Przedwszystkim wskazany jest pomiar rzeczywistyge napiecia ladowania. Jesli faktycznie okaze sie ze po podlaczeniu miernika napiecie podczas pracujacego silnika wynosi 12 ,5 volt to znaczy ze ladowania nie ma.
Co wiec robic ?
Brak ladowania moze wynikac ze zlego polaczenia z masa , czyli wskazane jest oczyszczenie obudowy alternatora chociaz nei wydaje mi sie zeby tak bylo w Twoim przypadku problemem/
Jesli dobrze zrozumialem gdy silnik Twojego Audi pracuje gasnie kontroka ladowania a napiecie mimo to jest zbyt niskie. W takiej sytuacji mozna podejrzewac uszkodzenie jednej z diod prostowniczych co wiaze sie z wymiana calej plytki. Moze t byc tez zwiazane z regulatoremnapiecia ale nie mozna tego stwierdzic jednoznacznie przez forum.
To co mozna zrobic majac wymontowany alternetor to ocenic dlugosc szczotek oraz stan komutatora.
W tych modelach montowano alternatory Valeo oraz Bosch . Te pierwsze fabfyka Audi montuje ze wzgledow ekonomicznych i jest to jedna z bardziej blednych decyzji tej fabryki bo Valeo powinno zostac w autach francuskich tam gdzie ich miejsce. Valeo niestety nie ma zaplaecza czesci zamiennych a jesli juz ma to kosztuja tyle ze lepiej kupic caly alternator Boscha.
Jesli jest to Bosch to czesci sa dostepne wszedzie niemal a regeneracjja alternatora jest przyjemnoscia
Zalecam jednak skorzystanie z uslug warsztatu gdyz jak sam zauwazylem rozrusznik wymieniles zbednie co wiaze sie z niepotrzebnymi kosztami a tym samym strata pieniedzy.