.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lis.2024 20:41:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 D11] pomiar pradu w reflektorach
PostNapisane: 21.maja.2010 16:30:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Jakie powinno być poprawne natężenie prądu w kostkach lamp mijania w Audi V8?
Napięce domniemuje, że 12V.
W jaki sposób można zwiększyć napięce/natężenie w lampach:
- wymiana przełącznika zespolonego?
- jakiś przekaźnik?
- rzeźbienie w instalacj (jak tak to gdzie i jak) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 16:40:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Zakładając przekaźniki... Zdejmujesz kostki z żarówek w danej lampie i z tych przewodów zasilasz cewkę przekaźnika. Do kolejnego pinu w przekaźniku podpinasz masę, a do ostatniego + bezpośrednio z akumulatora- oczywiście przez bezpiecznik. Identycznie z drugą lampą... Powinno pomóc, powodzenia

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 16:47:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Poprawne natężenie prądu to moc żarówki / napięcie.
Czyli przy żarówce 55W i 12V (przy zapalonym silniku powinno być więcej - około 14V) - 55/12 = 4,58A.
To prąd znamionowy. Przy zapalonym silniku może wynosić 55W/14V = 3,93A.
W czasie nagrzewania żarnika mamy do czynienia z tzw. stanami nieustalonymi. Pobór prądu może w tym przypadku być większy.

Jeśli jest potrzeba zwiększnia maksymalnej wartości natężenia prądu w żarówkach - najlepszy jest sposób podany przez ArtHurO.

Pytanie tylko, czy jest potrzeba zwiększenia natężenia prądu. Żarówki o większej mocy to także więcej ciepła do odprowadzenia. I tu już może się pojawić inny problem.

Są też bardziej wydajne żarówki - mają tą samą moc i co za tym idzie taki sam prąd (natężenie)

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 16:53:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
sebastian_k napisał(a):
Poprawne natężenie prądu to moc żarówki / napięcie.
Czyli przy żarówce 55W i 12V (przy zapalonym silniku powinno być więcej - około 14V) - 55/12 = 4,58A.
To prąd znamionowy. Przy zapalonym silniku może wynosić 55W/14V = 3,93A.
W czasie nagrzewania żarnika mamy do czynienia z tzw. stanami nieustalonymi. Pobór prądu może w tym przypadku być większy.

Jeśli jest potrzeba zwiększnia maksymalnej wartości natężenia prądu w żarówkach - najlepszy jest sposób podany przez ArtHurO.

Pytanie tylko, czy jest potrzeba zwiększenia natężenia prądu. Żarówki o większej mocy to także więcej ciepła do odprowadzenia. I tu już może się pojawić inny problem.

Są też bardziej wydajne żarówki - mają tą samą moc i co za tym idzie taki sam prąd (natężenie)


Kolego, nie chodzi o wymianę żarówek na takie o większej mocy tylko o bezproblemowe dostarczenie do nich zasilania o odpowiednich parametrach. D11 jest już kilkuletnim autem, w którym instalacja może mieć "upływy" prądu np. do karoserii lub innych odbiorników.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 18:02:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Wielkie dzięki za rady. Pomierze jakie mam teraz straty w prądzie i zapodam przekaźniki.
Wystąpiła mi awara allegro zenonów, załóżyłem zwykłe H4 i świecą jak ogarki.
Mam nadzieje że wymycie lampy i poprawa elektryki przełoży sie na efektywne działanie zwykłych H4-ek.
Mocniejszych żarówek nie mam planów wkładać z uwagi na matowienie odbłyśników i topienie kabli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 18:44:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
ArtHurO napisał(a):
Kolego, nie chodzi o wymianę żarówek na takie o większej mocy tylko o bezproblemowe dostarczenie do nich zasilania o odpowiednich parametrach. D11 jest już kilkuletnim autem, w którym instalacja może mieć "upływy" prądu np. do karoserii lub innych odbiorników.


Moim zdaniem jeśli jest upływ prądu, to należy go zlikwidować.
W moim 17-sto letnim nie zauważyłem upływów - ale instalację doprowadziłem do porządku - no prawie - pozostało jeszcze kilka drobiazgów, ale pogoda nie sprzyja. Trochę z tym roboty było...

Przypuszczałem, że chodzi o zmianę żarówek - stąd te wywody - jak się okazało nie na temat...

Tak czy inaczej - wzór na wyliczenie prądu jest poprawny - może komuś się przyda:)

Błąd w wyliczeniach jest natomiast w innym miejscu podanych wzorów (trochę się pospieszyłem) - przy wyższym niż znamionowe napięciu należy wyliczyć rezystancję i potem dopiero prąd...

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: