.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 08:54:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C4 AAT Jak zwiększyć moc ???
PostNapisane: 01.maja.2007 21:17:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Witam, przegrzebałem szukaczkę i dużo się dowiedziałem ale nie wiem dalej gdzie tuningować i co dokładnie więc proszę o pomoc kogoś kto dobrze zna temat. Mam 2,5TDI AAT 116KM i chciałbym podnieść moc , niekoniecznie duzo ale ze 140KM byłbym zadowolony. (tak jak w AEL) wydaje mi się że różnica będzie odczuwalna ??? Auto wg licznika ma 240tyś km. Chodzi równo i cichutko, nie zauważyłem żeby dymiło przy gwałtownym przyśpieszaniu itp.

Pytania są następujące:

1.) wyczytałem że najprościej jest włożyć kompa od AEL i wtryski i mam 140 ?? PRAWDA czy FAŁSZ ?? czy tylko tym się różnią te silniki ??
bo pompy chyba takie same, kiedyś wyczytałem że chyba wał AEL ma mocniejszy ??

2.)Jeśli nie przekładać gratów od AEL to co zrobić ? czipa wsadzić ??
Jeśli tak to proszę podać mi sprawdzony warsztat gdzie mogę zchipować
Ile takie coś kosztuje ??

3.) Jeśli tak zwiększę do 140 t chyba silnikowi nie zaszkodzi jak jest w dobrym stanie ??

Dziękuję z góry za odpowiedzi i pozdrawiam

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 18:43:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
zmienic program kompa i to wszystko

_________________
C4 '93 100 AAT 2.5TDI (115 oficjalnie może więcej)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 19:29:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Pompa inna.
Wystarczy że zrobisz program i bedzie zapier.....niczał :diabel:

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 20:39:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
uderz do Rogala
zobacz tutaj co potrafi http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 06&start=0

i poczytaj http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=aat+chip

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2007 23:07:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Zastanawiam się również nad zwiększeniem mocy swojego AAT i widzę, że najprostszym rozwiązaniem jest wsadzenie chipa, jednakże czy nie warto by było przed tą operacją mimo wszystko zainwestować w nowe wtryski od AEL lub nawet od T5 150 KM? Teoretycznie już na samych wtryskach powininen zyskać kilka koników + chip i moc można by zwiększyć do ok. 150 KM??

Tylko czy dzięki podwyżce mocy nazbyt silnik nie skróci swojej żywotności? Dodam, że autkiem chciałbym kilka lat pojeździć.

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 10:08:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
kolego montujesz chipsa i pytasz sieo żywotność
pewnie , że wszystkie takie modyfikacje skracają żywotność
kwestia jak są przeprowadzone , u kogo, o ile jest podniesiona moc i przede wszystkim w jakiej kondycji jest Twój silnik

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 21:57:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
no właśnie cały czas się nad tym zastanawiam, więc dlatego się pytam i staram zebrać jak najwięcej opinii.
Zakładając że:

1. Silnik nie będzie deptany dopóki nie będzie całkiem rozgrzany
2. Nie będzie ostrych startów z jedynki, dopiero deptanie od dwójki w górę
3. Nie jeżdżenie na maksymalnych prędkościach
4. Unikanie przekraczania 3.5 tys obrotów

to jakie tak naprawdę mogę być słabe strony silnika i osprzętu po zaczipowaniu, co może się szybciej zepsuć??
Dla mnie chip służyłby przede wszystkim podniesieniu elastyczności w zakresie 1,5 do 3 tys obrotów.

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 00:23:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
KOLEJNY RAZ CHIPTUNING MOJEJ AAT SIĘ NIE UDAŁ :(

Po raz kolejny próbowaliśmy w kolegą Etronikiem chipować moje AAT, poprzednij razem nie przyjął chipa i myśleliśmy że dla tego iż nastawnik na pompie wtryskowej podawał 6.6mg, byłem w Polsce i przestawiłem na 3,7.

Wgraliśmy program i dalej to samo :-( Przy 2 tyś obr mocno szarpie jakby ktoś kluczyk przekręcał OFF / ON /OFF/ ON.

nie dymi przy tym , jeśli dodaje się bardzo delikatnie gazu można przeskoczyć ten moment 2000 i fura zaczyna ciągnąć jak podpięta do samolotu, ok 3000 znów szapie...

Kolega sporo się namęczył , wycinał mapy i próbowaliśmy po kolei : Kąt wtrysku, Ogranicznik momentu, ciśnienie turbiny, wszystko działa ale jak podleje ropy to zaczyna szarpać, i nie dymi przy tym

Wgrywaliśmy kilkanaście modów no i na razie został mi troszkę mocniejszy od serii , różnica spora, fura wydaje się być lżejsza :diabel: ale to jeszcze nie to.

Etronic już sporo aut zchipował i widziałem na własne oczy jak szybko to idzie a mój wóż coś oporny jest.

MOŻE KTOŚ Z WAS WIE CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ???

MOŻE KTOŚ SPOTKAŁ SIĘ Z PODOBNYM PRZYPADKIEM ???

wydaje nam się że może wtryski mogą lać ale nie dymi więcej niż powinien.

Z logów wyszło że dawki korekcyjne są małe więc wtryski wyglądały na dobre.

Wtrysk streujący też chyba dobry bo sprawdzaliśmy metodą ok 2500 obr i stukanie w niego kluczem, jest ok, silnik chodził normalnie, nie przerywał.

Co może być przyczyną ????

POZDRAWIAM

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 00:42:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Metoda prób i błedów :/ Masz jakis wykres z hamowni?

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 01:12:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Marco-wroc napisał(a):
Wtrysk streujący też chyba dobry bo sprawdzaliśmy metodą ok 2500 obr i stukanie w niego kluczem, jest ok, silnik chodził normalnie, nie przerywał.


Po tej metodzie, radzę udać się do profesjonalnego warsztatu i tam dokonać diagnozy, hamowania i chiptuningu. :/

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 09:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Zróbcie logi przed i po modyfikacji (logi na tej trzęsącej modyfikacji !) z gazem wciśniętym do końca. Jeden log jeden kanał !.

Logi z kanałów 1, 3, 4, 8, 11.

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 13:02:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2007 23:19:56
Posty: 297
Lokalizacja: Birmingham
Marek widze ze nie masz cos szczescia do przerobki autka nam sie udalo za pierwszym razem ciekawe co sie dzieje z twoja fura ale nie poddawaj sie wkoncu sie uda masz to szczescie ze mieszkasz blisko Etronica, mam nadzieje ze wkocu ci sie uda doprowadzic do 140 KM i duzo niutonow powodzenia

_________________
Audi A6 C5 1.9 TDi AFN 135 KM 300 nm bylo
Seat Toledo 1.9 TDi ASV 145 KM 300 nm bylo
BMW 530d e39 240 KM 450 nm bylo
Audi A6 C5 1.9 TDI AVF 180 KM 400 nm jest
BMW 530d e60 270 KM 600nm jest
Diagnostyka Samochodowa i Chiptuning


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2007 19:51:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Rogal napisał(a):
Zróbcie logi przed i po modyfikacji (logi na tej trzęsącej modyfikacji !) z gazem wciśniętym do końca. Jeden log jeden kanał !.

Logi z kanałów 1, 3, 4, 8, 11.

Pozdrawiam.


Tak zrobimy kidy tylko Daniel znajdzie dla mnie czas.

Mona cos podejrzewac, cos co warto sprawdzic czy zrobic logi i nie gdybac ??

P.S.
Eli, dzieki za slowa otuchy, tak latwo sie nie poddam :diabel:

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 AAT Jak zwiększyć moc ???
PostNapisane: 17.paź.2007 22:02:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
marco_wroc napisał(a):
Witam, przegrzebałem szukaczkę i dużo się dowiedziałem ale nie wiem dalej gdzie tuningować i co dokładnie więc proszę o pomoc kogoś kto dobrze zna temat. Mam 2,5TDI AAT 116KM i chciałbym podnieść moc , niekoniecznie duzo ale ze 140KM byłbym zadowolony. (tak jak w AEL) wydaje mi się że różnica będzie odczuwalna ??? Auto wg licznika ma 240tyś km. Chodzi równo i cichutko, nie zauważyłem żeby dymiło przy gwałtownym przyśpieszaniu itp.

Pytania są następujące:

1.) wyczytałem że najprościej jest włożyć kompa od AEL i wtryski i mam 140 ?? PRAWDA czy FAŁSZ ?? czy tylko tym się różnią te silniki ??
bo pompy chyba takie same, kiedyś wyczytałem że chyba wał AEL ma mocniejszy ??

2.)Jeśli nie przekładać gratów od AEL to co zrobić ? czipa wsadzić ??
Jeśli tak to proszę podać mi sprawdzony warsztat gdzie mogę zchipować
Ile takie coś kosztuje ??

3.) Jeśli tak zwiększę do 140 t chyba silnikowi nie zaszkodzi jak jest w dobrym stanie ??

Dziękuję z góry za odpowiedzi i pozdrawiam


Jak wystarczy Ci 140 - 150 PS to nic tylko program wystarczy.
Jak chcesz 170 PS to musisz do programu dodać końcowki wtrysków z AEL lub AHY

Powodzenia!
PS. jak na zykłym sofcie normalnie działa a na "nowym" nie to jakieś partactwo w tym jest zwykle...

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 18:45:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:44:35
Posty: 41
ja jednak jestem za boxem w tym aucie (silnik aat). elektronika w tym aucie jest stara jak świat a wszystkie nastawniki sa na potencjometrach. pompa vp37 to prymityw.

każdy kto zrozumie zasadę działania pompy vp37 prostym sposobem zrobi sobie boxa

box podnosi dawkę wtryskiwanego paliwa proporcjonalnie w całym zakresie obrotów i wierzcie mi to w zupełności wystarczy

a w chipie możemy dawkować konkretne ilości paliwa dla danych obrotów/obciążenia

zapraszam tutaj (już kiedyś o mojej modyfikacji pisałem):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=59129&highlight=

auto nie dymi, pięknie rozwija moc - jest bardzo elastyczne, o niebo lepiej sie nim jeździ a cala modyfikacja zajmuje 30 min i kosztuje 2 oporniki za 5 groszy
choć ja sie bawiłem tez potencjometrami

dla niektórych kolegów BOX TO ZŁO i nie będę z nimi polemizował,
bo wg mnie panowie koledzy to NIEWIEDZA TO ZŁO
a często z taka niewiedza spotkacie sie u ludzi robiących wam pseudo chipy

pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 19:55:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
fuen napisał(a):
ja jednak jestem za boxem w tym aucie (silnik aat). elektronika w tym aucie jest stara jak świat a wszystkie nastawniki sa na potencjometrach. pompa vp37 to prymityw.

każdy kto zrozumie zasadę działania pompy vp37 prostym sposobem zrobi sobie boxa

box podnosi dawkę wtryskiwanego paliwa proporcjonalnie w całym zakresie obrotów i wierzcie mi to w zupełności wystarczy

a w chipie możemy dawkować konkretne ilości paliwa dla danych obrotów/obciążenia

zapraszam tutaj (już kiedyś o mojej modyfikacji pisałem):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=59129&highlight=

auto nie dymi, pięknie rozwija moc - jest bardzo elastyczne, o niebo lepiej sie nim jeździ a cala modyfikacja zajmuje 30 min i kosztuje 2 oporniki za 5 groszy
choć ja sie bawiłem tez potencjometrami

dla niektórych kolegów BOX TO ZŁO i nie będę z nimi polemizował,
bo wg mnie panowie koledzy to NIEWIEDZA TO ZŁO
a często z taka niewiedza spotkacie sie u ludzi robiących wam pseudo chipy

pozdrawiam wszystkich


Niestety kolego mylisz się grubo... jeśli zastosujesz zwykły box analogowy to podniesiesz dawkę i dym (dym musi wzrosnąć bo oszukujesz mapę dymu "symulując" mniejsze dawkowanie).
Czyli realnie możesz zrobić 5-10% przyrostu momentu z 10-30% wzrostu dymu. Dodatkowo najprostszy box nie podniesie ciśnienia doładowania co uniemożliwi dalszy wzrost mocy i dodatkowo pogorszy ekonomię silnika gdyż kąt początku wtrysku będzie za późny (ponieważ ECU będzie regulowało kąty jak dla mniejszych dawek) a oszukana mapa dymu w całym zakresie też pogorszy ekonomię zamieniając większą ilość paliwa w sadzę...

Jak podejdziesz "ambitniej" do takiego tuningu to możesz jeszcze urwać wał korbowy gdyż w silnikach AAT i AEL bardzo łatwo wpaść w drgania skrętne wału w zakresie 2200-2800 obr/min. Jeśli zastosujesz box nie przeginając z dawkowaniem to mocy dużej też nie uzyskasz ponieważ w zakresie powyżej 3000obr/min można znacznie mocniej zwiększyć dawkę i podnieść moc (box modyfikuje jednakowo [%] w całym zakresie obrotów).

Jeśli zapragniesz optymalizować kąt początku wtrysku (wzrost ekonomii do 15%) to box nie daje ci właściwie żadnych możliwości.

Dodatkowo popsujesz kulturę pracy pedału gazu (silnik stanie się troszkę "dziki") a wskazania komputera pokładowego będą zaniżane o wartość "tuningu"

Pozdrawiam i życzę powodzenia w psuciu silników
(dr inż. specjalista ds badań - zwolennik CHIPA ale robionego przez fachowców ) :peace:

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 21:07:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:44:35
Posty: 41
mylę sie, nie mylę - w tym miejscu utnę wszystkie dywagacje na tematy techniczne bo nie chce sie kłócić

przyznam tobie racje bo ja masz jeśli chodzi o chipa - faktycznie jest lepszy od boxa, ale musi być profesjonalnie zrobiony ( bo wiesz ciężko poprawić fabrykę, mapy projektują rzesze inżynierów)

ale chce dojść do sedna sprawy i porównania chip / box w przypadku silnika AAT

dla przykładu podam , ze u mnie przyspieszenie
od 60-100 na III biegu z 6,5 sek spadło do 5,4 sek czyli moment w tym zakresie obrow,latwo to obliczyc wzrósł około 20% (na ostrych ustawieniach "dymiących" do 5,0 sek czyli ponad 25% ale to już raczej niezdrowy extreme)

a po chipie uzyskałbym 25%-30% !!! tak samo by wzrosło zadymienie i spalanie tylko ze bym miał więcej mocy
zapłaciłbym 2000 zł i co oczywiste nie uzyskałbym gwarancji u tunera bo to w końcu kilkunastoletnie auto

widzę ze masz aela po chipie dlatego możemy łatwo porównać AAT po BOXie
z AEL po chipie. zamiast dyskutować mamy bezpośrednie porównanie. Masz jakiś filmik ? albo chociaż podaj jakieś czasy !!! i co dożo lepiej twoje jeżdzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 18:22:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Rzecz w tym że inżynierowie muszą spełnić wymagania producenta co do "zapotrzebowania rynkowego" a jak wiesz nie będą produkować co 3 lata nowego silnika, tak więc ten sam silnik po kosmetycznych zmianach ma 115, 140 i 150PS a bardzo podobna konstrukcja rozwinięta z pierwotnej ma nawet 180PS.

Osobiście zgadzam się z opinią że większość chip(s)ów z allegro strach wkładać do samochodu, więc musiałem sam sobie zrobić "to co trzeba".

Dodam na marginesie że soft do AEL optymalizowałem około pół roku i uważam że można jeszcze sporo poprawić, a prędkość powstawania softu "w fabryce" oraz założenia jakie żąda marketing często powodują efekt zupełnie inny od tego czego oczekuje wymagający klient.
(ostatni rok pracowałem przy opracowaniu softu do silników Turbo Diesli Common Rail "w fabryce" tak że wiem że często są niedopracowane w obszarach których nie obejmuje test toksyczności.)

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 19:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:44:35
Posty: 41
i dlatego ja piszę ze boX jest najbezpieczniejszy/najlepszy dla "nie doktora inż." silnika bo po :
1) nie modyfikuje map, kątów wtrysków, ciśnienia turbo, czyli tego co oryginalnie zrobił producent
2) podnoszę tylko całą mapę (ilość wtryskiwanego paliwa dla wszystkich warunków jazdy proporcjonalnie) np. o 10% - co daje prawie 10% wiecej momentu w calym zakresie obrotów)
3) podkreślam , ze jest to bardzo bezpieczne - nic sie nie da zepsuć! troche paliwa więcej najwyżej podniesie zadymienie. śmieszne ale prawdziwe jest to, ze jeździłem autem z silnikiem diesla po chipie i AUTO JEŹDZIŁO DOBRZE TYLKO Z WCIŚNIĘTYM DO OPORU PEDAŁEM GAZU.
4) wiecej spalin w calym zakresie obrotow powoduje ze turbina szybciej reaguje na wciśniecie gazu i ciągnie zamiast od 1800 obr/min juz od 1600 obr/min
5) fakt - prosty box nie podnosi ciśnienia turbo - ostatnia rzeczą dla starego silnika jest zwiększenie ciśnienia turbiny.
6)mapy ecu tworzy sie metoda prób i badów - podkreślę jeszcze raz box bazuje na oryginalnej mapie
7)dwa oporniki kosztują 10 - 20 groszy! i każdy może podnieść moment w swoim aucie o 15-20% (dla pompy vp37) dla wiekszosci ludzi to wystarczy
8)box to mniejsze zło i szansa uszkodzenia silnika tdi, ale tez mniejsza moc silnika (jak ktos jest innego zdania niech poda jakies argumenty)
9) rozsądny box za parę groszy będzie słabszy 5-10 % od najlepszego chipa testowanego wielokrotnie na hamowni za 5000 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 15:59:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli potrzebujesz tylko 5-10% mocy i akceptujesz zwiększone dymienie oraz zwiększone zużycie paliwa, to box jest OK...
Mnie osobiście zależało głównie na wzroście ekonomii silnika ale co szkodzi przy okazji podnieść moc?
Nawet zrobiłem taką wersję z minimalnie podniesioną mocą i momentem oraz znacznie poprawioną ekonomią ale ona by ciekawiła chyba tylko TAXI. :peace:

pozdrawiam Tomek

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: