.: AUDI KLUB POLSKA :. http://audiklub.org/forum/ |
|
[Audi A6 C4 2.5TDI] AAT po Chpie a Allegro za 249zł http://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=91539 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | alukard [ 22.sie.2009 08:35:05 ] |
Tytuł: | |
szerokiej drogi z opporniem 300ohm |
Autor: | ieble [ 22.sie.2009 22:50:36 ] |
Tytuł: | |
Panowie ale po co ta dyskusja - dosrywanie i gadanie że się wysra - to się wysra - trudno. AAT jeżdzi na tych kościach o wiele lepiej niż jeździł i jakoś sie nie wysrał - zaraz usłysze że z czasem sie wysra - ale to ruletka człowiek też chodzi a jutro może go już nie być. Ja jestem osobiście zadowolony - teraz kupiłem kości do AELa, i nie żałuję. Trudno co ma być to będzie a jak się wysra to się wysra. Zalewa mnie jak czytam, nikt tego nie popiera - ok spoko to niech sie buja 115 konnym AAT - i tak predzej czy później nawet bez czipu za 3,5zł też sie wysra. Pozdro. |
Autor: | Gustav [ 23.sie.2009 08:15:43 ] |
Tytuł: | |
Czy mógł byś zamieścić logi dynamiczne Twojego AEL'a ? |
Autor: | przemekk74 [ 25.sie.2009 10:40:57 ] |
Tytuł: | |
Gustav napisał(a): Czy mógł byś zamieścić logi dynamiczne ?
jezeli dobrze zrozumialem to wlasciciel nie zna sie na diagnostyce, nie wnikal i nie wnika jakiego rodzaju zostaly dokonane zmiany w sofcie, akceptuje ryzyko wkladania kota w worku, odczul poprawe w osiagach wiec majac na uwadze prawdopodobnie niska cene *) jest zadowolony i ma w d...(i slusznie) kretynskie przycinki w stylu "szerokiej drogi z opporniem 300ohm" *) jezeli jest to soft powszechnie dostepny (powiedzmy z plyty) - to wie sprzedawca tylko - to placenie 250 zyla za kosci o wartosci 7pln + 10min uslugi programowania to mega drozyzna Pozdrawiam, Przemek |
Autor: | Yezoo [ 03.wrz.2009 21:10:14 ] |
Tytuł: | |
moje pierwsze TDI bylo zczipowane wlasnie czipsem by allegro, AFN przed czipsem na hamowni mialo 114KM, po czipsie mialo rowne 140KM i nawet gdzies tu na forum pare lat temu wrzucalem wykres. Auto jezdzilo super, mniej palilo. Sprzedalem go po roku ciezkiej nogi na czipsie i obecny wlasciciel ktory jest z piaseczna zrobil kolejne kilkadziesiat tys km i tez jest zadowolony. Nic sie jeszcze nie wysralo. Zaplacilem 300pln i zgodze sie ze przeplacilem ale jak kupujesz cole w puszce za 2pln musisz sobie zdac sprawe ze jej wyprodukowanie tez kosztowalo jakies 0,4pln..... biznes jest biznes, nie mialem dostepu do programatora, czasu na szukanie programow i softow w necie wiec za to zaplacilem i tyle tak jak kolega wyzej tak jak wszyscy przeplacamy w McDonaldzie bo samemu nam sie nie chce zarcia robic. do mojej drugiej niuni mam juz czip od jednego warszawskiego tunera i widze roznice, faktycznie inaczej jest moc podniesina inny zakres i wogole - cena tez. Wiec na pewno jest roznica i za jakosc sie placi - nie neguje tego ale na tamte czasy dysponiowalem innymi fundiszami i inne byly realia dlatego trzeba kazdego zrozumiec. Wcale nei powiedziane za auto sie wysra, moze ale nie musi. duza role tez odgrywa tu kierowca a nie sam dobry czy zly czips. Z perspektywy wiem ze warto doplacic za dobry program, ale jak bym nie mial znowu na tunera a jezdzil bym A4 za 14k PLN to pewnie znowu bym sie skusil na allegro bo zawsze to calkowicie inne auto. sie nagadalem pozdro dla wszystkich czytajacych moje wypociny |
Autor: | ieble [ 03.wrz.2009 21:19:07 ] |
Tytuł: | |
Witam. Dziś wsadziłem Chipa do mojego AELa i jestem zadowolony - wciska pieknie, zrywa przyczeponość na 3 biegu - co do przedmówcy - zgodze się z tobą całkowicie - auto warte 10 tyś a chip mam wkładać za 1500zł? nieporozumienie - AAT na chipie zrobilo juz 25000 i nic sie nie wysrało do tej pory. Więc ja mam 2 auta z chipem made by allegro i jestem haapy. A jak się wysra to trudno. Pozdrawiam |
Autor: | wowo [ 04.wrz.2009 08:52:54 ] |
Tytuł: | |
ieble napisał: Cytuj: Witam. Dziś wsadziłem Chipa do mojego AELa i jestem zadowolony - wciska pieknie, zrywa przyczeponość na 3 biegu
Wiesz dlaczego tak się dzieje???? Max moment masz zapewne przy 1800-2000tys.obr |
Autor: | Biedron [ 04.wrz.2009 09:22:57 ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem prawidłowe podejście do czipa w AEL`u to : 1. Doprowadzenie silnika do serii ze szczególnym naciskiem na układ wtryskowy. Wiadomo ile każdy ma nalatane i przy kiepskich wtryskach i pompie to lepiej zapomniec o czipie. 2. Chip u dobrego tunera czyli strojenie pod konkretny egzemplarz wraz z jazdami próbnymi i najlepiej hamownią. Koszty nie małe. Jak kogoś nie stać to lepiej jeździć serią... Z podejściem, że auto jest warte 10 000,- i 1500,- szkoda wsadzić to trudno cokolwiek zrobić. Lepiej dozbierać na droższe auto np. A6 C4 lub C5 z V8 pod maską i gazować, i przez jakiś czas mocy nie powinno brakować po przesiadce z AEL`a... |
Autor: | 2rafal7 [ 04.wrz.2009 09:49:49 ] |
Tytuł: | |
Panowie, mój kolega daawno temu kupił taki chip z allegri, za podobną kwote. Zastosował go w swoim aucie, było to 1.9tdi 130km (a4 b6) - znaznaczam BYŁO . Po przejechaniu 50tkm wysrało mu się połowe osprzętu silnika. Pompowtryski śmietnik, turbina śmietnik i jeszcze pare gratów. Jak się później okazało winą był własnjie ten nieszczęsny chip z allegro. Uszkodzone wtryski tak lały, że po zdjęciu głowic tłoki można było wymieśc miotełką...ogółem syf total . Może on miał akurat pecha, a Ty nie musisz mieć. Dodam, ze tamten silnik bł prawie nowy bo miła dopiero 80tkm najechane... |
Autor: | To_JA_! [ 04.wrz.2009 10:06:43 ] |
Tytuł: | |
Dla AEL'a jest jeszcze inna metoda: 1. Doprowadzić do stanu "0" (wszystko co zużyte wymienić na nowe) 2. Dopracowywać punkt po punkcie program (chip) aż do uzyskania optymalnego efektu Ekonomia/Moc/Dym/inne niepożądane efekty punkt 2 powinien zabrać przy średnio intensywnej pracy około 2-3lat dla zaawansowanego silnikowca Pozdrawiam i NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI ! |
Autor: | Yezoo [ 04.wrz.2009 13:07:44 ] |
Tytuł: | |
jak was czytam przypomina mi sie film "MOTUR" (nie mam w klawiatorze o z kreska) . Wszystko w ramach rozsadku koledzy, jedni jezdza autami jedni je kochaja i to wszystki, ja zmieniam auto co pol roku, lubie je zmieniac i tyle. Co do autek to macie wszystkie pod kontrole a wy kiedy ostatni raz roboliscie obie badanie cholesterolu? krew mocz? kazdy z was wazy odpowiednio do swojego wzrostu? dba o swoje nerki i watrobe tak jak lekarz kaze zeby zdrowo i dlugo zyc tak jak wasz samochod??? samochod to tylko pieniadze io troche wspomnien a zdrowie ma sie jedno wiec zastanowcie sie co jest wazniejsze. takei gadani z doprowadzaniem do serii prtzez dwa lata .... jak masz zabytek to rozumiem, stoi i patrzy na ciebie w garazu, auto ktorych jest tysiace to tylko jedno z wielu choc rozumiem ze dla nie ktorych to to wlasnei jedyne ale nie generalizujmy, na forum sa ludzie ktorzy po prostu jezdza autem i czasami prosza o porade, nie kazdy jest pedantem na tym punkcie bo moze akurat jest na innym na ktory wy nie zwracacie wcale uwagi. peace PS: Pij mleko |
Autor: | adiaudi [ 04.wrz.2009 13:54:34 ] |
Tytuł: | |
Ja dbam o zdrowie! Ja! Wódą rozbijam cholesterol Winem dbam o krew Piwem czyszczę nerki Na temat cooooo? |
Autor: | To_JA_! [ 04.wrz.2009 14:42:59 ] |
Tytuł: | |
Yezoo napisał(a): :D jak was czytam przypomina mi sie film "MOTUR" (nie mam w klawiatorze o z kreska) . Wszystko w ramach rozsadku koledzy, jedni jezdza autami jedni je kochaja i to wszystki, ja zmieniam auto co pol roku, lubie je zmieniac i tyle. Co do autek to macie wszystkie pod kontrole a wy kiedy ostatni raz roboliscie obie badanie cholesterolu? krew mocz? kazdy z was wazy odpowiednio do swojego wzrostu? dba o swoje nerki i watrobe tak jak lekarz kaze zeby zdrowo i dlugo zyc tak jak wasz samochod??? samochod to tylko pieniadze io troche wspomnien a zdrowie ma sie jedno wiec zastanowcie sie co jest wazniejsze. takei gadani z doprowadzaniem do serii prtzez dwa lata .... jak masz zabytek to rozumiem, stoi i patrzy na ciebie w garazu, auto ktorych jest tysiace to tylko jedno z wielu choc rozumiem ze dla nie ktorych to to wlasnei jedyne ale nie generalizujmy, na forum sa ludzie ktorzy po prostu jezdza autem i czasami prosza o porade, nie kazdy jest pedantem na tym punkcie bo moze akurat jest na innym na ktory wy nie zwracacie wcale uwagi.
peace PS: Pij mleko Fakt ale do stanu "0" można doprowadzić w 1-2tygodnie to tylko kwestia włożonej kasy. 2-3lata to czas niezbędny żeby bez dodatkowych przyrządów i hamowni SILNIKOWEJ opracować dobry soft... |
Autor: | Yezoo [ 04.wrz.2009 18:45:19 ] |
Tytuł: | |
wiem wiem, troche tez przesadzam ale dokladnie tak jak wy czasami. wszustko jest dla ludzi, przeszedlem przez wrzystkie te etapy w zyciu wiec wiem jak jest, kazdy ma swoje wartosci. Moje pierwsze A4 kupilem jak nie pompowala prawie wcale w super pieniadzach liczac sie z tym ze bede musial zmienic turbo badz plus cos jeszcze, pojechalem do mastersa okazalo sie ze jeden weyk byl przetarty i auto w promocyjnej cenie po naprawie za grosze jezdzilo super, potem poszedl czip z allegro - dlaczego? - bo wtedy 1,5tys na soft to byla prawie moja wyplata a na karku dziecko i rata za mieszkanie - niestety w tej walce auto zawsze przegrywa .... a chec mocy byla duza. Teraz mam ciut wiecej, soft od normalnego tunera, wiem jaka jest roznica i nie bede sie sprzeczal ze nie ma bo jest i to znaczna w zakresie mocy itd..... ale rowzniez dla mnei sa inne czasy, teraz 1,5 tys to.... no wlasnie - inne pieniadze pozdrodla mlodych zjadaczy czipsow i dla starych wyjadaczy - kazdy jakos kiedys zaczyna oby z glowa !!! PS: tak na koniec do waszego przemyslenia, jak ktos za zaoszczedzone pieniadze na czipsie z allegro wyda na hamulce i zawias a drugi cala kase wladuje w MOC MOC MOC i nic wiecej ..... to waszym zdaniem kto popelnia blad? nie da sie wszystklich mierzyc jedna miara. |
Autor: | ieble [ 05.wrz.2009 09:24:47 ] |
Tytuł: | |
a ja tam mam wylane - doprowadzać auto które ma np 15 lat. Jestem zadowolony - temat założony po to by dać odczucia z jazdy a nie po to by wygadywać że się silnik zarżnie - trudno. To mi przypomina jak kupiłem 4 nowe amorki Bilstena B4 - zaraz były posty że to Gów... i że po miesiacu beda pukały. Auto po chipie jedzi super i nawet jak sie wysra to bede mial pamiatke i wspomnienia - i okazje by je doprowadzić do stanu 0. A tak wugule to miłego weekendu ide walczyc z szybami bo zalożyłem 4 el - tak że 2 ida w góre a jedonoczesnie 2 w dół. hehehe |
Autor: | przemekk74 [ 06.wrz.2009 08:07:40 ] |
Tytuł: | |
2rafal7 napisał(a): mój kolega daawno temu kupił taki chip z allegri, za podobną kwote. Zastosował go w swoim aucie, było to 1.9tdi 130km (a4 b6) ...Po przejechaniu 50tkm wysrało mu się...Pompowtryski śmietnik, turbina śmietnik i jeszcze pare gratów
to bardzo ciekawa i barwna historia ale w tych autach (PD) nie wymienia sie kosci wiec sprzedawanie wysylkowo kosci na allegro sie nie prakrtykuje. EDIT. jak Rob555 napisal.. "sie praktykowalo" - dzis chyba taki sposb to troche pod gorke (KWP2000 sa od 80zyla juz...) ale widzialem auckje inne: "kabelek i chiptuning" - przedmiotem aukcji jest kabelek, instrukcja jak zczytac i zapisac soft z auta oraz modyfikacja softu (po zczytaniu wysyla sie soft do sprzedawcy) -tak czy siak to juz daleko do watku pozdrawiam, Przemek |
Autor: | rob555 [ 06.wrz.2009 09:23:14 ] |
Tytuł: | |
Przemek pare lat temu sie praktykowalo wysylac kosteczki...sam widzialem pare sterownikow skrzywdzonych w ten sposob.. Ostatnio mialem AWX....mapa momentu na 70mg ustawiona od 1500obr do 5200obr....przeplywka +30% po calosci turbo zadane 2600mbar.... W polowie pomiaru przerwalem jak patrzalem na te logi....wysiadlem i wlascicielowi powiedzialem ze na jego ryzyko shamuje do konca. |
Autor: | pawel 525 [ 09.paź.2009 20:13:30 ] |
Tytuł: | |
rozmowa o tym sprzedawcy i jego nicach na allegro http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 5&start=15 |
Autor: | spanky [ 10.paź.2009 09:17:38 ] |
Tytuł: | |
rob555 napisał(a): Ostatnio mialem AWX....mapa momentu na 70mg ustawiona od 1500obr do 5200obr.....
mapa w ksztalcie trapezu albo bardziej stołu ... |
Autor: | To_JA_! [ 10.paź.2009 10:05:46 ] |
Tytuł: | |
spanky napisał(a): rob555 napisał(a): Ostatnio mialem AWX....mapa momentu na 70mg ustawiona od 1500obr do 5200obr..... mapa w ksztalcie trapezu albo bardziej stołu ... Sama mapa momentu nie stanowi kłopotu o ile ktoś umie dobrze "narysować" mapę dymu. Jeżeli silnik/sprzęgło/układ napędowy nie wariuje na takiej wartości to nie widzę przeciwwskazań. Dobra mapa dymu obcina rzeczywiste dawki a na skutek tego zależnie od ciśnienia atmosferycznego i temperatury otoczenia (sprawności działania intercoolera) uzyskujemy różne przebiegi momentu maksymalnego. Fabrycznie celowo się przycina dawkowanie aby właśnie maksymalne parametry były w przybliżeniu stałe niezależnie od warunków otoczenia. A rzeczywiste częściowe charakterystyki dawkowania od których zależy kultura sterowania silnikiem zależą od dobrze "narysowanej" mapy pedału gazu. Pozdrawiam Tomek. |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |