| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/forum/ |
|
| Zakup A6 TDI 3.0 https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=65521 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | autorus [ 14.wrz.2007 12:22:04 ] |
| Tytuł: | Zakup A6 TDI 3.0 |
To mój pierwszy post. Jestem z grupy www.octaviaclub.pl Więc myślę nad zakupem takiego autka. Rocznik 2004, 2005. Mam pytanko na co zwrócić uwagę bo chciałbym tuningować silnik przez chip. W seri ma 224KM, liczę na 270KM. Czy są jakieś oznaczenia silników które się mniej nadają do czipowania? Dla czego jest tak mało w sprzedaży modeli 3.2? Obecnie mam wzmocnioną octavie, 160KM, chip by Masters, ale niedługo będzie górne 180KM. Ogólnie jest dość mało info na temat tdi 3.0. no ale będę nad tym siedział
Pozdrawiam Autorus |
|
| Autor: | Dred [ 14.wrz.2007 16:42:31 ] |
| Tytuł: | |
przede wszystkim sprawdź przebieg po drugie sprawdź czy nie bity po trzecie sprawdź po Vinie czy ma DPF jeśli tak to narazie o chipie możesz zapomnieć, być może wymyslą coś takiego by to zmienić po czwarte są silniki 224 i 233 konne 3.0 TDI oraz 240 ale to w A5 i od tego roku po piąte jest mało postów na temat silników 3.2 ( tu chyba była Twoja pomyłka i chciałeś napisać 3.0 ale o tym też jest mało) , ponieważ sa to stosunkowo nowe silniki i jeszcze mało z nas ma takie auta sprawdź czy w osprzęcie silnika jest wszystko ok stan turbawki i całej reszty wtedy baw się w tuning |
|
| Autor: | autorus [ 14.wrz.2007 17:53:44 ] |
| Tytuł: | |
Dred napisał(a): przede wszystkim sprawdź przebieg
po drugie sprawdź czy nie bity po trzecie sprawdź po Vinie czy ma DPF jeśli tak to narazie o chipie możesz zapomnieć, być może wymyslą coś takiego by to zmienić po czwarte są silniki 224 i 233 konne 3.0 TDI oraz 240 ale to w A5 i od tego roku po piąte jest mało postów na temat silników 3.2 ( tu chyba była Twoja pomyłka i chciałeś napisać 3.0 ale o tym też jest mało) , ponieważ sa to stosunkowo nowe silniki i jeszcze mało z nas ma takie auta sprawdź czy w osprzęcie silnika jest wszystko ok stan turbawki i całej reszty wtedy baw się w tuning No to by się zgadzało faktycznie z małą ilością postów. Generalnie celuję w TDI ale czytając na grupie ze taki2.5 tdi pali ok 12l to 3.0 będzie palił z14l A to już zaczyna być zastanawiające. Natomiast w necie znalazłem opisy że pali 8-9l No i jak ja mam to rozumieć? I jak to jest z tymi silnikami ze 3.0 ma i 224 i 233 i nawet 240km? Jestem nowy ale w skodach jest to dużo prostsze
Co DPF? Autorus |
|
| Autor: | Simpson [ 14.wrz.2007 17:57:15 ] |
| Tytuł: | |
autorus napisał(a): I jak to jest z tymi silnikami ze 3.0 ma i 224 i 233 i nawet 240km? Jestem nowy ale w skodach jest to dużo prostsze
![]() Co DPF? DFP - Filtr cząstek stałych A moc silnika zależy od zamontowanego osprzętu i oprogramowania. Tak samo było z silnikami 1.9TDI |
|
| Autor: | Dred [ 14.wrz.2007 18:04:02 ] |
| Tytuł: | |
dokładnie 1.9 zaczynały się od 90 a kończyły na 130
silniki 3.0 to fajne silniczki i dużo lepsza kultura pracy jak 2.5 V6 na dodatek wcale tak dużo nie palą w Wawie takim 3litrowym klekotem możesz mieć spalanie na poziomie 12 L 8-9 L to pali A8 4.2 TDi w trasie przy prędkościach powyżej 150
3.0 bedzie paliło podobnie |
|
| Autor: | Simpson [ 14.wrz.2007 18:22:30 ] |
| Tytuł: | |
Dred napisał(a): dokładnie 1.9 zaczynały się od 90 a kończyły na 130
![]() A nawet 150KM (ARL), a Leon Top Sport miał bodajże 160KM
|
|
| Autor: | autorus [ 14.wrz.2007 18:26:49 ] |
| Tytuł: | |
Dred napisał(a): dokładnie 1.9 zaczynały się od 90 a kończyły na 130
![]() silniki 3.0 to fajne silniczki i dużo lepsza kultura pracy jak 2.5 V6 na dodatek wcale tak dużo nie palą w Wawie takim 3litrowym klekotem możesz mieć spalanie na poziomie 12 L 8-9 L to pali A8 4.2 TDi w trasie przy prędkościach powyżej 150 3.0 bedzie paliło podobnie No faktycznie 90 110 130KM . Ale jak chodzę na allegro to znajduje zazwyczaj te 224KM. ostatnio znalazłem 226KM ale podejrzewam ze się facet rypnął. A czy przy 3.0 tdi jest jakaś różnica między 2004 2005 2006? Coś tam konkretnego zmieniali? Odnośnie spalania to mnie to trochę uspokoiłeś. Ogólnie raczej jeżdżę w trasie. Rozumiem ze odnośnie tuningu to lepiej do kolegi Rogala uderzyć
No bo bez tuningu to się raczej nie obejdzie. Autorus |
|
| Autor: | meszrum [ 14.wrz.2007 18:27:27 ] |
| Tytuł: | |
z DPF można sobie radzić za pomocą VAG-Com'a. po zapełnieniu filtra należy przeprowadzić BS na odpowiednim bloku i przejechać się ze stałą prędkością na odpowiednim dystansie, aż wypalanie zanieczyszczeń dobiegnie końca [<10%]. po zakończeniu operacji DPF jest jak nowy. co ciekawe, niewiele ASO ma świadomość istnienia tej procedury. ...a Wódz robi ją systematycznie...
po zupełnym zapełnieniu filtra auto nie uruchomi. ASO wymienia filtr, a auto dalej nie uruchamia... a wystarczy odpalić z odpowiednim loginem - nawet z zapchanym filtrem uruchomi. [+] proszę nie molestować mnie na PW, jak to zrobić. takie wiadomości będę ignorować, gdyż nie mam zamiaru mieć na sumieniu silnika. |
|
| Autor: | Baskecior [ 14.wrz.2007 18:27:35 ] |
| Tytuł: | |
Dred napisał(a): dokładnie 1.9 zaczynały się od 90 a kończyły na 130
![]() Jesli mowa o TDI to zaczynały się na 75 KM (A4, AFF) a kończyły na 160 KM (Leon) |
|
| Autor: | Dred [ 14.wrz.2007 18:48:01 ] |
| Tytuł: | |
fakt były 75 konnt ale to nie były tdi tylko to było oznaczenie DI zdaje się a co do leonowych to się nie wypowiadam bo nie byłem tego pewien @autorus nie tylko 90 110 130 były także 105, 115 co do chipsa to możesz u Rogala robić, możesz tez u Mastersa co się zmienialo w latach 2004-2006, 2007 moc i moment obrotowy w tej chwili 3.0 ma 500 niutonów wcześniej było 450 a przy 224 koniach nie pamiętam ile bylo zmienił się przede wszystkim osprzęt ale nie wiem dokładnie co. co do DPF'a to nie tak fajnie jak piszesz MESZ |
|
| Autor: | meszrum [ 14.wrz.2007 19:01:31 ] |
| Tytuł: | |
Dred napisał(a): co do DPF'a to nie tak fajnie jak piszesz MESZ
Dred, fajnie - niefajnie, lecz wystarczy kabel za 500 PLN [...i odrobina wiedzy, której, mam nadzieję, brakuje tylko łódzkim ASO]. poza tym, z mojej strony nigdy nie padło ani jedno zepsute słowo pod Twoim adresem. |
|
| Autor: | Pablo200 [ 14.wrz.2007 21:02:08 ] |
| Tytuł: | |
Dred napisał(a): dokładnie 1.9 zaczynały się od 90 a kończyły na 130
![]() silniki 3.0 to fajne silniczki i dużo lepsza kultura pracy jak 2.5 V6 na dodatek wcale tak dużo nie palą w Wawie takim 3litrowym klekotem możesz mieć spalanie na poziomie 12 L 8-9 L to pali A8 4.2 TDi w trasie przy prędkościach powyżej 150 3.0 bedzie paliło podobnie Wiec 3.0 TDI pali 1 L mniej niz 4.2 TDI sprawdzilem osobiscie co dzien tego doswiadczam. Silniki rewelacyjne ale dziwna sprawa im jedziesz szybciej tym mniej pali optymalna predkosc dla obydwu motorow to minimum 160... km/h dobre paliwo i wlasciwy serwis to klucz sukcesu I jeszcze jedno mam juz wersje MMI po polsku do modelu A6 4F |
|
| Autor: | Dred [ 14.wrz.2007 21:57:50 ] |
| Tytuł: | |
meszrum napisał(a): poza tym, z mojej strony nigdy nie padło ani jedno zepsute słowo pod Twoim adresem. wiem i ciesze się , natomiast nie chcę wszczynać dyskusji dosyć drażliwej do której włączyliby się inni i by powstała pyskówka.
słowa tego użyłem z pełna odpowiedzialnością , natomiast nie miałem Ciebie na myśli Mesz, bo wiem , że tak bys nie postąpił (przynajmniej tak mi się wydaje) pozdro i sorx za ota |
|
| Autor: | spanky [ 15.wrz.2007 09:12:03 ] |
| Tytuł: | |
Dred napisał(a): fakt były 75 konnt ale to nie były tdi tylko to było oznaczenie DI zdaje się
oznaczenie ma DI ale jest to normalne TDI [ z turbiną (taką jak w 1Z) co by nie było wątpliwosci ]
|
|
| Autor: | autorus [ 15.wrz.2007 09:41:57 ] |
| Tytuł: | |
A może byśmy wrócili do głównego tematu? Rozmawiałem już z kolegą Pablo200, tylko ze on ma a8 ale mówił ze przy pojemności 3.0 to są te same silniki. I podał ze w granicach 9l pali. Moja skoda pali ok 7a jak ją przycisnę trochę wiecej . A jak to jest z generacjami tzn są poglądy ze np lepiej kupić z 2006 bo to zupełnie inna nowa super konstrukcja itd. Czy w audi jest tak samo? np taki: http://allegro.pl/item240638583_obrzydl ... racja.html A w ogóle to ile jest na a6 gwarancji? Bo widzę ogłoszenia ze samochód z 2006r a nie ma nic o gwarancji. Przecież to byłby duży atut. Autorus |
|
| Autor: | Dred [ 15.wrz.2007 10:28:04 ] |
| Tytuł: | |
gwarancja na audi jest 2 lata bez limitu km można też wykupić dodatkową gwarancję na 3 lata przedłuzając ja do 5 lat więc to jest naprawde fajna sprawa , oczywiście nie każdy to wykupuje @ spanky źle się wyraziłem chodziło mi o oznaczenie bo to, że to jest zwykly TDi tylko odciążony tak jak w transporterach to wiem |
|
| Autor: | Piotruś [ 15.wrz.2007 10:38:07 ] |
| Tytuł: | |
autorus napisał(a): A może byśmy wrócili do głównego tematu? Rozmawiałem już z kolegą Pablo200, tylko ze on ma a8 ale mówił ze przy pojemności 3.0 to są te same silniki. I tak i nie. Zależy to od okresu produkcji, rodzaju skrzyni biegów, etc. ... . Jako konstrukcja - są te same, różnice dotyczą osprzętu i niektórych części mechanicznych (głowice, rozrząd). autorus napisał(a): I podał ze w granicach 9l pali. Istnieje taka możliwość i zależy to przede wszystkim od techniki jazdy oraz warunków eksploatacyjnych. Silniki V6 i V8 mają to do siebie, że spektrum realnego zużycia paliwa jest naprawdę duże, a decyduje o tym użytkownik ... Są na AKP osoby dysponujace superzadbanymi silnikami 2.5, które deklarują zużycie na poziomie ok. 11 - 12 litrów (w cyklu miejskim) i niewiele mniej w trasie. I takie są fakty. Są jednak i inne fakty, równie prawdziwe, że cięższym Allroad-em 2.5TDi, w cyklu "mieszanym" (trochę góry, trochę trasa, trochę jazdy po miastach typu Katowice, Chorzów, Bytom, Zabrze) - zużycie paliwa zamyka się w granicach 9 - 9,2 l / 100 km. Słowem - najwięcej zależy od kierowcy i basta. Posłużyłem się przykładem 2.5, ponieważ tych silników jest tutaj /na Forum/ więcej ale zapewniam Cię, że z nowszymi (2.7 i 3.0) sytuacja jest bardzo podobna. autorus napisał(a): A jak to jest z generacjami tzn są poglądy ze np lepiej kupić z 2006 bo to zupełnie inna nowa super konstrukcja itd. Czy w audi jest tak samo? Jest tak samo. Do wyboru są takie silniki 3.0TDi: [W modelu A6. Np. Q7 jeździ na BUN i BUG] BMK, 165kW (224PS) - już nie produkowany ASB, 171kW (232 PS) - w produkcji BNG 155kW (211 PS) - (chyba już nie produkowany) BUN, 155kW (211PS) - w produkcji BMK i BNG mają swoje wady wieku dziecięcego, nadzwyczaj kłopitliwe i kosztowne po przekroczeniu ok. 250 tkm. przebiegu. Czy zostały powielone w ASB i BUN - tego (narazie Co do chipowania ... . Analogicznie do silników 2.5 - największą barierę stanowi wymiana softu tiptronika (multi niedostępne dla 3.0 i quattro wogóle odpada - dalej sypią się na potęgę), której mogą dokonać jedynie firmy posiadające anschluss "on-line" do fabrycznej sieci serwisowej. Być może kiedyś się to zmieni ... . autorus napisał(a):
W "przebogatym" i ładnie przygotowanym opisie aukcji brakuje mi podstawowego warunku - jakiejkolwiek deklaracji że samochód jest bezwypadkowy. Cena sugeruje, że chyba nie jest ... . Na 99% silnik BMK, a Ty powinieneś szukać ASB ... . |
|
| Autor: | Dred [ 15.wrz.2007 11:04:37 ] |
| Tytuł: | |
Piotrze a od kiedy był montowany multitronik w silniku 3.0 TDI JAKIMKOLWIEK :??:
|
|
| Autor: | autorus [ 15.wrz.2007 11:54:49 ] |
| Tytuł: | |
Piotruś napisał(a): autorus napisał(a): A może byśmy wrócili do głównego tematu? Rozmawiałem już z kolegą Pablo200, tylko ze on ma a8 ale mówił ze przy pojemności 3.0 to są te same silniki. I tak i nie. Zależy to od okresu produkcji, rodzaju skrzyni biegów, etc. ... . Jako konstrukcja - są te same, różnice dotyczą osprzętu i niektórych części mechanicznych (głowice, rozrząd). autorus napisał(a): I podał ze w granicach 9l pali. Istnieje taka możliwość i zależy to przede wszystkim od techniki jazdy oraz warunków eksploatacyjnych. Silniki V6 i V8 mają to do siebie, że spektrum realnego zużycia paliwa jest naprawdę duże, a decyduje o tym użytkownik ... Są na AKP osoby dysponujace superzadbanymi silnikami 2.5, które deklarują zużycie na poziomie ok. 11 - 12 litrów (w cyklu miejskim) i niewiele mniej w trasie. I takie są fakty. Są jednak i inne fakty, równie prawdziwe, że cięższym Allroad-em 2.5TDi, w cyklu "mieszanym" (trochę góry, trochę trasa, trochę jazdy po miastach typu Katowice, Chorzów, Bytom, Zabrze) - zużycie paliwa zamyka się w granicach 9 - 9,2 l / 100 km. Słowem - najwięcej zależy od kierowcy i basta. Posłużyłem się przykładem 2.5, ponieważ tych silników jest tutaj /na Forum/ więcej ale zapewniam Cię, że z nowszymi (2.7 i 3.0) sytuacja jest bardzo podobna. autorus napisał(a): A jak to jest z generacjami tzn są poglądy ze np lepiej kupić z 2006 bo to zupełnie inna nowa super konstrukcja itd. Czy w audi jest tak samo? Jest tak samo. Do wyboru są takie silniki 3.0TDi: [W modelu A6. Np. Q7 jeździ na BUN i BUG] BMK, 165kW (224PS) - już nie produkowany ASB, 171kW (232 PS) - w produkcji BNG 155kW (211 PS) - (chyba już nie produkowany) BUN, 155kW (211PS) - w produkcji BMK i BNG mają swoje wady wieku dziecięcego, nadzwyczaj kłopitliwe i kosztowne po przekroczeniu ok. 250 tkm. przebiegu. Czy zostały powielone w ASB i BUN - tego (narazie Co do chipowania ... . Analogicznie do silników 2.5 - największą barierę stanowi wymiana softu tiptronika (multi niedostępne dla 3.0 i quattro wogóle odpada - dalej sypią się na potęgę), której mogą dokonać jedynie firmy posiadające anschluss "on-line" do fabrycznej sieci serwisowej. Być może kiedyś się to zmieni ... . autorus napisał(a): W "przebogatym" i ładnie przygotowanym opisie aukcji brakuje mi podstawowego warunku - jakiejkolwiek deklaracji że samochód jest bezwypadkowy. Cena sugeruje, że chyba nie jest ... . Na 99% silnik BMK, a Ty powinieneś szukać ASB ... . Wielkie dzięki, już wiem ze właśnie ASB mam szukać a to bardzo dużo. Martwi mnie natomiast te chipowanie. Ze sa problemy A jak to jest z allroad też z silnikiem 3.0 tdi.? Gdzie można znaleźć informację odnośnie pakietów dodatkowych dla poszczególnych roczników, bo rozumiem ze cos tam zawsze dodali
I jeszcze raz dzięki ze mi wytłumaczyłeś jak jest z tymi silnikami, bo sam bym się z tym męczył a na koniec walnął jakiegoś babola Odnośnie tej aukcji to faktycznie cena jest za niska. Jak na moje laika oko. Powinno być w granicach 120-130kzł. Poza tym jakbym się już zdecydował to bez kogoś z grupy to bym nawet się nie ruszył. Za dużo jest do umoczenia. (kiedyś z komisu prawie nie kupiłem octavi 2 letniej po takim dzwonie ze cena przed dzwonem 60kzł a po 27kzł. Tylko gostek wyremontował i naprawdę nie mogłem nic znaleźć. Gdyby nie mój braciak -- jeszcze się wkur... jak sobie o tym pomyślę ) Komis w Katowicach na ulicy kościuszki. Mam jeszcze pytanko odnośnie wersji a6 po 2004r znalazłem limuzyna, avant, quattro, allroad i tak się zastanawiam czy wszystkie te wersję są quatrro? Czym się rożnią itd. Nie wiem gdzie to znaleść Autorus |
|
| Autor: | spanky [ 15.wrz.2007 11:58:00 ] |
| Tytuł: | |
autorus napisał(a): Martwi mnie natomiast te chipowanie. Ze sa problemy
co do chiptuningu 3.0 TDI to MT jaki i Compoty grzebia juz takie furki i z tego co wiem to wyniki sa bardziej niz zadowalajace ...
|
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|