| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/forum/ |
|
| Zakup Audi 2.8 quattro - poradzcie ! https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=56482 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | Quba. [ 16.mar.2007 14:28:39 ] |
| Tytuł: | Zakup Audi 2.8 quattro - poradzcie ! |
Witam.Jestem nowym uzytkownikiem tego forum i prosze was o porade w nastepujacej kwestii. Mam mozliwosc kupna od znajomego Audika A6 (C4-96r)2.8 Avant Quattro automat-przebieg udokumentoany 210000 autko zadbane-super furka Jednak tu problem-spalanie-na forum znalazlem ze min 13l. trzeba liczyc w miejskiej jezdzie.Gdybym go zakupil to chcialbym zalozyc instalacje sekwencyjna.Na forum znalazlem rozne opinie odnosnie zwolennikow jak i przeciwników gazowania.Poradzcie z wlasnego doswiadczenia (lub i nie) CO SĄDZICIE O SILNIKACH 2.8 I JAK SIE GAZUJA (czy sa z nimi problemy na LPG)i na co zwracac uwage przy doborze instalacji (jakiej firmy komponenty) i jezeli to mozliwe jak by ktos znal namiary na jakis dobry zaklad instalatorski w kujawsko-pomorskim lub okolice Grudziądza (znalazlem w necie na forum ze w Toruniu na ul.Chrobrego zaklad "TO TU" cieszy sie dobra renoma) Z góry dzieki za wszelkie sugestie i odpowiedzi.Pozdrawiam |
|
| Autor: | GrzesB [ 16.mar.2007 14:39:33 ] |
| Tytuł: | Re: Zakup Audi 2.8 quattro - poradzcie ! |
Quattro + automat + LPG = ok. 20l LPG w mieście. Nie jest to samochód oszczędny. Powiem też, że nie jeździ rewelacyjnie, ale jeśli Ci nie zależy na szybkich sprintach to się nada. Ja osobiście nie gazowałbym już 2.8 gdybym kupił auto bez gazu - to taka moja prywatna opinia... |
|
| Autor: | Quba. [ 16.mar.2007 16:23:12 ] |
| Tytuł: | |
Nie wiem co miałes na mysli mówiąc ze nie jezdzi rewelacyjnie- na LPG czy ogólnie??. i po drugie samochod bedzie uzytkowany normalnie jako rodzinny i pojemny |
|
| Autor: | hans [ 16.mar.2007 16:44:48 ] |
| Tytuł: | |
w zaleznosci od miasta takie 2.8 w automacie bedzie palilo od 16-18l gazu na 100. a jak przybutujesz to mozna 20 zrobic ale to juz wyzsza szkola jazdy. to auto nie ma ani mocnego silnika ani nie jest lekkie wiec nic dziwnego ze pali duzo przy miejskich ruszaniach i hamowaniach. Napewno jest szansa ze jezeli mowa o silniku 30V to spalanie bedzie troche mniejsze i osiagi beda ciut lepsze ale to i tak jest dosc duza masa auta ( 1800-1900 kg) na tak slabe silniki jakimi sa 2.8 ( odpowiednio 174KM i 250 Nm i 193 KM i 280 Nm. Oczywiscie nie mowie ze auto nie bedzie sie nadawalo do czegokolwiek ale relatywnie za kase ktora wydasz na paliwo i eksploatacje , upujac 4.2 masz relatywnie wiecej bo i spalanie porownywalne a osiagi zdecydowanie lepsze. nie mowie tu o sciganiu czy robieniu popisowek ale sam przyznasz ze mniej sie czlowiek meczy jadac autem z zapasem mocy kiedy mozesz wyprzedzic i uciec a nie toczyc sie i liczyc ze sie zdazy albo ze ktos zdazy. przemysl to. 4.2 na miescie pali 18-20 , na trasie spokojnie schodzisz do 12 a osiagi w razie potrzeby nawet w automacie sa kosmicznie lepsze
|
|
| Autor: | Maciej [ 16.mar.2007 16:46:06 ] |
| Tytuł: | |
Niedawno nabyłem A4 2.8 ale ośke i też zastanawiam się nad gazem. W trasie spala mi nieco ponizej 9 litrów, ale w mieście weźmie więcej ok. 12. srednia wychodzi mi ok. 10lit. Podobno na sekwencji bardzo dobrze chodzą te auta. Jeszcze nie przeliczyłem czy mi sie opłaca. Trudno doradzić. |
|
| Autor: | Quba. [ 16.mar.2007 17:31:54 ] |
| Tytuł: | |
hans napisał: "sam przyznasz ze mniej sie czlowiek meczy jadac autem z zapasem mocy kiedy mozesz wyprzedzic i uciec a nie toczyc sie i liczyc ze sie zdazy albo ze ktos zdazy" Z całym szacunkiem hans ale jezdziłem tym samochodem i jak dla mnie to autko ma niezłą moc i dynamikę i nie jedno autko na naszych drogach pozostawi w tyle a poza tym troche ludzi na forum chwali tą lednostkę która jest praktycznie i tak jedną z wiekszych i mocniejszych Zastanawiam sie w takim razie jak "tocza sie" avanty z silnikami 2.5TDi i odpowiednio 2.3 oraz 2.0. Nie mysle o 4.2 bo chodzi mi o konkretny samochod z pewnej reki i tylko on wchodzi w grę. Moze niech inni uzytkownicy 2.8 sie cos wypowiedza |
|
| Autor: | hans [ 16.mar.2007 17:45:06 ] |
| Tytuł: | |
wiesz , wszystko jest fajnie dopoki w gre nie wchodzi automat. a to nic innego jak modul automatyki hydraulicznej ktora zeby dzialac potrzebuje cisnienia a cisnienie wytwarza sie z obrotow silnika. im szybciej i mocniej ma zadzialac jakis silownik tym wiecej cisnienia potrzebuje a to z kolei wzmacnia opor na silniku. jak juz wyzej napisalem. da rade jezdzic tym autem o ktorym piszesz ale relatywnie nie bedzie to idealnie dobranny przedzial mocy do zapotrzebowania samego napedu na moc. mam 2.8 quattro w manualu i w sedanie i powiem szczerze ze bez szalenstw to bardzo zwawe i dynamiczne auto ale zakladajac ze ma to jeszcze zasilic automat to mocy zaczeloby brakowac. gdyby zrzucic quattro i avanta to pewnie i takie 2.8 ladnie juz pomykaloby w automacie ale jak rowniez wyzej napisalem. masa robi swoje. jak chcesz ten konkretny egzemplarz kupic ktory w swojej klasie jest jednym z najciezszych bo i quattro i automat i avant to musisz sie liczyc ze ten silnik bedzie jezdzil gorzej niz wiekszosc opinii na tym forum na temat dynamiki oraz bedzie palil wiecej niz wiekszosc postow na tym forum mowiacych o spalaniu tych aut. |
|
| Autor: | Quba. [ 16.mar.2007 18:00:03 ] |
| Tytuł: | |
Dzieki hans za solidne naświetlenie tematu i zasad działania mechanizmów |
|
| Autor: | hans [ 16.mar.2007 18:45:14 ] |
| Tytuł: | |
powiedz jeszcze jaki dokladnie motor 2.8 jest w tym aucie ? gazowanie sekwencja silnika 2.8 to naturalna i jak najbardziej wskazana droga do dokonania oszczednosci eksploatacyjnych. co do omegi to dowiedz sie ile ona wazy napewno nie wiecej niz Audi , poza tym 3.0 ma wiecej mocy niz 2.8 w Audi. a jak juz wyzej napisalem, 2.8 30V bedzie palil mniej niz 2.8 12V. ostatecznie ile sam bedziesz mogl powiedziec o spalaniu bedzie uzaleznione od prawej nogi i tego w jakim stopniu bedziesz oddzialywal nia w czasie jazdy na pedal gazu |
|
| Autor: | Quba. [ 16.mar.2007 19:07:00 ] |
| Tytuł: | |
Ok dzieki hans za te uwagi i wyjaśnienia,dowiem sie jeszcze jaki to silnik- czy te 12V i 30V maja jakies inne oznaczenia silnika w dowodzie rejestracyjnym ? Qrcze bryka fajna tylko te spalanie |
|
| Autor: | GrzesB [ 16.mar.2007 19:31:01 ] |
| Tytuł: | |
20l to jest zbadane spalanie w takiej konfiguracji jak napisałem - miał to kolega klubowy... Moje AAH pali od 10,5 do 17l gazu - spora rozbieżność? Bierze się to głównie z różnicy trasa/miasto (Warszawa, a więc sporo korków) i nic w tym dziwnego... Posłuchaj się doświadczonych w AAH a nie będziesz pisał za jakiś czas, że Twoje 2.8 dużo pali... Najwięcej o spalaniu takiej jednostki dowiesz się właśnie od Hansa, Wowo (ale on miał dużo lżejsze coupe) i odemnie, bo ujeżdżamy takie jednostki od dawna... A jak mi znowu ktoś powie, że AAH w mieście pali 12 litrów to znowu będę musiał się publicznie obśmiać... Mówimy o normalnej jeździe, tzn. takiej, że pajęczyny na samochodzie nie zobaczysz, ale bez katowania... |
|
| Autor: | Quba. [ 18.mar.2007 13:29:49 ] |
| Tytuł: | |
Spytam jeszcze raz.Czy silnik 12V a 30V ma inne oznaczenie w dowodzie rejestracyjnym? Na forum padaja skróty typu AAH czy ACK.Dzięki za odpowiedz |
|
| Autor: | wowo [ 18.mar.2007 14:43:44 ] |
| Tytuł: | |
AAH - 174PS 12V ACK - 193PS 30V Te oznaczenia literowe będą w dowodzie starego typu. W nowym dowodzie nie ma już numerów silnika, więc musisz zajrzeć do książki pojazdu. Mówi się że ACK jest oszczędniejszy od AAH. Moje AAH paliło w mieście przy spokojnej jeździe około 12,5 PB. Kumpla ACK w A6 Q i tipie spala 13-14 LPG - sekwencja (stylu jazdy nie znam) - oczywiście wg jego danych. |
|
| Autor: | syki [ 19.paź.2007 23:05:10 ] |
| Tytuł: | |
Lepiej późno niż wcale... Quba - mam 2.8 quattro w tipie i sekwencję OMEGA S. Własnie wczoraj zerwisowałem ją w Grudziądzu. Polecam szczerze warsztat na ul. Karabinierów w Tarpnie i Pana Tadeusza S. - spec od instalacji LANDI nie z tej ziemi... Jeśli chcesz założyć sekwencję to u nich kosztuje to 4200 w przypadku OMEGA, ale podobno STAG 300 jest prostszy i równie dobry, a do tego kosztuje 2700 więc wybór jest prosty. Szczerze POLECAM. |
|
| Autor: | kuba411vm [ 20.paź.2007 15:07:15 ] |
| Tytuł: | |
Może trochę nie na temat. Mam b4 quattro 2.8 (AAH) manual. Przy tym nadwoziu osiągi są przyzwoite. Spalanie między 9 a 14 litrów, dolewam też trochę oleju. Jeśli auto jest w dobrym stanie, a nie przeszkadza Ci automat i nie szukasz rakiety, to ciekawa propozycja... Nic mi nie wiadomo na temat gazu przy tym silniku. |
|
| Autor: | TomWPR [ 22.paź.2007 01:36:25 ] |
| Tytuł: | |
mam AAH w takiej konfiguracji, czyli A 100C4 Avant 2.8 quattro + automat bez LPG. Silnik nie wąchał nigdy LPG i spalenie 15 litrów benzyny w mieście to trudne wyzwanie dla kierowcy Minimum jakie zaobserwowałem to właśnie 15 ale nie wiem jak to zrobiłem, ciśnienie musiało mi spaść i jeździłem jak emeryt albo i jeszcze wolniej Przestałem liczyć te hektolitry wachy ale na oko wychodzi jakieś 16.5 w mieście, oczywiście przy jeździe normalnej bez szaleństw. Przy agresywnej jeździe wskazówka paliwa leci w tą mniej przyjemną stronę tak jak wystrzelona z procy W trasie jest dużo ciekawiej, można zejść do 8 litrów ale taki wynik wymaga od kierowcy ogromnego spokoju za kierownicą i delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu (prędkość nie większa jak 80km/h ). Średnia z trasy przy normalnej jeździe to 10.
Co do osiągów i dynamiki.... hmm ten silnik daje radę w tej konfiguracji ale jak samochód już jedzie, więcej chyba nie trzeba dodawać. P.S. Kupię S4 C4 4.2 w sedanie
P.S. 2 i w MANUALU!
|
|
| Autor: | Morgi [ 22.paź.2007 09:36:19 ] |
| Tytuł: | |
Z góry wielkie sorki za OT ale A8 4.2 Q + Tip pali podobnie jak opisywane przez Was 2.8, no może poza tą trasą 8-10, poza tym jedzie całkiem dobrze... jeszcze raz sorki za OT, ale rozważ 4.2
|
|
| Autor: | j@cek [ 22.paź.2007 09:57:41 ] |
| Tytuł: | |
wowo napisał(a): Mówi się że ACK jest oszczędniejszy od AAH. Moje AAH paliło w mieście przy spokojnej jeździe około 12,5 PB. Kumpla ACK w A6 Q i tipie spala 13-14 LPG - sekwencja (stylu jazdy nie znam) - oczywiście wg jego danych.
Po pierwsze: Nie porównuj a6/c5 w Tipie do lekkiego coupe w ośce Po drugie: Porównując dwa takie same autka czyli a6/c4 manual AAH i ACK, uwież mi wiem to z autopsji 30 zaworowy silniczek pali mnie
|
|
| Autor: | j@cek [ 22.paź.2007 09:59:49 ] |
| Tytuł: | |
Latałem 2.5 roku AAH z sekwencją w manualu (wersja 100 c4 avant) i spalanko kształotowało sie na poziomie: 12-14.5 trasa 15.5-16.5 miasto
|
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|