.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://audiklub.org/forum/

[A6/C4] Rezanko tempomatu
http://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=34385
Strona 1 z 5

Autor:  wasylo [ 22.kwi.2006 17:56:41 ]
Tytuł:  [A6/C4] Rezanko tempomatu

Dziś reznąłem sobie tempomat w A6/C4 (AEL). Jeśli ktos będzie chciał się podjąć u siebie takiej przeróbki, to służę pomocą.

Autor:  BiLu [ 22.kwi.2006 19:20:50 ]
Tytuł: 

napisz co i jak krok po kroku - przydaloby sie takie rezanko w podwieszonym watku :peace:

Autor:  wasylo [ 22.kwi.2006 21:53:37 ]
Tytuł: 

Aby zrezać nasz tempomat potrzebujemy:

1. Manetkę kierunkowskazów z tempomatem do A6/C4. Ja do swojego auta wykorzystałem tempomat od A6/C4 4.2 Quattro więc nie ma znaczenia czy będzie on od benzyny czy od Diesla.

2. 5 przewodów długości ok. 2m

3. Komp z VAG-iem aby aktywować tempomat.

Jeśli uda się komuś zdobyć manetkę z oryginalną wtyką, to ewentualnie przedłużamy sobie przewody. Jeśli nie mamy takiej wtyki musimy wykorzystać jakieś okrągłe końcówki za pomocą których będziemy mogli połączyć przewody z tempomatem.
Przewody podłączamy wg poniższego opisu

TEMPOMAT --------------- KOMPUTER STERUJĄCY

PIN 1 -------------------------> PIN 30
PIN 2 -------------------------> PIN 45
PIN 3 -------------------------> PIN 48
PIN 4 i 6 ------------------------> PIN 24
PIN 5 ------------------------> bezpiecznik

Montaż manetki ominę, bo myślę, że to nic skomplikowanego.
Przewody wg powyższego opisu łączymy z komputerem sterującym który znajduje się po stronie pasażera pod wykładziną pod nogami w przedniej części pod plastikowa płyta osłaniającą. W pobliżu kompa znajdują się bezpieczniki w oprawkach w różnych kolorach. Nas interesuje czarno-zielony przewód, który wychodzi z bezpiecznika w czarnej oprawce. Do tego czarno-zielonego przewodu wpinamy się z przewodem, który biegnie z pinu 5 w tempomacie. Pozostałe przewody musimy wpiąć we wtykę kompa. Z tego względu, że PIN 4 i 6 biegnie do tego samego pinu w kompie nie ma sensu "ciągnąć" 2 przewodów. Ja połączyłem je razem tuż za wtyką tempomatu i dalej pociągnąłem jeden przewód. Rozkręcamy wtyczkę i za pomocą końcówek wpinamy się w wolne miejsca oznaczone cyframi tak jak w opisie. Ja wykorzystałem końcówki, które niczym nie odbiegają od oryginału, niestety nie pamiętam gdzie je kupiłem. Zastosowanie odpowiednich koncówek zapewni, że przy wpinaniu wtyki nie wysuną się. Jeśli ktoś mi napisze jak , to mogę zamieścić foto takiej końcówki co ułatwi poszukiwania. Po podłączeniu wszystkich przewodów i skręceniu wszystkiego do kupy musimy aktywować tempomat za pomocą VAG-a. Robimy to w takiej kolejności:
Wybieramy adres:
01-silnik
02-gdzie sprawdzamy czy nie ma błędów
11-Login gdzie wpisujemy kod 11463
06 – zamykamy program i robimy jazdę próbną :)
Jeśli wszystko dobrze podłączyliśmy tempomat musi śmigać

OPIS DOTYCZY MONTAŻU W A6/C4 Z MANUALNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW.

Autor:  sampek [ 23.kwi.2006 08:03:26 ]
Tytuł: 

wasylo napisał(a):
Aby zrezać nasz tempomat potrzebujemy:

.....


Od siebie dodam tylko ze :

POTWIERDZAM KAZDE SLOWO :)

Autor:  Pablos [ 23.kwi.2006 08:26:46 ]
Tytuł: 

wasylo napisał(a):

OPIS DOTYCZY MONTAŻU W A6/C4 Z MANUALNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW.



choc zapewnie w automacie nie instalowales to wiesz moze jakie sa roznice?

Autor:  wasylo [ 23.kwi.2006 09:03:27 ]
Tytuł: 

Różnica między manualem a automatem polega na tym że przewód z pinu 5 w tempomacie podłączamy do sterownika automatycznej skrzyni biegów. Nie znam szczegółów, bo mam manual i nie zagłębiałem się w ten temat. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zdobycie schematu elektrycznego gdzie jest ujęty ten sterownik.

Autor:  Lopat84 [ 17.cze.2006 07:37:31 ]
Tytuł: 

Orientujecie sie moze czy ten sam schemat jest w audi a4 99` avant??
pozdraiwam

Autor:  toobi [ 18.sie.2006 20:57:37 ]
Tytuł:  apropos tempomatu

Witam!
Mam Audi A4 z 96r 1,9TDI. Mam tempomat montowany fabrycznie ale nie wiem jak się go ustawia, próbowalem niejednokrotnie ale niestety. Mam książkę do auta ale po niemiecku, a napisy na rączce od kierunkowskazów i manetce od tampomatu mają również zanczniki niemieckie więc prosiłbym o pomoc w nastawieniu tempomatu... Serdeczenie pozdrawiam wszystkich szczęściarzy posiadających Audi! :) No i proszę o pomoc ;)

Autor:  maciu [ 31.sie.2006 09:58:54 ]
Tytuł: 

hmmm nurtowało mnie to od dłuższego czasu... skoro tak jest
to po co w ETCE mamy na rysunku 907-30 sterownik tempomatu
dla dizla jak i czujniki przy pedałach?

ciekawe... może ktoś ma tempomat w AELu i może zerknąć
czy ma te zaworki z kabelkami przy pedałach?

Autor:  BiLu [ 31.sie.2006 10:00:47 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
hmmm nurtowało mnie to od dłuższego czasu... skoro tak jest
to po co w ETCE mamy na rysunku 907-30 sterownik tempomatu
dla dizla jak i czujniki przy pedałach?

ciekawe... może ktoś ma tempomat w AELu i może zerknąć
czy ma te zaworki z kabelkami przy pedałach?

ale po co zaworki skoro gaz jest elektroniczny?
tam nie trzeba cisnieniowo sterowac przepustnica.

Autor:  maciu [ 31.sie.2006 10:18:22 ]
Tytuł: 

Bilu napisał(a):
maciu napisał(a):
hmmm nurtowało mnie to od dłuższego czasu... skoro tak jest
to po co w ETCE mamy na rysunku 907-30 sterownik tempomatu
dla dizla jak i czujniki przy pedałach?

ciekawe... może ktoś ma tempomat w AELu i może zerknąć
czy ma te zaworki z kabelkami przy pedałach?

ale po co zaworki skoro gaz jest elektroniczny?
tam nie trzeba cisnieniowo sterowac przepustnica.


a benzynce zaworek spełnia jedną lub dwie funkcje i może ich byc jeden
(tylko hamulec) lub dwa

z jednej strony wypuszczają powietrze z obiegu tempomatu powodując
odpuszczenie gazu z drugiej zwierają odpowiednie wyjscia sterownika
do masy informując go w ten sposób że user przejał kontrolę...

z tego co widzę w AELu powinny miec jedynie połączenie elektryczne
ze sterownikiem, nie mam niestety schematów do AELa
żeby to sprawdzić

Autor:  wasylo [ 03.wrz.2006 10:22:18 ]
Tytuł: 

W AEL-u są 2 czujniki. Jeden przy pedale hamulca, który steruje swiatłem "stop" i odłącza tempomat w momencie naciśnięcia na pedał, a drugi przy pedale sprzęgła, który pełni tą samą funkcję dla tempomatu co ten pierwszy. Pozdrowionka dla rezaczy :D

Autor:  maciu [ 04.wrz.2006 10:22:57 ]
Tytuł: 

przypatrz sie dobrze od stopu powinien byc osobny

Autor:  harryON [ 03.paź.2006 18:07:31 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
hmmm nurtowało mnie to od dłuższego czasu... skoro tak jest
to po co w ETCE mamy na rysunku 907-30 sterownik tempomatu
dla dizla jak i czujniki przy pedałach?

ciekawe... może ktoś ma tempomat w AELu i może zerknąć
czy ma te zaworki z kabelkami przy pedałach?


ja mam w AEL'u z manualem. Jak powiecie co sprawdzić to zerknę:-)

Autor:  maciu [ 03.paź.2006 22:32:18 ]
Tytuł: 

harryON napisał(a):
maciu napisał(a):
hmmm nurtowało mnie to od dłuższego czasu... skoro tak jest
to po co w ETCE mamy na rysunku 907-30 sterownik tempomatu
dla dizla jak i czujniki przy pedałach?

ciekawe... może ktoś ma tempomat w AELu i może zerknąć
czy ma te zaworki z kabelkami przy pedałach?


ja mam w AEL'u z manualem. Jak powiecie co sprawdzić to zerknę:-)


generalnie wszystko wyjasnone jedyne co mozesz dodatkowo potwierdzić
to to że przy pedale hamulca są dwa czujniki - jutro zrobie fotkę swoich

Autor:  Warm [ 04.paź.2006 18:37:29 ]
Tytuł: 

Jutro zakładam u siebie
Maciek laptopa prosze zabrac
bede warsztacie kolo 12-13

Autor:  BiLu [ 04.paź.2006 18:57:29 ]
Tytuł: 

Warm napisał(a):
Jutro zakładam u siebie
Maciek laptopa prosze zabrac
bede warsztacie kolo 12-13

informujemy o faktach a nie zamiarach ;-)

Autor:  maciu [ 06.paź.2006 18:58:18 ]
Tytuł: 

Bilu napisał(a):
Warm napisał(a):
Jutro zakładam u siebie
Maciek laptopa prosze zabrac
bede warsztacie kolo 12-13

informujemy o faktach a nie zamiarach ;-)


warm ledwo pomyśli a już mu działa :P

dziwne że się jeszcze nie pochwalił...

Autor:  Warm [ 06.paź.2006 20:06:27 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
Bilu napisał(a):
Warm napisał(a):
Jutro zakładam u siebie
Maciek laptopa prosze zabrac
bede warsztacie kolo 12-13

informujemy o faktach a nie zamiarach ;-)


warm ledwo pomyśli a już mu działa :P

dziwne że się jeszcze nie pochwalił...

a ty nie dobry ;)
tak tak juz działa :D
dzieki Maciu za pomoc i o te chwile z kołataniem serca(poducha)
a co do tempomatu fajna zabawka, teraz nawet w
miescie sie nim bawie :diabel:
i juz wiemyze w AEL-u nie trzeba nic dokładac , temponat reaguje na pedał sprzęgła i hamulca
pozostało mi jeszcze dokładka do full pakietu komfort
no ale to juz jak bedzie ......(Maciek ty już wiesz kiedy)

Autor:  CZARNYOLO [ 07.paź.2006 19:25:37 ]
Tytuł: 

a orientujecie się jak będzie z tempomatem w a6/c5 1,9TDI na manualu :?:

Mam zamiar sobie założyć ale na razie szukam części i schematów.

W planie jest również zegar z wyświetlaczem fis ale na razie zakupiłem manetki do tempomatu i komputera zgodne z etką.

Poszukuję jeszcze zegara z pełnym fisem i kostek do manetek od tempomatu i komputera.

Strona 1 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/