Kazio napisał(a):
Całość cytatu.
Nie rozumiem, czemu bawisz się w podchody, zamiast napisać wprost i uargumentować...
Patent z przysłanianiem portu jest idiotyczny, a taśmą to można sobie co najwyżej liswty zakleić przed malowaniem. Coś co sprężynuje, nie może stanowić przegrody dźwiękowej (a do tego jest nipełne, więc nie będzie pasywną membraną). Będzie furkotać i pierdzieć na krawędziach...
Pomysł z klapką też nie jest mądry, ale daje cień szansy powodzenia na dłuższą metę, w przeciwieństwie do tasmy i nawet nie wspomniałem, że to dobre rozwiązanie, i że zadziała...
Jedynym mądrym sposobem poprawy bassu jest wymiana fabrycznego woofera na robiony pod wymiar w jego miejsce z innym głosnikiem ( i pewnie innym piecem)... Inaczej zawsze jest to tylko półśrodek...
Cytuj:
How to Fix Booming or Muddy Bass John Witherspoon 2000
Many A6 owners have complained about "booming" or "muddy" base from the Bose subwoofers installed in A6s with Audi's premium sound system. If you count yourself among the dissatisfied, here's a quick fix you can try (at your own risk, of course) that may well solve your problem...
Open the compartment where your subwoofer lives just inside the trunk at the right rear corner of the car. Feel around the rear-facing side of the subwoofer housing and locate the 2 inch hole. Then take a 6-inch strip of tape (1.5 inch wide electrical tape will work very well) and affix the center of the strip so that it covers between 50% and 75% of the hole. Be sure the tape is well-secured to the rim of the hole. Press the ends of the piece of tape to the subwoofer cabinet. Your system should now sound a lot less muddy while still providing adequate bass response.
Why does this fix work? The answer lies in how Bose (and other manufacturers) make "ported" subwoofers and speakers (such as the Bose Acoustimass systems for the home). In a ported design like Bose uses, the subwoofer speakers which create the bass sound rely heavily on the lack of back pressure as they vibrate back and forth (like pistons) to create non-directional bass sound.
If back pressure is introduced, the subwoofer speaker cones (which you can see under the spider web grilles on the left-facing side of the subwoofer housing) cannot move back and forth quite as easily and therefore cannot vibrate quite so much during and immediately after a bass signal is sent to them. Blocking the port creates some back pressure and causes the cones to calm down a bit.
If you want to experiment before you decide on the final amount of port coverage that suits you, sit in the driver's seat with the stereo on and the tone controls set to flat. Then have a helper slide an index card or a CD case up and down over the subwoofer port. When you're satisfied with the bass response, signal to your helper and have him note how much of the port is covered. Then apply tape similarly.
A last word of advice: listen to a variety of CDs and music styles before making your choice because an amount of subwoofer port coverage that vastly improves one CD may adversely affect how another CD sounds. You'll just have to decide what's the best happy medium for your taste.
Tłumaczenie:
Jak poprawić dudniący czy przeciągający Bass
Wielu użytkowników A6tek skarży się na dudniący i przeciągający bass dochodzący z subwoofera BOSE instalowanego w A6 wyposażonych w Audi Premium System. Jeżeli także jesteś niezadowolony, oto recepta, jak to szybko można naprawić (na własne ryzyko oczywiście), co rozwiąże Twój problem...
Otwórz schowek, w którym znajduje się Twój subwoofer, w bagażniku w prawym tylnym rogu. "Pomacaj" obudowę i zlokalizuj 2calową dziurę. Potem weź 6calowy (ok. 13,5cm - przyp. tłum.
) pasek taśmy (1.5 calowa taśma izolacyjna podziała badzo dobrze), i przyklej go tak, żeby zakrywała 50-70% dziury. Upewnij się, że taśma jest dobrze przymocowana do obrzeża dziury. Dociśnij końce taśmy do obudowy woofera. Twój system powinien teraz brzmieć mniej bucząco, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedzi bassowej.
Jak działa ten patent? Odpowiedź tkwi w budowie subwoofera systemu Bose. W wentylowanej konstrukcji (jak Bose), które wytwarzają ciężki, dudniący bass, jest mało ciśnienia z tyłu membrany, przez co oscyluje ona w przód i tył (jak tłok) i wytwarza nieukierunkowany, "rozlazły" bass...
Jeśli wytwarzane jest ciśnienie z tyłu membrany, wtedy nie oscyluje ona tak łatwo i nie wibruje tak mocno, po otrzymaniu sygnału. Zamknięcie portu powoduje zwiększenie tego ciśnienia i powoduje uspokojenie się membrany (właśnie tak, jak jest w zamkniętej skrzynce - przyp. tłum.)
Jeśli chcesz poeksperymentować troszkę zanim przykleisz taśmę na stałę, usiądź w fotelu kierowcy, włącz radio i wyzeruj ustawienia w radiu. Potem poproś pomocnika, żeby przy pomocy karty (np. kredytowej - przyp.tłum), lub pudełka od CD przysłaniał port. Kiedy jesteś usatysfakcjonowany bassem daj sygnał, żeby zanotował jak bardzo port był przysłonięty. potem naklej tak właśnie taśmę...
Ostatnia rada: Słuchaj zróżnicowanej muzyki (bla, bla, bla - przyp. tłum.)
KONIEC
To raczej dokładnie opisuje proces zamykania skrzyni wentylowanej, bądź zmniejszania portu, ale to własnie do tego prowadzi
A żeby dopasować port, trzeba znać parametry głośnika i skrzyni i wszystko policzyc, a nie drutować taśmą...