| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/forum/ |
|
| A6 1,8 T i 1,8 - różnice i opinie https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=70925 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | slahomyr [ 02.sty.2008 10:28:13 ] |
| Tytuł: | A6 1,8 T i 1,8 - różnice i opinie |
Witajcie. Kupię na 100% jeden z tych modeli i mam kilka pytań do użytkowników mających doświadczenie w ujeżdżaniu tych modeli. Najpierw 1,8 bez turbo
1. Czy 125 koni do tego auta nie jest to zbyt mało ?? Jak wam się jeździ z tym silnikiem i ile w praktyce pali to cudo. 2. Jeśli ma ktoś ten silnik z LPG - jak się spisuje i czy konieczna jest sekwencja czy też nie ? Teraz o 1,8 T 3. Jakie są wasze doświadczenia z LPG w tym motorze ? Czy mieliście jakieś problemy przy gazowaniu tego motoru i na co ewentualnie zwracać uwagę. 4. Straszono mnie tym turbo ze wzgl na awaryjność sprężarki i ciekaw jestem na ile te legendy mają odzwierciedlenie w praktyce. 5. Ile to pali w normalnej jeździe bo słyszałem różne legendy (jeśli ma ktoś LPG to także na gazie) Pozdrawiam i mam nadzieję, że nie powieliłęm wątku jakiegoś gdyż mocno szukałem na forum zanim zadałem pytanie
|
|
| Autor: | sebolec [ 02.sty.2008 12:48:01 ] |
| Tytuł: | |
Było o tym 100 razy na forum, więc jak chcesz więcej szczegółów to zapraszam jeszcze raz poszukać: http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php. Ad.1 Zapotrzebowanie na moc zależy od Twojego temperamentu i oczekiwań. Sam musisz sobie odpowiedzieć, czy osiągi mają dla Ciebie znaczenie. Wymiernych wartości osiągów poszukać sobie możesz tu: http://www.audiklub.org. Ad.2 Nie mam tego silnika ani LPG. Wiem natomiast, że jedyny sensowny sposób zasilania gazem to sekwencja. Wady pozostałych rozwiązań prędzej czy później odbiją Ci się czkawką. Ad.3 - Ad.4 Te legendy nie mają odzwierciedlenia w praktyce. Inne podanie mówi, że 1.8T to silniki idiotoodporne i turbiny w nim nie padają, nawet mimo niewłaściwego sposobu użytkowania. Prawda jak zwykle leży po środku. Awaryjne to nie jest, ale dbać trzeba. Ad.5 Co to jest normalna jazda? Ok, 1.8T w nieco lżejszym A4 B5 pali mi we Wrocławiu poniżej 13 L/100km, w trasie od 7 w górę.
|
|
| Autor: | slahomyr [ 02.sty.2008 12:59:04 ] |
| Tytuł: | |
Dziękuję za odesłanie mnie do szukaczki, która jak już wcześniej pisałem nie znalazła tego co potrzeba, natomiast wywaliła wszystkie tematy które w jakikolwiek sposób miały gdziekolwiek w swej treści 1,8 lub 1,8 T. Nie potrafię niczego sensownego wyszukać dlatego zadaję pytanie. Jeśli oznacza to , że mam przeczytać wyniki zapytania - a6 1,8T 1,8 to zapraszam do pomocy Dzięki za info o spalaniu. Osiągi... ja celuję bardziej w niezbyt wielkie spalanie i osiągi nie sprawiające problemów na drodze dlatego zainteresowanie silnikiem 1,8. Najchętniej sam bym sprawdził jak to jeździ i przyspiesza ale nie znam nikogo z tym autem w mojej okolicy Normalna jezda - tak jak jeździ większość z nas w mieście i na trasie. Nie mówię o jeździe "na dziadka" i podawaniu spalania 9 litrów w mieście Wg. danych fabrycznych spalanie to około 11,5 litra w mieście - czy to do osiągnięcia bez jazdy na kropelkę, czy po prostu trzeba +1,5 litra dodać. Ot i tyle
Dzięki i pozdrawiam |
|
| Autor: | BiLu [ 02.sty.2008 13:09:43 ] |
| Tytuł: | |
nie umiesz szukac. szukasz informacji o 1,8t? chwilka szukania i masz ogolnikowe info: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=1+8t http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=1+8t http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=1+8t http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=1+8t http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=1+8t http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=1+8t szukasz konkretow? zadaj szukaczce konkretne zadanie. |
|
| Autor: | ziper87 [ 02.sty.2008 13:14:45 ] |
| Tytuł: | |
Nie było a6 c4 z 1.8T ani a6 c5 z 1.8 bez T więc jakiego a6 szukasz kolego? |
|
| Autor: | sebolec [ 02.sty.2008 13:19:12 ] |
| Tytuł: | |
ziper87 napisał(a): Nie było a6 c4 z 1.8T ani a6 c5 z 1.8 bez T więc jakiego a6 szukasz kolego?
Auto, którego nie było: http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_1.8.html. |
|
| Autor: | ziper87 [ 02.sty.2008 13:23:31 ] |
| Tytuł: | |
sebolec napisał(a): ziper87 napisał(a): Nie było a6 c4 z 1.8T ani a6 c5 z 1.8 bez T więc jakiego a6 szukasz kolego? Auto, którego nie było: http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_1.8.html. Mea culpa, ale szczerze mówiąc pierwszy raz sie spotykam... 125km to malo jak na bude c5 chyba ze emerycki styl jazdy |
|
| Autor: | Przemysław [ 02.sty.2008 14:32:03 ] |
| Tytuł: | |
Witam nie posiadam c5 ale tak na zdrowy rozsądek !!!! Bo widze że w gre wchodzi tylko lpg... wogole odpuściłbym 1.8t jeśli chcesz mieć coś co pali 15-16 to kup sobie z tego co wiem bezproblemowe 2.8 193 konie , bez turbo nie zepsuje sie , wiadomo troszke droższy montaż gazu ale coś za coś .... 1.8 ja szczerze powiedziawszy polecałbym ci ale tylko pod warunkiem ze trafiłeś na igłe w dobrych pieniądzach tak tak to ja byłbym na nie bo generalnie każdy z tych silników 1.8 , 1.8t , 2.4 czy 2.8 bedą paliły podobnie tamte słabsze trzeba cisnąć żeby jechało.... wiec ja osobiście zawęziłbym sie do 2-och ostatnich v6 myśle że to dobra propozycja , a jeśli chcesz słabszy samochodzik oszczędny to poprostu szukaj 1.9 tdi i po problemie. pozdrawiam serdecznie
ps. odpowiedz sobie na pytanie czego oczekujesz od Audi a6 i dostosuj swoje poszukiwania właśnie do tego |
|
| Autor: | sebolec [ 02.sty.2008 14:39:33 ] |
| Tytuł: | |
Przemysław napisał(a): generalnie każdy z tych silników 1.8 , 1.8t , 2.4 czy 2.8 bedą paliły podobnie tamte słabsze trzeba cisnąć żeby jechało....
Akurat różnica w spalaniu między 1.8 i 2.8 będzie znaczna. Zwłaszcza w trasie. |
|
| Autor: | Przemysław [ 02.sty.2008 14:43:57 ] |
| Tytuł: | |
zależy jak kto jeździ bo jak szybko to nie zgadzam sie z tobą bo 2.8 leci sobie tak 160 spokojnie(oczywiście na autostradzie niemieckiej :D:D) a 1.8 musiałoby być na żyłce , pozatym jakie to ma znacznie 8 czy 10 jak i tak bedzie to LPG D , jak kogoś stac na a6 to go stać i na lpg do niego - mowiac poważnie nie ma porównania w komforcie podróży 1.8 - 2.8 to jest już przepaść hehehe
|
|
| Autor: | slahomyr [ 02.sty.2008 14:45:44 ] |
| Tytuł: | |
Oooo dzięki za linki
1,8 to aż taki muł w a6 ?? Ja robię przesiadkę z vectry B 1,6 16V więc sądzę, że będę odczuwał raczej lepsze osiągi niż do tej pory
Pozdrawiam |
|
| Autor: | Simpson [ 02.sty.2008 14:51:08 ] |
| Tytuł: | |
slahomyr napisał(a): Oooo dzięki za linki
![]() 1,8 to aż taki muł w a6 ?? Ja robię przesiadkę z vectry B 1,6 16V więc sądzę, że będę odczuwał raczej lepsze osiągi niż do tej pory ![]() Pozdrawiam Raczej nie. Moc kilka km większa, ale waga także, więc tutaj szału nie będzie. |
|
| Autor: | ziper87 [ 02.sty.2008 14:52:51 ] |
| Tytuł: | |
No nie wiem a6 przynajmniej 2.5 tdi wazy w sedanie ponad 1700 kg wiec to raczej wiecej jak vectra, a konikow tylko 24 wiecej... |
|
| Autor: | Przemysław [ 02.sty.2008 14:53:24 ] |
| Tytuł: | |
Może nie muł bo tak nie można go nazwać ale raczej jak ktoś chce mieć luksusowy komfortowy samochodzik to chce też mieć przy tym silnik... Wiec jeśli i tak wkładasz lpg to warto przemyśleć każda z tych propozycji ... Najlepiej przejedź sie ( heheh umow sie z ktorymś z allegrowiczów na jazde próbna ) zobaczysz co ci najbardziej odpowiada jeśli ja stałbym przed wyborem to ja tak uważam 1.9tdi >1.8/1.8t i 1.8t<2.8 naprawde masz nad czym myśleć , bo dla mnie z takim malutkim silniczkiem to bedziesz miał takiego passata ) a koszty a6
|
|
| Autor: | GrzesB [ 02.sty.2008 14:54:28 ] |
| Tytuł: | |
slahomyr napisał(a): Oooo dzięki za linki
![]() 1,8 to aż taki muł w a6 ?? Ja robię przesiadkę z vectry B 1,6 16V więc sądzę, że będę odczuwał raczej lepsze osiągi niż do tej pory ![]() Pozdrawiam A a jestem przekonany, że będziesz pod względem osiągów wielce niezadowolony, powiem więcej - poza komfortem samym w sobie to auto będzie jeździło znacznie wolniej niż Hopel! |
|
| Autor: | slahomyr [ 02.sty.2008 15:00:21 ] |
| Tytuł: | |
hmmm Jest spory wybór w silniku 2,4 ale jakoś mi V6 nie chce się kupować Cholercia... muszę się przejechać |
|
| Autor: | ziper87 [ 02.sty.2008 15:01:01 ] |
| Tytuł: | |
To może i ja sie wiecej rozpisze. 1.9tdi 1.8 1.8T w a6 nie bedzie jechalo... to bedzie smieszne jak beda calibry to wyprzedac... mowa o oszczednosci wiec temat 2.5 tdi pominę ... jak ma byc oszczednie to pozniej na sprzedaz pojdzie kolejny parch ( i o jednego wzrosnie liczebnosc ludzi ktorzy twierdza ze to kupa zlomu) 2.4 sie nie oplaca lepiej 2.8 spalanie podobne a i dynamika wieksza... Wyzej juz nie pisze bo ma byc oszczednie.Tyle pozdrawiam |
|
| Autor: | Przemysław [ 02.sty.2008 15:02:32 ] |
| Tytuł: | |
przejedz sie !!!! zobaczysz kupisz 2.8 v6 hehehe ... |
|
| Autor: | BiLu [ 02.sty.2008 15:03:42 ] |
| Tytuł: | |
zaraz znow sie okaze ze tylko 4,2 jezdzi
|
|
| Autor: | GrzesB [ 02.sty.2008 15:05:47 ] |
| Tytuł: | |
Bilu napisał(a): zaraz znow sie okaze ze tylko 4,2 jezdzi
![]() 4.2 nie jeździ - miałem kiedyś okazję 4.2 tip quattro avant - dziękuję, ale w porówaniu do kosztów utrzymania to POMYŁKA! Egzemplarz wypożyczony był z Audi Rowiński&Wajdemajer
|
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|