.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 14:38:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 06:02:25 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
PSJ - Piz*owaty Styl Jazdy :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 07:14:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
pawelb napisał(a):
Miałem zaślepiony ale odślepiłem bo mnie wkurzał silnik klekocący jak młockarnia na wolnych obrotach :)

A cóż to jest PSJ, google mi pokazuje "Posłaniec Serca Jezusowego" ale to chyba nie o to chodzi...:)


Jak wpiszesz PSJ w szukajkę na AKP to na pewno znajdziesz ;) w opcjach wyszukiwania zaznacz w lewym dolnym rogu - wyświetl wyniki jako "posty"
:d

MorgothV8 napisał(a):
PSJ - Piz*owaty Styl Jazdy :peace:


Szybszy byłeś :peace:

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 11:20:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Ooo, to mój ulubiony styl jazdy...

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 12:32:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
pawelb napisał(a):
Ooo, to mój ulubiony styl jazdy...


To potrzebujesz softu dla TAXI :diabel: oni potrafią najlepszy PSJ.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2011 15:39:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Przetestowany komp ori AAT + wtryski 0.210 w przewadze jazda miejska z mało ekonomiczną prędkością jazdy - 80% przebiegu IV bieg / ~50-70km/h.
Spalanie licznikowe 7,3/100, spalanie rzeczywiste - 8,6l !!!

Na ecu z AEL 320/321 + wtryski 0.210 w podobnych warunkach jazdy - spalanie licznikowe 6,9l/100, rzeczywiste 7,7l/100.

Dawka wolnych obrotów ustawiona na ~5mg/r.

Tak więc jak wymieniać wtryski w AAT na 0.210 to warto zainwestować w soft lub ECU z AEL-a (alledrogo ECU 150-250pln) - osiągi zbliżone, nawet nieco lepsze, dymienie zmniejszone, spalanie o 1l mniejsze.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 16:05:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 10:30:35
Posty: 34
Lokalizacja: Olsztyn /Gdańsk
W końcu jakieś jasne i bardzo przydatne info
Zastanawiam sie jeszcze czy jak wymieniać wtryski to czy nie lepiej od razu 0.216
+soft z AELa ?
A jak k toś pokusiłby sie o wyniki z hamowni przed i po taką modernizacją to w ogóle byłoby ekstra

_________________
Audi a6 2.5 tdi 115km 94r automat kombi grzana skórka xenony - sprzedam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 21:33:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Nie wiem czy warto - wtryski do AEL-a kupisz zamienniki po 50zł / sztukę, 216 tak tanich nie znalazłem, są kilkukrotnie droższe.
Tak czy inaczej małe szanse uzyskać więcej niż 175KM z seryjną turbiną a to zrobisz spokojnie z 210 i softów znajdziesz w necie co najmniej kilka, pod 216 już raczej indywidualny soft a to (wraz z droższymi końcówkami wtrysków) podnosi kilkukrotnie koszta upgradu.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 22:01:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Potwierdzam, słabą stroną AAT czy AEL-a jest turbina, wtryski seryjne 0.210 + program dadzą ok. 170-175KM, ale jak już wymieniasz to włóż 0.216 zrób program, wywal kata, EGR out, i ciesz się jazdą, do sprawnego wyprzedzania wystarczy,
chcąc uzyskać więcej trzeba już dmuchać, co K14 czy K16 nie da rady, jedyna opcja to wsadzić K24 z S2, S6 ale to już większe przeróbki bo i IC pasowałyby większe,

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 06:58:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jedyna zaleta 216-tek to mniejsza skłonność do drgań 1800-2200 oraz 2400-3100. Różnice nieznaczne ~2mg możliwej dodatkowo dawki. Praca silnika na 216-tkach twardsza, mniejsza kultura pracy.
Na wysokich obrotach silnik i tak dusi się spalinami (za mała turbina co powoduje niemożliwość znaczącego podnoszenia doładowania). Tak więc moc max limituje tylko stopień akceptacji dymu. Dodatkowo dla spokojniej jazdy zauważyłem minimalnie gorszą ekonomię.
Oba zestawy wtrysków były fabrycznie nowe, pompa po regeneracji z nową sekcją wysokiego ciśnienia. Soft każdorazowo strojony indywidualnie do możliwości realnych na danym zestawie końcówek.
Ja zamontowałem 216-tki idąc za radą kolegów z klubu, ale okazało się że o ile w AFN taki manewr ma sens w AEL'u nie daje praktycznie nić bo i tak moc ograniczona jest przepustowością spalin na turbinie.
Gdy pojawiła się okazja (kolega potrzebował wymienić wtryski w transporterze) podmieniłem 216 na seryjne 210 AEL.
Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] - wymiana końcówek wtryskiwaczy na takie z A
PostNapisane: 07.wrz.2012 07:09:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
U siebie również wymieniłem wtryski. Zgodnie z poradami w tym temacie nie pachełm się w 216`ki tylko pozostałem przy 210`tkach. Po wymianie jedzie lepiej, stabilniejszy na bardzo niskich obrotach i bardzo mało dymu przy bucie. Zastanawia mnie jednak gorsze odpalanie. Kąt ustawiony w okolicach 4 BTDC na wolnych, dawka wolnych obrotów ok. 3,5. Dawka rozruchowa nie ruszona(zablokowana w sterowniku). Czy u siebie również zauważyliście pogorszenie odpalania?

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] - wymiana końcówek wtryskiwaczy na takie z A
PostNapisane: 07.wrz.2012 08:27:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jakie ciśnienia ustawili we wtryskach? Jeżeli 220/300 to może gorzej zapalać, jak 190/300 to nie powinno być pogorszenia, a nawet poprawa (lekko większe dawkowanie i lepsze rozpylenie nowych końcówek).
Czasami zdarza się lekkie zapowietrzenie pompy (w obszarze nastawnika) które zanika samoczynnie po przejechaniu większej ilości km.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] - wymiana końcówek wtryskiwaczy na takie z A
PostNapisane: 07.wrz.2012 08:35:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Ciśnienia seria 190/300, robione u Cowboy`a na Bosch`u.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] - wymiana końcówek wtryskiwaczy na takie z A
PostNapisane: 10.wrz.2012 07:59:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
To_JA_! napisał(a):
Jakie ciśnienia ustawili we wtryskach? Jeżeli 220/300 to może gorzej zapalać, jak 190/300 to nie powinno być pogorszenia, a nawet poprawa (lekko większe dawkowanie i lepsze rozpylenie nowych końcówek).
Czasami zdarza się lekkie zapowietrzenie pompy (w obszarze nastawnika) które zanika samoczynnie po przejechaniu większej ilości km.



Możesz mieć rację, bo dzisiaj odpalił lepiej. Jeszcze nie od strzała ale z mniejszym grymasem. Wczoraj oglądałem też przed odpaleniem przewód z filtra do pompy i paliwko w nim jest. Pęcherzyk powietrza minimalny, średnica 2-3mm. Kiedyś był większy i palił od strzała. Czy w pompie wtryskowej jest jakiś zawór utrzymujący ciśnienie paliwa? Może nie trzyma i paliwo się cofa. Z drugiej strony nic tam nie było ruszane. Wyciągane były tylko wtryski, przewody metalowe i są nowe wężyki przelewowe. Wszystko wygląda na szczelne.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] - wymiana końcówek wtryskiwaczy na takie z A
PostNapisane: 10.wrz.2012 08:52:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Na wyjściu z pompy jest zawór nadciśnieniowy ale nie jest całkowicie szczelny ma otworek jakieś 0.1mm i nim potrafi się zapowietrzyć jak masz nieszczelne wężyki przelewowe (lub demontujesz wtryski).
Powietrze stoi później w pompie pod deklem aż w jakimś zakręcie/przyspieszaniu/ jeździe pod górkę uda mi się wydostać z pompy wraz z przelewem.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] - wymiana końcówek wtryskiwaczy na takie z A
PostNapisane: 10.wrz.2012 09:02:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Da się tam coś rozebrać i pomóc żeby powietrze się wydostało. Jeśli to ten element z przodu pompy gdzie wchodzi wężyk przelewowy to trzeba podejechać gdzieś, tak żeby przód auta był wyżej niż tył. Dobrze rozumuje?

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] - wymiana końcówek wtryskiwaczy na takie z A
PostNapisane: 10.wrz.2012 10:04:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Biedron napisał(a):
Da się tam coś rozebrać i pomóc żeby powietrze się wydostało. Jeśli to ten element z przodu pompy gdzie wchodzi wężyk przelewowy to trzeba podejechać gdzieś, tak żeby przód auta był wyżej niż tył. Dobrze rozumuje?


Samo wylezie, rzeczywiście przy przyspieszeniach i zakrętach szybciej.
niestety pompa jest przechylona w bok pokrywa nie jest poziomo.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] - wymiana końcówek wtryskiwaczy na takie z A
PostNapisane: 17.wrz.2012 07:55:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Jak narazie bez poprawy. Zastanawiam się czy nie zmienić zaworu zwrotnego na powrocie paliwa z filtra do zbiornika. Z tego co widziałem w ETCE to chyba jedyny zawór zwrotny w układzie.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] - wymiana końcówek wtryskiwaczy na takie z A
PostNapisane: 11.gru.2012 15:50:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Pozwolę sobie zaktualizować i uzupełnić nieco listę końcówek wtryskiwaczy podaną w tym wątku:

2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT - średnica otworków 0,180mm
2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL. ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE - średnica otworków 0,185mm
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL - średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG - średnica otworków 0,205mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,AHU,ALE,AFF - średnica otworków 0,190mm
2437010059 (P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE - średnica otworków 0,175mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY - średnica otworków 0,210mm
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV - średnica otworków 0,205mm
2437010126 (P1019) - 2.5 TDI AXG - średnica otworków 0,210mm
2437010106 (P838) - 2.5 TDI D525 (AEL stosowany w VOLVO) - średnica otworków 0,205mm

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] - wymiana końcówek wtryskiwaczy na takie z A
PostNapisane: 12.gru.2012 06:08:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Gdzieś już było ale przypomnę:
http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/noz ... /index.htm
Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 AAT] - wymiana końcówek wtryskiwaczy na takie z A
PostNapisane: 12.gru.2012 11:59:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Czyli jak się uda takie się zrobią te otworki, zwłaszcza Bosio "swobodnie" podchodzi do specyfikacji Boscha dla poszczególnych końcówek.

Tu specyfikacje innych wtryskiwaczy DSLA i nie tylko:
http://www.sevendiesel.it/download/2010 ... zatori.pdf

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: