w ostatniej chwili.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2010 19:57:47 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
powiem krotko :"nasi tu byli" albo auto mialo dzwona albo ocynk byl robiony w chinach.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2010 10:44:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
drzwi jak drzwi :) w C5 dach też lubi brać, a dokładniej pod listwami :/

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2010 17:26:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:34:00
Posty: 190
Lokalizacja: Bramsche
Moje C5 jest z 2003 roku i ma przejechane 240 tyś. Auto cały czas jeździ po niemcach ponieważ mieszkam tu na stałe. W 100% nie miało wypadku cały czas serwisowane w ASO a mimo to zauważyłem całe mnóstwo takich wyprysków. Znalazłem około dwudziestu paru takich wyprysków na całym aucie. Dodam że po byle odprysku na przodzie auta natychmiast wychodzi korozja. Jak na auto cynkowane coś jest nie tak. Dodam że parę lat temu jeździłem przez ponad rok audi 100 C4 z uszkodzonym błotnikiem bez powłoki lakierniczej..Brak kasy na naprawę. grama rdzy nie zauważyłem po okresie zimowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2010 19:27:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Poprostu z czasem Audi postanowilo dawac mniej ocynku na blachy swoich samochodów :):

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2010 11:14:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Widziałem sporo A6, zarówno C4 i C5 w Niemczech i Szwecji. W Szwecji to generalnie tragedia, wilgotny klimat robi swoje. Rdza wpierdalała ranty błotników, krawędzie maski i krawędzie drzwi. Nasi to potem malują bo przecież audi nie rdzewieją ;)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2010 13:39:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Pierwszy raz cos takiego widze... a od ponad 10 lat cala rodzina jezdzi Audi, przetoczyly sie juz rozne modele u mnie, ojca, mamy brata i zony. Nigdy nie wp... niemalowanego elementu, auta byly nowe z salonu, sprowadzane bezwypadkowe i powypadkowe, mialy u nas stluczki badz nie. Cwiczono na C4, C5, C6, B3, B4, B5, B7,B8, Q5, Coupe. Na nie malowanym fabrycznym lakierze przed 15 rokiem zycia w naszym klimacie i bez uszkodzen mechanicznych cos takiego nie powstaje :P Miernik w reke

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2010 17:55:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10296
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Powstaje powstaje, ta korozja siedzi już w blasze podczas procesu produkcyjnego pod ocynkiem jako małe zasiarczenie, niestety auta są produkowane coraz oszczędniej wszystkiego daje się mniej i takie są skutki, zwyczajnie oczyść te purchle i porób zaprawki.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2010 14:07:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
ja szukalem A6 c5 to na 10 aut 6 z nich mialo pecherze na dachu, tam kolo rynienki.
Radze Ci szybko to usunac u kogos z pojeciem bo zwykle zaszpachlowanie przesunie temat i za pol roku bedzie to samo.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2010 08:56:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Ja również potwierdzam - C5 1998 burchle w rynience + pod listwą drzwiową kierowcy + wokół zamków drzwi tylnych (ale nie w drzwiach, tylko w nadwoziu). Pod listwą widać, że ruda nie jest ruda, tylko szara. A rudą rudą mam wokół zamków. O perforacji nie ma jednak mowy - rdza jest powierzchowna. Dodatkowo z historii mojego egzemplarza wiem, że były malowane błotnik i drzwi prawe. W ASO DE. Tam nic nie wyłazi. Tak czy inaczej tej "rdzy" jest i tak więcej niż w poprzednim moim aucie - C4 z 1991 roku. Im nowsze tym gorsze :/

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2010 17:39:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Pozostaje ci dobry warsztat blacharski - taki co stosuje podkłady antykorozyjne i na blachę kładzie najpierw podkład potem szpachlę a nie na odwrót co nie jest regułą.

Inne wyjście to samodzielna naprawa - papier ścierny, wodny, miniszlifiereczka - wyczyścić do czystego, aerograf za parę zł. z allegro/ebaya - okleić taśmą aby nie pobrudzić zbyt daleko, pomalować zaraz po wyczyszczeniu i odtłuszczeniu podkładem antykorozyjnym - najlepiej aktywnym epoksydowym dwuskładnikowym lub aktywnym akrylowym dwuskładnikowym + możesz dać jeszcze podkład pod akryl ale nie koniecznie.
Potem szlifujesz papierem wodnym aby powierzchnia była w miarę zlicowana z ori lakierem - malujesz aerografem cieniując na nieco większej odległości niż zaprawka.

Po 2-3 dniach schnięcia polerujesz ewentualne mankamenty drobnym papierem wodnym i na koniec pastą polerską.

Ja tak w swoim robiłem drobne poprawki (na białym nadwoziu) pierwszy raz w życiu trzymając aerograf...jak dobrze wycieniujesz to nie będzie widać jak u mnie - lakiernik nie chciał mi tego zrobić bo...on tylko "pomaluje cały element za 500pln ponieważ będzie znać i mu zrobię antyreklamę we wsi" ;). A miałem małe pęcherzyki na 3 elementach + stuknięte drzwi, błotnik i tylny zderzak...to razem by było 3000pln :)

Powodzenia.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2010 22:45:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Niezly przepis na doksztalcenie sie w lakierowaniu samochodow...

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 15:54:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10296
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
pawelb napisał(a):
Pozostaje ci dobry warsztat blacharski - taki co stosuje podkłady antykorozyjne i na blachę kładzie najpierw podkład potem szpachlę a nie na odwrót co nie jest regułą.

Inne wyjście to samodzielna naprawa - papier ścierny, wodny, miniszlifiereczka - wyczyścić do czystego, aerograf za parę zł. z allegro/ebaya - okleić taśmą aby nie pobrudzić zbyt daleko, pomalować zaraz po wyczyszczeniu i odtłuszczeniu podkładem antykorozyjnym - najlepiej aktywnym epoksydowym dwuskładnikowym lub aktywnym akrylowym dwuskładnikowym + możesz dać jeszcze podkład pod akryl ale nie koniecznie.
Potem szlifujesz papierem wodnym aby powierzchnia była w miarę zlicowana z ori lakierem - malujesz aerografem cieniując na nieco większej odległości niż zaprawka.

Po 2-3 dniach schnięcia polerujesz ewentualne mankamenty drobnym papierem wodnym i na koniec pastą polerską.

Ja tak w swoim robiłem drobne poprawki (na białym nadwoziu) pierwszy raz w życiu trzymając aerograf...jak dobrze wycieniujesz to nie będzie widać jak u mnie - lakiernik nie chciał mi tego zrobić bo...on tylko "pomaluje cały element za 500pln ponieważ będzie znać i mu zrobię antyreklamę we wsi" ;). A miałem małe pęcherzyki na 3 elementach + stuknięte drzwi, błotnik i tylny zderzak...to razem by było 3000pln :)

Powodzenia.


Wspaniały sposób na to żeby lakiernicy mieli co robić :D
docieranie podkładu na mokro gwarantuje rdze za pół roku, :): Polerowanie papierem wycieniowanych zaprawek tez malinka :): .

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 18:09:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
mały v8 napisał(a):
pawelb napisał(a):
Pozostaje ci dobry warsztat blacharski - taki co stosuje podkłady antykorozyjne i na blachę kładzie najpierw podkład potem szpachlę a nie na odwrót co nie jest regułą.

Inne wyjście to samodzielna naprawa - papier ścierny, wodny, miniszlifiereczka - wyczyścić do czystego, aerograf za parę zł. z allegro/ebaya - okleić taśmą aby nie pobrudzić zbyt daleko, pomalować zaraz po wyczyszczeniu i odtłuszczeniu podkładem antykorozyjnym - najlepiej aktywnym epoksydowym dwuskładnikowym lub aktywnym akrylowym dwuskładnikowym + możesz dać jeszcze podkład pod akryl ale nie koniecznie.
Potem szlifujesz papierem wodnym aby powierzchnia była w miarę zlicowana z ori lakierem - malujesz aerografem cieniując na nieco większej odległości niż zaprawka.

Po 2-3 dniach schnięcia polerujesz ewentualne mankamenty drobnym papierem wodnym i na koniec pastą polerską.

Ja tak w swoim robiłem drobne poprawki (na białym nadwoziu) pierwszy raz w życiu trzymając aerograf...jak dobrze wycieniujesz to nie będzie widać jak u mnie - lakiernik nie chciał mi tego zrobić bo...on tylko "pomaluje cały element za 500pln ponieważ będzie znać i mu zrobię antyreklamę we wsi" ;). A miałem małe pęcherzyki na 3 elementach + stuknięte drzwi, błotnik i tylny zderzak...to razem by było 3000pln :)

Powodzenia.


Wspaniały sposób na to żeby lakiernicy mieli co robić :D
docieranie podkładu na mokro gwarantuje rdze za pół roku, :): Polerowanie papierem wycieniowanych zaprawek tez malinka :): .



Zapewniam cię, że jeżeli jest pomalowane reaktywnym lakierem podkładowym akrylowym to ten lakier stanowi już zabezpieczenie przeciw wilgoci (o ile go nie zeszlifujesz do surowej blachy).

Lakiernicy w ogóle się nie bawią w takie ceregiele - zwykły podkład na blachę + szpachlówa, czasem od razu szpachlówa zwykła lub natryskowa + szlifowanie na mokro, przesuszają lub nie i lakier.
Miałem robione poprawki przez lakiernika z ASO - szpachlówka na błotniku ładnie pomalowana od zewnątrz, od środka nawet nie pomalowana podkładem piła sobie wodę i ponownie rdza po 2 latach od naprawy.

Co do polerowania jak wspomniałem "mankamentów" czyli przeważnie zacieków - to one raczej nie powstaną na powierzchniach cieniowanych gdzie rozpyla się cienką warstwę lakieru (w celu wycieniowania) a jak już to w "centrum zainteresowania" gdzie tego lakieru daje się zwykle nieco grubiej i może się coś czasem przydarzyć, zwłaszcza jak się to robi pierwszy raz i aerografem z cieniutką dyszą,do którego lakier trzeba porządnie rozrzedzić :)


pzdr

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: