.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 15:17:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2009 08:35:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
szerokiej drogi z opporniem 300ohm :peace:

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2009 22:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Panowie ale po co ta dyskusja - dosrywanie i gadanie że się wysra - to się wysra - trudno. AAT jeżdzi na tych kościach o wiele lepiej niż jeździł i jakoś sie nie wysrał - zaraz usłysze że z czasem sie wysra - ale to ruletka człowiek też chodzi a jutro może go już nie być. Ja jestem osobiście zadowolony - teraz kupiłem kości do AELa, i nie żałuję. Trudno co ma być to będzie a jak się wysra to się wysra. Zalewa mnie jak czytam, nikt tego nie popiera - ok spoko to niech sie buja 115 konnym AAT - i tak predzej czy później nawet bez czipu za 3,5zł też sie wysra. Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2009 08:15:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Czy mógł byś zamieścić logi dynamiczne Twojego AEL'a ?

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2009 10:40:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Gustav napisał(a):
Czy mógł byś zamieścić logi dynamiczne ?

jezeli dobrze zrozumialem to wlasciciel nie zna sie na diagnostyce, nie wnikal i nie wnika jakiego rodzaju zostaly dokonane zmiany w sofcie, akceptuje ryzyko wkladania kota w worku, odczul poprawe w osiagach wiec majac na uwadze prawdopodobnie niska cene *) jest zadowolony i ma w d...(i slusznie) kretynskie przycinki w stylu "szerokiej drogi z opporniem 300ohm"

*) jezeli jest to soft powszechnie dostepny (powiedzmy z plyty) - to wie sprzedawca tylko - to placenie 250 zyla za kosci o wartosci 7pln + 10min uslugi programowania to mega drozyzna
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2009 21:10:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 15:14:37
Posty: 193
Lokalizacja: piaseczno
moje pierwsze TDI bylo zczipowane wlasnie czipsem by allegro, AFN przed czipsem na hamowni mialo 114KM, po czipsie mialo rowne 140KM i nawet gdzies tu na forum pare lat temu wrzucalem wykres. Auto jezdzilo super, mniej palilo. Sprzedalem go po roku ciezkiej nogi na czipsie i obecny wlasciciel ktory jest z piaseczna zrobil kolejne kilkadziesiat tys km i tez jest zadowolony. Nic sie jeszcze nie wysralo. Zaplacilem 300pln i zgodze sie ze przeplacilem ale jak kupujesz cole w puszce za 2pln musisz sobie zdac sprawe ze jej wyprodukowanie tez kosztowalo jakies 0,4pln..... biznes jest biznes, nie mialem dostepu do programatora, czasu na szukanie programow i softow w necie wiec za to zaplacilem i tyle tak jak kolega wyzej tak jak wszyscy przeplacamy w McDonaldzie bo samemu nam sie nie chce zarcia robic. :D

do mojej drugiej niuni mam juz czip od jednego warszawskiego tunera i widze roznice, faktycznie inaczej jest moc podniesina inny zakres i wogole - cena tez. Wiec na pewno jest roznica i za jakosc sie placi - nie neguje tego ale na tamte czasy dysponiowalem innymi fundiszami i inne byly realia dlatego trzeba kazdego zrozumiec. Wcale nei powiedziane za auto sie wysra, moze ale nie musi. duza role tez odgrywa tu kierowca a nie sam dobry czy zly czips. Z perspektywy wiem ze warto doplacic za dobry program, ale jak bym nie mial znowu na tunera a jezdzil bym A4 za 14k PLN to pewnie znowu bym sie skusil na allegro bo zawsze to calkowicie inne auto.

sie nagadalem :)

pozdro dla wszystkich czytajacych moje wypociny

_________________
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180KM Q '00
A4 Avant TDI 143KM Q '97
S4 Avant 2.7 BiTurbo 265KM Q '98
A4 Avant TDI 140KM '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2009 21:19:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Witam. Dziś wsadziłem Chipa do mojego AELa i jestem zadowolony - wciska pieknie, zrywa przyczeponość na 3 biegu - co do przedmówcy - zgodze się z tobą całkowicie - auto warte 10 tyś a chip mam wkładać za 1500zł? nieporozumienie - AAT na chipie zrobilo juz 25000 i nic sie nie wysrało do tej pory. Więc ja mam 2 auta z chipem made by allegro i jestem haapy. A jak się wysra to trudno. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 08:52:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
ieble napisał:
Cytuj:
Witam. Dziś wsadziłem Chipa do mojego AELa i jestem zadowolony - wciska pieknie, zrywa przyczeponość na 3 biegu

Wiesz dlaczego tak się dzieje???? Max moment masz zapewne przy 1800-2000tys.obr :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 09:22:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Moim zdaniem prawidłowe podejście do czipa w AEL`u to :

1. Doprowadzenie silnika do serii ze szczególnym naciskiem na układ wtryskowy. Wiadomo ile każdy ma nalatane i przy kiepskich wtryskach i pompie to lepiej zapomniec o czipie.

2. Chip u dobrego tunera czyli strojenie pod konkretny egzemplarz wraz z jazdami próbnymi i najlepiej hamownią.

Koszty nie małe. Jak kogoś nie stać to lepiej jeździć serią...

Z podejściem, że auto jest warte 10 000,- i 1500,- szkoda wsadzić to trudno cokolwiek zrobić. Lepiej dozbierać na droższe auto np. A6 C4 lub C5 z V8 pod maską i gazować, i przez jakiś czas mocy nie powinno brakować po przesiadce z AEL`a... :diabel:

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 09:49:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Panowie, mój kolega daawno temu kupił taki chip z allegri, za podobną kwote. Zastosował go w swoim aucie, było to 1.9tdi 130km (a4 b6) - znaznaczam BYŁO :peace: . Po przejechaniu 50tkm wysrało mu się połowe osprzętu silnika. Pompowtryski śmietnik, turbina śmietnik i jeszcze pare gratów. Jak się później okazało winą był własnjie ten nieszczęsny chip z allegro. Uszkodzone wtryski tak lały, że po zdjęciu głowic tłoki można było wymieśc miotełką...ogółem syf total :peace: . Może on miał akurat pecha, a Ty nie musisz mieć. Dodam, ze tamten silnik bł prawie nowy bo miła dopiero 80tkm najechane...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 10:06:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Dla AEL'a jest jeszcze inna metoda:
1. Doprowadzić do stanu "0" (wszystko co zużyte wymienić na nowe)
2. Dopracowywać punkt po punkcie program (chip) aż do uzyskania optymalnego efektu Ekonomia/Moc/Dym/inne niepożądane efekty ;)
punkt 2 powinien zabrać przy średnio intensywnej pracy około 2-3lat dla zaawansowanego silnikowca
Pozdrawiam i NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI !

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 13:07:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 15:14:37
Posty: 193
Lokalizacja: piaseczno
:D jak was czytam przypomina mi sie film "MOTUR" (nie mam w klawiatorze o z kreska) . Wszystko w ramach rozsadku koledzy, jedni jezdza autami jedni je kochaja i to wszystki, ja zmieniam auto co pol roku, lubie je zmieniac i tyle. Co do autek to macie wszystkie pod kontrole a wy kiedy ostatni raz roboliscie obie badanie cholesterolu? krew mocz? kazdy z was wazy odpowiednio do swojego wzrostu? dba o swoje nerki i watrobe tak jak lekarz kaze zeby zdrowo i dlugo zyc tak jak wasz samochod??? samochod to tylko pieniadze io troche wspomnien a zdrowie ma sie jedno wiec zastanowcie sie co jest wazniejsze. takei gadani z doprowadzaniem do serii prtzez dwa lata .... jak masz zabytek to rozumiem, stoi i patrzy na ciebie w garazu, auto ktorych jest tysiace to tylko jedno z wielu choc rozumiem ze dla nie ktorych to to wlasnei jedyne ale nie generalizujmy, na forum sa ludzie ktorzy po prostu jezdza autem i czasami prosza o porade, nie kazdy jest pedantem na tym punkcie bo moze akurat jest na innym na ktory wy nie zwracacie wcale uwagi.

peace :)

PS: Pij mleko

_________________
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180KM Q '00
A4 Avant TDI 143KM Q '97
S4 Avant 2.7 BiTurbo 265KM Q '98
A4 Avant TDI 140KM '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 13:54:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Ja dbam o zdrowie! Ja!
Wódą rozbijam cholesterol
Winem dbam o krew
Piwem czyszczę nerki
Na temat cooooo? ;)

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 14:42:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Yezoo napisał(a):
:D jak was czytam przypomina mi sie film "MOTUR" (nie mam w klawiatorze o z kreska) . Wszystko w ramach rozsadku koledzy, jedni jezdza autami jedni je kochaja i to wszystki, ja zmieniam auto co pol roku, lubie je zmieniac i tyle. Co do autek to macie wszystkie pod kontrole a wy kiedy ostatni raz roboliscie obie badanie cholesterolu? krew mocz? kazdy z was wazy odpowiednio do swojego wzrostu? dba o swoje nerki i watrobe tak jak lekarz kaze zeby zdrowo i dlugo zyc tak jak wasz samochod??? samochod to tylko pieniadze io troche wspomnien a zdrowie ma sie jedno wiec zastanowcie sie co jest wazniejsze. takei gadani z doprowadzaniem do serii prtzez dwa lata .... jak masz zabytek to rozumiem, stoi i patrzy na ciebie w garazu, auto ktorych jest tysiace to tylko jedno z wielu choc rozumiem ze dla nie ktorych to to wlasnei jedyne ale nie generalizujmy, na forum sa ludzie ktorzy po prostu jezdza autem i czasami prosza o porade, nie kazdy jest pedantem na tym punkcie bo moze akurat jest na innym na ktory wy nie zwracacie wcale uwagi.

peace :)

PS: Pij mleko


Fakt ale do stanu "0" można doprowadzić w 1-2tygodnie to tylko kwestia włożonej kasy. 2-3lata to czas niezbędny żeby bez dodatkowych przyrządów i hamowni SILNIKOWEJ opracować dobry soft...

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 18:45:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 15:14:37
Posty: 193
Lokalizacja: piaseczno
wiem wiem, troche tez przesadzam ale dokladnie tak jak wy czasami. wszustko jest dla ludzi, przeszedlem przez wrzystkie te etapy w zyciu wiec wiem jak jest, kazdy ma swoje wartosci. Moje pierwsze A4 kupilem jak nie pompowala prawie wcale w super pieniadzach liczac sie z tym ze bede musial zmienic turbo badz plus cos jeszcze, pojechalem do mastersa okazalo sie ze jeden weyk byl przetarty i auto w promocyjnej cenie po naprawie za grosze jezdzilo super, potem poszedl czip z allegro - dlaczego? - bo wtedy 1,5tys na soft to byla prawie moja wyplata a na karku dziecko i rata za mieszkanie - niestety w tej walce auto zawsze przegrywa .... a chec mocy byla duza. Teraz mam ciut wiecej, soft od normalnego tunera, wiem jaka jest roznica i nie bede sie sprzeczal ze nie ma bo jest i to znaczna w zakresie mocy itd..... ale rowzniez dla mnei sa inne czasy, teraz 1,5 tys to.... no wlasnie - inne pieniadze

pozdrodla mlodych zjadaczy czipsow i dla starych wyjadaczy - kazdy jakos kiedys zaczyna oby z glowa !!! :)

PS: tak na koniec do waszego przemyslenia, jak ktos za zaoszczedzone pieniadze na czipsie z allegro wyda na hamulce i zawias a drugi cala kase wladuje w MOC MOC MOC i nic wiecej ..... to waszym zdaniem kto popelnia blad? nie da sie wszystklich mierzyc jedna miara.

_________________
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180KM Q '00
A4 Avant TDI 143KM Q '97
S4 Avant 2.7 BiTurbo 265KM Q '98
A4 Avant TDI 140KM '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2009 09:24:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
a ja tam mam wylane - doprowadzać auto które ma np 15 lat. Jestem zadowolony - temat założony po to by dać odczucia z jazdy a nie po to by wygadywać że się silnik zarżnie - trudno. To mi przypomina jak kupiłem 4 nowe amorki Bilstena B4 - zaraz były posty że to Gów... i że po miesiacu beda pukały. Auto po chipie jedzi super i nawet jak sie wysra to bede mial pamiatke i wspomnienia - i okazje by je doprowadzić do stanu 0. A tak wugule to miłego weekendu :) ide walczyc z szybami bo zalożyłem 4 el - tak że 2 ida w góre a jedonoczesnie 2 w dół. hehehe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 08:07:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
2rafal7 napisał(a):
mój kolega daawno temu kupił taki chip z allegri, za podobną kwote. Zastosował go w swoim aucie, było to 1.9tdi 130km (a4 b6) ...Po przejechaniu 50tkm wysrało mu się...Pompowtryski śmietnik, turbina śmietnik i jeszcze pare gratów

to bardzo ciekawa i barwna historia ale w tych autach (PD) nie wymienia sie kosci wiec sprzedawanie wysylkowo kosci na allegro sie nie prakrtykuje.

EDIT.
jak Rob555 napisal.. "sie praktykowalo" - dzis chyba taki sposb to troche pod gorke (KWP2000 sa od 80zyla juz...) ale widzialem auckje inne: "kabelek i chiptuning" - przedmiotem aukcji jest kabelek, instrukcja jak zczytac i zapisac soft z auta oraz modyfikacja softu (po zczytaniu wysyla sie soft do sprzedawcy)
-tak czy siak to juz daleko do watku
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 09.wrz.2009 16:02:47 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 09:23:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
Przemek pare lat temu sie praktykowalo wysylac kosteczki...sam widzialem pare sterownikow skrzywdzonych w ten sposob..
Ostatnio mialem AWX....mapa momentu na 70mg ustawiona od 1500obr do 5200obr....przeplywka +30% po calosci turbo zadane 2600mbar....
W polowie pomiaru przerwalem jak patrzalem na te logi....wysiadlem i wlascicielowi powiedzialem ze na jego ryzyko shamuje do konca.

_________________
....nic nie mozna napisac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 20:13:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2004 14:42:40
Posty: 71
Lokalizacja: Warszawa
rozmowa o tym sprzedawcy i jego nicach na allegro
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 5&start=15


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 09:17:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
rob555 napisał(a):
Ostatnio mialem AWX....mapa momentu na 70mg ustawiona od 1500obr do 5200obr.....


mapa w ksztalcie trapezu albo bardziej stołu ... :D

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 10:05:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
spanky napisał(a):
rob555 napisał(a):
Ostatnio mialem AWX....mapa momentu na 70mg ustawiona od 1500obr do 5200obr.....


mapa w ksztalcie trapezu albo bardziej stołu ... :D


Sama mapa momentu nie stanowi kłopotu o ile ktoś umie dobrze "narysować" mapę dymu. Jeżeli silnik/sprzęgło/układ napędowy nie wariuje na takiej wartości to nie widzę przeciwwskazań. Dobra mapa dymu obcina rzeczywiste dawki a na skutek tego zależnie od ciśnienia atmosferycznego i temperatury otoczenia (sprawności działania intercoolera) uzyskujemy różne przebiegi momentu maksymalnego.
Fabrycznie celowo się przycina dawkowanie aby właśnie maksymalne parametry były w przybliżeniu stałe niezależnie od warunków otoczenia.

A rzeczywiste częściowe charakterystyki dawkowania od których zależy kultura sterowania silnikiem zależą od dobrze "narysowanej" mapy pedału gazu.

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: