| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/forum/ |
|
| kupno a6 https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=81300 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | ARTUROOOO [ 28.lip.2008 16:34:45 ] |
| Tytuł: | kupno a6 |
Witam.Zacząłem poszukiwania a6 ,najlepiej z 1997r.Interesują mnie 2 jednostki benzynowe:2.6 i 2.8 .Wiem , że 2.8 były 2 wersje.Która lepsza? Jak z awaryjnością tych silników ?Generalnie ma być pod gaz.Proszę ogólnie naświetlic mi sytuację.Wczesnisj miałem do czynienia tylko z mercedesami. pozdr |
|
| Autor: | TymoOon [ 28.lip.2008 17:44:53 ] |
| Tytuł: | |
Kolego najlepiej bierz 2.8 ACK czyli 193 konie 30V Ewentualnie 2.8 AAH czyli 174 konie Jednosta 2.6 będzie Ci paliła tyle samo a ma o 24 albo 43 konie mniej. Niech wypowiedza sie zaaworowa i speco na temat ACK,napewno polecą Ci ten silnik
|
|
| Autor: | ARTUROOOO [ 28.lip.2008 19:21:28 ] |
| Tytuł: | |
sama moc przemawia za tym silnikiem.Ale prosilbym o kilka konkretów,np,jaki rozrząd tam jest, ile koszt. wymiana ,po ilu km itd. pozdr |
|
| Autor: | gitmar [ 28.lip.2008 23:54:10 ] |
| Tytuł: | |
Polecam zarówno 2.8 AAH 174 KM, jak i 2.8 30V ACK 193 KM. Spalanie w obu przypadkach zbliżone, ACK ma chyba jednak nieco niższe. Jeżdżą podobnie, ACK ma dużo lepszy "dół" przy wkręcaniu się w obroty. ACK jest też droższy w częściach. Droższy filtr oleju, rozrząd (ok.100-150 zł więcej) świece, uszelki i tym podobne. W ACK spod pokryw zaworów lubi sączyć się olej. U siebie uszczelniałem ostatnio te pokrywy, za uszelki na jedną stronę zapłaciłem 85zł po upuście, normalnie kosztują ponad 100zł na stronę. W pięciu sztukach AAH które miałem nigdy mnie to nie nękało (co najwyżej simering na wałku rozrządu, ale to grosze). Zarówno jeden jak i drugi dobrze znoszą instalkę LPG (tylko sekwencja) pod warunkiem odpowiedniego dobrania wtrysków, dysz i parownika oraz poprawnej instalacji i ustawienia sterownika. Silnik raczej bezproblemowy pod warunkiem odpowiedniej eksploatacji tj.olej, płyn chłodniczy i rozrząd na czas. Jeśli wymieniasz rozrząd na dobrych zamiennikach (a nie najtańszym g....) spokojnie przejedziesz 80 tys.km. Na oryginałach możesz śmigać spokojnie 100 tys. Ostatnio wymieniłem u siebie rozrząd w ACK (pasek GATES, rolka prowadząca INA i napinacz INA, pompa wodna SKF, pasek PK Bosch i zapłaciłem za to wszystko po upustach 500zł. Normalnie bym zabulił ponad 600zł, ale i tak ceny nie zwalają z nóg. Każda V-ka weźmie trochę oleju. Myślę, że norma mieści się w granicach 0.5 l/1000km. Jedna bierze więcej, druga mniej. Moje B4 2.8 pobierało zaledwie 0.3 l na 10 000km, ale miałem też taką, która żłopała 0.5 l na 1000km i mniej nie chciała. Życzę powodzenia w poszukiwaniach
P.S. zapraszam jeszcze do działu NEWBIE.. |
|
| Autor: | ARTUROOOO [ 29.lip.2008 10:19:46 ] |
| Tytuł: | |
Dokładnie o takie info mi chodziło.Dziekuję koledze.Teraz poczytam , to , co dla początkujących .Jade na urlop i bede szukal a6 wiec potrzebowałem kilku info na juz .pozdr |
|
| Autor: | Jarek-wroc [ 29.lip.2008 12:59:29 ] |
| Tytuł: | |
witam, Mam takiego 2.8 V6 30V - 194 KM '98, chodzi super, tylko walczę z wyciekami oleju na silniku, części zaskakująco tanie jak na takie auto, np sprzęgło (trzeba uważać żeby nie spalić - mowa o quattro zwłaszcza) kosztuje ok 900 PLN niestety nie pamiętam jakiej firmy. Szukaj quattro. Powodzenia w poszukiwaniach P.S. A8 4.2 '96 - jak w dobrym stanie, to jeśli stać na utrzymanie - polecam cena taka sama a więcej zabawy. |
|
| Autor: | speco [ 29.lip.2008 13:58:33 ] |
| Tytuł: | |
Jarek-wroc napisał(a): A8 4.2 '96 - jak w dobrym stanie, to jeśli stać na utrzymanie - polecam cena taka sama a więcej zabawy.
A8 to inna klasa, ale tez inne koszty utrzymania. Swietny samochod, ale nim sie zdecydujesz poczytaj o kosztach utrzymania, koszty paliwa licz oddzielnie. 2.6 czy 2.8 2.8
AAH czy ACK ACK (193KM)
zaworowa ma quattro, ja mam oske, ale tez nie ma co narzekac. Autko wdzieczne i jesli o dbasz i wymienisz co trzeba po zakupie bedziesz zadowolony. U siebie wymienilem: - rozrzad 840zl (tylko czesci), - 4 amortyzatory na gazowe KYB 920zl (amortyzatory + odboj z oslona) - sonda lambda 270zl (padla, wymienilem na bosha, cena po znizkach) - termostat 60zl - wymiana oleju ok 200zl (olej 5,3l, filtr oleju, podkladka) - czyszczenie i nabicie klimy 160zl 2.8 lubia olej, u mnie winna jest chyba uszczelka. Wymienilem na poczatku i teraz (po 20 tys) podobno znowu cos puszcza. |
|
| Autor: | gitmar [ 29.lip.2008 14:21:00 ] |
| Tytuł: | |
speco napisał(a): 2.6 czy 2.8 2.8AAH czy ACK ACK (193KM)zaworowa ma quattro, ja mam oske, ale tez nie ma co narzekac. Autko wdzieczne i jesli o dbasz i wymienisz co trzeba po zakupie bedziesz zadowolony. U siebie wymienilem: - rozrzad 840zl (tylko czesci), - 4 amortyzatory na gazowe KYB 920zl (amortyzatory + odboj z oslona) - sonda lambda 270zl (padla, wymienilem na bosha, cena po znizkach) - termostat 60zl - wymiana oleju ok 200zl (olej 5,3l, filtr oleju, podkladka) - czyszczenie i nabicie klimy 160zl 2.8 lubia olej, u mnie winna jest chyba uszczelka. Wymienilem na poczatku i teraz (po 20 tys) podobno znowu cos puszcza. speco coś drogie te Twoje części Tak jak koledzy pisali ACK lubi mieć wycieki w okolicach głowic. Czasami tą "górę" trzeba uszczelnić, ale jedynie dobrej jakości uszczelkami, wkładając tanie zamienniki efekt będzie taki sam jak przed wymianą. U siebie założyłem Goetze, ponad 100zł na stronę, narazie mam spokój. Też wymieniałem sondę lambda. Kupiłem oryginalną 4-pinową sondę ze znaczkami Audi/VW, kosztowała 160zł tylko wtyczkę musiałem przerobić. Akurat amorki u mnie są jak nówki, ale profilaktycznie wymieniłem osłony (9zł sztuka) z przodu. Będę musiał zrobić to samo z tyłu. Za świece (2 elektrodowe NGK) komplet 6 sztuk zapłaciłem 132zł. Do AAH płaciłem mniej, 90-100zł, tam były 3-elektrodowe NGK. Speco, trochę dziwi mnie cena rozrządu u Ciebie. Co dodatkowo jeszcze wymieniałeś ponad to co ja wypisałem wcześniej Czy wybierzesz ACK czy AAH będzie to dobry wybór. Na AAH nie mogę złego słowa powiedzieć. Nie jest to rakieta, ale jakąs tam dynamikę ma, jednak lepiej znosi jazdę w trasie niż po mieście. Jak na V6 jest to dość tanie w utrzymaniu auto, części są bardzo dobrze dostępne....
|
|
| Autor: | Jarek-wroc [ 29.lip.2008 14:28:32 ] |
| Tytuł: | |
zaworoowa napisał(a): speco napisał(a): 2.6 czy 2.8 2.8AAH czy ACK ACK (193KM)zaworowa ma quattro, ja mam oske, ale tez nie ma co narzekac. Autko wdzieczne i jesli o dbasz i wymienisz co trzeba po zakupie bedziesz zadowolony. U siebie wymienilem: - rozrzad 840zl (tylko czesci), - 4 amortyzatory na gazowe KYB 920zl (amortyzatory + odboj z oslona) - sonda lambda 270zl (padla, wymienilem na bosha, cena po znizkach) - termostat 60zl - wymiana oleju ok 200zl (olej 5,3l, filtr oleju, podkladka) - czyszczenie i nabicie klimy 160zl 2.8 lubia olej, u mnie winna jest chyba uszczelka. Wymienilem na poczatku i teraz (po 20 tys) podobno znowu cos puszcza. speco coś drogie te Twoje części Tak jak koledzy pisali ACK lubi mieć wycieki w okolicach głowic. Czasami tą "górę" trzeba uszczelnić, ale jedynie dobrej jakości uszczelkami, wkładając tanie zamienniki efekt będzie taki sam jak przed wymianą. U siebie założyłem Goetze, ponad 100zł na stronę, narazie mam spokój. Też wymieniałem sondę lambda. Kupiłem oryginalną 4-pinową sondę ze znaczkami Audi/VW, kosztowała 160zł tylko wtyczkę musiałem przerobić. Akurat amorki u mnie są jak nówki, ale profilaktycznie wymieniłem osłony (9zł sztuka) z przodu. Będę musiał zrobić to samo z tyłu. Za świece (2 elektrodowe NGK) komplet 6 sztuk zapłaciłem 132zł. Do AAH płaciłem mniej, 90-100zł, tam były 3-elektrodowe NGK. Speco, trochę dziwi mnie cena rozrządu u Ciebie. Co dodatkowo jeszcze wymieniałeś ponad to co ja wypisałem wcześniej Czy wybierzesz ACK czy AAH będzie to dobry wybór. Na AAH nie mogę złego słowa powiedzieć. Nie jest to rakieta, ale jakąs tam dynamikę ma, jednak lepiej znosi jazdę w trasie niż po mieście. Jak na V6 jest to dość tanie w utrzymaniu auto, części są bardzo dobrze dostępne....SORKI palnąłem, mam A6 tak mi się omskło - marzenia o A8 4.2 |
|
| Autor: | speco [ 29.lip.2008 14:42:28 ] |
| Tytuł: | |
zaworoowa napisał(a): speco coś drogie te Twoje części
To i tak po upustach
A tak na serio to prawie wszystko biore przez salon Nissana, na fakure, wiec jest taniej bo to sie jakos wrzuca w koszty (ksiegowi sie tym zajmuja, ja tylko zanosze faktury). O jednej sprawie nikt nie spomnial, 2.8 dobrze znosi doladowanie podtlenkiem LPG. 2.6 ma plastikowy kolektor i w przypadku strzalow moga byc problemy. zaworoowa zagazowal swoje 2.8q, a ja jestem w trakcie wyboru instalacji i zakladu. Po miescie jezdze malo, ale wychodzi ok 12l. Na trasie zalezy od nogi, moj rekord to 6.5l, ale to byla bardzo wolna jazda (90km/h) i praktycznie pusta trasa. Jak nauczysz sie jezdzic i korzystac z mocy to przy 120km/h na trasie mozesz zejsc do 8l, ale nie ma juz takiej frajdy z jazdy. Podane wartosci do dane z kompa, ale pokrywaja sie z tym co wlewam do baku - moze sa lekkie odchylenia, ale mozna je pominac. |
|
| Autor: | gitmar [ 29.lip.2008 14:54:21 ] |
| Tytuł: | |
speco napisał(a): zaworoowa napisał(a): speco coś drogie te Twoje części To i tak po upustach ![]() A tak na serio to prawie wszystko biore przez salon Nissana, na fakure, wiec jest taniej bo to sie jakos wrzuca w koszty (ksiegowi sie tym zajmuja, ja tylko zanosze faktury). O jednej sprawie nikt nie spomnial, 2.8 dobrze znosi doladowanie podtlenkiem LPG. 2.6 ma plastikowy kolektor i w przypadku strzalow moga byc problemy. zaworoowa zagazowal swoje 2.8q, a ja jestem w trakcie wyboru instalacji i zakladu. Po miescie jezdze malo, ale wychodzi ok 12l. Na trasie zalezy od nogi, moj rekord to 6.5l, ale to byla bardzo wolna jazda (90km/h) i praktycznie pusta trasa. Jak nauczysz sie jezdzic i korzystac z mocy to przy 120km/h na trasie mozesz zejsc do 8l, ale nie ma juz takiej frajdy z jazdy. Podane wartosci do dane z kompa, ale pokrywaja sie z tym co wlewam do baku - moze sa lekkie odchylenia, ale mozna je pominac. napisałem wcześniej że te silniki dobrze "się gazują". Ale napisałem też że w grę wchodzi tylko sekwencja, więc myślę, że o strzałach możemy zapomnieć. 2.8 ACK ma plastikowy kolektor tak jak 2.6, jedynie AAH ma metalowy (chyba żeliwny) ale to i tak nie jest wystarczający argument by zakładać inst.II generacji. Co do spalania...mój rekord na Pb to 7.7 l/100 km w trasie z D do PL przy jeździe 110-120 km/h. Norma to ok.9l w trasie, miasto ok.13-14 l. W przypadku AAH bardzo podobnie. Jeśli chodzi o LPG, to średnie spalanie ok.12-13 l/100 km przy obu jednostkach... |
|
| Autor: | speco [ 29.lip.2008 15:09:01 ] |
| Tytuł: | |
zaworoowa napisał(a): napisałem wcześniej że te silniki dobrze "się gazują". Ale napisałem też że w grę wchodzi tylko sekwencja, więc myślę, że o strzałach możemy zapomnieć. 2.8 ACK ma plastikowy kolektor tak jak 2.6, jedynie AAH ma metalowy (chyba żeliwny) ale to i tak nie jest wystarczający argument by zakładać inst.II generacji.
Cos musialem przeoczyc
|
|
| Autor: | ARTUROOOO [ 29.lip.2008 17:55:00 ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: speco coś drogie te Twoje części Razz wpadaj do mnie do Łukowa, kupuję z dobrymi upustami Wink
Pochodzę z Białej Podl. więc po części będę się uśmiechał do ciebie .Wychodzę z założenia że raz porządnie powymieniać i spokój.Aha ,w grę wchodzi tylko quattro.
pozdr |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|