.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.kwi.2024 18:36:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4 2.3E] stozkowy filtr powitrza
PostNapisane: 14.mar.2009 23:11:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.maja.2004 10:03:25
Posty: 103
Lokalizacja: Kielce
wie ktos jak to zrobic by takowy filtr znalazl sie pod maska?

_________________
Audi 100 C4
klik: http://s24.bitefight.onet.pl/c.php?uid=33191


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.3E] stozkowy filtr powitrza
PostNapisane: 15.mar.2009 00:16:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Dantez napisał(a):
wie ktos jak to zrobic by takowy filtr znalazl sie pod maska?

Kupujesz adapter pod przepływke potem stozek i składasz.30min roboty i masz stozek.
Adaptery sa dwa typy do audi a stoze najlepiej mokry kup.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 00:17:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
Jak chcesz osiągnąć coś to lepiej wkładkę K&N do puszki pod przepływkę no chyba że zależy ci tylko na wyglądzie i szpanie to likwidujesz dolot do filtra znad kolektora wydechowego odkręcasz wlot ze sprężynką regulującą otwarcie klapki, ucinasz naddatki plastiku powiększasz otwór do średnicy 77 - 80 mm robisz cztery otworki na śruby przykręcasz przejściówkę z allegro (blaszka kwadratowa z kawałkiem rurki 77 - 80 mm) montujesz dolną część obudowy filtra do komory silnika na nowo, do przejściówki na opaski skrętne montujesz rurę aluminiową harmonijkę 80 mm do kupienia w Liroju bądź castoramie a używając rurochwytów (do kupienia w powyższych i kanalizacyjnych) oraz przyciętych szpilek do tych rurochwytów kierujesz harmonijkę tam gdzie chcesz stożek.

Jednakże poza szpanem w stylu "patrzcie plebsy jaki mam stożek" nie ma to żadnego pozytywnego wpływu na działanie silnika jego moc i moment obrotowy natomiast problemy już widziano. Chcesz osiągnąć jakiś pozytywny efekt - np zmianę dźwięku proponuję wkładkę do puszki z filtrem K&N dedykowaną do tego motoru.

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 08:28:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.maja.2004 10:03:25
Posty: 103
Lokalizacja: Kielce
niechcialbym niczego wycinac kurcze chyba jednak wkladke kupie i tyle dziekuje za porady :peace:

_________________
Audi 100 C4
klik: http://s24.bitefight.onet.pl/c.php?uid=33191


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 10:38:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
GreenGreen można jaśniej z tą wdkadką co i jak ?.

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 11:09:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
wkładka to filtr wykonany w tej sam sposób co stożkowy tylko o kształcie naszych zwykłych filtrów więc pasuje w miejsce seryjnego filtra powietrza pod przepływką. Produkuje takie filtry do nas K&N 100-200 pln i JR AirFilter 100-150 pln. Filtry są plug&play wyciągasz stary wkładasz nowy

np ale drogi przykład - są taniej do dostania http://moto.allegro.pl/item571871309_k_ ... _audi.html

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 17:06:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
jak ktoś jest chętny odsprzedam wkładkę, więcej na Priv

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 22:52:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Jedno pytanie a po co stożek w takim silniku?

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 23:18:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
tylko "szpan" nic więcej - jeszcze można honor ratować głębszym brzmieniem silnika ale to samo osiąga się na wkładce nie pobierając kilograma kurzu na przejechany kilometr jak w przypadku stożka

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 16:38:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
GreenGreen napisał(a):
tylko "szpan" nic więcej - jeszcze można honor ratować głębszym brzmieniem silnika ale to samo osiąga się na wkładce nie pobierając kilograma kurzu na przejechany kilometr jak w przypadku stożka


A jaka różnica w pobieraniu kurzu między wkładem a stożkiem ? Jedno i drugie ma większa przepuszczalność niż tradycyjny filtr co za tym idzie ten sam bajzel dostaje się do silnika.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 20:32:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
miejsce pobierania powietrza

Nie pamiętam czy tutaj czy na pka80 widziałem gostka który Z BRAKU MIEJSCA stożek umieścił na wysokości dolnej kratki w zderzaku
Natomiast oryginalny wlot zasłania lampa ergo jest to rozwiązanie 10 razy lepsze :D

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 22:48:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Sposób zamocowania i "zasilania w świeże powietrze" sie zgodzę, że ma znaczenie. Natomiast wyższość wkładki nad stożkiem to tylko to, ze wkładka idzie w org miejsce i problem z głowy, a przy stożku trzeba pokombinować by miało to ręce i nogi (w sensie żeby brał powietrze z odpowiedniego miejsca)

Co do montażu i sposobów co poniektórych to wiemy jak jest..

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 23:22:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
przy poradzie wkładka zamiast stożka kierowałem się w tym przypadku tylko dostępnością miejsca na instalację w tym konkretnym silniku i modelu.
Jednakże wkładka ma jeszcze jedną wyższość nad stożkiem i to bardzo istotną. Otóż wkładka nie zmienia pojemności układu dolotowego co w przypadku stożka jego rur i wolnossących benzyniaków może mieć diametralnie różne efekty.

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2009 10:55:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
jak stożek to tylkom BMC albo SIMOTA. Odpadają wtedy problemy ciepłego powietrza.
I Stożek bez izolacji termicznej pogarsza osiągo o około 5-10%
II Jak nie potrafimy policzyc objętości układu dolotowego to stożka nie zkładamy. Bo nam spadnie moc a moment przeniesiemy albo za nisko albo za wysoko. W 318is ze stożkiem przy przepływce jest dół ale nie ma góry i auto jedzie według GPS 212km/h...ze stożkiem na długiej rurze moment idzie na koniec obrotów i auto jedzie 220 na V biegu na odcięciu. Można się tym p[obawić ale nie do codzinnej eksploatacji. W sumie sam stożek dowolnej firmy zamontujemy na 100% źle i będzie ryk i spadek osiągów. Simota i BMC daje nam pewność że silnik ciągnie zimne powietrze bo ma osłone z carbonu a powietrze zasysa z jakiegoś zimnego wlotu. Ale nadal pozostaje problem pojenosci dolotu i tu mozna wszytsko spieprzyc.
III Wkładka daje dobre samopoczucie (wiekszy syf w silniku) i nic pozatym.
Na simocie byle jak zamontowanej w 90% są przyrosty po 1-3KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2009 20:33:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2007 22:40:06
Posty: 234
Lokalizacja: Kostrzyn n/O Liverpool
a co taka wkladka daje ... ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2009 20:38:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
g-no daje tak na prawdę. Lepsze samopoczucie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2009 01:26:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2007 22:40:06
Posty: 234
Lokalizacja: Kostrzyn n/O Liverpool
Bobo napisał(a):
g-no daje tak na prawdę. Lepsze samopoczucie.


Czyli ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2009 10:14:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Rower napisał(a):
Bobo napisał(a):
g-no daje tak na prawdę. Lepsze samopoczucie.


Czyli ?


Czyli...Szpan :peace: (Oh i ah :D )

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2009 08:43:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Ja mam wkładkę KN z gąbki zamiast papierowego filtra i auto dostało mocy oraz dźwięku. Wywaliłem katalizator i wsadziłem rure na przestrzał ( obudowa kata robi tylko za atrapę, środek wybebeszony i wstawiona rura nierdzewka ) do tego w tym samym miejscu co była nowa sonda BOSCH! Od 3 lat tak jeżdże i nic sie nie dzieje! A spalanie się poprawiło!

Jeszcze jedno jako ciekawostka!
Jeśli się wyciągnie rurę spiro tą co leci od kolektora (ciepłe powietrze) do obudowy filtra to auto dostaje takiego niesamowitego kopa i dźwieku masywnego, że aż oczy zrobiłem. Wkręca się na obroty itd! Cały czas mówię w tym przypadku o jeździe na benzynie. Na gazie też to jest odczuwalne ale nie chciałem ryzykować. Pojeździłem z wyciągnietą rurą dwa dni jako eksperyment. Na codzień mi to nie potrzebne! Szkoda auta katować!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: