Luki147 napisał(a):
Witam Kolegów ....,
Po odebraniu auta od mechanika zaczęły się problemy coś zaczęło mi rozładowywać akumulator. Szukam powiązania z tym co naprawiał mechanik a więc:
- wymienił sondę lambdę,
- wymienił kopułkę aparatu zapłonowego z palcem,
- grzebał coś przy komputerze,
- wymiana świec
Co do akumulatora Centra Futura sześcioletni, zakupiony nowy - nigdy w sumie nie sprawiał kłopotów (no chyba że go sam przez głupotę rozładowałem). Po odebraniu auta od mechanika jakoś tydzień temu auto stało nie używane ze dwa- trzy dni chciałem odpalić i nie dało rady. Wrzuciłem go pod prostownik ładował się ze dwa dni po czym wczoraj zamontowałem go do auta i odpalił bez problemu. Następnego dnia z rana przy próbie odpalenia ledwo co rozrusznik obrócił wałem- czyli totalna padaka.
I teraz pytanie, czy akumulator może w tak krótkim czasie hmmm około niepełnej doby dokonać żywota??
Proszę o porady jakie są typowe możliwości rozładowywania akumulatora. Chodzi mi kilka pomysłów po głowie takie jak lampka w bagażniku, zwarcie na rozruszniku, może na alternatorze, może pompa paliwa itp.
Jak to wszystko zweryfikować, sprawdzić? Proszę o fachowe porady.
Auto z elektryki ma tylko centralny zamek wszystko inne jest archaiczne
, więc to pewnie w jakiś sposób ogranicza krąg podejrzanych złodziei prądu.
Przed oddaniem auta do naprawy powyższy problem nie występował, może uda mi się go samemu naprawić i nie będzie potrzeby taszczyć auta z powrotem do mechanika .
pozdrawiam wszystkich
Po wyciągnięciu akumulatora zauważyłem przerwany przewód, jest on podczepiony pod plusową klemę akumulatora - może któryś z Kolegów wiedziałby do czego on służy - gdzie powinien być on podczepiony?? Z tego co wydedukowałem wchodzi on gdzieś pod deskę rozdzielczą. Może to jest jakaś przyczyna rozładowywania, czy też niedoładowania akumulatora hmmm ??
Witam ponownie ..
ciąg dalszy prac ....
a więc szukając winnego całego zamieszania padło na alternator ... - jest on już rozebrany na stole i kilka pytań ...
- jaka powinna być plus minus oporność uzwojenia stojana mierzona na łożysku ślizgowym szczotek stabilizatora napięcia ?? , jak miej więcej sprawdzić poprawność tych parametrów ?
- mam problem aby odkręcić koło pasowe - rowkowe paska napędzającego , czy mogę chwycić za obudowę uzwojenia imadłem który jest przymocowany do stojana - wałka i odkręcić tę nakrętkę wewnątrz koła pasowego ??
- czy ewentualnie chwycić za sam wałek imadłem .. --- aczkolwiek jest on troszkę miękki i obawiam się jego deformacji
- czy owy kabelek zamocowany do dodatniej klemy akumulatora , o którym wspominałem na początku postu może odpowiadać za wzbudzenie alternatora ??
- czy szczotki wychodzące ze stabilizatora napięcia smarować jakąś pastą ,smarem przewodzącym ??
wszelkie porady dotyczące regeneracji alternatora mile widziane
pozdrawiam Łukasz