.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/forum/

B3/B4 jaki motor??
https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=105887
Strona 1 z 1

Autor:  Peres90 [ 25.paź.2010 23:21:19 ]
Tytuł:  B3/B4 jaki motor??

Witam serdecznie przymierzam się do kupna b3/b4 w Coupe jaki silniczek byście polecili do tego modelu?? Aaa i koniecznie musi dobrze współpracować z instalacją lpg najlepiej z sekwencją jakie motorki najlepiej sie do tego nadają??No i jeszcze żeby był taki żeby mnie nie zjadł razem z butami he he ;) serdecznie dziękuję za odpowiedzi ;) i z góry przepraszam moderatora jeśli pomyliłem temacik i proszę o przesunięcie we właściwe miejsce


Gorąco pozdrawiam Pioter ;)

Autor:  ArtHurO [ 25.paź.2010 23:49:55 ]
Tytuł: 

2,8 AAH najlepiej z napędem QUATTRO, jeżeli chcesz LPG omijaj silniki z mechanicznym wtryskiem np. 2,3 NG- piękny dźwięk i praca silnika ale wwyącznie na Pb...

Autor:  jaco124 [ 26.paź.2010 01:05:33 ]
Tytuł: 

bierz 2.8 z napedem Quattro i bedziesz zadowolony.. silnik ogólnie bezawaryjny i idealnie nadaje sie pod sekwencje.

Autor:  umin [ 26.paź.2010 07:43:24 ]
Tytuł: 

Co do mechanicznego wtrysku, to nie do końca jest, że nie nadaje sie do LPG.
JA miałem B3 1.9 SD i na gazie jeździłem 4 lata. Pięknie sie sprawowała, żadnych problemów, a autko było 88 rok.

Autor:  hubos21 [ 26.paź.2010 07:51:28 ]
Tytuł: 

umin napisał(a):
Co do mechanicznego wtrysku, to nie do końca jest, że nie nadaje sie do LPG.
JA miałem B3 1.9 SD i na gazie jeździłem 4 lata. Pięknie sie sprawowała, żadnych problemów, a autko było 88 rok.


pewnie, że sie da ale właściciel musi to ogarniać troche a jak ktoś nie miał nigdy mechanicznego i che bezproblemowy LPG to lepiej jak odpuści NG, na PB nawet mu zacznie coś sie dziać i będzie bezradny jak większość mechaników

Autor:  umin [ 26.paź.2010 07:59:56 ]
Tytuł: 

Masz racje... silniki trochę specjalnej troski...
Sam szukam teraz NG :diabel:

Autor:  hubos21 [ 26.paź.2010 10:20:53 ]
Tytuł: 

umin napisał(a):
Masz racje... silniki trochę specjalnej troski...
Sam szukam teraz NG :diabel:


ale z większym naciskiem na troche :diabel:

Autor:  Ne$ [ 26.paź.2010 17:17:37 ]
Tytuł: 

A ja latam NG w coupe na LPG (blos) i nie mogę narzekać, brat w C3 ma NF i 7 lat na mikserze bez problemów, sąsiad w C4 AAR tez już koło 5 lat i nie narzeka.

Moim zdaniem da się tylko trzeba trochę serca, dbałości szczególnie o układ WN i jazda na PB od czasu do czasu, zwłaszcza rozruch i krótkie trasy.

Autor:  Lukasik [ 26.paź.2010 18:14:17 ]
Tytuł: 

jeśli w miare dobre osiągi to do B3 2.3 20V 7A, a do B4 2.8 AAH V6 najlepiej quattro.

a jak jakieś w miare bezawaryjne toczydełko to może jakiś 1.8/2.0 na wielopunktowym lub jednopunktowym elektronicznym(!) wtrysku coś koło ~100KM.

Autor:  Peres90 [ 26.paź.2010 18:41:35 ]
Tytuł: 

Panowie to jest tak nie do końca jestem zielony w mech wtrysku bo ponad rok latałem b2 z 1.8 na mechanicznym w gazie i było ok potem było b3 na gaźniorku 1.8 PB a teraz jakiś dziad podkusił mnie na japońskie redło (mazda) i musze wrócić do 4 kółek TYLKO 1.8 TO JUŻ DLA MNIE ZA MAŁY a tak jak mówicie 2.8 to już chyba za duży troszkę tak że szukam bardziej coś pomiędzy tym i chciał bym żeby to było w gazulku no chyba sami rozumiecie he he ;) i chciał bym żeby ktoś kto używał/używa takiego silniczka coś mi przybliżył na co zwrócić uwagę przy kupnie itd ;)

Autor:  Morgi [ 26.paź.2010 19:22:50 ]
Tytuł: 

2.8 quattro. Serio!

Autor:  hubos21 [ 26.paź.2010 19:42:53 ]
Tytuł: 

MorgothV8 napisał(a):
2.8 quattro. Serio!


nic innego nie zostaje :) a przed zakupem 7a też sie warto chwile zastanowić bo to chyba najdroższa opcja w B3 jeśli chodzi o utrzymanie z racji małego dostępu do części używanych

Autor:  Peres90 [ 26.paź.2010 20:02:52 ]
Tytuł: 

a powiedz mi kolego ile taki silniczek połknie paliwka?? z tego co widze masz 4.2 w swoim Audi to dla Ciebie 2.8 jak połknie ze 20 to nic he he

Autor:  ZiPi [ 26.paź.2010 21:01:34 ]
Tytuł: 

Spalanie w B-3, 2.8 AAH, to ok 13 - 15 LPG

Autor:  martab99 [ 26.paź.2010 21:17:08 ]
Tytuł: 

ZiPi napisał(a):
Spalanie w B-3, 2.8 AAH, to ok 13 - 15 LPG


A ja bym zaczął od tego że AAH nigdy nie było w B3 ;)

Autor:  Peres90 [ 26.paź.2010 21:29:45 ]
Tytuł: 

a zapytam inaczej co sądzicie o 2.0 115 albo 140 koni??

Autor:  audik [ 26.paź.2010 21:30:38 ]
Tytuł:  Re: B3/B4 jaki motor??

Peres90 napisał(a):
......No i jeszcze żeby był taki żeby mnie nie zjadł razem z butami he he ;) serdecznie dziękuję za odpowiedzi ;) ......
Gorąco pozdrawiam Pioter ;)


Raczej takich brak, to stare trupy i świnkę trzeba mieć wypasioną :/ sorry

Autor:  sebolec [ 26.paź.2010 21:59:27 ]
Tytuł: 

Peres90 napisał(a):
a zapytam inaczej co sądzicie o 2.0 115 albo 140 koni??


Miałem 2,0 115 KM, oznaczenie ABK, w 80 b4 i mogę powiedzieć, że jest to odpowiedni silnik do toczenia się. Pali 7,5-13 litrów na 100, jako tako jedzie, da się wyprzedzać na trasie, a na autostradzie silnik nie sprawia wrażenia zarzynanego przy prędkościach 140-160 km/h.

Zdecydowanie wolałbym 2,6 lub 2,8. W egzemplarze poniżej 1991 roku bym się nie pchał z uwagi, że tam mocniejsze jednostki to już loteria. Jest chyba większa szansa, że ogarniesz 2,6/2,8 niż 20V. Chociaż 20V jest bardziej egzotyczne, a coupe do 1991 roku ładniejsze wizualnie. ;)

Autor:  Morgi [ 27.paź.2010 06:42:58 ]
Tytuł: 

2,8 w sekwencji nie puści Cię z torbami na pewno.
Spali pewnie ze 12-13 LPG co jest jak 7 w dieslu.
2,8 tylko w B4, pozostałe mniejsze silniki palą lekko mniej (np litr-póltora) a są bardziej problematyczne w gazie. A i 2,8 ma całkiem fajną moc, ma opinię niezniszczalnego silnika.

Naprawdę najlepsze dla Ciebie będzie B4 2,8 quattro + LPG sekwencja dobrze ustawiona.

Autor:  ZiPi [ 27.paź.2010 20:06:13 ]
Tytuł: 

martab99 napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Spalanie w B-3, 2.8 AAH, to ok 13 - 15 LPG


A ja bym zaczął od tego że AAH nigdy nie było w B3 ;)
Miało być B-4 :P
B-3 odpuść sobie, bo do gazu ani tam silnika ani bagaznika :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/