.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/forum/ |
|
A4 B7 3.0 TDI 233KM https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=111500 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Głodomorra [ 02.lip.2011 13:03:51 ] |
Tytuł: | A4 B7 3.0 TDI 233KM |
Zastanawiam się nad kupnem A4 B7 3.0 tdi 233 KM. Co sądzicie o tym silniku, zawieszeniu i skrzyni automatycznej? Ma ktoś jakieś doświadczenia z takim autem? |
Autor: | jedrekx [ 02.lip.2011 16:27:31 ] |
Tytuł: | |
silnik + automat to jak dla mnie rewelka |
Autor: | Głodomorra [ 05.lip.2011 10:10:12 ] |
Tytuł: | |
Jeździłeś takim? Coś więcej możesz o nim napisac? ![]() |
Autor: | ernieball [ 05.lip.2011 10:34:59 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem jak w B7 ale mój kumpel ma A6 z tym silnikiem w 2008r kupił nowe. Auto ma w tej chwili 90.000km i miał tylko jeden problem z czujnikiem od zapinania pasów, silnik, mechanika bez problemów. Spalanie przy jego nodze(jeździ dynamicznie) średnio 10,5L/100km w b7 może być trochę mniejsze bo auto mniejsze i lżejsze. Miałem kilka razy okazję sam prowadzić jego auto i najbardziej byłem zaskoczony hamulcami-rewelacja. |
Autor: | jedrekx [ 05.lip.2011 21:58:12 ] |
Tytuł: | |
akurat A4 nie jeździłem. ale mój tata miał A6 3.0 TDI 233 konie w automacie. dla mnie auto rewelacyjne, silnik to już CR więc nie słychać "kle kle". gdy sprzedawaliśmy (2 miesiące temu) miało 86000 i nic się z autem przez ten okres nie działo. średnie spalanie wg. FIS 8,5 litra co moim zdaniem nie jest wysoką wartością. oczywiście w mieści potrafił spalić te 13 litrów, ale jak się jeździło z głową to spokojnie w trasie (ponad 500 km) mi zszedł do 6,9 litra (oczywiście wszystko wg FIS). podejrzewam więc, że w A4 jest podobnie. odwiedź klub A4, tam trochę osób ma takie auto z takim silnikiem i na pewno chętnie pomogą |
Autor: | dejf [ 07.lip.2011 22:06:26 ] |
Tytuł: | |
Dokładnie, uderz na a4-klub.pl, a szczególnie do usera 'Patrox' albo 'Miron78'. Obydwaj mieli B7 3.0 232ps, a teraz jeżdżą B8 IV gen CR w v6 - silnik CAPA. Z tego silnika (seryjnie 240ps) zrobione jest 350ps i 711Nm ![]() Generalnie auto, którym jestes zainteresowany to bardzo słuszny wybór. |
Autor: | jedrekx [ 08.lip.2011 09:55:08 ] |
Tytuł: | |
Miron akurat nie miał 232 tylko 204, ale są userzy którzy mieli i mają auta z tym silnikiem i na pewno chętnie pomogą ![]() |
Autor: | dejf [ 08.lip.2011 10:35:01 ] |
Tytuł: | |
jedrekx napisał(a): Miron akurat nie miał 232 tylko 204, ale są userzy którzy mieli i mają auta z tym silnikiem i na pewno chętnie pomogą
![]() No tak, racja...ale efekt po modzie byl chyba praktycznie ten sam co z wersji 232ps:) |
Autor: | zioolko [ 08.lip.2011 11:32:14 ] |
Tytuł: | |
Należy pamiętać, że w 3.0 tdi przy czipsie i zapchanym dpfie lubią spłynąc tłoki. I nie są to sporadyczne przypadki. Generalnie silniki fajny ale jak ktoś chce z prędkościami kosmicznymi hulać po autobahnach to jest to nienajszczęśliwszy wybór. |
Autor: | Pawlo [ 12.lip.2011 16:33:14 ] |
Tytuł: | |
zioolko napisał(a): Należy pamiętać, że w 3.0 tdi przy czipsie i zapchanym dpfie lubią spłynąc tłoki.
I nie są to sporadyczne przypadki. Masz chyba na myśli lejące wtryski ![]() |
Autor: | zioolko [ 12.lip.2011 16:39:08 ] |
Tytuł: | |
Mam na myśli tłoki, które spłynęły. (od lejących wtrysków) |
Autor: | Pawlo [ 12.lip.2011 16:41:30 ] |
Tytuł: | |
No zgadza sie ale co ma do tego chips i dpf ????? skoro tłoki płyneły w seryjnych motorowniach ze sprawnymi dpf-ami. |
Autor: | zioolko [ 12.lip.2011 16:49:38 ] |
Tytuł: | |
Pawlo napisał(a): No zgadza sie ale co ma do tego chips i dpf ????? skoro tłoki płyneły w seryjnych motorowniach ze sprawnymi dpf-ami.
Zapchany DPF powoduje zmulenie auta, ludzie "odmulają" chipem silnik, w którym w serii wtryski potrafią lać. Wydaje mi się, że nie wpływają w ten sposób na poprawienie jego kondycji, tylko przyspieszają agonię. |
Autor: | dejf [ 13.lip.2011 11:41:17 ] |
Tytuł: | |
zioolko napisał(a): Pawlo napisał(a): No zgadza sie ale co ma do tego chips i dpf ????? skoro tłoki płyneły w seryjnych motorowniach ze sprawnymi dpf-ami. Zapchany DPF powoduje zmulenie auta, ludzie "odmulają" chipem silnik, w którym w serii wtryski potrafią lać. Wydaje mi się, że nie wpływają w ten sposób na poprawienie jego kondycji, tylko przyspieszają agonię. Lejące sikacze to na pewno była przypadłość pierwszych wersji - 204ps. Te 232ps są już pod tym kątem poprawione. Poprawcie mnie jeżeli się mylę:) |
Autor: | mateoosh [ 13.lip.2011 13:39:11 ] |
Tytuł: | |
dejf napisał(a): zioolko napisał(a): Pawlo napisał(a): No zgadza sie ale co ma do tego chips i dpf ????? skoro tłoki płyneły w seryjnych motorowniach ze sprawnymi dpf-ami. Zapchany DPF powoduje zmulenie auta, ludzie "odmulają" chipem silnik, w którym w serii wtryski potrafią lać. Wydaje mi się, że nie wpływają w ten sposób na poprawienie jego kondycji, tylko przyspieszają agonię. Lejące sikacze to na pewno była przypadłość pierwszych wersji - 204ps. Te 232ps są już pod tym kątem poprawione. Poprawcie mnie jeżeli się mylę:) ASB mialy od poczatku wtryski AH, ktore nie maja problemu wyrabiajacej sie iglicy. Tak wiec przynajmniej z tym jest spokoj. |
Autor: | cozmo [ 27.lip.2011 02:28:20 ] |
Tytuł: | |
od niedawna stałem sie posiadaczem b7 3.0 tdi BKN . zanim kupilem naczytałem sie troche i wiem ze moj model ma wade zwiazaną z wtryskami boscha . Kolega rogal zmienił mi program i teraz autko legitymuje sie 283KM oraz 555Nm . pytanie moje jest takie,kiedy bede wiedział ze nalezy wtyskiwacze wymienic,lub przy jakim przebiegu nalezy to zrobic zapobiegawczo? czy preparaty do czyszczenia wtryskow cos tu pomogą? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |