.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lis.2024 20:40:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 ACK] Ciężki rozruch zimnego silnika - FINISH :)
PostNapisane: 17.sie.2008 13:32:09 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Sprawa wygląda następująco. Na ciepłym zawsze pali od strzała i chodzi jak należy. Kiedy uruchamiam zimny silnik, np. po nocy, za pierwszym razem nie udaje mi się w ogóle uruchomić silnika. Za drugim kręceniem rozrusznikiem, odpala ale nie może złapać obrotów,krztusi się, ma nie więcej niż 400-500 obrotów. Dopiero po 3 albo 4-tym kręceniu wskakuje na 1200 rpm (po nagrzaniu obroty spadają do książkowych 750), ale pracuje nierówno i hałasuje w okolicach puszek po katalizatorach. Śmierdzi przy tym benzyną i strzela w wydechu, jakby w końcowy tłumik. Paliwo też jakby uciekało w oczach. Świece i filtr powietrza wymienione 5000 km temu, kompletny rozrząd 4000km, sonda lambda 2000km. Auto zasilane gazem (sekwencja założona 4000km temu). Gdzie szukać przyczyny - pompa paliwa, nieszczelność w dolocie, czujnik temperatury, przepływomierz :?: Około tydzień przed nastąpieniem tych objawów pojawił się błąd przepływomierza (zbyt niskie napięcie) na VAG-u ale dał się skasować i nie wrócił po ponownym uruchomieniu. Jest to moje pierwsze ACK, wcześniej miałem AAH i nie bardzo wiem od czego zacząć...

EDIT: wczoraj zalałem Pb 98 Verva na Orlenie i dzisiaj odpalił dużo lepiej, za pierwszym razem, tylko przez chwilę się zastanowił i zaczął pracować równo. Poprzednie tankowanie to też była Pb 98 ale na jakimś TESCO czy innym g... Czyżby to wina paliwa :?: Będę obserwował co dalej się będzie działo.

EDIT 2: wydaje mi się, że problem rozwiązał się sam za sprawą lewego paliwa, które wcześniej było w baku :< przez ostatnie 3 dni auto odpala jak należy :peace: więc można temat uznać za zamknięty. W każdym razie odradzam tankowanie na stacjach paliw Auchan :!: :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Ostatnio edytowano 27.paź.2008 00:36:14 przez gitmar, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 16:04:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
No ciekawe, co mogło być przyczyną :?: :?: :?:

Tylko złe paliwo, czy może coś nie tak z układem wtryskowym :?:

Skoro mówisz, że śmierdziało paliwem i przy tym sporo bo ubywało, to wygląda mi na bardzo bogatą mieszankę przy zimnym silniku, czujnik temperatury, sam nie wiem.

Może napisze ktoś coś o tym więcej, ktoś kto zna lepiej ten motorek :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 22:12:51 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
dzisiaj po VAG-waniu komp nie wykrył żadnych błędów na silniku, więc mam nadzieję że to tylko wina benzyny...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 08:24:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
zaworoowa napisał(a):
dzisiaj po VAG-waniu komp nie wykrył żadnych błędów na silniku, więc mam nadzieję że to tylko wina benzyny...


Miejmy taką nadzieję, że wszystko będzie już w porządku :peace:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 21:11:16 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Problem niestety powraca :/ Pada podejrzenie na pompę paliwa. Jak przekręcam kluczyk na zapłon, pompa nie reaguje, nie wydaje żadnego odgłosu, nie dochodzi prąd (sprawdzałem miernikiem). Zasysa paliwo dopiero w momencie rozruchu. Dla porównania w drugim moim aucie (100 C4 ABC 1993) pompę słychać od razu po przekręceniu kluczyka. W baku jest ok.30 litrów benzyny. Zauważyłem, że problem się pojawił niedługo po instalowaniu LPG (sekwencji). Czy możliwe jest, że gaziarze źle się gdzieś wpięli i dlatego tak się dzieje :?: Na ciepłym pali od strzała i wszystko jest oki....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 10:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Bardzo możliwe....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 12:57:16 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
akurat taka odpowiedź na tą chwilę niewiele mi pomaga :/ Wiem że gaz to zło i wolałbym jeździć tylko na benzynie, ale przy moich przebiegach to raczej odpada. W ogóle podstawowe pytanie, czy w ACK pompa paliwa powinna się uruchamiać na zapłonie (tak jak w ABC,AAH) :?: W tej pozycji ona po prostu milczy i zaczyna pracować przy kręceniu rozrusznikiem. Pracuje również po przełączeniu na LPG, a wydaje mi się, że nie powinna...Robi się coraz chłodniej na zewnątrz i boję się pomyśleć co będzie, jak nastanie zima. Chciałbym się z tym jakoś uporać...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 13:30:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2008 22:30:13
Posty: 57
Lokalizacja: Lubin
Witam!! miałem kiedyś B4 2.0 ABT z LPG nie mogę ci za bardzo pomóc z twoim problemem ale mogę chyba rozwiać część twoich wątpliwości. Podczas pracy na LPG pompa paliwa powinna pracować gdyż pompuje ona paliwo do wtrysku celem chłodzenia ich. Jeżeli odłączysz ją w jakiś sposób za jakiś czas auto przestanie jeździć na benzynie. Tak samo jest z pompą paliwową w zbiorniku ona nie tylko musi być chłodzona benzyną którą pompuje ale również cała w niej zanurzona czyli nawet podczas jazdy na gazie w zbiorniku musi pozostać ok 1/2 stanu paliwa.A i jeszcze jedno raczej w każdym silniku benzynowym z układem wtryskowym pompa powinna się uruchomić na chwilę przy przekręceniu klucza celem wytworzenia ciśnienia wstępnego w układzie paliwowym.
A swoją drogą paliwa z tesco już zepsuły nie jedno AUDI..

_________________
Pozdrawiam
Rafał

A6 C5 2.5 TDI AFB '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 13:39:18 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
tak, ale ja mam sekwencję, więc tak czy inaczej auto pracuje na Pb, zawsze uruchamia się na benzynie.... Zastanawiam się, czy gazownicy mogli coś źle podłączyć, np. auto uruchamia się na gazie zamiast benzynie i stąd te problemy rano, chociaż wydaje mi się to mało prawdopodobne. Założyłem u nich już sekwencję w pięciu moich autach i do tej pory nie było problemów tego typu....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 13:56:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2008 22:30:13
Posty: 57
Lokalizacja: Lubin
A byłeś u nich przecież masz jakąś gwarancję na montaż LPG może się doszukają jakiegoś swojego błędu???

_________________
Pozdrawiam
Rafał

A6 C5 2.5 TDI AFB '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 13:59:39 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
wybieram się jutro albo we wtorek jak będę w okolicy. Ale jak znam życie to będą się rękami i nogami bronić że to nie przez nich :<

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 14:17:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2008 22:30:13
Posty: 57
Lokalizacja: Lubin
Sprawdź czy na pewno nie słychać tej pompy przy kręceniu i zasugeruj coś montażystom oczywiście jak ta sytuacja zaczęła występować po montażu LPG
Ja pad pompy paliwa przerabiałem na własnej skórze i za każdym razem pojawiało się przez chwile napięcie w przewodzie zasilającym pompę podczas przekręcenia klucza w stacyjce.

_________________
Pozdrawiam
Rafał

A6 C5 2.5 TDI AFB '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 14:22:17 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
wczoraj dobierałem się do pompy. W ogóle nie dochodzi do niej prąd na zapłonie, sprawdzane miernikiem. Paliwo w baku zawsze mam i nie dopuszczam do rezerwy. Może przekaźnik nawalił od pompy, ale gdzie on się znajduje w A6 C4 ACK :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 17:06:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Przekaźnik od pompy paliwa znajduje się tutaj:
http://szaniawy.pl/kornel/113.JPG

I tak jak ci mówiłem przez telefon moja pompka paliwa w AAH załącza się na chwilę po przekręceniu kluczyka, potem jest cisza aż do momentu odpalenia silnika potem znowu zaczyna pracować. I po przełączeniu na LPG także pracuje.

Nie jestem pewnie do końca czy za chwilowe włączenie pompki paliwa po przekręceniu kluczyka odpowiada owy przekaźnik, raczej tak, ale ręki nie dam sobie uciąć. Mógłby potwierdzić to ktoś kto wie na pewno. Etka podpowiedziała mi jeszcze, że układ wtryskowy AAH i ACK są bardzo podobne nawet wtryski, regulator ciśnienia paliwa, węże, pompa są takie same, więc obstawiam, że pompa powinna się załączyć po przekręceniu zapłonu, ale czy winą na pewno będzie przekaźnik :?: Mógł by ktoś potwierdzić moją teorię :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 17:58:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2008 22:30:13
Posty: 57
Lokalizacja: Lubin
A zakładam że bezpiecznik pompy paliwa został sprawdzony i jest sprawny...

_________________
Pozdrawiam
Rafał

A6 C5 2.5 TDI AFB '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 20:05:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
kowallubin napisał(a):
A zakładam że bezpiecznik pompy paliwa został sprawdzony i jest sprawny...


Przy niesprawnym bezpieczniku, w ogóle samochód by nie zapalił na benzynie. Jak dobrze pamiętam to jest to numer 17.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 20:09:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2008 22:30:13
Posty: 57
Lokalizacja: Lubin
moim zdaniem tak samo dzieje się przy niesprawnym przekaźniku, więc nie tędy droga...

_________________
Pozdrawiam
Rafał

A6 C5 2.5 TDI AFB '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 20:22:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
kowallubin napisał(a):
moim zdaniem tak samo dzieje się przy niesprawnym przekaźniku, więc nie tędy droga...


Więc dlatego pytałem się czy przekaźnik odpowiada za czasowe włączenie pompy paliwa po przekręceniu kluczyka :?: :?: :?:


Skoro nie tędy droga to co sprawdzić innego :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 20:27:41 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
oczywiście bezpiecznik sprawdzony i jest ok. Pompa pracuje, ale na zapłonie prąd do niej nie dochodzi. Więc i ja pytam się o przekaźnik - czy odpowiada on za uruchomienie pompy na zapłonie :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 20:50:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2008 22:30:13
Posty: 57
Lokalizacja: Lubin
Sam przekaźnik raczej nie tylko obwód sterujący pracą przekaźnika

_________________
Pozdrawiam
Rafał

A6 C5 2.5 TDI AFB '99


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: