.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 11:54:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 21:35:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lip.2006 11:27:54
Posty: 52
Lokalizacja: Bochnia
pawelb napisał(a):
Z tym <10s do 100 to ładnie, widać to zresztą na filmiku. To zapewne wpływ wysokiego momentu obrotowego ale o mocy to by raczej coś powiedziała max prędkość jaką teraz uzyskujesz.
A jak masz z dymem po wciśnięciu gazu do dechy na 3 biegu aż do wykręcenia 4500rpm ? Widzisz w lusterku wstecznym coś (lub cokolwiek :)

Moc też musi być całkiem całkiem bo na płaskim kawałku bez klimy przy wyprzedzaniu załapałem 200 (na prawdziwym ON) ale więcej się bałem bo było mokro ale myśle że licznikowe 210-215 jest osiągalne.(Koła alu 205/55/16)
Teraz zatankowałem prawdziwej ropki i powiem że do 100 to z pół sekundy lepiej i właśnie do 200 na bio było ciężko dobić na odcinku obwodnicy krakowa od wieliczki chociażtam zaczyna siępod górę...
Co do dymu to na bio zero i odpalanie miód. Teraz na prawdziwym ON widać czasami lekki dymek w całym zakresie obrotów, ale jest to naprawde niewielkie smużenie ;) Ale za to gorzej odpala z racji skręconej dawki nastawnikiem... potrzeba remapu :)
Powiem tak, jeździłem AWX(dużo) i po troche AHF i AEL oraz AAH ;). Żaden z tych tak się nie wkręca. Ciągnie do odcięcia jak duża benzyna i teraz można jeździć do 2000obr i całkiem sprawnie się przemieszczać.
Po zmianie wyjeździłem bak bez żadnych zmian i było super, ale palił 10/100 w trasie (no ale cisnąłem :diabel: . Było 9s do 100 na 3 potrafił w łuku robić się podsterowny etc... Fajnie ale zdjąłem paliwa i spalanie jest nadal na poziomie 8,5 L (50/50) a trase eko-drivingiem robi na 7l czyli jak wcześniej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2010 16:00:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2010 16:00:04
Posty: 3
Jak macie problem to warto zajrzeć do serwisu Volvo wnikliwa diagnoza i kompleksowa obsługa wiemy za co płacimy.Profesjonalny sprzęt i wykwalifikowany personel, plusem też jest to że otrzymujemy oryginalne części.

Gustav: Ostatnie ostrzeżenie.

_________________
------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2010 00:24:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
glaxxin napisał(a):
Jak macie problem to warto zajrzeć do serwisu Volvo wnikliwa diagnoza i kompleksowa obsługa wiemy za co płacimy.Profesjonalny sprzęt i wykwalifikowany personel, plusem też jest to że otrzymujemy oryginalne części.


:592: :612:

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2010 11:23:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 14:51:54
Posty: 213
Lokalizacja: Wawa
Hincó napisał(a):
Odświeżę temat dla potomnych ;)
AAT + 216 (od cowboya) daje niesamowitą różnicę, przynajmniej w 100. Około 145 koni bez korekty softu. Wystarczyło wyregulować dawkę i kąt :)
Na YT wrzuciłem filmik AAT+216 gdzie widać jak licznik teraz żwawo się porusza (nawet na bioestrze):)


heh, miło słyszeć , ale nawet nie wiem że robiłem... ;) tzn robiłem chyba komplet na BOSCHu ale na koncówkach AEL (210) koledze z forum AKP

_________________
audi b2 2-door quattro R32 VR6 turbo projekt

https://www.facebook.com/audiB2quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2010 11:35:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Hincó napisał(a):
Odświeżę temat dla potomnych ;)
AAT + 216 (od cowboya) daje niesamowitą różnicę, przynajmniej w 100. Około 145 koni bez korekty softu. Wystarczyło wyregulować dawkę i kąt :)
Na YT wrzuciłem filmik AAT+216 gdzie widać jak licznik teraz żwawo się porusza (nawet na bioestrze):)


to ten film w pionie nagrany? :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 21:10:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lip.2006 11:27:54
Posty: 52
Lokalizacja: Bochnia
hubos21 napisał(a):
Hincó napisał(a):
Odświeżę temat dla potomnych ;)
AAT + 216 (od cowboya) daje niesamowitą różnicę, przynajmniej w 100. Około 145 koni bez korekty softu. Wystarczyło wyregulować dawkę i kąt :)
Na YT wrzuciłem filmik AAT+216 gdzie widać jak licznik teraz żwawo się porusza (nawet na bioestrze):)


to ten film w pionie nagrany? :peace:

Yyy.. nie rozumiem ?

BTW, spalanie spadło w okolice 7,5 l czyli o litr przy podobnym stylu jazdy :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 18:16:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2010 16:00:04
Posty: 3
Trzecie ostrzeżenie za reklamę i BAN dla tego użytkownika. Monster

_________________
------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 18:41:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Hincó napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Hincó napisał(a):
Odświeżę temat dla potomnych ;)
AAT + 216 (od cowboya) daje niesamowitą różnicę, przynajmniej w 100. Około 145 koni bez korekty softu. Wystarczyło wyregulować dawkę i kąt :)
Na YT wrzuciłem filmik AAT+216 gdzie widać jak licznik teraz żwawo się porusza (nawet na bioestrze):)


to ten film w pionie nagrany? :peace:

Yyy.. nie rozumiem ?

BTW, spalanie spadło w okolice 7,5 l czyli o litr przy podobnym stylu jazdy :peace:


daj linka do filmu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 20:50:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lip.2006 11:27:54
Posty: 52
Lokalizacja: Bochnia
Np:

http://www.youtube.com/watch?v=7zdvpvau ... re=related

To jeszcze nia bio, chyba wtedy już lepiej do 100 nie dało się, odcinek zupełnie równy ;)
Inne filmiki są z E4 w okolicach Bochni=górki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 21:05:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Hincó napisał(a):
Np:

http://www.youtube.com/watch?v=7zdvpvau ... re=related

To jeszcze nia bio, chyba wtedy już lepiej do 100 nie dało się, odcinek zupełnie równy ;)
Inne filmiki są z E4 w okolicach Bochni=górki...


to właśnie te oglądałem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 07:50:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Wkładanie końcówek z AEL do AAT daje wyraźny wzrost mocy o momentu obrotowego, ponieważ dla poprawnego działania softu wymaga zmiany mapy dawkowania pompy na tę z AEL (jest wyraźnie niższa bo opory hydrauliczne końcówek są mniejsze). Jeżeli masz "komputer" to będzie zaniżał wskazania o około 10-20%. Podobnie zwiększy się dym (szczególnie w zakresie 1000-3000rpm) ale tylko w odniesieniu do fabrycznie nowych końcówek AAT. Przy wymianie końcówek "lejących" dym zawsze będzie mniejszy i ekonomia większa. Ja szacuję ze sprawny AAT z końcówkami AEL powinien osiągnąć około 140-150PS bez zmiany softu.
Jeżeli chodzi o aspekt "zużycia" końcówek to głównym problemem poza koksowaniem jest utrata szczelności która powoduje powstawanie kropli na końcówce pomiędzy wtryskami oraz wtryskiwanie paliwa w początkowej fazie przy bardzo niskim ciśnieniu (poprzez nieszczelność) co powoduje spory dym ze względu na bardzo słabe rozpylenie.
Nie polecam natomiast ustawiania ciśnienia pierwszego stopnia na wyższym poziomie od serii (o ile nie dajemy większej pompy) - przetestowałem na moim AEL'u przy końcówkach 216 z AHY (220bar). znacząco pogorszył się rozruch na zimno ze względu na większe opóźnienie wtrysku przy nominalnym ustawieniu mechanicznym pompy. Praca na biegu jałowym również była "twardsza" niż na 190bar.
Z punktu widzenia "robienia" softu to 216-tki są lepsze ponieważ nie generują problemów z drganiami (wału korbowego i koła dwumasowego) w zakresie 1800-2500rpm co na 210 dość wyraźnie się objawia - inna dynamika wtrysku i spalania. Podobnie w zakresie 2500-3200rpm łatwiej ograniczyć drgania i można dać większe dawki niż na seryjnych 210.

Aktualnie używam "210" (AEL) od Cowboy'a wyregulowanych na 190/300 - wróciłem do serii żeby lepiej oceniać problemy dopasowania kolejnych wersji softu do seryjnego silnika.

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2010 17:10:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 10:30:35
Posty: 34
Lokalizacja: Olsztyn /Gdańsk
takie wtryski sa na allegro po 100zł
http://allegro.pl/koncowki-wtrskow-tdi- ... 80112.html
Mamy gdzieś na forum opisane jak je wymienić ?

_________________
Audi a6 2.5 tdi 115km 94r automat kombi grzana skórka xenony - sprzedam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2010 17:23:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Cena świetna, nie tak jak firdsów 0.210 ale i tak świetna, ciekawe jakiego producenta są końcówki.

Wymiana jest prosta, do odkręcania końcówek polecam klucz nasadowy - zwykłym maszynowym uszkodziłem sobie odkręcany element obudowy wtrysku tak mocno był "zapieczony".

http://www.easy-share.com/1912763952/mo ... ncowki.pdf

To_JA_!

te 150km na seryjnym sofcie AAT to chyba z 216 a nie 210 z AEL-a ?
Mam od jakiegoś czasy wymienione 205 na nówki 210 i nie czuję takiego przyrostu mocy - owszem, zbiera się lepiej już przy nieco niższych obrotach i ma lepsze kopyto ale nie aż tak, a na pewno nie tak jak na ww. filmiku z 216. Nie czuję też żadnych problemów z wibracjami w podanych zakresach obrotów wynikającymi z drgań sprzęgła.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2010 19:13:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
pawelb napisał(a):
te 150km na seryjnym sofcie AAT to chyba z 216 a nie 210 z AEL-a ?
Mam od jakiegoś czasy wymienione 205 na nówki 210 i nie czuję takiego przyrostu mocy - owszem, zbiera się lepiej już przy nieco niższych obrotach i ma lepsze kopyto ale nie aż tak, a na pewno nie tak jak na ww. filmiku z 216. Nie czuję też żadnych problemów z wibracjami w podanych zakresach obrotów wynikającymi z drgań sprzęgła.


Wg moich informacji spokojnie może przekroczyć moc AEL'a gdyż pompa ma znacznie podwyższoną mapę dawkowania w sofcie AAT. Tak więc przy nominalnej mapie dawki w funkcji obrotów 115PS może dać ~30% więcej - ale to tylko szacunki.
Drgania zaczynają się pojawiać gdy zaczynamy znacząco podnosić dawkę w stosunku do AEL choć w krytycznym obszarze 2500-2800 niewiele potrzeba by wpaść w zakres drgań szczególnie gdy podniesiemy doładowanie.
Osobiście sądzę że autko z filmiku miało poprawiony soft lub mono oszukane dawkowanie na pompie i przepływkę. Pompa paliwa w idealnym stanie też daje spory efekt w dynamice (rzadko takie pompy spotykamy w real'u).

Powtórzę jeszcze że nie polecałbym podnoszenia (na 220bar) pierwszego ciśnienia otwarcia wtrysków (190bar) gdyż nawet przy nowej pompie sporo opóźnia kąt wtrysku i wymusza inne regulacje mechaniczne kąta początku tłoczenia.

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2010 22:19:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
W takim razie jak wygląda mapa dawkowania przy standardowym tuningu AEL-a na ~170kM - czy jest podnoszona jeszcze ponad tą fabryczną z AAT i powiedzmy o ile %, jeżeli nie to z jakich czynników wynika dodatkowy wzrost mocy ?

Czy można założyć, że ilość paliwa wtryskiwana do uzyskania nominalnej mocy w AAT z wtryskami 205 i AEL z wtryskami 210 jest taka sama (pomimo jak piszesz "niższej" mapy dawkowania w AEL ale za to wtrysków z otworkami o 5% większymi), jeżeli tak, to z czego wynika różnica mocy ?

Pytam, bo nabyłem chipa pod AAT (standardowe +35hp) tyle, że ja mam wtryski 210 co zapewne nie jest w mapach uwzględnione i zastanawiam się jakich cudów mogę się spodziewać, bo zapewne mapa dawkowania została dodatkowo podniesiona co z większymi wtryskami i podniesionym ciśnieniem T może dać już to, co się uzyskuje z AEL-ów czyli te 170hp ??? Zastanawiam się, czy są jakieś przeciwskazania do takiego tuningu w AAT czy przeszkodą są wyłącznie fabryczne wtryski 205 (turbina jest ta sama, pompa zdaje się także, sprzęgło ???).

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2010 22:41:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Dobre pytanie sam ciekaw jestem odpowiedzi sam mam takowego chipa od tej samej osoby :d Mam spostrzeżenia ale o nich po odpowiedzi :peace:

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 06:19:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
pawelb napisał(a):
1. W takim razie jak wygląda mapa dawkowania przy standardowym tuningu AEL-a na ~170kM - czy jest podnoszona jeszcze ponad tą fabryczną z AAT i powiedzmy o ile %, jeżeli nie to z jakich czynników wynika dodatkowy wzrost mocy ?

2. Czy można założyć, że ilość paliwa wtryskiwana do uzyskania nominalnej mocy w AAT z wtryskami 205 i AEL z wtryskami 210 jest taka sama (pomimo jak piszesz "niższej" mapy dawkowania w AEL ale za to wtrysków z otworkami o 5% większymi), jeżeli tak, to z czego wynika różnica mocy ?

3. Pytam, bo nabyłem chipa pod AAT (standardowe +35hp) tyle, że ja mam wtryski 210 co zapewne nie jest w mapach uwzględnione i zastanawiam się jakich cudów mogę się spodziewać, bo zapewne mapa dawkowania została dodatkowo podniesiona co z większymi wtryskami i podniesionym ciśnieniem T może dać już to, co się uzyskuje z AEL-ów czyli te 170hp ??? Zastanawiam się, czy są jakieś przeciwskazania do takiego tuningu w AAT czy przeszkodą są wyłącznie fabryczne wtryski 205 (turbina jest ta sama, pompa zdaje się także, sprzęgło ???).


ad.1) Po pierwsze nie można mylić mapy dawkowania pompy z mapą max dawkowania w funkcji obrotów (są to dwie różne mapy). Tak więc pierwsza odpowiada za właściwe wysterowanie nastawnika w pompie tak by pokrywało się z dawkowaniem założonym przez producenta - czyli zawiera charakterystykę kompletnego układu wtryskowego (pompa, wtryski ) dla całego obszaru pracy silnika. Jeżeli zmieniamy tę mapę to rzeczywista dawka wtryskiwana zaczyna się rozmijać z tym co podaje VAG.
Oczywiście czasami robi się takie trick'i aby uzyskać max dawkowanie poza zakresem przewidzianym w sofcie lub gdy nie da się odnaleźć limiterów dawek max. Wiąże się to jednak z przekłamaniem wskazań BC - czyli symuluje "ekonomię :D "

Prawidłowy tuning polega na zastosowaniu mapy dawkowania pompy zgodnej z zastosowanym układem wtryskowym i odpowiednim wymodelowaniu mapy max dawkowania w funkcji obrotów.
Oczywiście często "tunerzy" zmieniają obie mapy tak aby dodatkowo zaniżyć zużycie wskazywane przez BC.

ad.2) Z tego co wiem to fabryczne wtryski w AAT mają ~195 a nie 205(AFN). Zasadniczo AEL ma niższą mapę sterowania pompą ale wyższą mapę max dawkowania co wzajemnie się troszkę znosi. Dodatkowo zmiana średnicy otworków wchodzi w kwadracie do wzoru na przekrój przepływu (powierzchnię koła), oraz przy tak małych otworkach znaczący jest wpływ strefy "przyściennej" która znacząco zmniejsza rzeczywisty przekrój przepływu - jednakowo dla wszystkich otworków, co jednak zwiększa różnice w proporcji końcówek.

ad.3) Zasadniczo AAT z wtryskami 210 można traktować jak AEL z większą turbiną (k16). Czyli można się spodziewać tylko troszkę większej turbo-dziury.
Jednak nie jest dobrze gdy soft nie uwzględnia charakterystyki układu wtryskowego gdyż traci kontrolę nad max dawkowaniem (wpisane w soft jest realizowane z błędem mapy dawkowania pompy). Może to przyczynić się do powstawania drgań spowodowanych zbytnim przeciążeniem układu korbowego i sprzęgła co może doprowadzić do uszkodzeń silnika (trwałościowe zmęczenie materiału).
Jeżeli chodzi o max moce które można osiągnąć a tych silników to 170PS jest granicą trudną do przekroczenia bez wymiany turbiny i układu wydechowego gdyż silnik zaczyna się dusić spalinami przy wysokich obrotach, dla dalszego wzrostu dawki i doładowania silnik zmniejsza moc i zwiększa dym, oraz "pobiera" coraz mniej powietrza na jeden cykl.

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 08:32:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 14:51:54
Posty: 213
Lokalizacja: Wawa
ja nie polecam firdsów czy innych chińskich koncówek
to jest moje zdanie a juz troche sie zajmuje tematem i pare fioletowych rozpylaczy widziałem oraz sikające ropą wtryski po niewielkim przebiegu..

jak juz tanio trzeba robić to chociać włoski FIRAD, ostatecznie SEVEN DIESEL

i jeszcze jedna uwaga, polecam regulację cisnien bo po założeniu takiego badziewia gdzie iglice się róznią czasem o 3-4 setki mm róznice pomiędzy wtryskami mogą sięgać 30-40 Bar..

jedyne co mozna zakładać BEZ REGULACJI to ewentualnie zestawy Boscha które zawsze mają idealne wymiary, oraz mają nową przekładkę i trzpień

pomijam juz fakt ze jakies 3-5% tych tanich rozpylaczy (nawet Fratelli Bosio) od razu leje - jakie to moze szkody poczynic chyba nie musze pisać

dlatego KONIECZNIE trzeba sprawdzić chociażby zgrubnnie cisnienie i jakosc rozpylania na standardowym próbniku i w jakims najblizszym zakładzie który w miare ogarnia temat

powodzenia w tuningu !

_________________
audi b2 2-door quattro R32 VR6 turbo projekt

https://www.facebook.com/audiB2quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 08:33:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
To_JA_! napisał(a):

ad.2) Z tego co wiem to fabryczne wtryski w AAT mają ~195 a nie 205(AFN). Zasadniczo AEL ma niższą mapę sterowania pompą ale wyższą mapę max dawkowania co wzajemnie się troszkę znosi. Dodatkowo zmiana średnicy otworków wchodzi w kwadracie do wzoru na przekrój przepływu (powierzchnię koła), oraz przy tak małych otworkach znaczący jest wpływ strefy "przyściennej" która znacząco zmniejsza rzeczywisty przekrój przepływu - jednakowo dla wszystkich otworków, co jednak zwiększa różnice w proporcji końcówek.



Różnica ~5% pomiędzy 0.205 a 0.210 to jest różnica pola przekroju otworka.
Jeżeli rzeczywiście w AAT są 0.195 to ta różnica wynosi już ok 15% - w AAT są DSLA150p280 - jaki one mają rzeczywiście rozmiar dysz ?

Co do turbiny - to zdaje się a A6 AAT i AEL są te same kkk14 (kkk16 były w A100/C-4), tak to chyba ETKA opisuje.


cowboy napisał(a):
ja nie polecam firdsów czy innych chińskich koncówek
to jest moje zdanie a juz troche sie zajmuje tematem i pare fioletowych rozpylaczy widziałem oraz sikające ropą wtryski po niewielkim przebiegu..

jak juz tanio trzeba robić to chociać włoski FIRAD, ostatecznie SEVEN DIESEL

i jeszcze jedna uwaga, polecam regulację cisnien bo po założeniu takiego badziewia gdzie iglice się róznią czasem o 3-4 setki mm róznice pomiędzy wtryskami mogą sięgać 30-40 Bar..

jedyne co mozna zakładać BEZ REGULACJI to ewentualnie zestawy Boscha które zawsze mają idealne wymiary, oraz mają nową przekładkę i trzpień

pomijam juz fakt ze jakies 3-5% tych tanich rozpylaczy (nawet Fratelli Bosio) od razu leje - jakie to moze szkody poczynic chyba nie musze pisać

dlatego KONIECZNIE trzeba sprawdzić chociażby zgrubnnie cisnienie i jakosc rozpylania na standardowym próbniku i w jakims najblizszym zakładzie który w miare ogarnia temat

powodzenia w tuningu !


Co do firdsów - to jest firma z Raciborza a nie chińska, skąd biorą lub czy sami produkują te końcówkie tego pewnie nikt nie wie - tak samo jak nikt nie wie czy firad lub seven diesel sami je robią czy zamawiają w chinach albo u firdsa np. :)

W każdym razie na swojej stronie firds chwali się milionem sprzedanych końcówek a przed ich zastosowaniem wypytałem trochę ludzi, którzy ich używają - od amatorów opałówki po firmę kurierską - wszyscy chwalą. Ja też absolutnie nie mogę narzakać.

Zapewne do samochodu wartego 30 czy 40 tys lub więcej nie żałował bym 2000 na markowe rozpylacze ale do wartego 8000 wtryski za 2000 to była by istna rozpusta...:) Co do ustawiania ciśnienia to na pewno warto jak się ma w okolicy odpowiednich fachowców, w moim przypadku wymiana "na pałę" zakończona sukcesem.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Ostatnio edytowano 28.paź.2010 08:54:10 przez pawelb, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 08:52:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
pawelb napisał(a):
Różnica ~5% pomiędzy 0.205 a 0.210 to jest różnica pola przekroju otworka.
Jeżeli rzeczywiście w AAT są 0.195 to ta różnica wynosi już ok 15% - w AAT są DSLA150p280 - jaki one mają rzeczywiście rozmiar dysz ?

Co do turbiny - to zdaje się a A6 AAT i AEL są te same kkk14 (kkk16 były w A100/C-4), tak to chyba ETKA opisuje.


Co do turbin to faktycznie nie sprawdzałem co było w AAT w A6.

Natomiast jeżeli przyjmiemy warstwę przyścienną przepływu w otworze na poziomie 10 um to musimy porównać przekroje czynne średnic 185 i 190 co daje troszkę większe zmiany procentowe (a dla 195 -> 175 ). Jakie nierówne są powierzchnie wewnętrzne otworków najlepiej obrazują zdjęcia mikroskopowe
http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/noz ... /index.htm

To że otworki są sporo mniejsze jest pewne /jak moje były "na wymianie"/ tymczasowo jeździłem na komplecie z AAT - całkowity brak mocy bez obrotów i jakby mi ze 2 cylindry ukradli.
Oczywiście mapa pompy dla AEL nie kompensowała w dawkowaniu zwiększonego oporu przepływu przez końcówki co znacząco zmniejszało rzeczywiste dawkowanie.

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: