.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.sie.2025 15:29:35

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [al] jaki przekrój przewodów w zależności od natężnia prądu?
PostNapisane: 01.lis.2007 13:29:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 20:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Czy są jakieś ograniczenia co do przekroku przewodów w zależności od dopuszczalnego prądu? Trochę rezam elektrykę w ACQ i nie chcę gdzieś grzałki zrobić?
Ile amper można bez obaw puścić przez 1 mm2, 1,5 mm2, 2,5 mm2 itd.
Wiem, że im grubiej tym lepiej, ale bez przesady....stąd pytanie.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 20:16:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
typowa gęstość prądu jest 4A/mm2-to teoria a w praktyce można inaczej (uwaga
na słabe punkty-połączenia ) na 2,5mm2 mozna spokojnie puścić 25-30A-chyba, tego przewodu będzie dość długo ,to trzeba zmodyfikować wielkość prądu
Ogólna zasada ,jak najkrócej
:):

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2007 00:06:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 13:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
wojteksp3qfv napisał(a):
typowa gęstość prądu jest 4A/mm2-to teoria a w praktyce można inaczej (uwaga
na słabe punkty-połączenia ) na 2,5mm2 mozna spokojnie puścić 25-30A-chyba, tego przewodu będzie dość długo ,to trzeba zmodyfikować wielkość prądu
Ogólna zasada ,jak najkrócej
:):


no jo ni elektryk ale sprawa jest chyba dużo bardziej zagmatwana
i delikatnie pisząc wojteksp3 poleciał mocno optymistycznie


http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/obciazalnosc.htm
http://www.dawel.prx.pl/elekprze.htm

Marcin - sprawdziłem farela w łazience 2,5mm2 :peace:

a jak masz siłę studiować to wpisz w google obciążalność długotrwała


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2007 00:42:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 20:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Obciążalność przewodu zależy od napięcia i długości im dłuższy tym większy spadek napięcia i przewód się grzeje im większe napięcie tym cieńszy przekrój przewodu do danej mocy. Jeśli dotyczy to 230V i nizbyt długich odcinków i trwale obciążonych to spokojnie można 1mm =15A 1.5mm =20A 2.5mm=25A w zależności jeszcze czy to jest przewód 1,2,3,lub 4 żyłowy wartości max są większe ale musisz wziąść poprawkę na ewentualne zwarcia.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2007 12:39:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 20:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Dzięki Tedi za wypowiedź, ale ja w audi mam instalację 12 V.... Ale z tego, co wyczytałem w linkach od ando przez 1,0 mm2 bez obaw można puścić 10A, czyli 120 watów mocy w aucie. I o to mi chodziło

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: