.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://audiklub.org/forum/

[Audi A6 C4 2.5TDI] AAT po Chpie a Allegro za 249zł
http://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=91539
Strona 2 z 3

Autor:  alukard [ 22.sie.2009 08:35:05 ]
Tytuł: 

szerokiej drogi z opporniem 300ohm :peace:

Autor:  ieble [ 22.sie.2009 22:50:36 ]
Tytuł: 

Panowie ale po co ta dyskusja - dosrywanie i gadanie że się wysra - to się wysra - trudno. AAT jeżdzi na tych kościach o wiele lepiej niż jeździł i jakoś sie nie wysrał - zaraz usłysze że z czasem sie wysra - ale to ruletka człowiek też chodzi a jutro może go już nie być. Ja jestem osobiście zadowolony - teraz kupiłem kości do AELa, i nie żałuję. Trudno co ma być to będzie a jak się wysra to się wysra. Zalewa mnie jak czytam, nikt tego nie popiera - ok spoko to niech sie buja 115 konnym AAT - i tak predzej czy później nawet bez czipu za 3,5zł też sie wysra. Pozdro.

Autor:  Gustav [ 23.sie.2009 08:15:43 ]
Tytuł: 

Czy mógł byś zamieścić logi dynamiczne Twojego AEL'a ?

Autor:  przemekk74 [ 25.sie.2009 10:40:57 ]
Tytuł: 

Gustav napisał(a):
Czy mógł byś zamieścić logi dynamiczne ?

jezeli dobrze zrozumialem to wlasciciel nie zna sie na diagnostyce, nie wnikal i nie wnika jakiego rodzaju zostaly dokonane zmiany w sofcie, akceptuje ryzyko wkladania kota w worku, odczul poprawe w osiagach wiec majac na uwadze prawdopodobnie niska cene *) jest zadowolony i ma w d...(i slusznie) kretynskie przycinki w stylu "szerokiej drogi z opporniem 300ohm"

*) jezeli jest to soft powszechnie dostepny (powiedzmy z plyty) - to wie sprzedawca tylko - to placenie 250 zyla za kosci o wartosci 7pln + 10min uslugi programowania to mega drozyzna
Pozdrawiam,
Przemek

Autor:  Yezoo [ 03.wrz.2009 21:10:14 ]
Tytuł: 

moje pierwsze TDI bylo zczipowane wlasnie czipsem by allegro, AFN przed czipsem na hamowni mialo 114KM, po czipsie mialo rowne 140KM i nawet gdzies tu na forum pare lat temu wrzucalem wykres. Auto jezdzilo super, mniej palilo. Sprzedalem go po roku ciezkiej nogi na czipsie i obecny wlasciciel ktory jest z piaseczna zrobil kolejne kilkadziesiat tys km i tez jest zadowolony. Nic sie jeszcze nie wysralo. Zaplacilem 300pln i zgodze sie ze przeplacilem ale jak kupujesz cole w puszce za 2pln musisz sobie zdac sprawe ze jej wyprodukowanie tez kosztowalo jakies 0,4pln..... biznes jest biznes, nie mialem dostepu do programatora, czasu na szukanie programow i softow w necie wiec za to zaplacilem i tyle tak jak kolega wyzej tak jak wszyscy przeplacamy w McDonaldzie bo samemu nam sie nie chce zarcia robic. :D

do mojej drugiej niuni mam juz czip od jednego warszawskiego tunera i widze roznice, faktycznie inaczej jest moc podniesina inny zakres i wogole - cena tez. Wiec na pewno jest roznica i za jakosc sie placi - nie neguje tego ale na tamte czasy dysponiowalem innymi fundiszami i inne byly realia dlatego trzeba kazdego zrozumiec. Wcale nei powiedziane za auto sie wysra, moze ale nie musi. duza role tez odgrywa tu kierowca a nie sam dobry czy zly czips. Z perspektywy wiem ze warto doplacic za dobry program, ale jak bym nie mial znowu na tunera a jezdzil bym A4 za 14k PLN to pewnie znowu bym sie skusil na allegro bo zawsze to calkowicie inne auto.

sie nagadalem :)

pozdro dla wszystkich czytajacych moje wypociny

Autor:  ieble [ 03.wrz.2009 21:19:07 ]
Tytuł: 

Witam. Dziś wsadziłem Chipa do mojego AELa i jestem zadowolony - wciska pieknie, zrywa przyczeponość na 3 biegu - co do przedmówcy - zgodze się z tobą całkowicie - auto warte 10 tyś a chip mam wkładać za 1500zł? nieporozumienie - AAT na chipie zrobilo juz 25000 i nic sie nie wysrało do tej pory. Więc ja mam 2 auta z chipem made by allegro i jestem haapy. A jak się wysra to trudno. Pozdrawiam

Autor:  wowo [ 04.wrz.2009 08:52:54 ]
Tytuł: 

ieble napisał:
Cytuj:
Witam. Dziś wsadziłem Chipa do mojego AELa i jestem zadowolony - wciska pieknie, zrywa przyczeponość na 3 biegu

Wiesz dlaczego tak się dzieje???? Max moment masz zapewne przy 1800-2000tys.obr :D

Autor:  Biedron [ 04.wrz.2009 09:22:57 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem prawidłowe podejście do czipa w AEL`u to :

1. Doprowadzenie silnika do serii ze szczególnym naciskiem na układ wtryskowy. Wiadomo ile każdy ma nalatane i przy kiepskich wtryskach i pompie to lepiej zapomniec o czipie.

2. Chip u dobrego tunera czyli strojenie pod konkretny egzemplarz wraz z jazdami próbnymi i najlepiej hamownią.

Koszty nie małe. Jak kogoś nie stać to lepiej jeździć serią...

Z podejściem, że auto jest warte 10 000,- i 1500,- szkoda wsadzić to trudno cokolwiek zrobić. Lepiej dozbierać na droższe auto np. A6 C4 lub C5 z V8 pod maską i gazować, i przez jakiś czas mocy nie powinno brakować po przesiadce z AEL`a... :diabel:

Autor:  2rafal7 [ 04.wrz.2009 09:49:49 ]
Tytuł: 

Panowie, mój kolega daawno temu kupił taki chip z allegri, za podobną kwote. Zastosował go w swoim aucie, było to 1.9tdi 130km (a4 b6) - znaznaczam BYŁO :peace: . Po przejechaniu 50tkm wysrało mu się połowe osprzętu silnika. Pompowtryski śmietnik, turbina śmietnik i jeszcze pare gratów. Jak się później okazało winą był własnjie ten nieszczęsny chip z allegro. Uszkodzone wtryski tak lały, że po zdjęciu głowic tłoki można było wymieśc miotełką...ogółem syf total :peace: . Może on miał akurat pecha, a Ty nie musisz mieć. Dodam, ze tamten silnik bł prawie nowy bo miła dopiero 80tkm najechane...

Autor:  To_JA_! [ 04.wrz.2009 10:06:43 ]
Tytuł: 

Dla AEL'a jest jeszcze inna metoda:
1. Doprowadzić do stanu "0" (wszystko co zużyte wymienić na nowe)
2. Dopracowywać punkt po punkcie program (chip) aż do uzyskania optymalnego efektu Ekonomia/Moc/Dym/inne niepożądane efekty ;)
punkt 2 powinien zabrać przy średnio intensywnej pracy około 2-3lat dla zaawansowanego silnikowca
Pozdrawiam i NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI !

Autor:  Yezoo [ 04.wrz.2009 13:07:44 ]
Tytuł: 

:D jak was czytam przypomina mi sie film "MOTUR" (nie mam w klawiatorze o z kreska) . Wszystko w ramach rozsadku koledzy, jedni jezdza autami jedni je kochaja i to wszystki, ja zmieniam auto co pol roku, lubie je zmieniac i tyle. Co do autek to macie wszystkie pod kontrole a wy kiedy ostatni raz roboliscie obie badanie cholesterolu? krew mocz? kazdy z was wazy odpowiednio do swojego wzrostu? dba o swoje nerki i watrobe tak jak lekarz kaze zeby zdrowo i dlugo zyc tak jak wasz samochod??? samochod to tylko pieniadze io troche wspomnien a zdrowie ma sie jedno wiec zastanowcie sie co jest wazniejsze. takei gadani z doprowadzaniem do serii prtzez dwa lata .... jak masz zabytek to rozumiem, stoi i patrzy na ciebie w garazu, auto ktorych jest tysiace to tylko jedno z wielu choc rozumiem ze dla nie ktorych to to wlasnei jedyne ale nie generalizujmy, na forum sa ludzie ktorzy po prostu jezdza autem i czasami prosza o porade, nie kazdy jest pedantem na tym punkcie bo moze akurat jest na innym na ktory wy nie zwracacie wcale uwagi.

peace :)

PS: Pij mleko

Autor:  adiaudi [ 04.wrz.2009 13:54:34 ]
Tytuł: 

Ja dbam o zdrowie! Ja!
Wódą rozbijam cholesterol
Winem dbam o krew
Piwem czyszczę nerki
Na temat cooooo? ;)

Autor:  To_JA_! [ 04.wrz.2009 14:42:59 ]
Tytuł: 

Yezoo napisał(a):
:D jak was czytam przypomina mi sie film "MOTUR" (nie mam w klawiatorze o z kreska) . Wszystko w ramach rozsadku koledzy, jedni jezdza autami jedni je kochaja i to wszystki, ja zmieniam auto co pol roku, lubie je zmieniac i tyle. Co do autek to macie wszystkie pod kontrole a wy kiedy ostatni raz roboliscie obie badanie cholesterolu? krew mocz? kazdy z was wazy odpowiednio do swojego wzrostu? dba o swoje nerki i watrobe tak jak lekarz kaze zeby zdrowo i dlugo zyc tak jak wasz samochod??? samochod to tylko pieniadze io troche wspomnien a zdrowie ma sie jedno wiec zastanowcie sie co jest wazniejsze. takei gadani z doprowadzaniem do serii prtzez dwa lata .... jak masz zabytek to rozumiem, stoi i patrzy na ciebie w garazu, auto ktorych jest tysiace to tylko jedno z wielu choc rozumiem ze dla nie ktorych to to wlasnei jedyne ale nie generalizujmy, na forum sa ludzie ktorzy po prostu jezdza autem i czasami prosza o porade, nie kazdy jest pedantem na tym punkcie bo moze akurat jest na innym na ktory wy nie zwracacie wcale uwagi.

peace :)

PS: Pij mleko


Fakt ale do stanu "0" można doprowadzić w 1-2tygodnie to tylko kwestia włożonej kasy. 2-3lata to czas niezbędny żeby bez dodatkowych przyrządów i hamowni SILNIKOWEJ opracować dobry soft...

Autor:  Yezoo [ 04.wrz.2009 18:45:19 ]
Tytuł: 

wiem wiem, troche tez przesadzam ale dokladnie tak jak wy czasami. wszustko jest dla ludzi, przeszedlem przez wrzystkie te etapy w zyciu wiec wiem jak jest, kazdy ma swoje wartosci. Moje pierwsze A4 kupilem jak nie pompowala prawie wcale w super pieniadzach liczac sie z tym ze bede musial zmienic turbo badz plus cos jeszcze, pojechalem do mastersa okazalo sie ze jeden weyk byl przetarty i auto w promocyjnej cenie po naprawie za grosze jezdzilo super, potem poszedl czip z allegro - dlaczego? - bo wtedy 1,5tys na soft to byla prawie moja wyplata a na karku dziecko i rata za mieszkanie - niestety w tej walce auto zawsze przegrywa .... a chec mocy byla duza. Teraz mam ciut wiecej, soft od normalnego tunera, wiem jaka jest roznica i nie bede sie sprzeczal ze nie ma bo jest i to znaczna w zakresie mocy itd..... ale rowzniez dla mnei sa inne czasy, teraz 1,5 tys to.... no wlasnie - inne pieniadze

pozdrodla mlodych zjadaczy czipsow i dla starych wyjadaczy - kazdy jakos kiedys zaczyna oby z glowa !!! :)

PS: tak na koniec do waszego przemyslenia, jak ktos za zaoszczedzone pieniadze na czipsie z allegro wyda na hamulce i zawias a drugi cala kase wladuje w MOC MOC MOC i nic wiecej ..... to waszym zdaniem kto popelnia blad? nie da sie wszystklich mierzyc jedna miara.

Autor:  ieble [ 05.wrz.2009 09:24:47 ]
Tytuł: 

a ja tam mam wylane - doprowadzać auto które ma np 15 lat. Jestem zadowolony - temat założony po to by dać odczucia z jazdy a nie po to by wygadywać że się silnik zarżnie - trudno. To mi przypomina jak kupiłem 4 nowe amorki Bilstena B4 - zaraz były posty że to Gów... i że po miesiacu beda pukały. Auto po chipie jedzi super i nawet jak sie wysra to bede mial pamiatke i wspomnienia - i okazje by je doprowadzić do stanu 0. A tak wugule to miłego weekendu :) ide walczyc z szybami bo zalożyłem 4 el - tak że 2 ida w góre a jedonoczesnie 2 w dół. hehehe

Autor:  przemekk74 [ 06.wrz.2009 08:07:40 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
mój kolega daawno temu kupił taki chip z allegri, za podobną kwote. Zastosował go w swoim aucie, było to 1.9tdi 130km (a4 b6) ...Po przejechaniu 50tkm wysrało mu się...Pompowtryski śmietnik, turbina śmietnik i jeszcze pare gratów

to bardzo ciekawa i barwna historia ale w tych autach (PD) nie wymienia sie kosci wiec sprzedawanie wysylkowo kosci na allegro sie nie prakrtykuje.

EDIT.
jak Rob555 napisal.. "sie praktykowalo" - dzis chyba taki sposb to troche pod gorke (KWP2000 sa od 80zyla juz...) ale widzialem auckje inne: "kabelek i chiptuning" - przedmiotem aukcji jest kabelek, instrukcja jak zczytac i zapisac soft z auta oraz modyfikacja softu (po zczytaniu wysyla sie soft do sprzedawcy)
-tak czy siak to juz daleko do watku
pozdrawiam,
Przemek

Autor:  rob555 [ 06.wrz.2009 09:23:14 ]
Tytuł: 

Przemek pare lat temu sie praktykowalo wysylac kosteczki...sam widzialem pare sterownikow skrzywdzonych w ten sposob..
Ostatnio mialem AWX....mapa momentu na 70mg ustawiona od 1500obr do 5200obr....przeplywka +30% po calosci turbo zadane 2600mbar....
W polowie pomiaru przerwalem jak patrzalem na te logi....wysiadlem i wlascicielowi powiedzialem ze na jego ryzyko shamuje do konca.

Autor:  pawel 525 [ 09.paź.2009 20:13:30 ]
Tytuł: 

rozmowa o tym sprzedawcy i jego nicach na allegro
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 5&start=15

Autor:  spanky [ 10.paź.2009 09:17:38 ]
Tytuł: 

rob555 napisał(a):
Ostatnio mialem AWX....mapa momentu na 70mg ustawiona od 1500obr do 5200obr.....


mapa w ksztalcie trapezu albo bardziej stołu ... :D

Autor:  To_JA_! [ 10.paź.2009 10:05:46 ]
Tytuł: 

spanky napisał(a):
rob555 napisał(a):
Ostatnio mialem AWX....mapa momentu na 70mg ustawiona od 1500obr do 5200obr.....


mapa w ksztalcie trapezu albo bardziej stołu ... :D


Sama mapa momentu nie stanowi kłopotu o ile ktoś umie dobrze "narysować" mapę dymu. Jeżeli silnik/sprzęgło/układ napędowy nie wariuje na takiej wartości to nie widzę przeciwwskazań. Dobra mapa dymu obcina rzeczywiste dawki a na skutek tego zależnie od ciśnienia atmosferycznego i temperatury otoczenia (sprawności działania intercoolera) uzyskujemy różne przebiegi momentu maksymalnego.
Fabrycznie celowo się przycina dawkowanie aby właśnie maksymalne parametry były w przybliżeniu stałe niezależnie od warunków otoczenia.

A rzeczywiste częściowe charakterystyki dawkowania od których zależy kultura sterowania silnikiem zależą od dobrze "narysowanej" mapy pedału gazu.

Pozdrawiam Tomek.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/