Sprowadzając lub szukająć auta w Holandi, możemy bardzo łatwo dowiedzieć się ilu miało właścicieli, kiedy przybrał on status "export", Czy miał przegląd techniczny(te po dzwonach nie mają) i kilka innych ciekawostek. 
Wchodzimy na : (strona lepsza moim zdaniem od RDW)

Wpisujemy numery: 

I mamy: APK oznacza ostanie badanie techniczne.
Datum aanvang tenaamstelling  -data ostatniej rejestracji 
Podatek BPM dotyczy tylko holenderskich nabywców(od 45% ceny netto, spada z wiekiem auta) 

Kolejna zakładka są w niej typowe dla auta dane: 

I kolejna: 
Po kolei pierwsza data wprowadzenia do obiegu, Holendrzy uznają to za datę produkcji 
 Drugie data ostatniej rejestracji 
Trzecie data wprowadzeniu do obiegu w NL
W ostatniej linijsce jeśli ktoś wam w Polsce, próbuje sprzedać auto na żółtych tablicach, a widnieje taki status nie zarejestrujecie go. Trzeba jechać do Holandii i załatwić wywozowe papiery. Ma widnieć EXPORT

Eko badziewie: 

Podatek drogowy, im większa emisja Co2 i większa waga auta tym większy podatek w różnych regionach. Importerów nie dotyczy. 
Żeby załatwić papiery na export, trzeba udać się do RDW (Rijksdienst Voor Her Wegverkeer), żeby załatwić papier o nazwie VITVOERVERKLARING, pilnować pieczątek. Trzeba mieć wszystkie dokumenty i przegląd techniczny.  
Tablice załatwia się w RDW lub w dużych komisach, włącznie z dokumentami i ubezpieczeniem kosztują 100euro 
Kupowane auto musi mieć dowód rejestracyjny  kentekenbewijs dell 1, składają się na niego 3 kartki formatu A5 spięte spinaczem 
  overschrijvingsbewijs wszystkie dane auta, dokument jest obowiązkowy
 kentekenbewijs dell 2 ta za każdym razem jest wymieniana gdy zmienia się właściciel, 
Furka musi mieć również keuringsrapport- przegląd techniczny.
Udanych zakupów w NL pozdrawiam. Olga