| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/forum/ |
|
| Audi A6 Allroad 2,5 TDI https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=54173 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | Jurand77 [ 03.lut.2007 23:11:08 ] |
| Tytuł: | Audi A6 Allroad 2,5 TDI |
Witam, Jestem nowym użytkownikiem, lecz przeglądam wasze forum już dobre 3 miesiące. Na wstępie chce wam powiedzieć ze odwalacie kawał dobrej roboty i dużo pomogło mi to forum. Ale dość już tego słodzenia Od pół roku szukam dla siebie Audi. Założylem sobie że będzie to quattro(miał mój znajomy w a6 i sobie chwalił), diesel i kombiak. Pod udwage bralem A4 Avanta albo A6 Avanta roczniki 2001-2002. Po dłuższych poszukiwaniach i konsultacjach A6 odpadla(nie podobała sie dziewczynie) więc została A4. Dwa tygodnie temu uciekła mi piękna A4 z wymienionym wczesniej wyposażeniem i dodatkami. Wyprzedził mnie jakis facet o 2 dni I teraz mam dylemat. Dwadni temu znalazłem to http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2111572 . Chodź zależalo mi na małym przebiegu(poniżej 100 tysiecy) ten samochód wydaje się byc idealny. Prosze pomożcie mi. Jakie są zalety a jakie wady? Zgłupiałem już co do silnika. Jedni mowią ze dobry inni ze awaryjny. Chce kupić samochód i przez 3 lata nie mieć problemu. Czy ktoś jezdzil takim smochodem i może podzielić się odczuciami? Za wszelka pomoc z góry dziekuje.
Pozdrawiam |
|
| Autor: | Jack [ 04.lut.2007 02:50:01 ] |
| Tytuł: | |
Skoro myslisz o autku w przedziale od 22 -25 tys EUR wiec popatrz za A6 z silnikiem 2,7 tdi i bedziesz zadowolony. A4 z tym samym motorem wyjdzie troche taniej. Allroad to fajne auto , bardzo praktyczne i przyjemne w prowadzeniu pomimo duzego przeswitu. Nie polecam automatow
|
|
| Autor: | Baskecior [ 04.lut.2007 03:00:11 ] |
| Tytuł: | |
Allroad z AKE to połączenie gracji, pięknej linii, potężnego momentu rodem z doskonałego motoru oraz indywidualnego charakteru pojazdu jakim jest właśnie Allroad ... Bierz go bez zastanawiania się i słuchania wszechwiedzących zaciemniaczy Słońca, którzy zaraz wcisną ci 4,2 na gazie i 2 mixerach ... |
|
| Autor: | Mauzer [ 04.lut.2007 06:16:46 ] |
| Tytuł: | |
baskecik napisał(a): Allroad z AKE to połączenie gracji, pięknej linii, potężnego momentu rodem z doskonałego motoru oraz indywidualnego charakteru pojazdu jakim jest właśnie Allroad ...
Bierz go bez zastanawiania się i słuchania wszechwiedzących zaciemniaczy Słońca, którzy zaraz wcisną ci 4,2 na gazie i 2 mixerach ... ....które mimo to zmiata wszytko z drogi co ma na klapie Tdi co to za moment który trwa przez niecałe 2000obr co? @Basket motyla noga weź już zluzuj kapcie z tymi turbokiblami, przejedź sie normalnym starym 4.2 choćby w automacie to cie odejda omamy p.s moja wypowiedź nie miała za zadanie w jakiś sposób pokazać wyższości jednego nad drugim...niepodobają mi się tylko takie głupie wcinki kolegi z piętra wyżej - skończ waść, wstydu oszczędź
|
|
| Autor: | Jurand77 [ 04.lut.2007 12:11:53 ] |
| Tytuł: | |
Ale ta A6 z 2,7 tdi to już jest nowy model? Jeśli tak to odpada. Nie mam ochoty pilnować jej jak oczka w głowie. Albo co gorsza obudzić się dwa dni po zakupie i stwierdzić "czegoś mi brak, czegoś widzieć żądam" P.S Za 3 lata sa jacyś chętni do kupna tego samochodu?
Pozdrawiam |
|
| Autor: | Dred [ 04.lut.2007 13:07:12 ] |
| Tytuł: | |
Allroad z 2.5 TDI w tipie nie jeździ jesli chcesz coś co w miare się przemieszcza to ok nie licz na małe spalanie , bo to ponad dyche wciągnie bez najmniejszego problemu w porównaniu do zwykłej C5 jest to droższe w utrzymaniu chociażby na same hamulce przednie są większe i droższe ja na Twoim miejscu poszukałbym jakiegoś A4 1.9 TDI AWX czyli 130 PS i w manualu te auta często mają w serii około 140 145 koni wiec taki allroad zobaczy Cię z tyłu , a spalanie w takim A4 bedzie dużo niższe
|
|
| Autor: | Lightmen [ 04.lut.2007 13:11:11 ] |
| Tytuł: | |
O ile dobrze zrozumielem to kupujesz autko pod dużą presja dziewczyny ktora powiedziala ze ma byc A4 a to jest wyraznie A6....a nawet wieksze od A6 (wyzsze i masywniejsze) wiec nierozumiem dlaczego robisz na opak....moze spytaj sie dziewczyny czy w takim chcialaby pojezdzic a wtedy spytaj sie o dalsze szczegoly....bo sie okaze ze wylejemy tu moze informacji prawdziwych i domniemanych a dziewczyna powie NIE! to po co to cale pisanie????
|
|
| Autor: | Jurand77 [ 04.lut.2007 14:02:47 ] |
| Tytuł: | |
Moja kochana stwierdziła, że brzydki ale może być. Samochód bedzie używany w tygodniu w mieście a w weekend poza miastem. Czyli sugerujecie żeby sobie odpuścić? U mnie w mięście stoi taki sam w komisie. Ale chyba nie dadzą sie przejechać... |
|
| Autor: | Baskecior [ 04.lut.2007 14:09:36 ] |
| Tytuł: | |
Jurand77: weź pod uwagę jeszcze jeden aspekt. Jeśli jesteś słusznego wzrostu A4 będzie dla Ciebie za ciasne, jeżeli zaś nie przeszkadza ci ciasnota i wszechobecna bliskość plastiku, kup sobie A4. Jeśli A4 to z silnikiem AVF (130 KM PD , 6 biegów), ale koniecznie w quattro. 305 Nm w tym silniku i napęd na jedną oś kończy się paleniem gumy przy szybkim starcie .... |
|
| Autor: | Dred [ 04.lut.2007 14:11:34 ] |
| Tytuł: | |
jak już stoi taki w komisie to wygladaj na bardzo zainteresowanego i zobacz czy takie Audi bedzie Tobie pasowało szkoda że to jest stary typ pneumatyki (yulko podnosi opuszcza ,a nie usztywnia) |
|
| Autor: | Jurand77 [ 04.lut.2007 14:30:45 ] |
| Tytuł: | |
Baskecik mam 190 cm wzrostu. Moja dziewczyna 178cm. Nie siedziałem nigdy w a4 ale wiem, że z tyłu jest masakra. A6 miałem okazje jeździć i było super. To ile to spali w mieście? Jakie ma przyspieszenie? Z 10 sekund? A przegląd co 20 tysiecy? Chyba jutro sie wybiore do tego komisu... |
|
| Autor: | meszrum [ 04.lut.2007 14:33:58 ] |
| Tytuł: | |
Jurand77 napisał(a): Moja dziewczyna 178cm.
prosimy o photo gallery.
|
|
| Autor: | Baskecior [ 04.lut.2007 14:43:56 ] |
| Tytuł: | |
Jurand77 napisał(a): Baskecik mam 190 cm wzrostu. Moja dziewczyna 178cm. Nie siedziałem nigdy w a4 ale wiem, że z tyłu jest masakra. A6 miałem okazje jeździć i było super. To ile to spali w mieście? Jakie ma przyspieszenie? Z 10 sekund? A przegląd co 20 tysiecy? Chyba jutro sie wybiore do tego komisu...
Jako egzemplarz , który rownież ma 190 cm zdecydowanie odradzam A4 Mimo, że autko jest naprawdę fajne, to jest mi w nim ciasno NIe wspomnę o tym ,że za mną raczej nikt wysoki nie pojedzie Szukaj A6 lub Allroad`a. Przyspieszenie będzie miało takie jak sobie zażyczysz u pana tunera (oczywiście w pewnym ograniczonym zakresie)
|
|
| Autor: | Jurand77 [ 04.lut.2007 15:02:10 ] |
| Tytuł: | |
Czy ten przebieg(125 tysięcy) jest jakimś wysiłkiem dla tego motoru czy zawieszenia? Nie chciałbym spędzać większości wolnego czasu w serwisie. Co do przyspieszenia czytalem ze wynosi 10 sekund. Czy to możliwe? Ten potwór waży 1800 kg
|
|
| Autor: | Jack [ 04.lut.2007 15:14:02 ] |
| Tytuł: | |
Zobacz za autem typu offroad . Super jest Q7 ale cena dosyc wysoka, dlatego polecam Tourega a dla dziewczyny kup A4 i bedzie zadowolona
|
|
| Autor: | Baskecior [ 04.lut.2007 15:19:42 ] |
| Tytuł: | |
Jurand77 napisał(a): Czy ten przebieg(125 tysięcy) jest jakimś wysiłkiem dla tego motoru czy zawieszenia? Nie chciałbym spędzać większości wolnego czasu w serwisie. Co do przyspieszenia czytalem ze wynosi 10 sekund. Czy to możliwe? Ten potwór waży 1800 kg
![]() 125 kkm (jesli realne) nie jest niczym szczególnym dla TDI (nawet 2,5 TDI). Co do stanu zawieszenia - wszystko zależy od poprzednika, ale w polskich warunkach raczej trzeba być przygotowanym na wizyty w warsztacie |
|
| Autor: | Jurand77 [ 04.lut.2007 16:35:06 ] |
| Tytuł: | |
Na dwa samochody mnie nie stać. Touareg za drogi więc odpada. Wlaściciel samochodu to jakiś prezes z trójmiasta który kupił sobie nowego allroada i tego sprzedaje. Podobno jezdził nim tylko do pracy i regularnie serwisował. |
|
| Autor: | Piotruś [ 05.lut.2007 00:06:52 ] |
| Tytuł: | |
Jack napisał(a): Allroad to fajne auto , bardzo praktyczne i przyjemne w prowadzeniu pomimo duzego przeswitu. Nie polecam automatow ![]() A ja wręcz przeciwnie - uważam, że automat pasuje do tego auta o wiele lepiej niż manual. I jakoś nie brak mu dynamiki pomimo wysokiej masy własnej. Wysoki prześwit absolutnie w niczym nie przeszkadza (to chyba skutek szerszego rozstawu kół z szerokimi oponami) auto pozostaje bardziej stabilne od "zwykłej" A6 Quattro w kazdych warunkach.Jurand77 napisał(a): Co do silnilka to chce diesla z dwoch powodów(nie wiem czy słusznych). Mniej pali w miescie, i ma wysoki moment obrotowy. Na codzień poruszam się w górach mniejszych większych i to się sprawdza. A jak dowali śniegu (jak tydzień temu 1,5m w 3 dni) to sami rozumiecie. To największa zaleta Allroad-a 100% bezstresowej jazdy po PL-bezdrożach i to bez starchu o trudne warunki drogowe oraz z możliwością objechania wielu korków . Jurand77 napisał(a): Co do silnilka to chce diesla z dwoch powodów(nie wiem czy słusznych). Mniej pali w miescie, i ma wysoki moment obrotowy. Na codzień poruszam się w górach mniejszych większych i to się sprawdza. A jak dowali śniegu (jak tydzień temu 1,5m w 3 dni) to sami rozumiecie. Jurand77 napisał(a): Naczytalem się o tym 2,5 tdi ze drogi w eksplatacji. Ten samochód ma przebieg 125 tysięcy. Mam zamiar zrobic nim w ciagu 3 lat okolo 100 tysęcy. W ogłoszeniu brak informacji na temat rozrządu. Jeśli dotąd nie został wymieniony czeka Cię wydatek na duży przegląd. Wszystko razem będzie kosztowało ok. 3500 - 4000 zł. Według mnie byłoby barbarzyństwem wymieniać "rozrząd" z pominięciem hydrauliki zaworowej jeśli się zdecydujesz, to kolejne <2000z> ale tylko przy V>160 km/h lub w duzym mieście z pełnym gazem i voll-hamowaniem na każdych światłach. W przeciwnym razie nigdy nie przekroczy dychy pod warunkiem 100% sprawności (łącznie z termostatem). Wynika to z innego niż w zwykłym A6 softu silnika i tiptronika właśnie ... .Allroad z silnikem BAU zużywa niecały litr mniej (tak mi się przynajmniej wydaje ale zbyt mało kilometrów dotąd pokonałem, żeby stwierdzić to ponad wszelką wątpliwość). Niestety auto z ogłoszenia na 100% ma silnik AKE.Dred napisał(a): w porównaniu do zwykłej C5 jest to droższe w utrzymaniu chociażby na same hamulce przednie są większe i droższe No pewnie zapomniałeś tylko dodać, że zarówno tarcze jak i klocki wytrzymują w Allroad o wieeele większe przebiegi niż w "cywilnych" A6 i finalnie wychodzi na to samo. Można "przyczepić się" do padających poduszek zawieszenia ale rocznik 2002 to już II-ga generacja miechów i jeśli samochód nie jeździł non-stop w błocie jest szansa, że wytrzymają drugie tyle .Dred napisał(a): ja na Twoim miejscu poszukałbym jakiegoś A4 1.9 TDI AWX czyli 130 PS i w manualu te auta często mają w serii około 140 145 koni wiec taki allroad zobaczy Cię z tyłu , a spalanie w takim A4 bedzie dużo niższe A ja jeśli treść ogłoszenia jest prawdziwa (zgodna z prawdą w 100%) szarpałbym bramą tego komisu już od 6.00 rano. Cena naprawdę atrakcyjna, nawet jeśli trzeba doliczyć na "duży przegląd" i [opcjonalnie wg. własnego uznania] hydraulikę zaworową. Wałki po 120000 km powinny być OK.Nie jest prawdą, że AWX objeżdża Allroada AKE "jak chce". Ja przynajmniej jeszcze na takiego kozaka nie trafiłem. Być może 2.0TDi/170PS miałoby tu coś do zaoferowania ale jest ich narazie zbyt mało żeby cokolwiek stwierdzić w tym temacie ... . Faktycznie można powiedzieć, że Allroad "w tipie nie jeżdzi" ... ale patrząc oczyma usera kilkulitrowej benzyny sportowo "ustawionej". Natomiast z pozycji >70% innych uczestników ruchu Allroad wydaje się "niedoścignionym wzorcem".Dred napisał(a): szkoda że to jest stary typ pneumatyki (yulko podnosi opuszcza ,a nie usztywnia) 1. To jest PNEUMATYKA (szukając na siłe nieco hydrauliki może znalazłoby się w amortyzatorach )2. Różnica pomiędzy pneumatyką modeli C5 vs C6 zawiera się wyłącznie w "dodatkowej", gazowo-hydraulicznej poduszce, umieszczonej nad miechem pneumatycznym ("takim samym" jak w C5). Ta "dodatkowa poduszka" służy wyłącznie w poprawie tłumienia w ustawieniu "komfort". "Sportfahrwerk" działa praktycznie tak samo jak w C5 ... . meszrum napisał(a): Jurand77 napisał(a): Moja dziewczyna 178cm. prosimy o photo gallery. ![]() Pomyślałem dokładnie to samo .................................................... ale Jurand77 napisał(a): Czy ten przebieg(125 tysięcy) jest jakimś wysiłkiem dla tego motoru czy zawieszenia? Nie chciałbym spędzać większości wolnego czasu w serwisie. Co do przyspieszenia czytalem ze wynosi 10 sekund. Czy to możliwe? Ten potwór waży 1800 kg ![]() Stan zawieszeń zależy wyłącznie od poprzedniego użytkownika. Spektrum wytrzymałości mozna założyć w przedziale od 60 - 200 tyś.km. ... . Poprostu musisz to sobie sprawdzić ... . Silnik w aucie od 1-go własciciela powinien być "cud-miód", pod warunkiem wymiany rozrządu i wyżej wspomnainej hydrauliki zaworowej. Jesli nie zaniedbasz tych czynności eksploatacja będzie przyjemna i bezsstresowa .Dynamika silnika wystarczająca w normalnej eksploatacji z duzym zapasem ale to już kwestia uznaniowości . Dla usera chociażby 2.7biTurbo będziesz zawalidrogą baskecik napisał(a): Co do stanu zawieszenia - wszystko zależy od poprzednika, ale w polskich warunkach raczej trzeba być przygotowanym na wizyty w warsztacie Wystarczy jeździć z głową. Wahacze z Allroada tylko wyglądają tak samo jak z A4 ... . Jurand77 napisał(a): Wlaściciel samochodu to jakiś prezes z trójmiasta który kupił sobie nowego allroada i tego sprzedaje. Podobno jezdził nim tylko do pracy i regularnie serwisował.
Na Twoim miejscu postąpiłbym identycznie (bez chwili zawahania). Jednak emocje musisz odłożyć na bok i prześwietlić samochód jak "rentgen" pod kazdym względem. Szcególnie dlatego, że cena w moim odczuciu jest trochę "za niska", a to powinno jeszcze bardziej pobudzić Twoją czujność... . Jeśli wszystko z autkiem będzie OKi moja sugestia: BRAĆ i cieszyć się wolnością (w dosłownym znaczeniu) i posiadaniem bardzo nietuzinkowego samochodu
|
|
| Autor: | Jurand77 [ 05.lut.2007 00:41:32 ] |
| Tytuł: | |
Panie Piotrze...Ale się Pan rozpisał...Wielkie dzięki Pozdrawiam |
|
| Autor: | Piotruś [ 05.lut.2007 01:04:54 ] |
| Tytuł: | |
Jurand77 napisał(a): Jak ten samochód sprawdzić?? Ja osobiście nie mogę(ponad 600 kilometrów do Gdańska), podobno leasingodawca wysyła rzeczoznawce z dekry i człowiek dokładnie z kompem i wszystkim sprawdza auto. Ale na ile to będzie miarodajne i czy zrobi test dynamiczny?
Zacznijmy od tego, że używanego samochodu tej wartości pod żadnym pozorem, w zadnym wypadku i w żadnym razie nie wolno kupować bez pomocy osby, która zna się na tym modelu CCCO w 101% Ryzyko wtopy jest wiewyobrazalnie duże Prawidłowej weryfikacji na milion %%% nie dokona ani ASO, ani tym bardziej rzeczoznawca z DEKRY Uwierz mi na Allroad trzeba się naprawdę dobrze znać, żeby kupować ze spokojnym sumieniem własciwie ulokowanych pieniędzy ASO poprostu się nie zna, rzeczoznawca z DEKRY sprawdzi pole numerowe, określi stopień zużycia wnętrza (w kategoriach: normatywne /ponadnormatywne), opisze ogumienie i zmierzy grubość powłoki lakierowej (co jeszcze wcale nie przesądza o bezwypadkowości). Potem wprowadzi dane do programu, który sprawdzi, czy konkretny egzemplarz mieści się w widełkach cenowych Eurotaxu (czytaj: czy firma leasingowa nie przepłaca, bo tylko pod takim kątem są prowadzone oględziny). Pamiętaj, że ten sam rzeczoznawca najprawdopodobniej opisuje wszystkie auta sprzedawane w tej firmie i jego pierwsze pytanie (jeszcze zanim powie "dzień dobry") brzmi: "Na ile oszacować wartość ?".
Wnioski do własnej oceny. Ja - na Twoim miejscu - wydałbym nawet 1000 zł. i wysłał tam "własnego" fachowca wyłącznie takiego, który zna Allroad-y "na wylot".
|
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|