.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 08:13:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 13:08:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Ok, a jak zachowuje się AEL z końcówkami 216 ?? przy seryjnej pompie...

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 17:02:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
manekin napisał(a):
Dobre pytanie sam ciekaw jestem odpowiedzi sam mam takowego chipa od tej samej osoby :d Mam spostrzeżenia ale o nich po odpowiedzi :peace:


To podziel się swoimi spostrzeżeniami.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2010 07:54:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
j@cek napisał(a):
Ok, a jak zachowuje się AEL z końcówkami 216 ?? przy seryjnej pompie...


Wg mojej subiektywnej oceny troszkę twardsza praca i minimalnie większy dym w dolnym zakresie. Dużo mniejsza podatność na powstawanie drgań w układzie korbowym (praktycznie "0" problemów w zakresie 1900-2500rpm, możliwe większe dawki w zakresie 2500-3100). Dynamika procesu spalania jest inna przy tych końcówkach. Niestety ocena była dokonywana na softach troszkę wypaczonych przez widzimisię doktora.
Inne subiektywne wrażenia - osobiście jechałeś moim autkiem J@cku na końcówkach 216 (190/300bar) - niestety też na sofcie, ale później jeździłeś prawie identycznym softem w swoim seryjnym AEL'u.

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2010 09:44:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
To_JA_! napisał(a):
j@cek napisał(a):
Ok, a jak zachowuje się AEL z końcówkami 216 ?? przy seryjnej pompie...


Wg mojej subiektywnej oceny troszkę twardsza praca i minimalnie większy dym w dolnym zakresie. Dużo mniejsza podatność na powstawanie drgań w układzie korbowym (praktycznie "0" problemów w zakresie 1900-2500rpm, możliwe większe dawki w zakresie 2500-3100). Dynamika procesu spalania jest inna przy tych końcówkach. Niestety ocena była dokonywana na softach troszkę wypaczonych przez widzimisię doktora.
Inne subiektywne wrażenia - osobiście jechałeś moim autkiem J@cku na końcówkach 216 (190/300bar) - niestety też na sofcie, ale później jeździłeś prawie identycznym softem w swoim seryjnym AEL'u.

Pozdrawiam Tomek.

Tomek,
To prawda o czym piszesz, w związku z projektem (innego softu) oraz minimalizacją drgań, ciągle zastanawiam się nad zakupem 216-szesnastek.
Szczególnie, ze problem drgań praktycznie zanika w newralgicznym zakresie obrotów czyli 2000-2500 rpm.
Pozdrawiam,

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2010 15:19:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 14:51:54
Posty: 213
Lokalizacja: Wawa
pawelb napisał(a):
Co do firdsów - to jest firma z Raciborza a nie chińska, skąd biorą lub czy sami produkują te końcówkie tego pewnie nikt nie wie - tak samo jak nikt nie wie czy firad lub seven diesel sami je robią czy zamawiają w chinach albo u firdsa np. :)


nie napisałem że firds to chińska firma:

cowboy napisał(a):
ja nie polecam firdsów czy innych chińskich koncówek



j@cek napisał(a):
To prawda o czym piszesz, w związku z projektem (innego softu) oraz minimalizacją drgań, ciągle zastanawiam się nad zakupem 216-szesnastek.
Szczególnie, ze problem drgań praktycznie zanika w newralgicznym zakresie obrotów czyli 2000-2500 rpm.
Pozdrawiam,


to normalne że na 216 mogą być drgania, ale to nie jest wina 216-stek tylko złego softu !
nawet w 110KM AFNie trzeba zejśc ponizej serii a itak auto generuje duże ilości niutona na dole
czyli nie mozna wgrać gotowca zakładającego seryjne wtryski, tylko trzeba uwzględnic w mapach zmodyfikowany osprzęt

_________________
audi b2 2-door quattro R32 VR6 turbo projekt

https://www.facebook.com/audiB2quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2010 15:29:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
a, to ok, ale tak to można było odebrać, gdyby było napisane "nie polecam firdsów czy chińskich końcówek" to by było jasne, to "innych" moim zdaniem sugeruje, że firdsy to też Chiński produkt...ale polonistą nie jestem więc mogę być w błędzie... :)

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2010 18:47:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
cowboy napisał(a):
j@cek napisał(a):
To prawda o czym piszesz, w związku z projektem (innego softu) oraz minimalizacją drgań, ciągle zastanawiam się nad zakupem 216-szesnastek.
Szczególnie, ze problem drgań praktycznie zanika w newralgicznym zakresie obrotów czyli 2000-2500 rpm.
Pozdrawiam,


to normalne że na 216 mogą być drgania, ale to nie jest wina 216-stek tylko złego softu !
nawet w 110KM AFNie trzeba zejśc ponizej serii a itak auto generuje duże ilości niutona na dole
czyli nie mozna wgrać gotowca zakładającego seryjne wtryski, tylko trzeba uwzględnic w mapach zmodyfikowany osprzęt


Rzecz w tym że 216 w AEL'u mają mniejszą tendencję do wywoływania drgań (prawie żadnych problemów między 1800-2500 !), a między 2500-3100 drgania pojawiają się dopiero przy większych dawkach niż dla serii. Przynajmniej u mnie tak się działo i wróciłem do serii gdyż softy przetestowane na moim silniku z 216-tkami dawały drgawki na seryjnych końcówkach.

Ale może moje 216 (z AHY "bosch brasil" - coś takiego pisało na końcówkach - były jakieś dziwne?).

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2010 19:18:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
W przyszłym tygodniu dam moje kostki kupione na allegro jako gotowce koledze To_Ja_! i fachowym okiem oceni co tam naprawdę siedzi będziemy zorientowani wszyscy co jest to warte. Pozdrawiam Dawid :peace:

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2010 21:18:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
A jakieś testy już robiłeś, jakieś spostrzeżenia ? Czy może masz obawy zaaplikować je do ECU ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2010 13:24:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
pawelb napisał(a):
A jakieś testy już robiłeś, jakieś spostrzeżenia ? Czy może masz obawy zaaplikować je do ECU ?


Nie ma się co dziwić, ja też zacząłem od zakupu kostek na allegro (pomimo posiadanej wiedzy). Ale gdy przejechałem się tym "czymś" to wiedziałem że to był spory błąd, soft=nieporozumienie ze sporym zagrożeniem dla silnika.
W związku z zaistniałą sytuacją przysiadłem i od 4-rech lat dopracowywuję moje wersje dla AEL.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2010 15:02:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
No tak, tyle że na razie nie wiemy co te kostki są warte - z tego co się dowiedziałem, to ten gość z allegro ma swoją hamownię i robił już aat i ael więc może nie będzie tak źle.

Ja swoje kostki postaram sie zaaplikować w ten weekend i mógłbym zrobić jakieś logi dynamiczne, jeżeli po nich można ocenić czy ten soft jest coś wart, a zwłaszcza czy jest niebezpieczny dla silnika - które grupy mogły by coś forumowym "wyjadaczom" chipsów powiedzieć :) ?

Gdy widzę co ze swoim silnikiem zrobił arekr, to wydaje mi sie, że byle co tych silników nie jest w stanie zabić :) Z czego może wynikać zagrożenie w źle zrobionym sofcie - ludzie jeżdżą bezawaryjnie na rezystorach przez lata a nic gorszego to już chyba nie ma ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Ostatnio edytowano 30.paź.2010 15:49:46 przez pawelb, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2010 15:38:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
pawelb napisał(a):
Gdy widzę co ze swoim silnikiem zrobił arekr, to wydaje mi sie, że byle co tych silników nie jest w stanie zabić :) Z czego może wynikać zagrożenie w źle zrobionym sofcie - ludzie jeżdżą bezawaryjnie na rezystorach przez lata a nic gorszego to już chyba nie ma ?


Problem w tym że opornik podnosi troszkę parametry np. przepływki i ew. dawki max. więc dobrany rozsądnie nie jest najgorszym rozwiązaniem.

Jeżeli natomiast ktoś dłubie w sofcie i przesadzi z doładowaniem (przeciąży termicznie i mechanicznie turbinę), to ona powie: "do widzenia" niekoniecznie przy pierwszych testach - ciężko ocenić jednoznacznie bezpieczeństwo w tym zakresie ponieważ znane są przypadki że nie tylko mapa doładowania została naruszona ale również współczynniki odczytu dla czujnika doładowania więc nie wiadomo ile na prawdę ładuje turbo.

Max dawkowanie można ocenić "na oko" obserwując gęstość dymu za samochodem podczas jazdy pod górkę na wyższym biegu (tak by turbo ładowało już na max przy niewielkim przyroście obrotów). Druga właściwość podlegająca ocenie to drgania silnika które świadczą o zbyt dużych impulsach sił w układzie korbowym.

Oczywiście w silnikach nowszych (mają bardzo duży zapas sztywności układu i turbiny) niezbędna jest również wiedza co do max dawkowania przy wysokich obrotach które nie spowoduje przegrzania (zatarcia lub przepalenia tłoków).

Samo podniesienie mocy nie jest bardzo trudne jeżeli robimy bezpieczny soft o małym przyroście mocy i momentu, trudniej jest zrobić soft który dodatkowo zapewni wyraźny wzrost ekonomii (kosztem nieszczęsnych NOx) i usunie typowe dla danego silnika dolegliwości (np. utrudnione rozruchy - znów winni są ekoterroryści).

Dodatkowo dla efektu marketingowego często spotyka się ostrzejszą mapę pedału gazu która daje odczucie mocy pozornej (mniejszy ruch pedałem daje już duże dawki paliwa), niestety trudno jest takim autem normalnie jeździć, o ekonomię jeszcze trudniej, a wspomnę jeszcze o tym że przy takim sofcie ośką nie da się w zimie jeździć a i Quattro jest nieporęczne. Zapytajcie kolegę MCX4 - kiedyś nawet napisał że ma super moc i respekt dla tunera, ale na zimę wraca do serii bo nie sposób nie poślizgnąć się poniżej 4 biegu.
Takie bajery sprawdzają się na torze niestety niekoniecznie na co dzień, bo doświadczony kierowca jedzie szarpiąc samochodem do przodu i tyłu jak nowicjusz, a w długiej trasie gdy jest zmęczony to staje się mocno uciążliwe.

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2010 19:03:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
pawelb napisał(a):
A jakieś testy już robiłeś, jakieś spostrzeżenia ? Czy może masz obawy zaaplikować je do ECU ?


Aplikowałem je do ECU i w zasadzie porażających różnic nie ma wyraźniej słychać turbine co zapewne świadczy o podniesionym ciśnieniu turbulum hmm więcej to inna reakcja gazu przy ruszaniu po powrocie na seryjne kostki wydaje mi się lepiej na ori efekt ruszania z miejsca. Pytałem jakie kostki brałeś AAT czy AEL ponieważ Ja mam kupione do AELa a ori kostki od AAT! U mnie troche pomieszane w aucie wyjściowo jest AAT z czego zmiany to: pompa od AELa, wtryski od AELa 0.210, turbo AAT, komp AAT. Chętnie bym sprawdził jak by śmigało na twoim sofcie niby pod AAT jak będzie możliwość możemy podesłać sobie wzajemnie i porównać różnice?
U mnie w serii na ecu AAT dobrze autko zapina... kolega To_Ja opisał to wcześniej i ma racje :peace:
Dlatego więc kupując kostki pod AELa nie czuję różnicy której oczekuje?? Może kostki od AAT będą strzałem w 10tkę?? Wątpliwości rozwieje sprawdzenie u mnie twoich pod AAT.
Kombinowałem również kostki z ECU AEL jednak dynamika była mniejsza co również kolega Tomek opisał.
Jak do niczego nie dojdę może jakichś sofcik opanuje "doktorek" To_Ja_!

Pozdrawiam :peace:

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2010 19:34:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
To pompy są inne w AEL i AAT ?
Bo turbo raczej to samo, komp też chyba wspólny w A6 AAT i części AEL-ów - u mnie jest:
0 281 001 253/254
4A0 907 401E

Skoro działa u ciebie bez problemu cały soft AEL to zapewne będzie działał porządny soft tuningowy AEL np by To_Ja_! (pod warunkiem, że pompy są jednakowe) tylko nie wiem co na to wał korbowy i sprzęgło - czytałem - może nawet na tym forum, że AEL mają mocniejszy wał korbowy choć znowu sprawdzając w Etce wychodzi na to, że są identyczne z AAT ???

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2010 10:06:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 14:51:54
Posty: 213
Lokalizacja: Wawa
To_JA_! napisał(a):
cowboy napisał(a):
j@cek napisał(a):
To prawda o czym piszesz, w związku z projektem (innego softu) oraz minimalizacją drgań, ciągle zastanawiam się nad zakupem 216-szesnastek.
Szczególnie, ze problem drgań praktycznie zanika w newralgicznym zakresie obrotów czyli 2000-2500 rpm.
Pozdrawiam,


to normalne że na 216 mogą być drgania, ale to nie jest wina 216-stek tylko złego softu !
nawet w 110KM AFNie trzeba zejśc ponizej serii a itak auto generuje duże ilości niutona na dole
czyli nie mozna wgrać gotowca zakładającego seryjne wtryski, tylko trzeba uwzględnic w mapach zmodyfikowany osprzęt


Rzecz w tym że 216 w AEL'u mają mniejszą tendencję do wywoływania drgań (prawie żadnych problemów między 1800-2500 !), a między 2500-3100 drgania pojawiają się dopiero przy większych dawkach niż dla serii. Przynajmniej u mnie tak się działo i wróciłem do serii gdyż softy przetestowane na moim silniku z 216-tkami dawały drgawki na seryjnych końcówkach.

Ale może moje 216 (z AHY "bosch brasil" - coś takiego pisało na końcówkach - były jakieś dziwne?).

Pozdrawiam Tomek.


Bosch Brasil są jak najbardziej w porządku - to że wywołują drgania to bardzo dobrze o nich siadczy - znaczy ze jest duzy przyrost niutona

normalne ze juz na serii moze być go za duzo, dlatego trzeba tak zrobić remap żeby moment łagodnie narastał i pełen ogień dopiero powyżej np 3000 rpm bo niezej gdyby iść po całości to pewnie moznaby wygenerowac z 500NM :) ale nie w tym rzecz

_________________
audi b2 2-door quattro R32 VR6 turbo projekt

https://www.facebook.com/audiB2quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2010 11:44:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Pozwolę sobie wrzucić parę danych z Etki aby być może zakończyć mity na temat mocniejszych wałów a A6/AEL, różnych turbin itp.

A6/A100 - AAT/AEL

wał korbowy
A6:
046 105 019 H
046 105 019 J - automat - 94-95r
046 105 019 J, 046 105 019 H - automat - 96-97r

A100:
046 105 021 G
046 105 019 C - automat do 93r
046 105 019 C, 046 105 019 H - automat - 94r

pompa wtryskowa:
A6:
046 130 108 G, 046 130 108 FX - 94-95r
046 130 108 G, 046 130 108 GX - 96-97r

A100:
046 130 108 AX
046 130 108 CX - automat do 93r
046 130 108 C, 046 130 108 CX - automat - 94r


turbina:
A6:
046 145 701 D, 046 145 701 DX

A100:
046 145 701 C, 046 145 701 CX do 93r
046 145 701 C, 046 145 701 CX, 046 145 701 D, 046 145 701 DX - 94r

ECU:
A6:
4A0 907 401 (różne literki policja/ pogotowie/automat/AAT/AEL)

A100:
4A0 907 051 X - tylko manual
4A0 907 401 - automat 93-94 i manual 94r

sprzęgło:
A6 - wspólne wszystkie elementy poza "resorem piórowym".


Jak z tego wynika, generalnie A6 AAT/AEL nie różnią się od siebie poza numerkiem w ECU różnym zapewne w zależności od załadowanego softu i oczywiście wtryskiwaczami.

Tego samego nie można powiedzieć o A100/AAT i A6/AAT - tu mogą być zbieżne komponenty w roczniku 94-95 (okres przejściowy), pozostałe roczniki różnią się osprzętem (turbo, ECU...).

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2010 11:41:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
manekin napisał(a):
Aplikowałem je do ECU i w zasadzie porażających różnic nie ma wyraźniej słychać turbine co zapewne świadczy o podniesionym ciśnieniu turbulum hmm więcej to inna reakcja gazu przy ruszaniu po powrocie na seryjne kostki wydaje mi się lepiej na ori efekt ruszania z miejsca. Pytałem jakie kostki brałeś AAT czy AEL ponieważ Ja mam kupione do AELa a ori kostki od AAT! U mnie troche pomieszane w aucie wyjściowo jest AAT z czego zmiany to: pompa od AELa, wtryski od AELa 0.210, turbo AAT, komp AAT. Chętnie bym sprawdził jak by śmigało na twoim sofcie niby pod AAT jak będzie możliwość możemy podesłać sobie wzajemnie i porównać różnice?
U mnie w serii na ecu AAT dobrze autko zapina... kolega To_Ja opisał to wcześniej i ma racje :peace:
Dlatego więc kupując kostki pod AELa nie czuję różnicy której oczekuje?? Może kostki od AAT będą strzałem w 10tkę?? Wątpliwości rozwieje sprawdzenie u mnie twoich pod AAT.
Kombinowałem również kostki z ECU AEL jednak dynamika była mniejsza co również kolega Tomek opisał.
Jak do niczego nie dojdę może jakichś sofcik opanuje "doktorek" To_JA_!

Pozdrawiam :peace:


Po przejrzeniu kostek muszę powiedzieć że takie samo rozczarowanie jak po moim zakupie:

1.Dawkowanie zmienione tylko w mapie pompy - wzrost dawek nie widziany przez soft, prawdziwe dawki silnie podniesione,
2.Większy dym
3.Mogą pojawić się drgania między 2500-3100 rpm.
4.Zaniżone będzie wskazanie na BC o około 20% przy jeździe z większymi obciążeniami.
5.Niezmieniona mapa ograniczająca dym
6.Ciśnienie doładowania nieznacznie podniesione, niezmieniony ogranicznik doładowania.
7.Niezmienione mapy początku wtrysku.
8.Brak korekt związanych z poprawą rozruchu - tak w pompie jak i w świeczkach żarowych.

Ogólnie soft zrobiony bardzo brutalnie i prymitywnie dobrze dobrane oporniki przy pompie i czujniku doładowania da zbliżony efekt.

Pozdrawiam "dr"

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2010 12:39:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lip.2006 11:27:54
Posty: 52
Lokalizacja: Bochnia
A czy róznice co do wałuu między 100 a a6 nie wynikają też z zastosowania koła dwumasowego?


Gdzie w małopolskim najtaniej poprawić mapy i rozruch do aat z wtryskami 216 ? Szukam czegoś budżetowego bo skrzynia biegów mnie szarpnęła :(:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2010 21:03:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
To_JA_! napisał(a):

Po przejrzeniu kostek muszę powiedzieć że takie samo rozczarowanie jak po moim zakupie:

1.Dawkowanie zmienione tylko w mapie pompy - wzrost dawek nie widziany przez soft, prawdziwe dawki silnie podniesione,
2.Większy dym
3.Mogą pojawić się drgania między 2500-3100 rpm.
4.Zaniżone będzie wskazanie na BC o około 20% przy jeździe z większymi obciążeniami.
5.Niezmieniona mapa ograniczająca dym
6.Ciśnienie doładowania nieznacznie podniesione, niezmieniony ogranicznik doładowania.
7.Niezmienione mapy początku wtrysku.
8.Brak korekt związanych z poprawą rozruchu - tak w pompie jak i w świeczkach żarowych.

Ogólnie soft zrobiony bardzo brutalnie i prymitywnie dobrze dobrane oporniki przy pompie i czujniku doładowania da zbliżony efekt.

Pozdrawiam "dr"


Z góry wielkie dzięki za poświęcony czas dla kolegi To_JA_! Kostki które dostarczyłem osobiście "dr" do sprawdzenia kupiłem na allegro od: Softec-serwis. Odesłałem nawet raz i wymienili jednak szału nima. W ogóle teraz ciekaw jestem czy "normalny" program zrobiony z głową naprawdę da odczuwalny wzrost mocy, poprawi elastyczność w AAT/AEL np czas:

- 4bieg od 60-100-120
- 5bieg od 80-140 (u mnie skrzynia 5tka)

Mogę nagrać filmiki jak to się ma teraz w mojej niuni (skrzynia 5tka) później pokombinujemy z softami Mr."dr" i zobaczymy ile można w tych motorkach uzyskać softem. Wyniki będą obiektywne a rezultaty pomogą w podjęciu decyzji chipować AAT/AEL czy nie???

Pozdrawiam Dawid

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 09:55:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Można zrobić co nieco powyżej 3100rpm ale przy 3600 zaczyna brakować turbiny, poniżej 3100 moment jest limitowany mechaniką (wał + dwumas) - pojawiają się drgania przy zbyt dużym momencie. Poniżej 2000 turbina jest głucha na modlitwy i nie chce pokazać co potrafi.
Oczywiście można zmienić mapę pedału gazu na agresywną i uzyskać efekt medialny (wielu producentów małych samochodów tak robi - już na jeździe próbnej klient zachwyca się mocą, później dowiaduje się że druga połowa pedału gazu jest martwa). Takie praktyki dają chwilowy zachwyt ale zwiększają zużycia paliwa na skutek nieświadomego korzystania z prawie max momentów już przy 1/2 gazu.
Moje softy, to moje "widzimisię" priorytet ekonomia, moc w promocji dlatego pedał gazu zazwyczaj jest łagodny i długi. Dym minimalny w wersji eco i rozsądny w wersji sport. Zrobiłem też wersję RACE na zabawy na torze /np. Wyrazów/ ale tam dym jest już nierozsądny a priorytetem jest szybkość reakcji na gaz i podniesienie do max momentu poniżej 2000rpm. Realnie turbina wstaje już przy 1700-1800 przy b.dużym dymie. Soft nie na drogę - bo wstyd tak kopcić.

Sport:
http://www.youtube.com/user/TomaszekToJ ... ZJVTDNhWL4
(początek filmu)

RACE:
http://www.youtube.com/watch?v=0MsCmAcz ... 8DD154B86D
troszkę niska jakość filmu ale widać że "czarny warkocz" jest wyraźny szczególnie na końcu filmu.

Oczywiście przy niedogrzanym silniku dymi mocniej, a po PSJ wysypuje się sadza z rury jak z wiaderka.

Hincó napisał(a):
Co do dymu to na bio zero i odpalanie miód. Teraz na prawdziwym ON widać czasami lekki dymek w całym zakresie obrotów, ale jest to naprawde niewielkie smużenie ;) Ale za to gorzej odpala z racji skręconej dawki nastawnikiem... potrzeba remapu :)


Niestety prawdziwy ON ma mniejszą lepkość niż Bio co bezlitośnie zwiększa przecieki w pompie, szczególnie gdy jest słabsza (zużyta o większych luzach w sekcji wysokociśnieniowej), dodatkowo przecieki zmniejszają realną dawkę przetłoczoną przez końcówkę wtryskiwacza. Aktualnie używam pompy z nową sekcją wysokociśnieniową, a i tak zauważam różnicę między normalnym Shell "Diesel Extra" i "V-Power Diesel". V-power ma mniejszą lepkość co zwiększa przecieki i powoduje mniejsze ciśnienia wtrysku (nie mylić z ciśnieniem otwarcia wtryskiwacza - czyli minimalnym ciśnieniem wtrysku) - co w efekcie daje często mniejszą moc i większy dym (więc używam tylko okresowo - ponieważ zawiera więcej dodatków myjących). Dla niewtajemniczonych dodam że np. w silniku Opel/Isuzu 1.7 TD na pompie wtryskowej ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy jest 220/300bar a ciśnienia wtrysku dochodzą do 1100bar przy wysokich obrotach - i zależą tylko od szybkości tłoczenia pompy i oporu otworków wtryskiwacza - przecieki zmniejszają szybkość tłoczenia a i opór końcówek spada.
W Passacie żony (AFN) zjawisko jest znacznie wyraźniejsze z racji 250000km bez wymiany pompy. Wszystkie "super ON" nie sprawdzają się w układach wtryskowych które wytwarzają ciśnienie podczas wtrysku a nie korzystają z zasobnika z zapasem ciśnienia jak np. commonrail, tam mniejsza lepkość daje poprawę rozpylenia (ciśnienie jest niezmienne) i zwiększenie dawki max (mniejsza lepkość = mniejsze opory na końcówce wtryskiwacza, a czas wtrysku ECU daje ten sam).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: