.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lis.2024 20:47:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ 100 C4 ] zmiana licznika na ten od A6
PostNapisane: 03.sty.2008 17:52:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2007 12:23:30
Posty: 31
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C3 2.5 TDI
Mam C4 2.8 benzyna czy bedzie dzialal z takiego samego silnika od A6 czy elektroniczny licznik km bedzie nabijal km ? tu jest link aukcji ktora mnie interesuje

http://moto.allegro.pl/item289578841_li ... awny_.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 18:01:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
tak, ale:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... licz%2A+a6

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 13:49:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
będzie działać prawie wszystko, możesz śmiało je podłączać. Ja miałem u siebie w 100C4 liczniki z czterema zegarkami i pułeczką. Miały dodatkowo tylko AC. Wsadziłem zegary od A6 C4 z siedmioma zegarami, AC i BC.

Co trzeba zrobić:

1. Wyprowadzić do złącza diagnostycznego kabelki do kasowania inspekcji i przeprowadzenia korekty licznika jeżeli potrzebujesz robić te dwie rzeczy i jeżeli ma to być zrobione po bożemu.

2. Konwersja sygnału ABSu po to aby nie świecił się cały czas błąd hamulca na AC. Podłącza się stałą masę pod jeden pin (nie pamiętam teraz który). Powinno być to zrobione trochę inaczej ale tak też można. W A6 i 100 C4 jest różny czas podawania masy na kablu od ABS i dlatego trzeba dać w zegarach A6 masę na stałe (znajdziesz tą masę za zegarami na jakimś kawałku metalu ;) )

3. Jeżeli nie miałeś długich liczników to trzeba będzie zamontować i podłączyć czujnik ciśnienia oleju.

4. Jeżeli nie miałeś BC musisz zamontować i podłączyć manetkę oraz podciągnąć z ECU informacje o spalaniu.

5. Nie wiem co ze wskaźnikiem temperatury cieczy chłodzącej. U każdego działa bez problemu po przekładce a u mnie działa odwrotnie. Po odpaleniu wskaźnik leci do prawej strony i udaje że zaczyna wskazywać temperaturę wracając po woli do 90 stopni i tam się zatrzymuje. Dziwna sprawa, której jeszcze nie rozwiązałem :D

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 18:20:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
najlepiej kup sobie licznik od s6(c4)
mozna upolowac na allegro, ja za swoj dalem 300zl z przesylka

zmiany w intsalacji -
-trzeba odwrocic sygnal abs za pomoca przekaznika
-sygnal abs moze byc tez na innym pinie niz w zwyklym c4 (piny 13 i 18 ale nie pamietam w ktroej wtyczce)
- cisnienie oleju trzeba podlaczyc do checka
- brzeczyk od swiatel w starym liczniku jest oddzielny ( przykrecony do licznika) .

generalnie mozesz wlozyc ten licznik tak " na sztuke" ale bedzie ci sie palil abs i awaria hamulcow na czeku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 23:34:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
a czemu najlepiej licznik do S6 ? przeciez przez to szybciej auto nie bedzie jechalo ani mniej palilo

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 08:21:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
dlatego ze najladniej wyglada, ma czek i bc .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 12:07:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2007 12:23:30
Posty: 31
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C3 2.5 TDI
ok Wielkie dzieki chlopaki !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 13:03:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
zwykle tez maja check i BC i w dzien widac na nich cyferki w przeciwienstwie do Skowych :diabel: chyba ze se zalatwisz od S6Pplus niebieskie albo szare

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 13:07:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
http://moto.allegro.pl/item290851565_li ... p_d11.html

tu jest licznik od s6
tylko troche za drogo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 13:44:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
kkarol napisał(a):
http://moto.allegro.pl/item290851565_licznik_audi_a6_s6_typ_c4_audi_v8_typ_d11.html

tu jest licznik od s6
tylko troche za drogo.

cena normalna

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 08:11:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2005 21:45:23
Posty: 358
Lokalizacja: Olsztyn
Panowie, właśnie wymieniłem licznik w swojej C4 na licznik od S4 i mam problem.

1. Ponieważ S4 było AAN czyli 5 garów więc w moim oszukują obroty (zawyżone), ja mam AAH czyli 6 garów. Co z tym zrobić???

2. Na środkowym wyświetlaczu mam w nowym wskażnik ciśnienia doładowania a w starym miałem wskaźnik spalania chwilowego. Co zrocić, aby pokazywał spalanie i żeby przy tym reszta działała poprawnie.

3. Na autochecku pokazuje mi cały czas zużyte hamulce. Czy to normalne po przełożeniu licznika. Przed przełożeniem czasami mi się to pojawiało, ale tylko czasami. Co z tym zrobić???

4. I ostatnia sprawa, proszę o opis podłączenia czyjnika temperatury. Kupiłem też czyjnik temperatury i chciałbym go podłączyć, ale wiem że tam się podłącza jakieś zasilanie do podświetlenia i takie tam. Proszę o instrukcje.


I jeśli ktoś mógłby podać mi opis całego licznika jak co ustawiać to będę wdzięczny.

Pozdro

_________________
Pozdrawiam

www.autobramy.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 08:37:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
musisz vagiem przekodowac iloscylindrow z 5 na 6
obrotomierz bedzie pokazywal ok i zamiast doladowania bedziesz mial spalanie chwilowe.
zeby hamulce zgasly musisz prawiodlowo podlaczyc sygnal abs (odwrocic sygnal na przekazniku.


edit : sory pomylilem s4 z s6, powyzszy opis dotyczy licznika z s6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 15:03:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
kkarol napisał(a):
zeby hamulce zgasly musisz prawiodlowo podlaczyc sygnal abs (odwrocic sygnal na przekazniku.


Podepnę się z pytaniem: czy ktoś wie, czy po przekładce ze zwykłych zegarów na te rozszerzone, ale w ramach jednego modelu auta (100C4) też może być problem z kontrolką klocków? Mam tak od kupna auta. Czujniki przy kołach są OK, a zegary były wymieniane...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 15:04:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
elektrostar napisał(a):
3. Na autochecku pokazuje mi cały czas zużyte hamulce. Czy to normalne po przełożeniu licznika. Przed przełożeniem czasami mi się to pojawiało, ale tylko czasami. Co z tym zrobić???


Jak się z tym uporasz, to koniecznie daj znać :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 15:37:58 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
w 100C4 nie ma problemu z ta kontrolka bo nie jest zalezna od ABS w A6/S6 jest powiazana i nalezy zrobic konwersje zeby to dzialalo.
co do licznikow z AAN w AAH to nic nie zrobisz. sprzedaj i kup wlasciwe albo od A6/S6 i wtedy mozesz cos przeprogramowywac

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 16:11:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2005 21:45:23
Posty: 358
Lokalizacja: Olsztyn
1. Już mówię co było z tą kontrolką. Otóż ułamał mi się jeden z przewodów przy wtyczce zielonej i oto cały problem.

2. Hans, a jak przełożę same zegary do starego, to będzie dobrze??? I oczywiście założę stary licznik.

Pozdro

_________________
Pozdrawiam

www.autobramy.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 16:36:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
nie rozumiem co chcesz zrobic domyslam sie ze rozpruc zegary i sztukowac.? kombinuj , moze cos z tego wyjdzie ja osobiscie nie kupowalbym zegarow od ski bo to strata czasu i kasy a efekt gorszy bo nie widac cyferek

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 19:00:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
hans napisał(a):
nie rozumiem co chcesz zrobic domyslam sie ze rozpruc zegary i sztukowac.? kombinuj , moze cos z tego wyjdzie ja osobiscie nie kupowalbym zegarow od ski bo to strata czasu i kasy a efekt gorszy bo nie widac cyferek



sory ale troche nie lapie ? ktorych cyferek nie widac ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 19:23:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Piszę tutaj, bo można uzupełnić ciekawy i rzetelnie napisany wątek.

Generalnie przeczytałem już wszystkie chyba fora niemieckie, przerobiłem każdy temat na naszym forum i mam aż za dużo wiedzy jeszcze 'przed operacją', ale jednej rzeczy nadal nie wiem.

Jak wyprowadzić kodowanie licznika sobie na zewnątrz, tak żeby był dostęp VAGiem??? Nie mam u siebie przecież OBD. W ostateczności zaprogramuję sobie zegary przekładając je uprzednio do A6 C4, ale chcę żeby było porządnie.

TomWPR napisał(a):
Co trzeba zrobić:

1. Wyprowadzić do złącza diagnostycznego kabelki do kasowania inspekcji i przeprowadzenia korekty licznika jeżeli potrzebujesz robić te dwie rzeczy i jeżeli ma to być zrobione po bożemu.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 19:28:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2007 13:12:00
Posty: 52
Lokalizacja: Biała podlaska
najlepiej zegary z 2.8 a6 i bedzie ok u mnie sie swieci abs tylko


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: