.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 04:26:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 2,8-193KM i tuning
PostNapisane: 04.sie.2008 13:09:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2008 13:05:04
Posty: 4
Lokalizacja: Cze-wa
Siemka mam takie pytanie w niedalekim czasie noszę się ze zmianą auta i biorę pod uwagę A4-kę w Kombi i tutaj moje pytanie czy silnik 2,8 v6 jest podatny na tuning? chodzi mi tutaj głównie o możliwość montażu turbiny ewentualnie również zmianę w kompie oraz modyfikacja wałków, czy dół silnika jest wytrzymały? czy raczej zostało by kucie silnika, moc jaka by mnie interesowała to jakieś 270-300KM z góry dzięki.... POzdr.... ;) :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2008 13:15:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Kup S4 2.7 Biturbo. W zakupie będzie 10-15 tyś zł drożej niż A4 2.8, ale odrazu będziesz miał 265KM (a po chipie ~310KM)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2008 13:21:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
nie jest podatny, zrob lepiej tak jak kolega wyzej napisal :D

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2008 13:25:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Jeśli chodzi o podatność na tuning to ciężko cokolwiek powiedzieć, bo każdy inteligentny osobnik po prostu wywala 2.8 i wkłada 2.7. W Twoim przypadku trzeba by zrobić tak samo żeby to miało sens. A to już rzeźba której koszt będzie podobny albo większy niż zakup S4.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2008 14:05:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2007 17:30:33
Posty: 11
Lokalizacja: ZST
do tego silnika jedynie kompresor, moc po takim zabiegu ca. 250KM, koszt ca. 10 tys. zl

sam przemysl czy to jest oplacalne, choc nie trzeba byc wyjatkowo inteligentny, aby stwierdzic ze nie jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2008 19:24:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2003 15:03:17
Posty: 1803
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
z 2.8 i tak nic nie zrobisz sensownego.
A s4 powoli robia sie bardzo przystepne cenowo :)

_________________
Obrazek

S6 C5 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2008 10:13:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2008 13:05:04
Posty: 4
Lokalizacja: Cze-wa
A czy można ten silnik załatwić chipem? chodzi mi tak w granicy 15% podniesienia mocy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2008 10:29:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
LSA-310 napisał(a):
A czy można ten silnik załatwić chipem? chodzi mi tak w granicy 15% podniesienia mocy...


http://www.ziptuning.nl/pl/chiptuning/A ... tml#header

http://www.ziptuning.nl/pl/chiptuning/A ... tml#header

MOC [KM] -> jest 142 kW -> po chipie będzie 154 kW -> zysk: 12 kW
jest 193 KM -> po chipie będzie 209 KM -> zysk: 16 KM
Moment obrotowy [Nm] -> jest 280 Nm -> po chipie będzie 319 Nm -> zysk: 39 Nm
Prędkość -> jest 240 km/h -> po chipie będzie 250 km/h -> zysk: 10 km/h

więcej na stronce napisane, ale tak to jest z chipowaniem silników średni zysk na mocy, a raczej mały, jedynie ciekawi mnie sprawa z spalaniem czy faktycznie może spaść u benzyniaka?

Jedyny przykład jaki znam to 2.0 diesel w mazdzie 6 moc troszkę większa, osiągi faktycznie się poprawiły ale przy tym spalanie wzrosło wyliczyliśmy że o pół litra a miało być mniej, ciężko mi powiedzieć

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2008 15:09:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2008 13:05:04
Posty: 4
Lokalizacja: Cze-wa
Dzięki Czakol właśnie o coś takiego mi chodziło, nawed jeśli chodzi o spalanie jak wzrośnie o około 1litr na setkę to nic się nie stanie;) jak bym chciał oszczędności to bym wybrał Diesla :) POzdr....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2008 15:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
LSA-310 napisał(a):
Dzięki Czakol właśnie o coś takiego mi chodziło, nawed jeśli chodzi o spalanie jak wzrośnie o około 1litr na setkę to nic się nie stanie;) jak bym chciał oszczędności to bym wybrał Diesla :) POzdr....
Jasne, ja też diesla nie chcę wolę zagazować porządnego benzyniaczka, jednak nurtuje mnie to że piszą że spalanie spadnie a to chyba naciągana prawda, żeby nie mówić że kłamstwo :)

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2008 15:15:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2008 13:05:04
Posty: 4
Lokalizacja: Cze-wa
Raczej ze spalanie wzrośnie w końcu większa moc to i wypije więcej :) Ale jeśli to prawda co podaje producent ze moment wzrośnie o prawie 40 jednostek to taki chip całkiem przyjemna sprawa :) :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 00:41:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Tylko powiedz co ci da to ''prawie 40 jednostek''(zakładając że silnik jest sprawny)za prawie pincet ojro, oprócz chudszego portfela. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 01:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
eszkesz napisał(a):
Tylko powiedz co ci da to ''prawie 40 jednostek''(zakładając że silnik jest sprawny)za prawie pincet ojro, oprócz chudszego portfela. :peace:
Ja to widzę tak samo, chociaż 2rafal7 z tego forum albo podonisz nick może mylę już i gościu jest zadowolony :)

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 08:53:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Czakol napisał(a):
eszkesz napisał(a):
Tylko powiedz co ci da to ''prawie 40 jednostek''(zakładając że silnik jest sprawny)za prawie pincet ojro, oprócz chudszego portfela. :peace:
Ja to widzę tak samo, chociaż 2rafal7 z tego forum albo podonisz nick może mylę już i gościu jest zadowolony :)


A co ma teraz chłopak powiedzieć. Taki sam chip(innej firmy) w niemcowni kosztuje 35 ojro. Ale po co chipować wolnego ssaka jak i tak efekt będzie mizerny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 08:56:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Znalazłeś może taki chip w tej cenie?
Podaj stronkę, chętnie za te pieniądze kupiłbym do autka w stopce...

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 08:57:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Czakol napisał(a):
Znalazłeś może taki chip w tej cenie?
Podaj stronkę, chętnie za te pieniądze kupiłbym do autka w stopce...


http://cgi.ebay.pl/Chiptuning-Audi-80-100-A4-A6-V6-2-4-3-0-Liter_W0QQitemZ370073109062QQihZ024QQcategoryZ40187QQtcZphotoQQcmdZViewItem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: