| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/forum/ |
|
| A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=25&t=130217 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | Bikemax [ 12.sie.2014 20:42:05 ] |
| Tytuł: | A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Witajcie Noszę się z zamiarem kupna A6 C5. Serce mówi mi 2.7T a rozum 1.8T -prawdziwe spalanie przed i po mapie. -prawdziwe przyśpieszenie (co do 1.8T na każdej stronie inaczej piszą) -jaka moc i jakie przyśpieszenie można uzyskać po zrobieniu mapy? -czy 1.8T można z wersji 150km zrobić okolice 200km czy tylko wersja 180km jest do takiego podkręcenia? -koszta utrzymania i awaryjność obu silników, reszta wiem ile kosztuje -czy kupilibyście jeszcze raz takie autko? Jeżeli 1.8 to w grę wchodzi praktycznie tylko mapowanie, co do 2.7 pewnie wystarczyłaby seria, ale szukam w internecie i konkretnych danych nie mogę znaleźć, wszędzie są rozbieżności. pozdr. |
|
| Autor: | zbig_wwl [ 12.sie.2014 22:35:30 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Po kolei: -"prawdziwe spalanie przed i po mapie" - chwilę jeździłem olkiem bez chip'a - przed/po - różnicy nie zauważyłem. Raporty spalania LPG przez olka BiT masz w mojej stopce. A6 paliło ok. 1.5l mniej; -"prawdziwe przyśpieszenie (co do 1.8T na każdej stronie inaczej piszą)" - http://www.youtube.com/watch?v=2YlRmVAweWU tak robi to mój olek BiT ~300ps. Moje poprzednie A6 robiło to nieco szybciej. 1.8T nie wiem - nie miałem; -"czy kupilibyście jeszcze raz takie autko?" - po A6 BiT kupiłem olka BiT ;
|
|
| Autor: | solaris [ 13.sie.2014 08:43:36 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Zbyszku tak z ciekawości dlaczego mrugnął Ci aku? przepraszam za OT |
|
| Autor: | metyoo [ 13.sie.2014 09:28:45 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Porównanie nie na miejscu. 1.8T i 2.7T to dwa różne światy, różnią się praktycznie wszystkim, ich eksploatacja również. Na pewno będzie o wiele taniej jeździć 1.8T, jeśli koszt eksploatacji nie jest najważniejszy, bierz 2.7T. Powód? 2.7T jeździ jak diesel, tylko o wiele ciszej Wkręca się na obroty w najniższych zakresach, jest elastyczny, no i daje radochę z jazdy. Samym chipem zrobisz ok 300KM, inwestując kilka stówek w FMIC, osiągniesz okolice 320KM.1.8T jest lżejszy, ale nie wydaje mi się, żeby był na tyle lekki, żeby nadłubanym 1.8T w okolice 200KM zbliżyć się chociaż osiągami do serii w 2.7T, o charakterystyce już wspomniałem i tej z pewnością nie dorówna. PS. W miarę możliwości i upodobań szukaj manuala, bo automat to zabójca momentu obrotowego i na odwrót
|
|
| Autor: | speco [ 13.sie.2014 09:38:45 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Podobnie jak zbig_wwl mam Allroada 2.7BT, tylko w automacie. Średnie spalanie LPG w granicach 17l LPG - 20% miasto, którkie trasy, 80% trasa po drogach 3 kategorii, wioski, małe miasteczka, 100-140km/h. Czy kupiłbym jeszcze raz? Hm... Serce mówi tak, rozmum... patrz na koszty. Wygoda, komfort, moc, wyposażenie na duży plus. Mój egzemplarz ma 286tys km. Prawie 30tys za mojej kadencji i miałem trochę nieplanowanych napraw - wymiana silnika po zakupie. Teraz zrobiłem kapitalny remont skrzyni - skończyło się sprzęgło, przy okazji wszystkie gumki, srumki, uszczeleczki, oringi, nowa pompa, itp. Teraz czas na zawieszenie pneumatyczne. Niby nie jest źle, auto potrafi opaść czasami w nocy. Podnosi się trzyma poziom itp. Tylko jeśli okaże się, że to jakaś mała nieszczelność, która robi się większa mogę zajeździć kompresor i wtedy dopiero będą niepotrzebne koszty. |
|
| Autor: | metyoo [ 13.sie.2014 09:45:33 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
No moje bydle w manualu pali średnio 15.5-16ltr LPG, ostatnimi czasy większość miasto, dynamicznie, na krótkich odcinkach po kilka km. Jak to się mówi wkoło komina. Zaraz po wgraniu programu, jechałem dłuższą trasę i ku mojemu zdziwieniu spalił ok 14,5ltr LPG przy bardzo dynamicznej jeździe + kilkadziesiąt km po Poznaniu. Reasumując, tak jak napisał Zbyszek, po programie nie ma odczuwalnego wzrostu spalania, choć przy pałowaniu z pewnością będzie, ale w codziennej eksploatacji nie odczujesz żadnej różnicy. |
|
| Autor: | zbig_wwl [ 13.sie.2014 11:06:33 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
solaris napisał(a): Zbyszku tak z ciekawości dlaczego mrugnął Ci aku? Sprawa alternatora - często w okolicach tych RPM przestawał ładować. Co było przyczyną w altku to dokładnie nie wiem Co do wyboru pomiędzy sercem a rozumem, to przychylam się do wszystkich wypowiedzi powyżej. 1.8T będzie o wiele tańszy w eksploatacji. W przypadku 2.7BiT + ASB najlepiej być przygotowanym na ok. 10kPLN na start i potem cieszyć się, że się ich nie wydało Na forach ciężko będzie uzyskać info o 1.8T w A6, szczególnie w quattro - mało tego jest. |
|
| Autor: | Baskecior [ 13.sie.2014 15:08:37 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Daj sobie spokój z 1,8 T ... Tragicznie krótka skrzynia sprawia , że będziesz się skupiał głownie na wachlowaniu biegami. Bierz 2,8 albo 2,7 bt. 1,8 T nawet w A4 szału nie robi a 3000 rpm przy 100 km/h to coś dla masochistów ... Jeśli A6 to albo diesel po koksie albo V6 lub V8 ... Przejedź się A6 1,8 T to zrozumiesz o co mi chodzi ... |
|
| Autor: | Yasiek [ 13.sie.2014 18:21:06 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Jako posiadacz C5 z 1,8T (ośka, manual) właśnie czuję się wywołany do tablicy... Ta konfiguracja to typowy dupowóz - wygodny, tani w utrzymaniu, ale demonem przyspieszenia nie jest, mają racje koledzy pisząc, że nie można go zestawiać z BiT - inna liga. Ale utrzymanie tez inna liga... Jedna głowica zamiast dwóch, prosty rozrząd, dużo miejsca pod maską no i sprawdzona, udana konstrukcja, to niewątpliwe zalety. Swoją kupiłem za 10k i z takim budżetem uważam, że nie mogłem trafić lepiej. Nie mogę się zgodzić z przedmówcą, tragicznie krótka skrzynia - bez przesady, 3000rpm przy 100 - to benzyna R4 nie diesel, ile by miało być przy skrzyni "5"? Na marginesie - u mnie 3000 są przy 120 - nieznaczna różnica, ale zawsze. Dobre wyciszenie budy pozwala na komfort do licznikowych 140/150 km/h, potem faktycznie jest głośno. Swoim egzemplarzem latałem po Niemczech 200-220, dla mnie wystarczająco. Co do spalania - jestem jednym z nielicznych przedstawicieli naszego narodu, którzy są zadowoleni z warunków dojazdu do pracy, mianowicie jeżdżę A2/obwodnicą Stolycy i pracuję zaraz przy zjeździe plus na miejscu wkoło komina, mieszczę się w 9 litrach Pb.
|
|
| Autor: | Bikemax [ 13.sie.2014 20:13:32 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Tak, wiem to dwa światy: 1.8 i 2.7 zbig_wwl jakie spalanie Ci dokładniej wychodzi? trasa / miasto / mieszane przy dynamicznej jeździe a jakie przy spokojnej? Tzn jasne wiem.... da radę i 25L na setke zrobić to nie problem Co najczęściej pada w tych silnikach i ile kosztuje? - koszta części mnie interesują, wszystko robię sam A jak jest z podtlenkiem LPG? Instalacje nie robią burdelu w silniku? - coś tam słyszałem że turbo i LPG to niezbyt dobra konfiguracja i lubi się co nieco rozpłynąć... Dla ścisłości... w grę wchodzi tylko "kutaro" no i jeszcze co do tego 1.8 T... ile to pali po wirusie i ile do setki? |
|
| Autor: | Bikemax [ 13.sie.2014 21:20:33 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
To też nie problem |
|
| Autor: | zbig_wwl [ 13.sie.2014 22:25:50 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Bikemax napisał(a): zbig_wwl jakie spalanie Ci dokładniej wychodzi? trasa / miasto / mieszane przy dynamicznej jeździe a jakie przy spokojnej? Tzn jasne wiem.... da radę i 25L na setke zrobić to nie problem W posiadaniu BiT jestem ok. 3 lat (wcześniej A6, teraz olek). W A6 kiedyś raz się poświęciłem i jechałem tak do 120 i dosyć płynnie, to spaliła mi 11l/100 LPG. Normalnie spalała ok. 13-14l. W zimę zdarzało się i 18l. Piszę o LPG, bo właściwie innego paliwa nie spalam, a już szczególnie w lato.Ten silnik, jak każdy noPb sporo pali, jak jest zimny, a że pali relatywnie dużo, to i na zimno proporcjonalnie dużo się paliwka przelewa. Więc krótkie odcinki to nie jego domena. Druga sprawa, to oczywiście styl jazdy. Znasz pewnie powiedzenie, że regulator spalania znajduje się pod prawą stopą Spalanie w olku masz w moim podpisie - jak widzisz nie robię "czystych" tras miejskich, więc ciężko mi określić, ile paliłaby w mieście. Obydwa auta to manuale. Bikemax napisał(a): Co najczęściej pada w tych silnikach i ile kosztuje? - koszta części mnie interesują, wszystko robię sam Najczęściej padają "pierdołki", które w porę niezauważone potrafią rozwalić silnik. Silnik nie ma jednak jakichś typowych wad. Niemniej ceny to: - silnik -3-5k (to, jak Ci np. rozrząd strzeli); - turbiny 0.3-2.5k/szt; - moduły cewek 0.3-1k/komplet - lambda 0.15-0.6k/szt - EGT 0.1-1.4k - inna drobnica typu DV, N75, trójniki, pompa ..... - w cenach pojedynczych setek zł. - rozrząd ok. 1k - sprzęgło ok. 1k - regenerowany manual ok. 2.5k - "porządna" regeneracja ASB - ok. 6k Bikemax napisał(a): A jak jest z podtlenkiem LPG? Instalacje nie robią burdelu w silniku? - coś tam słyszałem że turbo i LPG to niezbyt dobra konfiguracja i lubi się co nieco rozpłynąć... Źle słyszałeś - zarówno BiT jak i 1.8T uwielbiają podtlenek . Gorzej, jak trafisz na papraka od LPG - tego mogą już nie tolerować
|
|
| Autor: | speco [ 13.sie.2014 22:34:45 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Silnik z osprzętem - 4,5tyś + 1tyś wymiana Remont skrzyni - 3,6tyś Instalacja LPG - 4tyś |
|
| Autor: | zwykły $ [ 15.sie.2014 11:25:34 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
zbig_wwl napisał(a): Najczęściej padają "pierdołki", które w porę niezauważone potrafią rozwalić silnik. Silnik nie ma jednak jakichś typowych wad. Niemniej ceny to: - silnik -3-5k (to, jak Ci np. rozrząd strzeli); - turbiny 0.3-2.5k/szt; - moduły cewek 0.3-1k/komplet - lambda 0.15-0.6k/szt - EGT 0.1-1.4k - inna drobnica typu DV, N75, trójniki, pompa ..... - w cenach pojedynczych setek zł. - rozrząd ok. 1k - sprzęgło ok. 1k - regenerowany manual ok. 2.5k - "porządna" regeneracja ASB - ok. 6k To w kilogramach,kaloriach, ? Pisz po polskiemu, będzie bardziej przejrzyście. Bo o ile w silniku można to jeszcze jakoś zrozumieć to w przypadku lambdy czy EGT razi w oczy. Sorki za OT. |
|
| Autor: | rafala6 [ 15.sie.2014 12:37:36 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
A po co pchać się w starego 2.7bit. To proszenie się o kłopoty. Silnik z osprzętem - 4,5tyś + 1tyś wymiana Remont skrzyni - 3,6tyś Instalacja LPG - 4tyś To już lepiej z rodziną na wakacje polecieć niż ładować kase w starego sztrucla. |
|
| Autor: | 2rafal7 [ 15.sie.2014 15:58:27 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
rafala6 napisał(a): A po co pchać się w starego 2.7bit. To proszenie się o kłopoty. Silnik z osprzętem - 4,5tyś + 1tyś wymiana Remont skrzyni - 3,6tyś Instalacja LPG - 4tyś To już lepiej z rodziną na wakacje polecieć niż ładować kase w starego sztrucla. Po to, że ten stary "sztrucel" przejeździ jeszcze te nowe "sztrucle" dając przy tym frajdę z jazdy. |
|
| Autor: | metyoo [ 15.sie.2014 17:05:19 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
2rafal7 napisał(a): rafala6 napisał(a): A po co pchać się w starego 2.7bit. To proszenie się o kłopoty. Silnik z osprzętem - 4,5tyś + 1tyś wymiana Remont skrzyni - 3,6tyś Instalacja LPG - 4tyś To już lepiej z rodziną na wakacje polecieć niż ładować kase w starego sztrucla. Po to, że ten stary "sztrucel" przejeździ jeszcze te nowe "sztrucle" dając przy tym frajdę z jazdy. Albo po to, że nie wszystkich stać na 3-5letnie auta, a po doprowadzeniu do normalnego stanu wiesz, czym jeździsz i pojeździsz długo, jak wyżej napisano z frajdą a nie grzechotnikiem pod maską
|
|
| Autor: | rafala6 [ 15.sie.2014 19:34:05 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Może się starzeje
|
|
| Autor: | bongod [ 21.lis.2014 09:29:13 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Witam . Mam a4 z 1.8t większe wtryski ,kat out , programik na 190 kucy i latam . Lpg 12l przy naprawde dynamicznej jeździe . Nie wiem jaka jest różnica w wadze miedzy a6 i a4 ale planuje fmica i turbo hybryde k03s i będzie 230 kucy a to napewno i a6 pociągnie ziomek rozbiera angliki audi więc podwójna bajka .
|
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|