.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 13:45:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników?
PostNapisane: 01.cze.2013 11:23:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 13:02:04
Posty: 113
Siema. Podobno klasyczna słabość w A6 C4 rdzewiejące nad kołem błotniki. U mnie ruda w rok przebiła się na wylot. Ciężko z dostępnością zdrowych oryginałów, zatem - jak wygląda spasowanie zamienników. No a może czy w ogóle opłaca się pakować w zamiennik a zamiast tego za wszelką cenę ciąć i spawać oryginał?

Opinia jednego z blacharzy/lakierników jest taka że zamiennik w A6 C4 ciężko ładnie spasować z resztą karoserii :|

fotki:
Obrazek Obrazek

_________________
kiedyś...Audi A6 C4 1.9TDI 1Z '96
teraz...Audi A6 C5 Avant 2,4 V6 ARJ '99
Renault Clio II '03 1.2i D7F '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 01.cze.2013 12:55:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2005 12:08:19
Posty: 252
Lokalizacja: Zabrze
Auto: A4 B5
Szukaj ori. Nam udało się dostać w ori lakierze i poszło p&p

_________________
Audi 100 C4 2,0 E (brata :P)
Polonez Caro 92r 1,5 LPG już zezłomowany :P
Ford Ka 1997 1,3 Endura E [był] - 2000 1,3 Endura E [jest] (dziewczyny)
[url=http://a4-klub.pl/index.php?/topic/219539-all-b5-devilowe-wozidlo-30-17/]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 01.cze.2013 14:15:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Miałem dwie C4 i żadna nie rdzewiała na błotnikach. Jedyny newralgiczny element to prawy wewnętrzny zgrzew przedniej maski. Pewnie miałeś robione te dwa błotniki dlatego je ruda dopadła.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 01.cze.2013 15:32:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
adrianzxv napisał(a):
Miałem dwie C4 i żadna nie rdzewiała na błotnikach. Jedyny newralgiczny element to prawy wewnętrzny zgrzew przedniej maski. Pewnie miałeś robione te dwa błotniki dlatego je ruda dopadła.

Tu się mylisz koleżko...nie rdzewiała to powinieneś się cieszyć...
C4 maja to do siebie że właśnie tam ruda robi spustoszenie...czasem też zdarza się że gnije na samym dole..
piach sól woda i ocynk wysiada... :/

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 02.cze.2013 13:39:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Znam jeszcze kilka innych egzemplarzy m.in. z forum i też nie rdzewieją. Gustav masz rdze u siebie na błotnikach?

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 02.cze.2013 19:52:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 13:02:04
Posty: 113
marcino8 napisał(a):
Tu się mylisz koleżko...nie rdzewiała to powinieneś się cieszyć...
C4 maja to do siebie że właśnie tam ruda robi spustoszenie...czasem też zdarza się że gnije na samym dole..
piach sól woda i ocynk wysiada... :/


Dokładnie... Dopóki się innym C4'kom nie przyglądałem to nawet tego nie zauważałem. Teraz praktycznie każda którą spotykam ma w tym samym miejscu purchle. Niestety winę za to ponosi jakaś gąbka czy mata wygłuszająca od wewn. strony błotnika - zbiera wilgoć i 'voila'. Ocynk nie pomoże. Jeśli trafi się zdrowa to pewnie miała sucho (garaż itp) no i umiarkowanie eksploatowana w zimie. Oczywiście 2ga opcja to taka że jest już po 'zabiegu' ;)

PS. A co do tej gąbki - to jak się ją w porę usunie to ryzyko korozji można znacznie zmniejszyć.

_________________
kiedyś...Audi A6 C4 1.9TDI 1Z '96
teraz...Audi A6 C5 Avant 2,4 V6 ARJ '99
Renault Clio II '03 1.2i D7F '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 05.cze.2013 10:15:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Rdzewieją, swego czasu Audi miało super pomysł, żeby importować blachy z NRD... No i rdzewieją, roczniki od 1991 do 1995... Ocynk nie pomoże, jeżeli blacha pod ocynkiem jest do d....

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 08.cze.2013 21:43:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2011 14:45:37
Posty: 83
Lokalizacja: Bieszczady
U mnie lewy błotnik ruda wzieła właśnie w tym samym miejscu co na zdjęciach. Póki co purchle... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 09.cze.2013 16:35:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
U mnie dziura na wylot na lewym przednim. Bardzo trudno dostać oryginał w odpowiednim kolorze i stanie.

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 09.cze.2013 19:10:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
A nie lepiej to po prostu załatać? To nie są auta za 50 tys. zł, żeby się rozczulać jak nad przejechanym kurczakiem. Znalezienie oryginalnego błotnika bez rdzy graniczy z cudem - każdy rdzewieje od wewnątrz. Ja bym podłożył pasek blachy od spodu, przyczepił migomatem (albo z jego braku płaskimi nitami), lekko się wklepuje miejsca łączenia (żeby nie wystawały), potem żywica epoksydowa i szpachlówka (byle jedno i drugie nie za grubo) polerka, podkładzik, lakierek i "paaanie, nie bity, nie naprawiany..." Dla malkontentów informacja: jak jest zrobione dobrze to NIE PĘKA, NIE PUCHNIE, NIE ODPADA. Od spodu grubawo pędzlem Fluidol ML i święty spokój, ruda drugi raz nie wyjdzie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 09.cze.2013 20:38:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2005 12:08:19
Posty: 252
Lokalizacja: Zabrze
Auto: A4 B5
Łatanie pomaga na sezon. Moje ori śmigają już drugi i nie widać śladów parchów

_________________
Audi 100 C4 2,0 E (brata :P)
Polonez Caro 92r 1,5 LPG już zezłomowany :P
Ford Ka 1997 1,3 Endura E [był] - 2000 1,3 Endura E [jest] (dziewczyny)
[url=http://a4-klub.pl/index.php?/topic/219539-all-b5-devilowe-wozidlo-30-17/]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 09.cze.2013 21:29:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
Ori to ori. I tyle.

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 09.cze.2013 21:41:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeśli wiesz, jak to zrobić, to po 5 latach nic nie wyjdzie. Warunek, że musi być sztywno. Ori to ori, 100% prawda. Ale nie widziałem jeszcze ori bez rdzy.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 09.cze.2013 21:49:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jeżeli tylko jedna dziurka , to tez bym ja zaspawał, może nie tak jak opisujesz :D ale bym naprawił. Jednak z reguły , ile bym tych błotników nie miał w reku to leci cały rant, i pod listwą na dole też, wiec szkoda hajsu na drapanie tej rdzy, lepiej kupić błotnik w dobrym stanie, bo prace lakiernicze nie są tanie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 18.cze.2013 23:41:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Do kolegi w potrzebie; Założyłem nowe podróby chyba Taiwan, podobno najlepsze z podrób :D . Gówno straszne jeśli chodzi o dopasowanie. Auto wygląda jak po dzwonku... Już ponad rok i rudego nie ma. Zamazałem bitexem ile się dało. Teraz bym szukał ori, do piaskowania, zabezpieczania i lakierowania.
Powodzenia.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 05.lip.2013 17:49:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2010 18:52:23
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Łuków
wordeck napisał(a):
Rdzewieją, swego czasu Audi miało super pomysł, żeby importować blachy z NRD... No i rdzewieją, roczniki od 1991 do 1995... Ocynk nie pomoże, jeżeli blacha pod ocynkiem jest do d....

Pozdrawiam


Skąd masz takie info? DO tej pory widziałem więcej setek które rdzewieją przy dolnej listwie błotnika a nie na rancie. z A6tkami jest właśnie na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 18.sie.2013 05:17:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Niestety ale moje AAT tez juz ma a zasadzie mialo rdze. Przy demontazu nadkola wyciagnalem spora garsc piachu i wilgotnej ziemi. Musze ten zabieg oczyszczajacy zastosowac w quattro - tam jeszcze rudy brak- trzeba dmuchac na zimne .

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 18.sie.2013 10:18:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6201
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
u mnie jak i winnych C4 jakie znam, wyszło na rancie jak u kolegi, dodatkowo jeszcze mi koleś kiedyś przyczepką przytarł i się zaczęło jako, że mam w planach zrobić lakier w przyszłym roku to teraz będe próbował z żywicą żeby jakoś wyglądało, podobno jak się da podkład reaktywny po oczyszczeniu rdy i zrobi się to pożądnie to tak szybko nie wyjdzie, ważne żeby rok jakoś przejeździć, błotnik używka 200-350zł + lakiernik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 18.sie.2013 14:33:24 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
U mnie rudej nie ma. Jakieś 3 tygodnie temu ściągałem nadkola i wyjąłem te gąbki/wygłuszenia. Były suche, syfu tam nie znalazłem, rudej również....
Nie wiem na ile ten zabieg pomoże, ale będę robił wszystko by czerwień się nie pojawiła ;)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Rdza przednich nadkoli - jak z wymianą błotników
PostNapisane: 21.sie.2013 08:39:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
hubos21 napisał(a):
u mnie jak i winnych C4 jakie znam, wyszło na rancie jak u kolegi, dodatkowo jeszcze mi koleś kiedyś przyczepką przytarł i się zaczęło jako, że mam w planach zrobić lakier w przyszłym roku to teraz będe próbował z żywicą żeby jakoś wyglądało, podobno jak się da podkład reaktywny po oczyszczeniu rdy i zrobi się to pożądnie to tak szybko nie wyjdzie, ważne żeby rok jakoś przejeździć, błotnik używka 200-350zł + lakiernik

Też marzy mi się fabryczny wygląd mojego AELa. Ile może takie lakierowanie, porządne, kosztować? Wiadomo, ze dojdą zaprawki z ogniskami korozji itp. Jaka to kwota, bo nie mam pojęcia, a jeden lakiernik raz mi powiedział, że musi całe auto do gołej blachy rozbierać, łącznie z zawieszeniem - to uciekłem.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: