.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 12:59:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Zabezpieczanie drzwi, nadkoli przed rdzą
PostNapisane: 20.sie.2013 12:42:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Witam.

Pacjent to moje A6 C4 quattro.Zostaje u mnie na długo więc chcę aby rdza nigdzie nie wlazła. Rdzy nie ma nigdzie bo jeszcze polskiej zimy nie widziało i chce aby ruda auta mi nie wzięła.

Wiem że z nadkoli mam usunąć gąbki ale chciał bym zająć się też miejscem pod listwami dolnymi i górnymi na drzwiach.

Jakimi preparatami pozabezpieczać przed rdzą, wodą, piachem, solą ?
Ile wrastw nanosić ?
Jak to robić ?

Liczę na wypowiedzi Małego [ jest lakiernikiem-blacharzem ? ] jak i innych forumowiczów znających temat.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Zabezpieczanie drzwi, nadkoli przed rdzą
PostNapisane: 21.sie.2013 08:27:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Kiedyś zdjąłem boczki w 10 letnim passacie z 1991rroku. Blachy były jak nowe, posmarowane kremowym mazidłem. Kupiłem takie samo w ASO do następnego auta. Na rynku jest sporo różności, ale pamiętam, że cena w ASO nie była wysoka. Jeśli chodzi o zewnętrzne powierzchnie, jak pod listwy, to nie wiem czy to zabezpieczenie wytrzyma. Jeśli masz warunki do posmarowania i pozostawienia auta do wyschnięcia, to polecam stary, sprawdzony (na blachach FSO, a to niezły poligon) bitex. Tylko zanim założysz listwy, to powinno kilka dni podeschnąć. Ponieważ rudy zjadł przednie błotniki w moim C4, trafiła się okazja, więc założyłem jakieś z Taiwanu (odradzam, ciężko z dopasowaniem kierunków...), Od wewnątrz po lakierze nałożyłem sporo biteksu. Na razie nie ma zalążków, ale zobaczymy po kolejnej zimie w mieście...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Zabezpieczanie drzwi, nadkoli przed rdzą
PostNapisane: 21.sie.2013 11:36:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2715
Lokalizacja: Kr
Są lepsze środki (moim zdaniem) od bitexu, w podobnych pieniądzach, choćby wyroby Boll-a, bitex w miejscach narażonych na wypłukiwanie bardzo szybciutko schodzi, za miękki jest.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Zabezpieczanie drzwi, nadkoli przed rdzą
PostNapisane: 21.sie.2013 14:17:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Z wspomnianego produktu FSO nigdzie się nie wypłukał przez 20 lat, ale jeśli są produkty lepsze, to dlaczego nie?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Zabezpieczanie drzwi, nadkoli przed rdzą
PostNapisane: 21.sie.2013 16:33:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
do zamknietych profili elascon


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Zabezpieczanie drzwi, nadkoli przed rdzą
PostNapisane: 21.sie.2013 19:12:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Po takich majstrach chowanych na fiatach i maluchach, dobrze potem naprawiać samochód :D biteks nic nie daje a jedynie umazać się po łokcie można, profile zamknięte , drzwi od środka itd zalewa się przezroczystym fluidolem, a podłoga, i nadkola są tak zabezpieczone że nic tam nie trzeba mazać bo rdza jak by co będzie widoczna miejscowo , wtedy można oczyścić i zamalować jakimś zabezpieczeniem typu mastyka na pędzel ,baranek itd.A jak jakiś mądry opierdzieli wszystko na chama mazią czarną to dopiero rdzę zobaczysz jak dziury wyjdą.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Zabezpieczanie drzwi, nadkoli przed rdzą
PostNapisane: 21.sie.2013 21:35:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Czyli wywalić gąbki i nic nie ruszać ?

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Zabezpieczanie drzwi, nadkoli przed rdzą
PostNapisane: 22.sie.2013 09:58:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
mały v8 napisał(a):
Po takich majstrach chowanych na fiatach i maluchach, dobrze potem naprawiać samochód

Odpowiedziałem tylko koledze, że przez 20 lat się nie wypłukał.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Zabezpieczanie drzwi, nadkoli przed rdzą
PostNapisane: 23.sie.2013 08:31:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
W dzwi nalej fluidol do profili zamknietych. Pod liswty dolne, moznaby polożyc warstwę np. silikonu lub masy uszczelniającej. Nie mialaby wtedy styku z listwą metalową, która jest wtopiona w ta dolna gumę. A przez ta metalową listwę właśnie zaczyna rdzewieć.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Zabezpieczanie drzwi, nadkoli przed rdzą
PostNapisane: 23.sie.2013 10:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2715
Lokalizacja: Kr
Silikon to nie jest dobry pomysł, odczyn kwaśny powoduje wżeranie się w lakier i blachę. Jak ma być raz a dobrze przyklejone to klej do szyb samochodowych.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Zabezpieczanie drzwi, nadkoli przed rdzą
PostNapisane: 23.sie.2013 10:24:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Widzę że co osoba to inna opinia na ten temat, czekam na wypowiedzi innych - chciał bym to zrobić raz a dobrze.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Zabezpieczanie drzwi, nadkoli przed rdzą
PostNapisane: 04.wrz.2013 11:47:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Bitex nie schodzi, ale pod nim gnije jakby było nie pomalowane. Jeśli już, to znacznie lepszy jest czarny Antikor, ale nie wiem, czy jest jeszcze dostępny. Wszędzie tam, gdzie nie ma bezpośrednio kontaktu z czynnikami ścierającymi Fluidol ML, z tym, że znacznie lepiej jest go wtryskiwać w zamknięte profile niż wlewać. Na powierzchnię można go kłaść natryskowo lub pędzlem. Łączenia blach pod nadkolami, spawy, rynienki (niewidoczne) itd. - Fluidol ML.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Zabezpieczanie drzwi, nadkoli przed rdzą
PostNapisane: 14.wrz.2013 05:34:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 23:35:31
Posty: 415
Lokalizacja: woj. małopolskie
Ja zawsze robiłem to tak że jak nie było rdzy to smarowałem środkami typu Bitex a jeśli ruda się już pojawiła to czyścimy, następnie podkład reaktywny np firmy novol, i zabezpieczenie jeśli to podwozie lub nadkola, a widoczne elementy to kolejno novol, podkład akrylowy i lakier... Zawsze trzymało kilka lat (dłużej nie sprawdzałem gdyż sprzedawałem samochody).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: