.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/forum/

Audi A4 B5 1.8t quattro
https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=135846
Strona 1 z 1

Autor:  DrVaaS [ 15.lis.2015 21:47:26 ]
Tytuł:  Audi A4 B5 1.8t quattro

Witam forumowiczów. Mam w planach zakup Audi A4 B5 z silnikiem 1.8t i napędem Quattro. Chciałbym dowiedzieć się podstawowych informacji o tym zakupie - na co zwracać uwagę, awaryjność, newralgiczne punty modelu. Do tego warto byłoby dowiedzieć się o średnie spalanie ( nie jestem maniakiem ostrej jazdy, bardziej nastawiam się na ekonomie). Z góry dziękuje za odpowiedź.

Autor:  mophk [ 15.lis.2015 22:36:44 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B5 1.8t quattro

sam jestem przed kupnem takiego auta. i w sumie wyglada ze mamy podobne nastawienie.

1 rzecz to pytanie czy torsen był odpowiednio serwisowany. (topic wyżej w podklejonych)
2 rzecz to czy turbina działa można sprawdzić przez sprobowanie ruszeniem popychacza (a przynajmniej tak wyczytalem)
3 czy dymi na jakiś kolor
chyba reszta standard.

Autor:  DrVaaS [ 15.lis.2015 22:59:35 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B5 1.8t quattro

mam kolege, który zna niemiecki perfect i ma tam rodzinę, dlatego myślę nad importem auta ale bezpośrednio od właściciela.

Autor:  mophk [ 15.lis.2015 23:03:25 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B5 1.8t quattro

To i mi też ogarnij, tylko w kombi :D

Autor:  mariuszj0808 [ 16.lis.2015 00:03:37 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B5 1.8t quattro

panowie nie bijcie się poczekajcie ze 3 tygodnie będzie można przyjechać i obejrzeć

Autor:  mały v8 [ 16.lis.2015 00:12:29 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B5 1.8t quattro

mophk napisał(a):
sam jestem przed kupnem takiego auta. i w sumie wyglada ze mamy podobne nastawienie.

1 rzecz to pytanie czy torsen był odpowiednio serwisowany. (topic wyżej w podklejonych)
2 rzecz to czy turbina działa można sprawdzić przez sprobowanie ruszeniem popychacza (a przynajmniej tak wyczytalem)
3 czy dymi na jakiś kolor
chyba reszta standard.



Wytłumacz mi jak to się serwisuje torsen , i o tym ruszaniu popychaczem trochę opowiedz .

Autor:  mophk [ 16.lis.2015 00:41:39 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B5 1.8t quattro

Cytuj:
czy quattro wymaga specjalnej obsługi podczas eksploatacji?

Napęd quattro jest w zasadzie bezobsługowy. Jedyną czynnością związaną z jego eksploatacją jest wymiana oleju w jego elementach co 60-80 tys. km. Jest to szczególnie ważne w przypadku Haldexa i bezpośrednio wpływa na jego sprawność.
Bezwzględnie należy tez pilnować aby wszystkie opony były tego samego rozmiaru. Jeśli będzie inaczej, oba rodzaje napędu szybko ulegną awarii ze względu na różne prędkości toczenia kół


Chyba wskazuje na to, że Haldex wymaga serwisowania, a torsen to lubi. Jeśli źle zrozumialem, to wyjaśnij proszę.

co do turbo: https://www.youtube.com/watch?v=dILyul4YtX8 oto mi chodzilo. Raz czy dwa czytalem, że należy sprawdzić turbo czy akutator działa bez zbyt dużych oporów.

A do siedlc się wybieram, pomożesz sprawdzić a4? ;)

Autor:  mały v8 [ 16.lis.2015 01:28:18 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B5 1.8t quattro

Gdzie tu masz Haldex? Tu chodzi o A4 B5 .Torsen jest bezobsługowy , i jak działa to jedzie , jak nie działa to stoi, ew bardzo hałasuje.Co do turbo takie ciąganie za popychacz to jakaś głupota, co z tego ze on chodzi , jak turbina może mieć połowę łopat, albo być zatarta..... jak już to ściska się wąż ręką i dodaje gazu. jak spuchnie to wiadomo ze coś tam chodzi, jak go zaciśnie to złom, ale oczywiście są do tego odpowiednie urządzenia diagnostyczne. Poza tym nie oglądam już żadnych samochodów nowo zarejestrowanym forumowiczom, wypowiedziałem się już na ten temat w tym wątku.
-> viewtopic.php?f=32&t=135757

Autor:  mophk [ 16.lis.2015 02:45:18 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B5 1.8t quattro

każdy kiedyś zaczynał.

Owszem, tu jest torsen ale przytoczony fragment mowi "Jest to szczególnie ważne w przypadku Haldexa" to albo ważne dla obu albo pisze się FAQ inaczej. (tak samo jak utarte przeswiadczenie, że w automatach sie nie wymienia oleju)

a auto o którym ja myslalem, jest za 7.3k od prywatnego człowieka i wygląda obiecująco (szkoda ze bez Q :D). owszem, rozumiem, że to nie jest 20-30 tysięcy ale nie ma potrzeby się unosić. Zauważylem tylko że "ogarniasz temat" i jesteś z tego miasta. wybacz.

Autor:  rookie [ 16.lis.2015 21:24:05 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B5 1.8t quattro

W 1.8t nie zrobisz testu poruszającej sie dżwigni kierownic zmiennej geometrii.
Tam jest trochę inne turbo i nadmiar ciśnienia upuszcza do wydechu otwierający się zawór.
Na postoju raczej nie do osiągnięcia. Turbo w prosty sposób sprawdzisz tak jak Ci kolega maly v8 napisał.
Poza tym w tym silniku cholernie ważne:
1 Ciśnienie oleju, jak po rozgrzaniu klepie popychaczami na wolnych obrotach to pewnie pompa do wymiany
2 Dwumasa
O zawieszeniu pamiętaj ze to aluminiowy wielowahacz.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/