.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 03:06:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 16:35:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
Hamownia jest urzadzeniem pomiarowym a nie diagnostycznym.
Oczywiscie mozna sie nia podpierac (jak na rolkach kupa wychodzi to juz wiadomo ze cos nie halo) natomiast nie mozna okrescil zródla problemu.

To ze masz piekny wykres i super moc moze oznaczac prawidłowa modyfikacje albo spierdzielony program po ktorym turbo wyleci w powietrze. Diagnostyka komputerowa dynamiczna (nie mylic z odczytem bledow na postoju) jak sie wie gdzie patrzec pozwala takie problemy zminimalizowac. Oczywiscie nikt rosadny nie da Ci gwarancji ze to bedzie w 100% dzialac bezawaryjnie bo by klamal....auta seryjne sie psuja i to bez ingerencji osob 3cich.
W przypadku v6 zalecana jest wzmozona ostoznosc ze wzdlegu na wlasnie wadliwe elementy mechaniczne i tyle....

_________________
....nic nie mozna napisac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 16:39:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):
tx-didi,
firma, która modyfikowała Ci program słynie z oferowania gotowców. efekty - jak napisali koledzy tunerzy - mogą być badrdzo różne.
co więcej, opinie na temat tej firmy są takie jak jej programy.

normalnie jest [powinno] być tak, że tuner diagnozuje samochód przed i po, i jeżeli klient ma życzenie, to samochód jest również hamowany [w przypadku niektórych firm - bez hamowni wliczonej w cenę usługi - Cię nie wypuszczą].
nie mniej jednak, jak można zauważyć, niemal każdy ma inną politykę i to do użytkownika należy wybór - na jednym zrobi wrażenie rzeczowa pogaducha z tunerem, który opisze co zrobił i czego można się spodziewać, a jeszcze na kimś, że program pochodzi z Bułgarii [Pantelej* napisał soft nie widząc auta w ciągu 1h i wysłał mejlem :): ].
najgorsze co można zrobić z punktu widzenia użytkownika, to oszczędzać na tuningu.

meszrum, domyslam sie o ktora Ci chodzi, lecz postarajmy sie byc obiektywni: bylem w dwoch:

v-tech: bez diagnostyki komputerowej, hamowanie przed, po, pare posrednich (mam automat), kilka wersji programu

sserwis: bez hamowni, diagnostyka komputerowa (w czasie 'proby drogowej'), przed, po , kilka posrednich, kilka wersji programu

wlasciwie jedyna roznica (o ktorej wiem) to v-tech pisze sam , dla sserwis pisze 'ktos z DE' oraz ze sserwis zmienia soft w skrzyni, v-tech nie.
w jednym i drugim przypadku trwalo to ladnych pare godzin..... no i poziom cenowy nie byl z allegro

meszrum,
najbardziej zalezy mi na 'check list' godnego zaufania tunera.
Jak widzisz jakies tam doswiadczenie mam, lecz nadal jest to 'pryzmat' nieswiadomego uzytkownika.

oprocz tej diagnostyki co jeszcze ? Czy np: jest potrzeba dokladniejszego zweryfikowania stanu silnika, cos czego nie pokaze nawet najdokladniejsza diagnoza komputerowa (lub inna, bo w koncu nie wiem, czy mozna wykonac to w inny sposob) ?


rob555 napisał(a):
Hamownia jest urzadzeniem pomiarowym a nie diagnostycznym.
Oczywiscie mozna sie nia podpierac (jak na rolkach kupa wychodzi to juz wiadomo ze cos nie halo) natomiast nie mozna okrescil zródla problemu.

To ze masz piekny wykres i super moc moze oznaczac prawidłowa modyfikacje albo spierdzielony program po ktorym turbo wyleci w powietrze. Diagnostyka komputerowa dynamiczna (nie mylic z odczytem bledow na postoju) jak sie wie gdzie patrzec pozwala takie problemy zminimalizowac. Oczywiscie nikt rosadny nie da Ci gwarancji ze to bedzie w 100% dzialac bezawaryjnie bo by klamal....auta seryjne sie psuja i to bez ingerencji osob 3cich.
W przypadku v6 zalecana jest wzmozona ostoznosc ze wzdlegu na wlasnie wadliwe elementy mechaniczne i tyle....

Nie chodzi o gwarancje - ideologia napisana przez meszruma, przemka, piotrusia, rogala (i pewnie wielu, wielu innych) jest jasna: zdrowy rozsadek(!), dobre materialy eksploatacyjne, bez wzgledu czy seria czy chip.

Rozumiem ze diagnoza komputerowa musi byc przeprowadzona w probach dynamicznych. Czy do takiej diagnozy wystarczy vag czy trzeba miec jakies bardziej 'wyrafinowane' urzadzenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 17:54:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tx-didi,


znam spore 3 firmy, które modyfikują oprogramowanie [D, MT, CS]. nie wiem jak dziś, lecz jeszcze 2 lata temu [a D na pewno rok temu] starali się diagnozować przed, po i hamować [przed i po, by klient wiedział za co płaci].

praktycznie wszyscy używali wówczas VAG'a 1551, którego funckjonalność jest sporo mniejsza niż starego VC'oma [przynajmniej dla mnie].
do diagnostyki dynamicznej wystarczy stary VAG albo VAG-Com [dzisiaj VCDS]. wbudowane bajery VAS'a nie za bardzo się przydadzą. w ogóle z VAS'em problem jest taki, że aby wykorzystać jego możliwości należy sporo wiedzieć na jego temat - a z tym jest różnie wśród posiadaczy VAS'a.
nie słyszałem natomiast, by ktokolwiek rozbebeszał silnik [wałki, układ wtryskowy] i mierzył na stole przed diagnostyką - cały zabieg ma trwać maks. kilka godzin, a wówczas trwałby kilka dni...

VC ma z kolei tę zaletę, że poza większością funkcji VAS'a, potrafi wdzięcznie logować. nie ma oczywiście zaimplementowanych procedur sprawdzających, lecz z drugiej strony nie wyobrażam sobie np. Mastersa, który sprawdza lmm w AFB poprzez procedurę VASowską...

widziałem wiele razy jak modyfikuje się program, ile czasu to zajmuje i co poprzedza taką modyfikację. pisanie dedykowanego softu bez auta [na odległość] to, moim zdaniem, sci-fi [pomijając całą logistykę, że ktoś musiałby siedzieć po drugiej stronie i tylko czekać na zlecenie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 18:06:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
chip AFB jest prostrzy niz do 1.9 1Z. Wszystko jest na tacy tunerowi podane bo wszystkie mapy, ktore trzeba zmodyfikowac wykrywa autorozpoznawanie w winolsie nawet w wersji demo (a tego nie zrobil dla 1zeta z mapa ogranicznika momentu - bo jest 2wymiarowa??? nie wazne - ale mozg trzeba przynajmniej wysilic by ja znalezc recznie!).
Nie mam pojecia do czego mialby byc strojony soft.. .do padnietej przeplywki? korekty na 4tym wtryskiwaczu czy wytartej 3 krzywki na 2gim walku w prawej glowicy?
To jak... jak sie wymieni taka czesc, do ktorej "bylo strojone auto" to trzeba na korekte softu jechac? Nie pytam co gdy np przprowadzi sie remont silnika po strzale paska rozrzadu... to juz korekta softu pewna?
Popsute auta sie naprawia a nie "tuninguje dedykowanym softem" Oczywiscie, ze to czy bedzie 4konie mniej czy wiecej to loteria - i co z tego? Nowe auta tez nie wychodza z fabryki o takich samych osiagach i nikt z tego powodu nie placze. A jak wyjdzie 4 konie mniej niz oczekiwal klient to trzeba dokopcic wiecej i turbine wysilic by klient byl zadowolony?
Cytat meszruma to jakis chyba przyklad, ze ktos swinie na emule specjalnie podlozyl. Normalnie to nie jest chyba mozliwe bo w kazdmym momencie edytujac mape mozna zobaczyc oryginalne wartosci, zmiany procentowe, zmiany liczbowe wzgledem wartosci ori i podglad mapy 3D gdzie widac jednoczesnie mape ori i po modzie. Mozna zmodyfikowac zle mapy, mozna zle mapy zmodyfikowac ale te szpice-Giewonty to chyba niemozliwe
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 21:46:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Przemku,


miałem na myśli samą procedurę obsługi klienta, a nie sposób/zakres modyfikowania map.
wiadomo jest, że są osoby, które nie czują pod stopą lmm mierzącego 500mg, a są osoby, które wyczuwają 730mg [jeżeli tylko 008.4 obcina 008.3 choćby o 1mg] - dla jednych jedynym dowodem na modyfikację będzie wykres [i tak nie odczują różnicy pod pedałem], a dla innych najważniejsze będzie subiektywne odczucie podczas jazdy [w wykresu w ogóle nie chcą].

tak samo i rodzaj programu - ktoś chce tylko dłuższy moment, a ktoś pełen koks.
stąd napisałem, że tuner modyfikuje pod klienta [a przy tym i stan konkretnego samochodu] i niejednokrotnie modyfikacja poddawana jest poprawkom.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 08:26:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
meszrum napisał(a):
....
nie słyszałem natomiast, by ktokolwiek rozbebeszał silnik [wałki, układ wtryskowy] i mierzył na stole przed diagnostyką - cały zabieg ma trwać maks. kilka godzin, a wówczas trwałby kilka dni...

Jak najbardziel logiczne - ok. Zwroc uwage ze plynie z tego dosc intrygujacy wniosek: sam wlasciciel auta moze kompletnie nie zdawac sobie sprawy ze 'cos' juz zaczyna dziac sie pod maska, a jezeli nie wyjdzie to podczas diagnostyki ?

meszrum napisał(a):
widziałem wiele razy jak modyfikuje się program, ile czasu to zajmuje i co poprzedza taką modyfikację. pisanie dedykowanego softu bez auta [na odległość] to, moim zdaniem, sci-fi [pomijając całą logistykę, że ktoś musiałby siedzieć po drugiej stronie i tylko czekać na zlecenie].

meszrum, wlasnie tak bylo... ale mysle ze logistycznie nie jest trudne do zrealizowania. Prawie ta sama strefa czasowa (o ile nie ta sama), wiekszosc pracuje w podobnych godzinach. Na moj gust - da sie zrobic.

przemekk74 napisał(a):
...
Nie mam pojecia do czego mialby byc strojony soft.. .do padnietej przeplywki? korekty na 4tym wtryskiwaczu czy wytartej 3 krzywki na 2gim walku w prawej glowicy?
To jak... jak sie wymieni taka czesc, do ktorej "bylo strojone auto" to trzeba na korekte softu jechac? Nie pytam co gdy np przprowadzi sie remont silnika po strzale paska rozrzadu... to juz korekta softu pewna?
Popsute auta sie naprawia a nie "tuninguje dedykowanym softem"
....

zupelnie na boku musze powiedziec ze Przemek ma niezwykla zdolnosc wyrazania :D - troche sie usmialem :)

meszrum napisał(a):
tak samo i rodzaj programu - ktoś chce tylko dłuższy moment, a ktoś pełen koks.
stąd napisałem, że tuner modyfikuje pod klienta [a przy tym i stan konkretnego samochodu] i niejednokrotnie modyfikacja poddawana jest poprawkom.

wg mojej opini, jak najbardziej masz racje - soft pod uzytkownika. Pytanie teraz ilu przecietnych uzytkownikow posiada Twoja wiedze i potrafi wyrazic swoje zyczenie w momentach obrotowych, koksach , powietrzach, itp. Przecietny, czyli jak ja, powie: niech mniej pali i jest mocniejszy - czyli co ?

Dopasowanie do stanu samochodu jest rozsadne, lecz tylko w przypadku rownomiernego zuzycia wszystkich elementow, w moim rozumieniu naturalnym zuzyciu silnika i calego samochodu (taki zabawny stan - bo z jednej strony nie jest to seria, ale ciezko nazwac go: 'zepsuty')
Tylko ze tez nie widze tu dopasowywania do pojedynczego egzemplarza - bo to sprowadziloby nas do tego co Przemek napisal.
Jak podejsc do tematu ? (panowie 'tunerzy' - prosze, jezeli nie zdradza to waszych tajemnic sluzbowych......)

Obecna proba podsumowania check list jest niewyrazna - wychodzi na to ze musi byc diagnostyka przed, po oraz ze do diagnostyki wystarczy VAG, tylko ze sprowadza nas to do stwierdzenia ze, prawdopodobnie wszystkie, warsztaty zajmujace sie autami VAG spelniaja te wymagania..... hm... co jeszcze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 09:42:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Skoro pojawiły się moje słowa z PW (choć bez mojej wiedzy i zgody) jestem zmuszony dodać kilka słów komentarza i sprostowania. Koniec Roku za pasem więc trzeba zakończyć stare problemy. Tak to ja jestem tym szcześliwym posiadaczem BAU+TIP, o którym tak wiele się tu pisało. :/


Piotruś napisał(a):
Otóż odpowiedź Mistrza brzmiała dokładnie w ten sposób, że dla niego ideą tuningu wcale nie jest "ślepy pęd" za przyrostem mocy, lecz takie zestrojenie współpracy silnika ze skrzynią biegów, dzięki któremu skrzynia nie przeciąga na poszczególnych biegach, zaś silnik reaguje na każde - nawet najmniejsze i wyrażone zmianą położenia pedału gazu - życzenie kierowcy.
Co oczywiste - przyrost mocy skutkuje "przy okazji" bardzo pożądanym (szczególnie dla tipa) szybkim "dążeniem" do jak najwyższego biego i niejako "z pominięciem" biegów hydraulicznych (co kapitalnie wpływa na obniżenie temperatury płynu ATF oraz ogólną trwałość automatycznej skrzyni biegów).
Nie jest też trudno się domyślić, że profesjonalnie napisany soft dla obu sterowników, przynoszący wwym. korzyści - nawet wtedy kiedy nie korzystamy z dostępnej "nadwyżki mocy" - odczuwalnie wpływa na zmniejszone zużycie paliwa oraz poprawia czystość spalin.


Zgadzam się z Piotrem w tej kwestii i sam osobiście usłyszałem podobne słowa z ust Pana Sopy. Zresztą moja wizyta nie była tylko i wyłacznie ukierunkowana na zmianę softu wręcz przeciwnie chciałem raz na zawsze wyjaśnić przyczynę opóźnienia/przeciągania na biegach/”gumowej” pracy TIPa. I w listopadzie odwiedziłem Sserwis jako ostatnie miejsce gdzie mogłem liczyć na pomoc. Dodam tutaj, iż wcześniej odwiedzałem i rozmawiałem ze znanymi autorytetami w temacie skrzyń i tuningu (nie będę wymieniał ich po nazwie, bo mam dosyć smrodu który już nie pierwszy raz pojawił się na AKP, wybaczcie)– powiem krótko – odpowiedź była taka –że to normalne. Niestety "mój charakter" nie pozwolił mi na pozostawienie tego tematu w spokoju.


Piotruś napisał(a):
Popatrz na tą niby neutralną "informację":
meszrum napisał(a):
jeden z forumowiczów [BAU] AKP niedawno odwiedził SS celem wyeliminowania problemu ze skrzynią. jako naprawę otrzymał nowy, mocny program [dokładnie ten sam, który otrzymał Krzysiek1967 - ciśnienie > 2330mbar / 60mg/R].
……..

...czyli jak to stare baby mówią: prawda zawsze leży po środku...



Tu należy się sprostowanie – tak może program był podobny do Krzysiek1967 ale nie znaczy że identyczny jak wierna kopia Windows XP. Poza tym problemy Krzyska wynikały jeszcze z czego innego i z tego co pamiętam po „ingerencji” Piotra auto powróciło do zdrowia – zachęcam do odwiedzenia tego posta i poczytanie (do samego końca tematu) o tym jak Jego auto jeździło po modyfikacji softu w Sserwis:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=sserwis
i jeszcze kilka innych osób + JA. Kolejne sprostowanie :
[…]Sopa wyraźnie podkreślił, iż oprogramowania skrzyni nie modyfikuje […] – nic takiego nie powiedziałem ! Powiedział […] w przypadku Pana samochodu NIE MA POTRZEBY modyfikacji skrzyni, […] nie mniej jednak, osobiście słyszałem rozmowę z innym klientem, który własnie miał zmieniany soft w Tipie A8. Stąd moje sprostowanie. Dodatkowo auta, które przyjeżdżają na do Sserwis na poczatku mają sprawdzane seryjne sterowniki i w razie potrzeby są upgrade'owane a potem dopiero zaczyna się rozmowa o ewentualnym chiptuningu.




Piotruś napisał(a):
Żeby było ciekawiej - jestem doskonale zorientowany na którego "użytkownika BAU" meszrum się powołuje i dlatego - bez żadnego komentarza ze swojej strony - wklejam kilka cytatów z korespondencji otrzymanej od tegoż właśnie użytkownika (już po wizycie w SSERWIS):

Jeszcze raz dziekuje za wszelką pomoc. Jestem już w Warszawie więc po krótce napisze Ci co i jak z autem. Jestem bardzo zadowolny z wizyty w Sserwisie oraz cały czas pod wrażeniem tego co powiedział i pokazał Pan Janek Sopa. To naprawdę znakomity mechanik i Wspaniały CZŁOWIEK! Teraz juz zrozumiałem czemu na AKP pojawiały się te wszystkie kłótnie. Nie bedę Ci opisywał wszystkiego na nowo, bo dużo powiedziałem Ci telefonicznie. Załączam tylko jako ciekawostkę wykaz części i czynności wykonanych w moim samochodzie.


[.......]

Cytuj:
Auto w drodze do domu jechało znakomicie (w końcu to 400Nm - taki program light'cik :banan: ). Silnik pracuje elastycznie, wykorzystuje maksymalnie moment obrotowy, nie redukuje niepotrzebnie biegów. Nawet przy obciążeniu 4 osoby + ponad 100kg w bagażniku silnik "ciagnie" bez zająknięcia (wcześniej przy załadowanym samochodzie, czułem że jest
słabszy). Chodzi ciszej, nawet na biegu jałowym - ale podejrzewam że jest to zasługa również nowego oleju. Odnosnie pracy Tiptronika, mam tylko wrazenie że wrzuca biegi troszkę bardziej nerwowo (ale i tak delikatniej niż przed modyfikacją, dodatkowo Pan Sopa powiedział że zawieszenie silnika, skrzyni, wału moze być już troszkę luźniejsze niż fabrycznie nowe ) kiedy auto jest mocno zagrzane w trasie - ostrzejsza jazda. Przy spokojnej jeździe zapominam że mam biegi :) . Niemniej jednak, mam wrażenie że temp. oleju
spadła oraz spalanie zmniejszyło się ok 1 litra w stosunku do poprzedniego softu. Szczegóły sprawdzę przy okazji jak zainstaluje sobie VAG-Coma.


Cytuj:
Postanowiłem że nie będę pisał o tym wszystkim na forum, bo to nie ma najmniejszego sensu - podzieliłem się tym tylko z Tobą. jak wiesz modyfikacje wykonywane w Sserwis są krytycznie przyjmowane na AKP :< , a ja nie mam zamiaru z nikim się przepychać. Ważne że auto ożyło - idzie jak torpeda :): . Pan Sopa uspokajał że modyfikacja nie wpłynie negatywnie na ogólny stan silnika, ale czas pokaże. Jedyne co troszkę mu się nie spodobało to wskazania przepływomierza (minimalne osłabienie) i proponuje jego wymianę po zimie.


[.....]

Tak podpisuje się pod tymi słowami (choć powtórzę, żałuję trochę że PW wylądowała na forum bez mojej zgody). W końcu miałem tego nie umieszczać na forum, aby nie rozpętać kolejnej wojny – ale jak widać i tak wybuchła.


Piotruś napisał(a):
Szkrab2007 - Mam nadzieję, że przeczytałeś to z uwagą ... ?
Od siebie dodam tylko tyle, że auto wcale nie trafiło do SSERWISu na naprawę skrzyni (jak to był łaskawy nakłamać meszrum) - tylko całościowy przegląd (łącznie z zawieszeniami, etc. ... ).


Dokładnie tak było. Auto zostało „prześwietlone” – duży przegląd + konserwacja układu hamulcowego wraz z malowaniem zacisków i smarowaniem, wymiana 2 wahaczy, filtry, olej i wiele innych rzeczy- mało brakowało i wykaz czynności też mógł pojawić się w tym poście.

Piotruś napisał(a):
Przejdźmy jednak do kolejnej wypowiedzi meszruma:

Cytuj:
[...]SS oferuje, z tego co zauważyliśmy, gotowce i to bardzo przeciętne [by nie napisać kiepskie] - nikt nie napisze przecież programu dedykowanego pod dany silnik za 800 PLN...
W tym przypadku - zamiast komentarza - wzywam meszruma do odpowiedzi na pytanie co oznacza wymowne : "zauważyliśmy" ???
Kto zauważył ??? Ty i zapewne Przemekk74 - i jeszcze ktoś ??? Jakim prawem wypowiadasz się za wszystkich na ogólnie dostępnym i conajmniej ogólnopolskim forum ??? Ktoś dał Ci takie uprawnienia, np. kilku userów, admin albo mod ???


Przepraszam Konrad ale nie powinieneś był przekazywać tych informacji publicznie, gdyż niepotrzebnie pojawiło się zamieszanie. Cena którą „zacytowałeś” wynikała jeszcze z innych rzeczy o których nie wiesz. Przypadkowo jak się okazało pomogłem Panu Sopie przy okazji mojej wizyty w pewnej kwestii za co był mi niezmiernie wdzięczny, stąd taka a nie inna cena i zapewniem że nie jest to cena wynikająca z cennika usług Sserwis. Wiec podanie kwoty 800zł „publicznie” było wręcz „śmieszne” i nierealne. Zapewniem że Pan Sopa TAK NISKO SIĘ NIE CENI ! Zatem podkreslam że informacje te są NIEPRAWDZIWE !!!

Na koniec dodam jeszcze iż programy pisane w Sserwis są przygotowywane przez dobrego fachowca – o czym się dowiedziałem. Jednak nie zostałem upoważniony przez Pana Sopę ani nikogo innego do przekazywania informacji kto to jest anie dla kogo pracuje. Zresztą dlaczego niektórzy z takim niedowierzaniem patrzą na ten serwis. Przeciez wystarczy wsiąść w samochód i po prostu tam jechać, choćby z ciekawości i zobaczyć jaką jakość usług oferuje ten Człowiek i Jego serwis. Ja właśnie, chociążby dla tej CIEKAWOŚCI tak zrobiłem i nie żałuje i chetnie tam wrócę – bo dowiedziałem się wielu innych ciekawych rzeczy, o których nie pisze się na tym forum i pewnie długo jeszcze nie będzie się pisało. Bynajmniej nie jechałem tam po nowy super program czy chiptuning !
Powiem wiecej SZANUJE bardzo Rogala, Przemka, MT, D, CS i Aliego i innych wspaniałych tunerów, którzy naprawdę pisza wspaniałe programy, ale ja zawsze będę (tak jak to zrobiłem na poczatku postu) polecał Sserwis dla tych którzy mają TIPTRONIK i MULTITRONIK oraz tych którzy chcieliby coś więcej dowiedzieć się na temat swoich samochodów. Na marginesie w Sserwis takie auto jak moje to rodzynek a zarazem „wypierd” – tam większość stanowią A8, Touaregi, Pheatony, Q7 którymi przyjeżdżają panowie w garniturach – co o czymś świadczy. Co więcej ten Serwis pomimo iż jest w małej miejscowości na Śląsku nie musi się reklamować – po prostu klienci tam powracają. Raczej nie tylko po SUPER programy ;)


Przy okazji życzę Wszystkim
Szczęśliwego Nowego Roku
i ZGODY na AKP :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 11:37:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kris,


zacznijmy od tego, że nie pisałem o Twoim przypadku, gdyż nie jestem skończonym idiotą. p wydobył Twój nick - skieruj do niego swe żale.
nie przeczytałem tego co napisał, gdyż po kilku pierwszych zdaniach doszedłem do wniosku, że lepiej jest to ignorować.

jest nieco więcej osób z BAU/BDH, które mają problem z niską dawką i twardą [tak] bądź jak u Ciebie przeciągającą pracą skrzyni i niekoniecznie wylewają swe żale na AKP.
naprawa była tożsama z tym, co opowiadałeś, z tą różnicą, że pogram był znacznie mocniejszy [vide program Krzyśka], bo i problem objawiał się nieco inaczej. dawki 008.3 przekraczały 60mg, podczas gdy u Ciebie... no właśnie, spójrz ile masz.
Twój program - wbrew temu, co mówiłeś - bardzo różni się od programu Krzyśka1967 [jest zdecydowanie słabszy - choć nie ma to różnicy w końcowym wyniku mocy].

cena usługi nie jest tajemnicą.

poza tym, problem ustąpił permanentnie. soft w skrzyni również został nietknięty [pomimo mocniejszego programu].
zauważ, że nie odniosłem się w żaden sposób krytycznie do tego, co opowiadałeś o sposobie naprawy - skoro pomogło w innym przypadku, to miejmy nadzieję, że pomoże też w Twoim.
[zupełnie przy okazji i publicznie - masz problem ze sterowaniem turbiny / samą turbiną - ale o tym już chyba wiesz].


miejmy nadzieję, że 2009 będzie normalniejszy.
mam również nadzieję, że nie zacznie się poszukiwanie użytkownika, o którym napisałem. w tym topiku, na temat ss napisałem ostatnie słowa.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 18:35:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Panowie Piotruś i Meszrum.

Oświadczam wszem i wobec iż następna próba wzajemnego publicznego prania brudów, tudzież skakania sobie do gardeł zakończy się DLA WAS OBU natychmiastowym banem zgodnie z par 4 pkt 3 regulaminu forum.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 13:07:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Heheh... n/c

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 15:46:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 10:16:17
Posty: 28
... wracając do tematu to uważam że warto zwiększyc moc w AFB

robiłem program w moim byłym A8 AFB , program pisany przez Patryka z Compotów razem z Bobikiem z Jetronika, wyszło bardzo ładnie, 180KM i 420Nm, program był calkowicie bezdymny, różnica w stosunku do serii była bardzo wyrazna, program w tipie pozostał seryjny i wszystko hulało bardzo ładnie :peace:

silnik miał 160tyś przelotu i według w/w tunerów był jak na AFB w idealnym stanie i bez typowych wad tego silnika

jeżeli ktoś ma zdrowy motor to jak najbardziej polecam!! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 21:06:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
... mocy nie miałeś zbyt dużo, za to moment ładny. Ciekawi mnie jego przebieg. Przepuszczam, iż tak samo szybko spada, jak rośnie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 21:20:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wowo napisał(a):
... mocy nie miałeś zbyt dużo, za to moment ładny.

- w sumie 180 mysle, ze jest w sam raz dla tego silnika (tak.... "odpowiedzialnie":) )
- ciekawe na ile wynik pomiaru hamowni automatu jest miarodajny (420nm i 180 max moc jakos do siebie slabo pasuja...)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 22:37:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 10:16:17
Posty: 28
wowo napisał(a):
... mocy nie miałeś zbyt dużo, za to moment ładny. Ciekawi mnie jego przebieg. Przepuszczam, iż tak samo szybko spada, jak rośnie :/



autko z założenia było robione do przyjemnej jazdy bez zbednego żyłowania... napewno można było więcej pociągnąć ale szkoda pompy itd.. pozatym nie chciałem zasłony dymnej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 23:12:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w sumie to bardzo rozsądne, by w silniku z tiptronic'iem, który zdecydowanie nie należy do skrzyń sportowych, podnieść nm. samo przez się oznacza to podniesienie komfortu użytkowania, wszak 150@tiptronic porusza się niczym kuter rybacki z silnikiem od stara [wiem, bo pływałem takim i jeździłem AFB@tip ;) ] - mam tutaj na myśli reakcję na stopę drajwa'y.
choć z drugiej strony, jeszcze nie słyszałem w środowisku złej opinii o CS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: