.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2024 12:08:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ogrzewanie audi a6,c4,2.5tdi
PostNapisane: 04.sty.2008 19:07:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
Witam koledzy,jest teraz cholernie zimno,a moje autko nie chce grzac.Sprawdzalem na klimatroniku,wszystko jest okey oprocz temp.silnika wg.klimatronika podczas jazdy pokazuje maksymalnie 76 stopni.Wymienilem juz 3 termostaty.NIE wiem co teraz.Pomozcie?

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 19:37:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
sprawdź jeszcze kolego czy prawidłowo działa Ci zawór przy nagrzewnicy. Jeśli jest przycięty i się nie otwiera to mimo usilnych starań będziesz miał zimno w samochodzie . dostając się do nagrzewnicy ja bym ją przy okazji zdemontował i przepłukał jakimś odkamieniaczem lub lekkim stężeniem powtarzam LEKKIM stężeniem jakiegoś kwasu. Jeśli termostat masz dobry i sprawdzisz powyższe sprawy to nie ma siły żeby nie grzał. Warto również zadbać o nowy płyn chłodzący bo ten stary może już nie mieć odpowiednich właściwości. Wiem że to trochę roboty i parę groszy wydatku ale chyba twoja niunia jest dla Ciebie tak samo ważna jak moja dla mnie. Pozdrawiam

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 19:41:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
Ale kolego ZWYKLY dlaczego klimatronik mi pokazuje temperature nie wieksza niz 76 stopni.Jesli jest faktycznie taka temp.to termostat nidy sie nie otworzy.

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 20:44:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
Czy mozliwe jest że układ jest zapowietrzony? I czy w takim sliniku odpowietza sie sam?

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 01:04:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:18:22
Posty: 66
Lokalizacja: Giżycko
Odpowietrznik nagrzewnicy znajduje się koło zaworu pod plastikową osłoną przy podszybiu.

_________________
AUDI 100 C4 AAT - było
AUDI A6 C4 AEL Q - jest :-)
RENAULT MAGNUM 480 ETEH
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 11:08:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Układ powinien sam się odpowietrzać, sam wymieniałem cały płyn chłodzący i nic nie odpowietrzałem jakimś odpowietrznikiem, tylko po wymianie postawiłem autko na biegu jałowym przez 15 minut z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, dolałem płynu i korek zakręciłem. Auto grzeje na maxa. Skup się na tej temperaturze na klimatroniku jest nie taka jak powinna być.

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 11:43:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
zwykły $ napisał(a):
sprawdź jeszcze kolego czy prawidłowo działa Ci zawór przy nagrzewnicy. Jeśli jest przycięty i się nie otwiera to mimo usilnych starań będziesz miał zimno w samochodzie . dostając się do nagrzewnicy ja bym ją przy okazji zdemontował i przepłukał jakimś odkamieniaczem lub lekkim stężeniem powtarzam LEKKIM stężeniem jakiegoś kwasu. Jeśli termostat masz dobry i sprawdzisz powyższe sprawy to nie ma siły żeby nie grzał. Warto również zadbać o nowy płyn chłodzący bo ten stary może już nie mieć odpowiednich właściwości. Wiem że to trochę roboty i parę groszy wydatku ale chyba twoja niunia jest dla Ciebie tak samo ważna jak moja dla mnie. Pozdrawiam
Kolego ZWYKLY jak najszybciej dostac sie do nagrzewnicy?

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 15:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 09:00:58
Posty: 33
Lokalizacja: Krakow
zwykły $ napisał(a):
sprawdź jeszcze kolego czy prawidłowo działa Ci zawór przy nagrzewnicy. Jeśli jest przycięty i się nie otwiera to mimo usilnych starań będziesz miał zimno w samochodzie . dostając się do nagrzewnicy ja bym ją przy okazji zdemontował i przepłukał jakimś odkamieniaczem lub lekkim stężeniem powtarzam LEKKIM stężeniem jakiegoś kwasu. Jeśli termostat masz dobry i sprawdzisz powyższe sprawy to nie ma siły żeby nie grzał. Warto również zadbać o nowy płyn chłodzący bo ten stary może już nie mieć odpowiednich właściwości. Wiem że to trochę roboty i parę groszy wydatku ale chyba twoja niunia jest dla Ciebie tak samo ważna jak moja dla mnie. Pozdrawiam

A jak ten zawór jest sterowany?
Ja mam taki problem że jak rano odpalam auto to przy przekręcanu kluczyka muszę mieć włączone ogrzewanie na jedną kreskę.
Jeżeli odpalę na wyłączonym klimatroniku i będę chciał go włązyć po nagrzaniu auta to z nawiewów leci lodowate powietrze.
Jak odpalę przy włączonym klimatroniku to jest ok......
Jednym słowem czary mary......
Pozdrowionka for all
Gabson


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 18:15:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:18:22
Posty: 66
Lokalizacja: Giżycko
Tu masz zawór nagrzewnicy - sterowany podcisnieniem - oraz silnik klapy temperatury. Sprawdź oba.Obrazek Wykorzystałem zdjęcie Górala.

_________________
AUDI 100 C4 AAT - było
AUDI A6 C4 AEL Q - jest :-)
RENAULT MAGNUM 480 ETEH
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 18:19:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:18:22
Posty: 66
Lokalizacja: Giżycko
Sorki , zawór jest tu :Obrazek

_________________
AUDI 100 C4 AAT - było
AUDI A6 C4 AEL Q - jest :-)
RENAULT MAGNUM 480 ETEH
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 18:25:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
TRUCKER napisał(a):
Tu masz zawór nagrzewnicy - sterowany podcisnieniem - oraz silnik klapy temperatury. Sprawdź oba.Obrazek Wykorzystałem zdjęcie Górala.
Dzieki TRUCKER,silniczek sprawdzalem idziala.Gorzej z odpowietrznikiem,dzis odkrecilem odpowietrznik,auto chodzilo na wolnych obrotach okolo 20 minut,a plyn przez odpowietrznik nie wylatywal.I tu mam dylemat-mam tak bardzo zamulona nagrzewnice lub czy istnieje jakis zawor o ktorym ja nie wiem,co odcina doplyw plynu?

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 18:31:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:18:22
Posty: 66
Lokalizacja: Giżycko
Ja robiłem tak: odkręcałem odpowietrznik , następnie wężyk od zbiorniczka wyrównawczego i jednocześnie zatykając palcem króciec zbiorniczka dmuchałem w wężyk aż do momentu gdy w odpowietrzniku pokazał się płyn.

_________________
AUDI 100 C4 AAT - było
AUDI A6 C4 AEL Q - jest :-)
RENAULT MAGNUM 480 ETEH
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 18:34:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
TRUCKER napisał(a):
Ja robiłem tak: odkręcałem odpowietrznik , następnie wężyk od zbiorniczka wyrównawczego i jednocześnie zatykając palcem króciec zbiorniczka dmuchałem w wężyk aż do momentu gdy w odpowietrzniku pokazał się płyn.
Chodzi o wezyk przelewowy?

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 20:53:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:18:22
Posty: 66
Lokalizacja: Giżycko
Tak , dokładnie.

_________________
AUDI 100 C4 AAT - było
AUDI A6 C4 AEL Q - jest :-)
RENAULT MAGNUM 480 ETEH
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 21:18:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Korzystając z okazji i ja podlacze sie pod temat, bo tez mam problem z ogrzewaniem,inaczej mowiac grzeje slabo i to podejrzewam jest wina zamulonej nagrzewnicy,juz znalazlem na forum jak sobie z tym poradzic.

Ale mam teraz pytanie, na kanale 51 na klimatroniku pokazuje mi max 80 stopni, czy to jest temperatura, ktorą on bierze ze wskaznika temperatury tego na desce czy z jakiegos innego czujnika,bo nie bardzo wiem juz czym sie kierowac zeby ustalic co jest nie tak i gdzie w koncu pokazuje prawdziwą temperature.

Co ciekawe mam tak, ze podczas jazdy na trasie tmeperatura na wskazniku jest idealnie przed 90 i trak sie trzyma caly czas, jak sie zatrzymam na swiatlach to kurde spada przed te 3 kreski kolo 50 albo ciut wyzej,nie bardzo wiem o co chodzi, a nie sadze zeby w tak krotkim czasie mi spadla temperatura z 90 na powiedzmy 60 czy 70 stopni, padl mi jakis czujnik czy co?
A na klimatroniku mam temperature od 76 do 80 stopni max,co ciekawe na VAG-u jak podlaczalem to pokazywal 80 pare.

Czy moglby mi ktos wyjasnic o co chodzi z tymi czujnikami i gdzie sprawdzac prawdziwą temeprature jaką ma ciecz, bo nie wiem teraz czy walniete sa czyjniki,wskaznik czy moze nowy termostat?

VAG nie pokazuje zadnych bledow ,klimatronik tez.

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 21:37:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 09:00:58
Posty: 33
Lokalizacja: Krakow
datar napisał(a):
Ale mam teraz pytanie, na kanale 51 na klimatroniku pokazuje mi max 80 stopni, czy to jest temperatura, ktorą on bierze ze wskaznika temperatury tego na desce czy z jakiegos innego czujnika,bo nie bardzo wiem juz czym sie kierowac zeby ustalic co jest nie tak i gdzie w koncu pokazuje prawdziwą temperature.

U mnie jak ma okres nie grzania to pod pozycją 51 cały czas pokazuje temp 50 stopni co jest wierutnym kłamstwem przy -10 na zewnątrz.
Po dogrzaniu autka węże gorące a na nim dalej 50 stopnii :) .
Mi na starym termostacie na wskazówce nawet nie łapał 60 stopni.Co dziwne wczoraj przy wymianie był zamknięty na mały obieg ale musiał chyba przepuszczać bo na nowym termostacie wskazówka wkońcu osiągnęła 90 stopni i na postoju spadła do 80-ciu. Wczoraj klimatronik miał dzień grzania :D i pod pozycją 51 wyświetlało temp zgodną ze wskazówką na desce.
Disiaj niestety znowu zastrajkował. Jeszcze trochu i nie wytrzymam.
Jestetm tym autem zachwycony ale Klimatronik i brak grzania świec studzą mój entuzjazm na tyle, że czasem mam ochotę go spuścić w przepaść... :< :< :<
Pozdrowionka for all
Gabson


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 21:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
hehe,fajne texty tu lecą, "spuscic w przepasc", "grzeje ze mozna zdechnac" hehe

wszystko jest zapewne pomalu do ogarniecia, dzisiaj zrobillem trase 300km i tak k...a zmarzlem w aucie ze musialem sie po drodze w cerfurze ogrzac :D

u mnie na klimatroniku tez temperatura zaczyna sie od 50 stopni (i o ile pamietam to czytalem gdzies na forum, ze tak ma sie zaczynac od 50 stopni i to jest prawidlowo),ale idzie za kazdym razem w gore,z tym ze niezgodnie ze wskazaniami deski, co prawda jak na desce w gore to i na klimatroniku w gora ,jak w dol to w dol,ale wskazania sie roznia i nie sa proporcjonalne,najgorzej, ze nie wiem od czego teraz zaczac sprawdzanie, bo nie wiem gdzie sprawdzic faktyczną temperature jaka jest w ukladzie.

jak u siebie mialem 77 stopni na klimatroniku to sprawdzilem dolny waz za termostatem i byl cieply, nie gorący,ale cieply doszedlem do wniosku ze moze termostat przepuszczac,ale z drugiej strony,byc moze dobrze przepuszcza a zle wskazuje klimatronik temperature...i teraz nie wiem od czego zaczac... :)??

co ciekawe mam jeszcze tak, ze mam wlaczony caly czas nawiew na szybe, i leci cieple, jak dolacze nawiew na kratki to wtedy na kratki mi leci cieple a na szybe zaczyna leciec zimne,z tym ze nie za kazdym razem,raczej tak losowo,raz sie zdarzy raz nie..

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 10:18:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
TRUCKER napisał(a):
Sorki , zawór jest tu :Obrazek

jak sprawdzic mamten zawor?

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: