.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 01:29:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5] 2.5 tdi v6 logi do oceny - prośba....
PostNapisane: 23.mar.2008 15:55:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
Witam wszystkich Klubowiczow.

Zrobiłem na dniach logi swojego BFC. Nie jestem znawcą w tej materii, ale z tego co juz wyczytalem i wyszperalem na forum to kat wtrysku jest do ustawienia. Bede postepowal zgodnie z instrukcja, wiec na dniach bede z tym walczył. Co do reszty logów prosilbym o ich ocene. z tego co porownywalem z innymi logami Klubowiczow sa podobne, ale moglo mi cos umknac i nie zwrociłem na to uwagi. Zrobiłem tylko BS i dynamiczne. Czy konieczne sa statyczne. Jesli tak to zrobie i dolacze do posta...

[BS]
000 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfd ... f4714.html
003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf1 ... 85ef9.html
004 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/51e ... 6ca4e.html
011 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f8 ... 576ec.html

[DYN]
003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a16 ... fa217.html
008 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba3 ... 65ee1.html
011 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f3 ... 171ff.html

Co o tym sadzicie ??

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 17:06:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Egr i turbo ok :peace:
Kąt rzeczywiście do dupy... Kręć kołem pompy w prawo (zgoenie z zegarem) o jakiś 1-1.5mm
LMM przemyj sprayem motip do styków elekrtycznych - jak dla mnie mierzy trochę za mało...
Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 18:13:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Stamlej,

lmm mierzy [jeszcze] dobrze - zauważ, że nie obcina dawki w ogóle [008].
jasne, że w zdrowym AYM/BFC powinny być wyższe wartości, ale nie ma to żadnego wpływu na dynamikę [więc lepiej nie ruszać...]
za to na pewno sprawdziłbym filtr powietrza.

niepokojące jest to, że masa powietrza spada po przekroczeniu 3400 rpm o ok. 70mg/R, a za tym samo doładowanie [albo odwrotnie]. może świadczyć to o problemach z hydrauliką [dynamiką gazów].
na pierwszym miejscu sprawdziłbym rzeczywisty przebieg i przy wymianie rozrządu skontrolował hydraulikę wraz z wałkami i oczywiście odmę.
ww zjawisko nie jest prawidłowe.

kąt wtrysku oczywiście do poprawy.



gdzie podziała się reszta logów?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 18:58:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
Filtr powietrza był wymieniany, tylko ze mialbyc BOSCH a przyszedl, taki ktory nie pasowal i zamontowali mi KAGER'A :/. Co do rozrzady byl wymieniany niedawno wg ksiazki i wszystkich naklejkach, ktore sa pod maska. Daty i stany licznika sa zgodne. Oczywiscie prawidlowo to powinienem wymienic kompletny rozrzad, ale jeszcze sie wacham.

W tym motorze tez wystepowal problem z zatykajaca sie odmą??

Co do logow to zrobie po Swietach.

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 19:04:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lonnyy napisał(a):
Filtr powietrza był wymieniany, tylko ze mialbyc BOSCH a przyszedl, taki ktory nie pasowal i zamontowali mi KAGER'A :/. Co do rozrzady byl wymieniany niedawno wg ksiazki i wszystkich naklejkach, ktore sa pod maska. Daty i stany licznika sa zgodne. Oczywiscie prawidlowo to powinienem wymienic kompletny rozrzad, ale jeszcze sie wacham.

W tym motorze tez wystepowal problem z zatykajaca sie odmą??

Co do logow to zrobie po Swietach.




co do zasady, to separator od AKE> jest lepszej konstrukcji. nie mniej jednak, każda odma może się zapchać i z tego powodu podlegać winna kontroli.

przebieg kontrolowałeś w ASO?
same naklejki są dowodem tylko tego, że ktoś je nakleił. sama książka serwisowa jest dowodem tylko na jej istnienie.
...nabierają one sensu tylko wówczas, gdy dane potwierdzisz w ASO.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 19:16:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Lonnyy - nie popadaj w przygnębienie tylko zacznij od "organoleptycznego" :): i baaaardzo dokładengo sprawdzenia szczelności instalacji podciśnienia sterującego pracą turbiny i EGR (ponieważ "manipulowałeś" przy filtrze paliwa istnieje prawdopodobieństwo, że ... :): ). Możesz pokusić się też o przedmuchanie wężyków (począwszy od zaworka na przewodzie przy vacuumpompie) .

Dużo materiału (szczególnie autorstwa Carlnovy) znajdziesz w archiwum. Jeżeli nie bardzo wiesz jak się do tego zabrać .... poprostu zadzwoń (chyba, że wykasowałeś mój numer :P ) .

"Odma" - najprawdopodobniej (99%) jest OK ale łatwo ją sprawdzisz we własnym zakresie - na mocno zagrzanym silniku odkręć korek wlewu oleju i połóż go swobodnie (bez przekręcania) . Jeżeli nie "odfrunie" :): - będzie to znak, że jest dobrze. Lekka mgiełka ("bezciśnieniowa") jest czymś absolutnie normalnym.

A tak poza wszystkim - odchyłki od normy są minimalne i żadnej "bomby" w Twoim silniku nie ma.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 19:51:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
Witam ponownie.
Co do przebiegu był sprawdzony w ASO. Do pewnego momentu był serwisowany w serwisie Audi, natomiast pozniej nie w autoryzowanej stacji.

Co do sprawdzenia odmy wg Piotra, to sprawdzilem i korek od wlewu paliwa oleju nie odlecial, wiec odma na 99,9% jest ok.

A propos szczelności instalacji podciśnienia sterującego pracą turbiny i EGR to jak to moge wykonac? Piotr, to, ze wymienialem filtr paliwa, moglem zapowietrzyc uklad, o tym myslisz ??

Przedstawiam wyniki statyczne:
[001] - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71f ... 82e40.html
[003] - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/76d ... 500a2.html
[004] - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28d ... d14b4.html
[007] - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/975 ... b002d.html
[011] - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ff ... 9ad93.html
[013] - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ba ... 471b7.html
[014] - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a08 ... f45a8.html

Jak korekcje wg waszej opinii ??

Ostatnio zauwazylem, najbardziej odczuwalne na 2,3 i 4 biegu, ze od ok 2000 - 2200 obr/min auto delikatnie szarpie (jakby przerywalo), jest to odczuwalne. Co moze byc przyczyna?? Dodam, ze filtr paliwa raczej odpada i jakosc paliwa.

Prosze o opinie. Pozdrawiam

P.S. Jeszcze mam prosbe. Logi stayczne w tej wersji VAGA co mam nie moge zrobic BS i bloku 000 stat. Ma ktos jakas pewna wersje i moglby mi przeslac na maila (duzy to plik)??

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 20:15:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Lonnyy napisz mi jakiego masz maila na PW to się doczekasz pomocy :):

Co do korekcji, to jakby Ci to powiedzieć... pewnie tak zeby Cię nie zmartwić...
Są zaje***te :peace:

Instalację podciśnienia sprawdzasz obserwując wszystkie wężyki podciśnienia. Nie mogą być poprzecierane. Możesz poodcinać końcówki (tak 1-2cm) i osadzić na króćcach na nowo. W razie gdyby były nieszczelności to kup wężyk w motoryzacyjnym - grosze.

Mogłeś coś rozpiąć (bo blisko filtra jest AGR) podczas wymiany filtra paliwa. Przypatrz czy jakiś wężyk nie jest delikatnie zzunięty z krućca.

Przy okacji sprawdź czy wężyk ssący powietrze do instalacji podciśnienia jest wsunięty w obudowę filtra powietrza.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 21:39:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Ja tylko w kwestii LMM. Myślę że w tym BFC jest HITACHI i napewno nie warto go ruszać. To dobre LMM i ingerencja może go tylko narazić na uszkodzenie..

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 07:17:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
Spoko, ze korekcje sa ok. Powiedzcie mi na jakiej podstawie sie je sprawdza ?? Bo nie znam sie na tyle, zeby stwierdzic ich prawidlowosc.

Klubowicze podpowiedzcie mi co moze byc ze w tych granicach 1900-2200 obr/min czyc, ze auto przerywa, co moze byc przyczyna??

Pozdrawiam

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 11:06:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lonnyy napisał(a):

Klubowicze podpowiedzcie mi co moze byc ze w tych granicach 1900-2200 obr/min czyc, ze auto przerywa, co moze byc przyczyna??



złe paliwo, zapowietrzenie [nie przedstawiłeś 004dN] albo VP44.

zacznij od zatankowania BP Ultimate - miałem dokładnie to samo, co Ty, na Shell'u w AYM. na BP U jest niemal idealnie. choć lekkie poszarpywanie może być także spowodowane samą turbiną [chwilowym uzyskiwaniem optymalnego parcia na stronę gorącą].


korekcje ocenia się w 013 i 014. im bliższe zera, tym lepsze.
Audi dopuszcza -/+ 2mg/R.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: