.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/forum/ |
|
A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=25&t=133103 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | wordeck [ 19.mar.2015 21:26:50 ] |
Tytuł: | A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
Nie mogę się zdecydować... Kończy mi się powoli silnik w moim A8 2.3, przejechał ponad 600 kkm, więc ma prawo... Ale do rzeczy ![]() Dostępne zasoby: - silnik AAH z osprzętem i elektroniką z ABC (przebieg nieznany), - silnik ABZ, muszę dokupić wiązkę, komputer i kolektor ssący z przepustnicą (70 kkm przebiegu, kupiony w PL razem z moją A8) - most tylny z A8 2.8 (37:9) - skrzynia quattro AXN z Audi 80 (oryginalne przełożenie główne 42:9, ale mam dyfer 37:9, więc mogę wymienić - wtedy będzie 114 km/h przy 3000 rpm), - skrzynia CCE z ośki Audi 80 (128 km/h przy 3000 rpm) - skrzynia CDX z ośki Audi 100 (118 km/h przy 3000 rpm, niestety flansze mają 130 mm i nie mam do nich półosi). Biorę pod uwagę następujące konfiguracje: 1) 2.8 + skrzynia ośka CCE (szybkobiegacz, cichobiegacz - fajnie, dopóki nie ma dużo śniegu), 2) 2.8 + AXN quattro z dyfrem 4.1111 (na autostradę gorzej, na dojazdówki chyba OK, trochę więcej spali) 3) 4.2 + AXN quattro z dyfrem 4.1111 (4.2 raczej zmieli skrzynię CCE, a CDX jest za krótka do tego silnika - więc pozostaje opcja quattro, niestety też z niespecjalnie długą piątką, co powinno dać osiągi i spalanie jak w S4 C4). Auto ma służyć na co dzień, mam 6 km drogi gminnej, 18 km dwupasmówki, 2 km spokojnie przez miasto i 2 km w korku, tak w obie strony, do tego trochę trasy, czasem trochę miasta, czasami autostrada i wakacje w Chorwacji - wiem, że to się gryzie i powinienem mieć Audi 4.2 i Tico ![]() Serce mówi 4.2, a rozum 2.8... Zapraszam do wyrażania opinii, głosowania i wszelakich dywagacji na temat tego, co lepsze ![]() Pozdrawiam |
Autor: | newman [ 19.mar.2015 22:02:44 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
rzędowe 5 czy V6 czy V8; Podchodzisz do sprawy, jakbyś pytał: jaki olej polecacie do... Szacun Wordeck... poważnie ps. pójdź grubo i wsadź 6 boxera albo wankla ![]() |
Autor: | mały v8 [ 19.mar.2015 22:10:25 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
Po co reanimować coś co można sobie kupić. Rozbierz to na cześci, i kup fabryczne 4,2 , 3,7czy 2,8 co tam Ci sie podoba lepiej , na pewno będzie sprawiało mniej problemów jak takie szczepy indiańskie, z części różnych wyeksploatowanych dziadów. Już jeden numer z tym motorem co masz odwinąłeś nie wystarczy ![]() |
Autor: | KORU [ 19.mar.2015 22:24:16 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
Co się dzieje z 2.3 NG bierze olej klekocze rano jak diesel czy co ? W sumie 600 000 km to remont kapitalny się należy. ![]() 2.8 V6 spalanie ok. 11 litrów LPG/100 km. 4.2 V8 spalanie ok. 18 litrów LPG/ 100 km. Główną rolę odgrywają koszty eksploatacyjne. Utrzymanie 4.2 kosztuje trochę więcej. Wybór jest prosty. ![]() |
Autor: | wordeck [ 19.mar.2015 22:30:08 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
newman napisał(a): ps. pójdź grubo i wsadź 6 boxera albo wankla ![]() ![]() ![]() ![]() mały v8 napisał(a): Po co reanimować coś co można sobie kupić. Rozbierz to na cześci, i kup fabryczne 4,2 , 3,7czy 2,8 co tam Ci sie podoba lepiej , na pewno będzie sprawiało mniej problemów jak takie szczepy indiańskie, z części różnych wyeksploatowanych dziadów. Już jeden numer z tym motorem co masz odwinąłeś nie wystarczy ![]() Bo lubię? ![]() KORU napisał(a): Co się dzieje z 2.3 NG bierze olej klekocze rano jak diesel czy co ? ![]() 2.8 V6 spalanie ok. 11 litrów LPG/100 km. 4.2 V8 spalanie ok. 18 litrów LPG/ 100 km. Główną rolę odgrywają koszty eksploatacyjne. Utrzymanie 4.2 kosztuje trochę więcej. Wybór jest prosty. Nie klekocze, trochę kopci na niebiesko zanim się rozgrzeje, trzeba też wymienić uszczelniacz wału od strony sprzęgła, czas na nowy rozrząd itd. Swoje już przejechał, nie chce mi się przy nim już grzebać, pora na coś innego (i tak bym go musiał wyjąć do wymiany uszczelniacza). Tym bardziej, że dwa silniki zajmują mi miejsce w garażu. Co do spalania, to wiem, chodzi mi bardziej o wyważenie między radością z jazdy, a radością przy tankowaniu ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Dymian [ 19.mar.2015 23:37:08 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
2.8 z q- optymalny wybór i więcej tego wszędzie w razie W. |
Autor: | dice111 [ 20.mar.2015 01:58:20 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
Glupia ankieta... wsadz tam W12 |
Autor: | Morgi [ 20.mar.2015 05:58:26 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
A ja obstawiam 4,2. |
Autor: | emsi [ 20.mar.2015 09:40:13 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
Jak lubisz mocno grzebać to rób to metodą prób i błędów. |
Autor: | metyoo [ 20.mar.2015 09:49:10 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
Nie za bardzo rozumiem pierwszego posta. AAH i ABC konstrukcyjnie teoretycznie takie same, ale osprzęt nie do końca, bo AAH ma przepływkę, a ABC niet. Nie wiem, czy to by dobrze zadziałało... |
Autor: | Probe041 [ 20.mar.2015 13:43:30 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
Dokupić skrzynie od 4.2 i wpakować ją tam razem z silnikiem |
Autor: | Dymian [ 20.mar.2015 14:44:32 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
Probe041 napisał(a): Dokupić skrzynie od 4.2 i wpakować ją tam razem z silnikiem to jak mają być zakupy- 4.2 ze skrzynią manualną od 2,5 tdi. Na trasy cudo. |
Autor: | Averoes [ 20.mar.2015 18:44:11 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
proponowane zestawy to od cholery roboty i przeróbek , piszesz że po 12h pracy dziennie lubisz sobie podlubac ale i tak pewnie za du.zo czasu dziennie nie będziesz mógl poswięcić Osobiście poszukabym jakiś kompletyny zestaw silnik 2,8 skrzynia osprzęt elektronika i to wszystko przerzuci do Twojej budy i tak będzie spore pole do popisu i mnóstwo roboty Tak z ciekawości zerknelem i za 3k można kupić kompletną a6 Oczywiście stan silnika nieznany ale mająć wszystko na wierzchu to już inna bajka |
Autor: | bloku [ 20.mar.2015 18:52:43 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
Skoro się komuś wsadzić R5 do A8 to czemu nie wpakować tam 2,2T i robić coś nietuzinkowego ![]() ![]() |
Autor: | Dymian [ 20.mar.2015 19:18:33 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
bloku napisał(a): Skoro się komuś wsadzić R5 do A8 to czemu nie wpakować tam 2,2T i robić coś nietuzinkowego ![]() ![]() jest już w PL niemalże 1000konne D2 z 2.2T na pokładzie ![]() Ba w niemczech jest 1.2 ![]() O wielu 1.9 TDI nie wspomnę. Także szlaki poprzecierane we wszystkie możliwe strony. |
Autor: | zioolko [ 20.mar.2015 22:19:55 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
Jak już tak niektórzy popuszczają wodze fantazji to ja bym polecił zamiast wsadzania tam 2.8 czy 4.2 wsadzić tam 3.2 vr6 i delikatnie dmuchnąć, żeby tłoki nie spłynęły w tej trasie do Chorwacji ![]() Droga przetarta w sensie swapowania i dmuchania w różnych budach (kupa tutoriali w necie, kupa projektów w PL). http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 51dee7d581 Wiem, że hobbyści wywalali nawet 2.7 bit i wsadzali pod maskę zaturbione 3.2. Więc jakiś sens/potencjał w tym jest. Jak tam pod maskę zapakujesz fałera to ci jeszcze kupę miejsca pod maską zostanie (tak jak masz teraz). Zresztą chyba nawet na tym forum ludzie się w vr-ach specjalizują. Dźwięk będziesz miał w gratisie ![]() Ewentualnie wsadzić i zaturbić 4.2 abz + manual, ale to już torchę więcej gimnastyki pod maską. Ale osiągi to już będziesz miał wtedy znacząco lepsze od S4 C4. Z drugiej strony oprócz kolektora i turbo masz większość rzeczy wtedy P&P. |
Autor: | wordeck [ 21.mar.2015 11:39:46 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
Dziękuję za wszystkie opinie, pomysły i głosy w ankiecie. Kupno A6 2.8 na części niewiele wnosi, bo: 1) najpierw trzeba wszystko z niej wytargać i włożyć następne 3 tys. w doprowadzenie do stanu używalności (rozrząd, uszczelki itp.), 2) mam silnik, wiązkę, skrzynię - po co mi następne? Pomysły z Wanklem, czy uturbionym 4.2 są bardzo ciekawe, ale nie w zakładanym budżecie ![]() Trochę wbrew wynikom ankiety, zdecydowałem że nie będzie to 4.2. Plan jest następujący: montuję 2.8 ze skrzynią CCE ze względu długość biegów, czyli niecałe 2400 rpm przy 100 km/h. Pozostawiam opcję założenia quattro jesienią, co nie będzie już wielkim problemem (myślę, że dwa-trzy wieczory po 3h wystarczą na wymianę skrzyni, założenie dyfra, wału i półosi. A przez wiosnę i lato będę się cieszył niższym spalaniem, ciszą i dłuuugą piątką. Pozdrawiam |
Autor: | Dymian [ 21.mar.2015 18:08:00 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
http://www.wardtro.de/html/3l_audi.html |
Autor: | 123mielony [ 21.mar.2015 21:01:38 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
Cytuj: wordeck napisał(a): Nie mogę się zdecydować... Kończy mi się powoli silnik w moim A8 2.3, przejechał ponad 600 kkm, więc ma prawo... Ale do rzeczy ![]() Kolego a skąd wziąłeś w A8 silnik 2.3 ![]() |
Autor: | Probe041 [ 21.mar.2015 21:35:49 ] |
Tytuł: | Re: A8 D2 2.3 - zmiana silnika na 2.8 lub 4.2 |
Sam zamontował ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |