.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/forum/

A4 B7 3.0 TDI 233KM
https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=111500
Strona 1 z 1

Autor:  Głodomorra [ 02.lip.2011 13:03:51 ]
Tytuł:  A4 B7 3.0 TDI 233KM

Zastanawiam się nad kupnem A4 B7 3.0 tdi 233 KM. Co sądzicie o tym silniku, zawieszeniu i skrzyni automatycznej? Ma ktoś jakieś doświadczenia z takim autem?

Autor:  jedrekx [ 02.lip.2011 16:27:31 ]
Tytuł: 

silnik + automat to jak dla mnie rewelka

Autor:  Głodomorra [ 05.lip.2011 10:10:12 ]
Tytuł: 

Jeździłeś takim? Coś więcej możesz o nim napisac? :)

Autor:  ernieball [ 05.lip.2011 10:34:59 ]
Tytuł: 

Nie wiem jak w B7 ale mój kumpel ma A6 z tym silnikiem w 2008r kupił nowe.
Auto ma w tej chwili 90.000km i miał tylko jeden problem z czujnikiem od zapinania pasów, silnik, mechanika bez problemów.
Spalanie przy jego nodze(jeździ dynamicznie) średnio 10,5L/100km w b7 może być trochę mniejsze bo auto mniejsze i lżejsze.
Miałem kilka razy okazję sam prowadzić jego auto i najbardziej byłem zaskoczony hamulcami-rewelacja.

Autor:  jedrekx [ 05.lip.2011 21:58:12 ]
Tytuł: 

akurat A4 nie jeździłem. ale mój tata miał A6 3.0 TDI 233 konie w automacie. dla mnie auto rewelacyjne, silnik to już CR więc nie słychać "kle kle". gdy sprzedawaliśmy (2 miesiące temu) miało 86000 i nic się z autem przez ten okres nie działo. średnie spalanie wg. FIS 8,5 litra co moim zdaniem nie jest wysoką wartością. oczywiście w mieści potrafił spalić te 13 litrów, ale jak się jeździło z głową to spokojnie w trasie (ponad 500 km) mi zszedł do 6,9 litra (oczywiście wszystko wg FIS). podejrzewam więc, że w A4 jest podobnie. odwiedź klub A4, tam trochę osób ma takie auto z takim silnikiem i na pewno chętnie pomogą

Autor:  dejf [ 07.lip.2011 22:06:26 ]
Tytuł: 

Dokładnie, uderz na a4-klub.pl, a szczególnie do usera 'Patrox' albo 'Miron78'. Obydwaj mieli B7 3.0 232ps, a teraz jeżdżą B8 IV gen CR w v6 - silnik CAPA. Z tego silnika (seryjnie 240ps) zrobione jest 350ps i 711Nm :):
Generalnie auto, którym jestes zainteresowany to bardzo słuszny wybór.

Autor:  jedrekx [ 08.lip.2011 09:55:08 ]
Tytuł: 

Miron akurat nie miał 232 tylko 204, ale są userzy którzy mieli i mają auta z tym silnikiem i na pewno chętnie pomogą :)

Autor:  dejf [ 08.lip.2011 10:35:01 ]
Tytuł: 

jedrekx napisał(a):
Miron akurat nie miał 232 tylko 204, ale są userzy którzy mieli i mają auta z tym silnikiem i na pewno chętnie pomogą :)

No tak, racja...ale efekt po modzie byl chyba praktycznie ten sam co z wersji 232ps:)

Autor:  zioolko [ 08.lip.2011 11:32:14 ]
Tytuł: 

Należy pamiętać, że w 3.0 tdi przy czipsie i zapchanym dpfie lubią spłynąc tłoki.
I nie są to sporadyczne przypadki.
Generalnie silniki fajny ale jak ktoś chce z prędkościami kosmicznymi hulać po autobahnach to jest to nienajszczęśliwszy wybór.

Autor:  Pawlo [ 12.lip.2011 16:33:14 ]
Tytuł: 

zioolko napisał(a):
Należy pamiętać, że w 3.0 tdi przy czipsie i zapchanym dpfie lubią spłynąc tłoki.
I nie są to sporadyczne przypadki.


Masz chyba na myśli lejące wtryski ;)

Autor:  zioolko [ 12.lip.2011 16:39:08 ]
Tytuł: 

Mam na myśli tłoki, które spłynęły. (od lejących wtrysków)

Autor:  Pawlo [ 12.lip.2011 16:41:30 ]
Tytuł: 

No zgadza sie ale co ma do tego chips i dpf ????? skoro tłoki płyneły w seryjnych motorowniach ze sprawnymi dpf-ami.

Autor:  zioolko [ 12.lip.2011 16:49:38 ]
Tytuł: 

Pawlo napisał(a):
No zgadza sie ale co ma do tego chips i dpf ????? skoro tłoki płyneły w seryjnych motorowniach ze sprawnymi dpf-ami.


Zapchany DPF powoduje zmulenie auta, ludzie "odmulają" chipem silnik, w którym w serii wtryski potrafią lać. Wydaje mi się, że nie wpływają w ten sposób na poprawienie jego kondycji, tylko przyspieszają agonię.

Autor:  dejf [ 13.lip.2011 11:41:17 ]
Tytuł: 

zioolko napisał(a):
Pawlo napisał(a):
No zgadza sie ale co ma do tego chips i dpf ????? skoro tłoki płyneły w seryjnych motorowniach ze sprawnymi dpf-ami.


Zapchany DPF powoduje zmulenie auta, ludzie "odmulają" chipem silnik, w którym w serii wtryski potrafią lać. Wydaje mi się, że nie wpływają w ten sposób na poprawienie jego kondycji, tylko przyspieszają agonię.

Lejące sikacze to na pewno była przypadłość pierwszych wersji - 204ps. Te 232ps są już pod tym kątem poprawione. Poprawcie mnie jeżeli się mylę:)

Autor:  mateoosh [ 13.lip.2011 13:39:11 ]
Tytuł: 

dejf napisał(a):
zioolko napisał(a):
Pawlo napisał(a):
No zgadza sie ale co ma do tego chips i dpf ????? skoro tłoki płyneły w seryjnych motorowniach ze sprawnymi dpf-ami.


Zapchany DPF powoduje zmulenie auta, ludzie "odmulają" chipem silnik, w którym w serii wtryski potrafią lać. Wydaje mi się, że nie wpływają w ten sposób na poprawienie jego kondycji, tylko przyspieszają agonię.

Lejące sikacze to na pewno była przypadłość pierwszych wersji - 204ps. Te 232ps są już pod tym kątem poprawione. Poprawcie mnie jeżeli się mylę:)


ASB mialy od poczatku wtryski AH, ktore nie maja problemu wyrabiajacej sie iglicy. Tak wiec przynajmniej z tym jest spokoj.

Autor:  cozmo [ 27.lip.2011 02:28:20 ]
Tytuł: 

od niedawna stałem sie posiadaczem b7 3.0 tdi BKN . zanim kupilem naczytałem sie troche i wiem ze moj model ma wade zwiazaną z wtryskami boscha . Kolega rogal zmienił mi program i teraz autko legitymuje sie 283KM oraz 555Nm . pytanie moje jest takie,kiedy bede wiedział ze nalezy wtyskiwacze wymienic,lub przy jakim przebiegu nalezy to zrobic zapobiegawczo? czy preparaty do czyszczenia wtryskow cos tu pomogą?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/