.: AUDI KLUB POLSKA :. http://audiklub.org/forum/ |
|
[A6/C4] Rezanko tempomatu http://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=34385 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | wasylo [ 22.kwi.2006 17:56:41 ] |
Tytuł: | [A6/C4] Rezanko tempomatu |
Dziś reznąłem sobie tempomat w A6/C4 (AEL). Jeśli ktos będzie chciał się podjąć u siebie takiej przeróbki, to służę pomocą. |
Autor: | BiLu [ 22.kwi.2006 19:20:50 ] |
Tytuł: | |
napisz co i jak krok po kroku - przydaloby sie takie rezanko w podwieszonym watku |
Autor: | wasylo [ 22.kwi.2006 21:53:37 ] |
Tytuł: | |
Aby zrezać nasz tempomat potrzebujemy: 1. Manetkę kierunkowskazów z tempomatem do A6/C4. Ja do swojego auta wykorzystałem tempomat od A6/C4 4.2 Quattro więc nie ma znaczenia czy będzie on od benzyny czy od Diesla. 2. 5 przewodów długości ok. 2m 3. Komp z VAG-iem aby aktywować tempomat. Jeśli uda się komuś zdobyć manetkę z oryginalną wtyką, to ewentualnie przedłużamy sobie przewody. Jeśli nie mamy takiej wtyki musimy wykorzystać jakieś okrągłe końcówki za pomocą których będziemy mogli połączyć przewody z tempomatem. Przewody podłączamy wg poniższego opisu TEMPOMAT --------------- KOMPUTER STERUJĄCY PIN 1 -------------------------> PIN 30 PIN 2 -------------------------> PIN 45 PIN 3 -------------------------> PIN 48 PIN 4 i 6 ------------------------> PIN 24 PIN 5 ------------------------> bezpiecznik Montaż manetki ominę, bo myślę, że to nic skomplikowanego. Przewody wg powyższego opisu łączymy z komputerem sterującym który znajduje się po stronie pasażera pod wykładziną pod nogami w przedniej części pod plastikowa płyta osłaniającą. W pobliżu kompa znajdują się bezpieczniki w oprawkach w różnych kolorach. Nas interesuje czarno-zielony przewód, który wychodzi z bezpiecznika w czarnej oprawce. Do tego czarno-zielonego przewodu wpinamy się z przewodem, który biegnie z pinu 5 w tempomacie. Pozostałe przewody musimy wpiąć we wtykę kompa. Z tego względu, że PIN 4 i 6 biegnie do tego samego pinu w kompie nie ma sensu "ciągnąć" 2 przewodów. Ja połączyłem je razem tuż za wtyką tempomatu i dalej pociągnąłem jeden przewód. Rozkręcamy wtyczkę i za pomocą końcówek wpinamy się w wolne miejsca oznaczone cyframi tak jak w opisie. Ja wykorzystałem końcówki, które niczym nie odbiegają od oryginału, niestety nie pamiętam gdzie je kupiłem. Zastosowanie odpowiednich koncówek zapewni, że przy wpinaniu wtyki nie wysuną się. Jeśli ktoś mi napisze jak , to mogę zamieścić foto takiej końcówki co ułatwi poszukiwania. Po podłączeniu wszystkich przewodów i skręceniu wszystkiego do kupy musimy aktywować tempomat za pomocą VAG-a. Robimy to w takiej kolejności: Wybieramy adres: 01-silnik 02-gdzie sprawdzamy czy nie ma błędów 11-Login gdzie wpisujemy kod 11463 06 – zamykamy program i robimy jazdę próbną Jeśli wszystko dobrze podłączyliśmy tempomat musi śmigać OPIS DOTYCZY MONTAŻU W A6/C4 Z MANUALNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW. |
Autor: | sampek [ 23.kwi.2006 08:03:26 ] |
Tytuł: | |
wasylo napisał(a): Aby zrezać nasz tempomat potrzebujemy:
..... Od siebie dodam tylko ze : POTWIERDZAM KAZDE SLOWO |
Autor: | Pablos [ 23.kwi.2006 08:26:46 ] |
Tytuł: | |
wasylo napisał(a): OPIS DOTYCZY MONTAŻU W A6/C4 Z MANUALNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW. choc zapewnie w automacie nie instalowales to wiesz moze jakie sa roznice? |
Autor: | wasylo [ 23.kwi.2006 09:03:27 ] |
Tytuł: | |
Różnica między manualem a automatem polega na tym że przewód z pinu 5 w tempomacie podłączamy do sterownika automatycznej skrzyni biegów. Nie znam szczegółów, bo mam manual i nie zagłębiałem się w ten temat. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zdobycie schematu elektrycznego gdzie jest ujęty ten sterownik. |
Autor: | Lopat84 [ 17.cze.2006 07:37:31 ] |
Tytuł: | |
Orientujecie sie moze czy ten sam schemat jest w audi a4 99` avant?? pozdraiwam |
Autor: | toobi [ 18.sie.2006 20:57:37 ] |
Tytuł: | apropos tempomatu |
Witam! Mam Audi A4 z 96r 1,9TDI. Mam tempomat montowany fabrycznie ale nie wiem jak się go ustawia, próbowalem niejednokrotnie ale niestety. Mam książkę do auta ale po niemiecku, a napisy na rączce od kierunkowskazów i manetce od tampomatu mają również zanczniki niemieckie więc prosiłbym o pomoc w nastawieniu tempomatu... Serdeczenie pozdrawiam wszystkich szczęściarzy posiadających Audi! No i proszę o pomoc |
Autor: | maciu [ 31.sie.2006 09:58:54 ] |
Tytuł: | |
hmmm nurtowało mnie to od dłuższego czasu... skoro tak jest to po co w ETCE mamy na rysunku 907-30 sterownik tempomatu dla dizla jak i czujniki przy pedałach? ciekawe... może ktoś ma tempomat w AELu i może zerknąć czy ma te zaworki z kabelkami przy pedałach? |
Autor: | BiLu [ 31.sie.2006 10:00:47 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): hmmm nurtowało mnie to od dłuższego czasu... skoro tak jest
to po co w ETCE mamy na rysunku 907-30 sterownik tempomatu dla dizla jak i czujniki przy pedałach? ciekawe... może ktoś ma tempomat w AELu i może zerknąć czy ma te zaworki z kabelkami przy pedałach? ale po co zaworki skoro gaz jest elektroniczny? tam nie trzeba cisnieniowo sterowac przepustnica. |
Autor: | maciu [ 31.sie.2006 10:18:22 ] |
Tytuł: | |
Bilu napisał(a): maciu napisał(a): hmmm nurtowało mnie to od dłuższego czasu... skoro tak jest to po co w ETCE mamy na rysunku 907-30 sterownik tempomatu dla dizla jak i czujniki przy pedałach? ciekawe... może ktoś ma tempomat w AELu i może zerknąć czy ma te zaworki z kabelkami przy pedałach? ale po co zaworki skoro gaz jest elektroniczny? tam nie trzeba cisnieniowo sterowac przepustnica. a benzynce zaworek spełnia jedną lub dwie funkcje i może ich byc jeden (tylko hamulec) lub dwa z jednej strony wypuszczają powietrze z obiegu tempomatu powodując odpuszczenie gazu z drugiej zwierają odpowiednie wyjscia sterownika do masy informując go w ten sposób że user przejał kontrolę... z tego co widzę w AELu powinny miec jedynie połączenie elektryczne ze sterownikiem, nie mam niestety schematów do AELa żeby to sprawdzić |
Autor: | wasylo [ 03.wrz.2006 10:22:18 ] |
Tytuł: | |
W AEL-u są 2 czujniki. Jeden przy pedale hamulca, który steruje swiatłem "stop" i odłącza tempomat w momencie naciśnięcia na pedał, a drugi przy pedale sprzęgła, który pełni tą samą funkcję dla tempomatu co ten pierwszy. Pozdrowionka dla rezaczy |
Autor: | maciu [ 04.wrz.2006 10:22:57 ] |
Tytuł: | |
przypatrz sie dobrze od stopu powinien byc osobny |
Autor: | harryON [ 03.paź.2006 18:07:31 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): hmmm nurtowało mnie to od dłuższego czasu... skoro tak jest
to po co w ETCE mamy na rysunku 907-30 sterownik tempomatu dla dizla jak i czujniki przy pedałach? ciekawe... może ktoś ma tempomat w AELu i może zerknąć czy ma te zaworki z kabelkami przy pedałach? ja mam w AEL'u z manualem. Jak powiecie co sprawdzić to zerknę:-) |
Autor: | maciu [ 03.paź.2006 22:32:18 ] |
Tytuł: | |
harryON napisał(a): maciu napisał(a): hmmm nurtowało mnie to od dłuższego czasu... skoro tak jest to po co w ETCE mamy na rysunku 907-30 sterownik tempomatu dla dizla jak i czujniki przy pedałach? ciekawe... może ktoś ma tempomat w AELu i może zerknąć czy ma te zaworki z kabelkami przy pedałach? ja mam w AEL'u z manualem. Jak powiecie co sprawdzić to zerknę:-) generalnie wszystko wyjasnone jedyne co mozesz dodatkowo potwierdzić to to że przy pedale hamulca są dwa czujniki - jutro zrobie fotkę swoich |
Autor: | Warm [ 04.paź.2006 18:37:29 ] |
Tytuł: | |
Jutro zakładam u siebie Maciek laptopa prosze zabrac bede warsztacie kolo 12-13 |
Autor: | BiLu [ 04.paź.2006 18:57:29 ] |
Tytuł: | |
Warm napisał(a): Jutro zakładam u siebie
Maciek laptopa prosze zabrac bede warsztacie kolo 12-13 informujemy o faktach a nie zamiarach |
Autor: | maciu [ 06.paź.2006 18:58:18 ] |
Tytuł: | |
Bilu napisał(a): Warm napisał(a): Jutro zakładam u siebie Maciek laptopa prosze zabrac bede warsztacie kolo 12-13 informujemy o faktach a nie zamiarach warm ledwo pomyśli a już mu działa dziwne że się jeszcze nie pochwalił... |
Autor: | Warm [ 06.paź.2006 20:06:27 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): Bilu napisał(a): Warm napisał(a): Jutro zakładam u siebie Maciek laptopa prosze zabrac bede warsztacie kolo 12-13 informujemy o faktach a nie zamiarach warm ledwo pomyśli a już mu działa dziwne że się jeszcze nie pochwalił... a ty nie dobry tak tak juz działa dzieki Maciu za pomoc i o te chwile z kołataniem serca(poducha) a co do tempomatu fajna zabawka, teraz nawet w miescie sie nim bawie i juz wiemyze w AEL-u nie trzeba nic dokładac , temponat reaguje na pedał sprzęgła i hamulca pozostało mi jeszcze dokładka do full pakietu komfort no ale to juz jak bedzie ......(Maciek ty już wiesz kiedy) |
Autor: | CZARNYOLO [ 07.paź.2006 19:25:37 ] |
Tytuł: | |
a orientujecie się jak będzie z tempomatem w a6/c5 1,9TDI na manualu Mam zamiar sobie założyć ale na razie szukam części i schematów. W planie jest również zegar z wyświetlaczem fis ale na razie zakupiłem manetki do tempomatu i komputera zgodne z etką. Poszukuję jeszcze zegara z pełnym fisem i kostek do manetek od tempomatu i komputera. |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |