Marianb napisał(a):
ts66 napisał(a):
[...] Na czujniku zegarowym sprawdzić bicie piast przy zewnętrznej jej krawędzi, które nie powinno być większe niż 0.02 mm. [...]
Ale referat. Skąd Ty to wszystko skopiowałeś
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Z czyszczeniem się zgadzam. Też jak coś robię, to zaczynam od wyczyszczenia z syfu. Uważam jednak, że z tolerancjami przegiąłeś. Wyobraź sobie, że grubość włosa ludzkiego to 0.02, ziarna piasku 0.06 do 2.00 mm. Wystarczy, że zostawisz nitkę ze szmaty przy czyszczeniu piasty i będzie więcej. Jeżeli potraktujesz piastę, jak to napisałeś kamieniem, to pójdzie w dychy, a nie w setki. No chyba, że będziesz szlifować na NUA 25.
Mam do przetoczenia dwa komplety tarcz na ten tydzień. Zobaczę, czy się zmieszczę w tych 0.08.... pewnie nie
PS nigdy nie było reklamacji...
Do autora tematu, masz krzywe tarcze. Przetoczyć u kogoś kto wie jak to się robi, lub wymienić na nowe.
Oto 4 fotki jak wyglądały piasty po rozebraniu zestawu jak okazało się że zaczęły się bicia po przejechaniu około 1500 km. Wszystko robione w ASO, nieważne gdzie i kiedy i w jakim serwisie. Pokazuje to tylko jako przestrogę. Nawet nikomu nie chciało się wyczyścić piast, smar miedziany położony został na brud i rdzę. Następnie wyczyściłem piasty sam, można zobaczyć efekt
1 - Smar miedziany położony na brud i rdzę
![Obrazek](https://public.bay.livefilestore.com/y1peL9b90X9RFViHBjzpMJ_mjZ5Va6XcFgZyGBYF2Rgs6u36Uvkedr-rlU3D73ZDv_1mV56Ruj6cwXiBO4zbAgBqQ/smar%20po%C5%82o%C5%BCony%20na%20brudn%C4%85%20i%20zardzewia%C5%82%C4%85%20piast%C4%99.JPG?psid=1)
2 - Tak wygląda piasta po zebraniu smaru miedzianego
![Obrazek](https://public.bay.livefilestore.com/y1pJMTkLx5wKQZlPlxLdVNG0nv2Cgs3uzX-op4ezim8zFbjcLAWs6KtnswMt4QNZujvja5X27mE-E0Xt08Jw1g7kw/rdza%20po%20zebraniu%20smaru%20miedzianego%20-%20nie%20wyczyszczona%20piasta.JPG?psid=1)
3 - Wyczyszczona piasta koła tylnego
![Obrazek](https://public.bay.livefilestore.com/y1pWV1l-yTPsaw5uLrTQuh3IUEHoGxE3cqHbmBEwYbfsV9Hgkoazp8zwppixgUGaUqbDuHHEGUgtPUlkEJPxlk1Tg/tylnia%20piasta%20wyczyszczona.JPG?psid=1)
4 - Wyczyszczona piasta koła przedniego
![Obrazek](https://public.bay.livefilestore.com/y1psAjtQbbEI5LesA2NQdgcsbCeXbmdtMeUXut_4NRvSrxd3L0c8j1dveHvbNgtFh1KdciNegWhj1pXdY3oDkc_HQ/przednia%20piasta%20wyczyszczona.JPG?psid=1)
Jak kolega Marianb nie wierzy że można uzyskać taki wynik bicia na piastach 0,02 mm to zapraszam jak będę wymieniał u siebie tarcze. Napisałem że bicie piasty może być do 0,02 mm, osobiście u siebie po wyczyszczeniu nie miałem żadnego bicia, tzn na zegarze gdzie jedna kreska to 0,01 mm, wskazówka nie wychylała się wogóle
![n :galy:](./images/smilies/041.gif)
, dokładnie jak na filmie nr 2. Kamień o którym pisałem jest to bardzo drobny kamień taki jak używa się np do ostrzenia noży - film nr 1.
Nie będę przekonywał do tego jak to wykonywać. Wybór należy do każdego indywidualnie, czy robić to samemu czy w warsztacie Opisałem jak to wykonuję. Jeżeli ma ktoś chwilkę to proponuję obejrzeć film opisujący naprawę hamulców i montaż tarcz DBA - niestety w języku angielskim:
1 - Czyszczenie piast:
http://www.youtube.com/watch?v=R1kSj0ePp3c&list=PL4950BC584305CF92&index=3&feature=plpp_video2 - Sprawdzenie bicia piast:
http://www.youtube.com/watch?v=3ZjoBaCfeNg&feature=relmfu3 - Montaż tarcz i sprawdzenie ich bicia tarcz:
http://www.youtube.com/watch?v=tuZHXPtyzt8&feature=relmfu4 - Montaż klocków i czyszczenie wewnętrznej części felgi o czym zapomniałem w opisie
http://www.youtube.com/watch?v=67Wrx-0wp84&feature=relmfuW każdym warsztacie wymiana tarcz i klocków powinno wyglądać przynajmniej jak na tym filmie, niestety rzeczywistość jest inna. Może jednak gdzieś w warsztatach podchodzą poważnie do tematu hamulców i wykonują te prace rzetelnie. Ja nie spotkałem się z takowymi, nawet w ASO
![n :(:](./images/smilies/024.gif)
Na filmie nr 3 widać dokładnie że bicie tarcz to 0,01 mm, a kolega Marianb napisał że włos ma grubość 0,02 mm. Wszystko się zgadza. U siebie udało mi się uzyskać najlepszy wynik 0,02 mm i uważam że tak jak na filmie nr 3 to 0,01 było super. I właśnie ten wynik ma znaczenie przy docieraniu i ułożeniu się tarcz do klocków. Jeżeli od początku bicia będą minimalne to ułożenie i dotarcie się tarcz z klockami będzie niemal idealne co spowoduje że nie będzie żadnego bicia podczas hamowania. A co do przetaczania tarcz to jestem przeciwnikiem tego typu operacji.
ignac112 napisał(a):
Nawet dobrze, że jesteś taki dokładny, na pewno Ci się to jakoś odwdzięczy, ale nam ludziom nie latającym 400km/h taka dokładność chirurgiczna nie jest potrzebna, nawet w ASO robią to na oko
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Oj kolego i tutaj jesteś w błędzie, nie latam 400 km/h, ale te zwykłe czynności przy hamulcach mają znaczenie przy normalnym użytkowaniu, tak jak jeździ przeciętny użytkownik samochodu.