.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://audiklub.org/forum/

[A6 2,7T Quattro 2003] Zawór Blow off
http://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=104942
Strona 1 z 2

Autor:  Spawn [ 14.wrz.2010 00:35:16 ]
Tytuł:  [A6 2,7T Quattro 2003] Zawór Blow off

Witam
Chciałbym w moim autku zamontowac zawór upustowy blow off. Czy wiecie kto w trójmieście zajmuje się takimi rzeczami ? ewentualnie jakieś wskazówki jak zrobic to samemu i czy to się w ogóle opłaca ?
pozdrawiam

edit by Buba : wątki tytułujemy poprawnie

Autor:  wowo [ 14.wrz.2010 07:48:00 ]
Tytuł: 

Do TDI?? Jak to sobie wyobrażasz, skoro w klekocie nie ma przepustnicy??

Autor:  FOSS [ 14.wrz.2010 09:21:10 ]
Tytuł: 

wowo napisał(a):
Do TDI?? Jak to sobie wyobrażasz, skoro w klekocie nie ma przepustnicy??

Ale kolega Spawn w podpisie ma napisane że 2,5TDI było a teraz jest 2,7BiT... więc chyba blow-off da radę tam wcisnąć :):

Autor:  DeS [ 14.wrz.2010 09:38:11 ]
Tytuł: 

Pytanie kluczowe.. czy to się opłaca? :peace:

Autor:  Leo [ 14.wrz.2010 09:40:20 ]
Tytuł: 

ja bym za tą kasę się upił bardziej, niż dawał ustrojstwo które poprawia tylko samoppoczucie kierownika a może conieco popsuć :P

Autor:  DeS [ 14.wrz.2010 09:46:18 ]
Tytuł: 

quattrowentylator napisał(a):
ja bym za tą kasę się upił bardziej, niż dawał ustrojstwo które poprawia tylko samoppoczucie kierownika a może conieco popsuć :P


Tym bardziej, że trzeba kupić dwa. Oj.. ile flaszek by z tego było :D

Autor:  Spawn [ 14.wrz.2010 09:47:42 ]
Tytuł: 

No w sumie masz racje quattrowentylator, też by się upił :P ale raczej pije rzadko i mało :P a co może popsuc ? słyszałem że oprócz fajnego efektu dźwiękowego :D to odciąża turbinę :) czy może się mylę ?

Autor:  hubos21 [ 14.wrz.2010 09:50:41 ]
Tytuł: 

w seryjnym, cywilnym aucie to chyba zbędna rzecz

Autor:  DeS [ 14.wrz.2010 10:15:42 ]
Tytuł: 

Poza dźwiękiem, który uwierzcie mi po pewnym czasie robi się naprawdę upierdliwy, nic się nie zmienia. Mogą się natomiast pojawić nieprzyjemne zakłócenia w odczytach przepływomierza.

Autor:  wowo [ 14.wrz.2010 11:29:24 ]
Tytuł: 

fakt, nie dostrzegłem nowego autka :)
Seryjne DVki, też ładnie strzelają po zmianie dolotu i podniesieniu doładowania :diabel:

Autor:  sebolec [ 14.wrz.2010 12:01:14 ]
Tytuł: 

Wniosek zawsze ten sam. W audi lepiej odpuścić atmosferyczne i hybrydowe zawory.

wowo, masz jakiś filmik jak to u Ciebie brzmi?

Autor:  *Robi* [ 14.wrz.2010 13:58:26 ]
Tytuł: 

A jak jest np w sprinterze 316cdi. Za każdym razem jak sciagne noge z gazu to słychac w kabinie upust :D Najlepiej slychac pod obciązeniem :peace:
On chyba idzie w silnik a nie poza.. :?:

Autor:  Kliku [ 14.wrz.2010 15:28:36 ]
Tytuł: 

moze masz nieszczelnosc :?:

Autor:  zbig_wwl [ 14.wrz.2010 17:31:14 ]
Tytuł: 

Spawn napisał(a):
słyszałem że oprócz fajnego efektu dźwiękowego :D to odciąża turbinę :) czy może się mylę ?


dobrze słyszałeś, ale w swoim aucie masz po to dwa zawory DV. Zasada działania identyczna jak blow off, tyle że zamiast do atmosfery, "strzał" powietrza następuje z powrotem na wejście turbiny. Jak zamienisz DV-ki na blow to jak pisze DeS, zaczniesz mieć problem z mieszanką, bo pomierzone powietrze dla którego ECU już ma policzone paliwko, Ty upuścisz beztrosko do atmosfery :D.

Autor:  Spawn [ 14.wrz.2010 17:31:46 ]
Tytuł: 

Mam z tego rozumiec iż lepiej sobie odpuścic ? :) za jakieś 2-3 miesiące będę go wirusował i pomyślałem że taki zawór może się przydac :)

Autor:  zbig_wwl [ 14.wrz.2010 17:42:48 ]
Tytuł: 

Można zainwestować w lepsze DV-ki. Ja też mam zrobione 2.7biT na ~300 koni i na razie seryjne DV działają. Jak polecą, będą te podobno mocniejsze od 225-konnej TT-tki.

Autor:  Spawn [ 14.wrz.2010 17:51:58 ]
Tytuł: 

Zbig_wwl dzięki za kąkretną odpowiedz :) w takim razie zawór "dla bajeru" sobie odpuszczę :) a wiecie gdzie solidnie w trójmieście mi go zawirusują i z hamują? Kiedyś byłem na hamowni w v-tech czy jakoś tak :)

Autor:  gibon_81 [ 14.wrz.2010 18:37:12 ]
Tytuł: 

TUNE UP nie wiem jak ma sie sprawa jesli chodzi o Q ale ogolnie robert podobno radzi sobie niezle.

Autor:  Spawn [ 14.wrz.2010 21:54:43 ]
Tytuł: 

A masz może jakiś namiar ?

Autor:  wowo [ 19.wrz.2010 10:01:16 ]
Tytuł: 

AW69 ma w S4 około 460PS na seryjnych DV - z końcówką 110. Trzymają jak należy także, uważam ze kupno Forge to niepotrzebne wywalenie kaski.

sebolec -> niestety nie mam nagrania, ale dzwięk jest donośny. Teraz dodatkowo u mnie DV-ką nie steruje zawór N118, tylko jest podpięta bezpośrednio pod kolektor ssący. Strzela tak, że ludki się odwracają :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/