| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/forum/ |
|
| Audi B4 1Z czy BMW 318TDS?? :) https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=62478 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | Maryan [ 11.lip.2007 20:08:28 ] |
| Tytuł: | Audi B4 1Z czy BMW 318TDS?? :) |
Pytanie może nie pasuje do tego foruma ale cóż:) Może ktoś z was mial kiedys takie BMW i może coś powiedzieć na jego temat.Waham sie pomiedzy tymi dwoma autami,poprostu chce aby byl dość tani w eksploatacji i w miare wytrzymaly.Bradziej jestem jednak za B4 z 95 roku co by pare lat poslużył:)Nie wiem natomiast ,ktory silnik jest mniej awaryjny, o tym z Beemki nic praktycznie nie wiem.Czekam na wasze opinie:) Pozdro |
|
| Autor: | szwagier [ 11.lip.2007 20:17:35 ] |
| Tytuł: | |
Obydwa to móły bagiennie ,do 1Z mozesz nalac nawet rzepaku nic mu niebedzie ,kumpel tankuje regularnie w LIEDLU natomiast TDS juz tego nieweznie bo tam jest elektroniczna pompa tak jak w 2.5tds-sie co smiga z bmki w omedze i te pompy sa strasznei awaryjne co chwile slychac ze pompa siada ze obroty kuleja albo niechce zapalic lub sama gasnie .Wolalbym bmke bo jest wygodniejsza wiecej jest w niej miejsca a B4 to ciasne pudelko jak dlamnie przy zwroscie 2 metrow,chodz silnik trwalszy to 1Z. |
|
| Autor: | Baskecior [ 11.lip.2007 22:41:47 ] |
| Tytuł: | |
TDS to konstrukcja eksperymentalna, którą BMW dostało od Steyera ... Jeśli chodzi o trwałość i nieupierdliwość to stawianie jej w jednym rzędzie z 1Z`tem jest mocnym nadużyciem słownym O jedenzetach na tym forum napisano juz tomy ... jesli znajdziesz w miarę zdrowy egzemplarz będziesz go tyrał do końca świata stosunkowo bezproblemowo (wyliczajac drobne i mało kosztowne detaliczne usterki do usunięcia). TDS`y omijaj szerokim łukiem. Nie wspomnę już o E36 - najpaskudniejszej karoserii w BMW ...
Porządne diesle w BMW zaczeły się dopiero od 2.0 D |
|
| Autor: | Przemysław [ 11.lip.2007 23:05:39 ] |
| Tytuł: | |
cze 1.9 tdi slynie z dlugo wieczonosci niezawodnosci .... jestes na forum audi to
wszyscy beda ci radzic ta marke ... zapytaj o 318 tds na forum bmw wyciagnij wnioski i kup to co ci sie trafi w dobrych pieniazkach i stanie ....przejedz sie jednym i drugim audi naped na przod bmw tyll no jazda audi czy bmw jest inna kazda ma swoj smaczek |
|
| Autor: | przemik [ 12.lip.2007 00:07:38 ] |
| Tytuł: | |
1Z to silnik nie do zajechania.. B4 - rewelacja - auto nie do zabicia Ech, ze znow zacytuje Basketa... jakby AFN-a wkladali do B4 uznałbym ze mam auto idealne.. pozdro |
|
| Autor: | Maryan [ 12.lip.2007 06:52:56 ] |
| Tytuł: | |
No tak wlasnie myslalem,ze wygra Audi:)W sumie ten TDS od początku mi śmierdzial,a ja nie chce auta problemowego ani też na wyścigi:)Wystarczy w zupelnosci 1Z.Tak apropos to wstawiajac chipa uzyskam ok 110 KM takze nie powinno byc źle.Jakie najlepiej zrobic modyfikacje silnika żeby to jakoś jeżdzilo,bo te 90 KM tak śmieszne brzmi:D??Wtryski od AFNa cos pomoga? |
|
| Autor: | Baskecior [ 12.lip.2007 08:11:01 ] |
| Tytuł: | |
Maryan, na wszystkie twoje pytania mogę odpowiedzieć twierdząco. 110 KM bez problemu, wtryski od AFN`a pomogą, ten motor mozna bezpiecznie chipsnąć na 120-130 KM. |
|
| Autor: | j@cek [ 12.lip.2007 13:34:20 ] |
| Tytuł: | |
przemik napisał(a): Ech, ze znow zacytuje Basketa... jakby AFN-a wkladali do B4 uznałbym ze mam auto idealne.. pozdro i jeszcze napęd quattro
|
|
| Autor: | bubu05 [ 12.lip.2007 16:14:28 ] |
| Tytuł: | |
ciezko z 1z w q ... ja bym obstawial audi ,e36 jest troszke zwiesniaczone... (nie wszystkie) ,albo conajmniej sie tak kojarza
|
|
| Autor: | flavios [ 12.lip.2007 16:45:53 ] |
| Tytuł: | |
Przemysław napisał(a): cze
1.9 tdi slynie z dlugo wieczonosci niezawodnosci .... jestes na forum audi to wszyscy beda ci radzic ta marke ... zapytaj o 318 tds na forum bmw wyciagnij wnioski i kup to co ci sie trafi w dobrych pieniazkach i stanie ....przejedz sie jednym i drugim audi naped na przod bmw tyll no jazda audi czy bmw jest inna kazda ma swoj smaczek Wypraszam sobie. Nie wszyscy są tu nastawieni tylko na audi. Co do 1Z to nie ma o czym gadać bo lepszego silnika nie znajdziesz. TDS to takie samo badziewie jak AFB {2,5 TDI V6} Co do karoseri to sam nie wiem co bym wybrał, ale i tak nie ma o czym dywagować bo silnik przemawia za Audi i to w stosunku 10:1. |
|
| Autor: | rafala6 [ 12.lip.2007 17:03:05 ] |
| Tytuł: | |
Ja nawet moge stwierdzić,że TDS jest o wiele mniej problemowy niż 2.5V6 TDI Jakbym miał wybierać miedzy 2.5V6 TDI,a 2.5TDS zdecydowanie wybrałbym TDS-a
|
|
| Autor: | Maryan [ 17.sie.2007 21:38:08 ] |
| Tytuł: | |
Hmm...jeszce sie zastanawiam nad A100 C4 z silnikiem 2,5 TDI 115 km....napewno utrzymanie setki bedzie drozsze,ale jednak furacz większy i wygodniejszy:)Co sądzicie o tym silniku?Warto sie pchac czy juz pozostać przy 1Z ? |
|
| Autor: | Baskecior [ 17.sie.2007 21:41:50 ] |
| Tytuł: | |
AAT to 5-cylindrowy odpowiednik 1Z`ta. Tak samo prosty, nieupierdliwy i nie do zatyrania. Ja nawet bardziej wolałbym AAT w C4
|
|
| Autor: | sebolec [ 18.sie.2007 07:56:09 ] |
| Tytuł: | |
Zdecydowanie audi. Jedyna przewaga e36 nad b4 w kategorii diesel to układ jezdny - napęd na tył plus rewelacyjne prowadzenie. Reszta, tj. blachy, trwałość, ilość miejsca, to już nokaut ze strony audi.
|
|
| Autor: | bubu05 [ 18.sie.2007 10:33:55 ] |
| Tytuł: | |
sebolec napisał(a): Zdecydowanie audi. Jedyna przewaga e36 nad b4 w kategorii diesel to układ jezdny - napęd na tył plus rewelacyjne prowadzenie. Reszta, tj. blachy, trwałość, ilość miejsca, to już nokaut ze strony audi.
![]() Zaznacz ,ze posiadasz e36 compact
|
|
| Autor: | Zuraw [ 18.sie.2007 12:49:09 ] |
| Tytuł: | |
Do Poznania masz w sumie nie tak strasznie daleko, a ten jest dość nieprzeciętny
http://moto.allegro.pl/item225978272__s ... _tdi_.html chyba że wolisz serie lub awanta? Ogólnie przpatrzylem cale allegro i wybor B4-ek z tym silnikiem, jest kiepski. Pozdrawiam |
|
| Autor: | Maryan [ 18.sie.2007 15:36:25 ] |
| Tytuł: | |
A sluchajcie....A6 w budzie C4 w AEL-u duzo bedzie droższy jeśli chodzi o cześci itp?W sumie juz konkretniejsze autko i z lepszym wypasem.Nie wiem czy nie ma juz wielowachaczowego zawieszenia. |
|
| Autor: | Dred [ 18.sie.2007 17:24:53 ] |
| Tytuł: | |
nie zawiecha jest taka sama jak w C4 silnik AEL bardzo fajny choć tutaj gorzej znaeźć dobry niezajeżdżony egzemplarz w ładnym stanie przewagą AEL'a nad AAT i 1Z to możliwość kupienia w 4 łapach
|
|
| Autor: | nivre [ 19.sie.2007 11:21:05 ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: .Wolalbym bmke bo jest wygodniejsza wiecej jest w niej miejsca a B4 to ciasne pudelko
Kolego Szwagier Ty chyba nigdy nie siedziałeś w E36 albo w B4. W B4 jest o wiele więcej miejsca niż w E36 z przodu i z tyłu. Z przodu masz skrzynie między nogami kierowcy i pasażera, a z tyłu za fotelem kierowcy, jeśli ten jest wysoki, i zwinduje fotel na sam dół nie wsadzisz stóp pod fotel, tylko musisz ułożyć je w poprzek. Dlatego właśnie nie lubię jeździć jako pasażer tylnej kanapy w E36. Ja mam wzrostu 1,8 m i lubię jeździć rozłożony za kierownicą i w mojej B4 możesz siąść za mną spokojnie, a jak wsiąde do ojca E36 to z przodu jest o wiele mniej miejsca dla kierowcy, a z tyłu to tak jak pisałem z tymi stopami. Maryan 2 lata temu miałem taki sam problem jak Ty. Jeśli dziś miałbym kupować autko, kupiłbym B4. Nie piszę tego dlatego, że nie lubię BMW, bo E36 podoba mi się(pozdro dla Basketa ), ale mam za sobą 2 lata bezproblemowego jeżdżenia i przebieg 230 tys.
Ojciec też już jeździ 2 lata E36 318 TDS, ale nie miał tak kolorowo. A przebieg BMW 160 tys. BMW robi dobre benzynówki i tak jak Basket napisał, dobre diesle zaczęły się od 2.0 D. Pozdrawiam |
|
| Autor: | A6*2.5TDI*Quattro* [ 20.sie.2007 18:55:33 ] |
| Tytuł: | |
TDS sa dobre do 150tyś,km. potem sie wszystko sypie. wiem bo miałem. |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|