.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/forum/ |
|
Przyciemnianie folia - prosze o instrukcje. https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=67309 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | marco_wroc [ 20.paź.2007 22:42:02 ] |
Tytuł: | Przyciemnianie folia - prosze o instrukcje. |
Witam, planuje lekko przyciemnic szyby folia ktora już zakupiłem (lekko przyciemniajaca) i chcialbym to zrobic sam wiec bylbym wdziedczny za jakies fachowe instrukcje lub fotostory. Dzięki |
Autor: | BiLu [ 20.paź.2007 22:48:05 ] |
Tytuł: | |
przede wszystkim robisz to na mokro (woda z ludwikiem), pozniej wyprowadzasz pecherze na zewnatrz (uwalniasz je), a na koncu podgrzewasz suszarka do wlosow lub opalarka (tutaj trzeba miec juz wprawe). folie docinasz na krawedzi szyby po czym minimalnie folie oduwasz od krawedzi szyby o okolo 2 mm. |
Autor: | bov [ 21.paź.2007 01:42:31 ] |
Tytuł: | |
Bilu napisał(a): przede wszystkim robisz to na mokro (woda z ludwikiem), pozniej wyprowadzasz pecherze na zewnatrz (uwalniasz je), a na koncu podgrzewasz suszarka do wlosow lub opalarka (tutaj trzeba miec juz wprawe).
folie docinasz na krawedzi szyby po czym minimalnie folie oduwasz od krawedzi szyby o okolo 2 mm. To co Bilu pisze ma sens na płaskich szybach bo na zaokrąglonych zaczynają się schody... opalarka, oczywiscie od zewnątrz grzejesz ![]() |
Autor: | *Robi* [ 21.paź.2007 13:46:58 ] |
Tytuł: | |
bov napisał(a): Bilu napisał(a): przede wszystkim robisz to na mokro (woda z ludwikiem), pozniej wyprowadzasz pecherze na zewnatrz (uwalniasz je), a na koncu podgrzewasz suszarka do wlosow lub opalarka (tutaj trzeba miec juz wprawe). folie docinasz na krawedzi szyby po czym minimalnie folie oduwasz od krawedzi szyby o okolo 2 mm. To co Bilu pisze ma sens na płaskich szybach bo na zaokrąglonych zaczynają się schody... opalarka, oczywiscie od zewnątrz grzejesz ![]() O czym tu gadasz ?Za co ci maja zabrac dowód?? Masz miec szyby czyste od kierowcy i pasażera,reszte mozesz sobie zamalować farbą i nie mogą ci nic zrobić. A jak by sie ktoś zbuntował: 5.Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej od 1998 roku wydało stanowisko, że nie ma przeciwwskazań do przyciemniania szyb, z wyjątkiem szyb z przodu pojazdu mających wpływ na pole widzenia kierowcy (czyli szyba przednia i boczne szyby przednie) |
Autor: | arthurr [ 21.paź.2007 14:10:51 ] |
Tytuł: | |
Robi - sęk w tym że przyciemniony tylko tył wygląda............. tak sobie. Jeśli przyciemniać to tylko całość (bez czołowej oczywiście), inaczej bym się nie decydował |
Autor: | Sprinter [ 21.paź.2007 14:12:07 ] |
Tytuł: | |
*Robi* napisał(a): bov napisał(a): Bilu napisał(a): przede wszystkim robisz to na mokro (woda z ludwikiem), pozniej wyprowadzasz pecherze na zewnatrz (uwalniasz je), a na koncu podgrzewasz suszarka do wlosow lub opalarka (tutaj trzeba miec juz wprawe). folie docinasz na krawedzi szyby po czym minimalnie folie oduwasz od krawedzi szyby o okolo 2 mm. To co Bilu pisze ma sens na płaskich szybach bo na zaokrąglonych zaczynają się schody... opalarka, oczywiscie od zewnątrz grzejesz ![]() O czym tu gadasz ?Za co ci maja zabrac dowód?? Masz miec szyby czyste od kierowcy i pasażera,reszte mozesz sobie zamalować farbą i nie mogą ci nic zrobić. A jak by sie ktoś zbuntował: 5.Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej od 1998 roku wydało stanowisko, że nie ma przeciwwskazań do przyciemniania szyb, z wyjątkiem szyb z przodu pojazdu mających wpływ na pole widzenia kierowcy (czyli szyba przednia i boczne szyby przednie) Jasne, tylko ta folia ma mieć homologację Instytutu Szkła i Ceramiki, który to takie badania przeprowadza (np. według wymagań regulaminu homologacji R 43 ECE zgodnie z rozporządzeniem Min. Transp. i Gosp. Morskiej Dz. U. nr 44 z 15.05.1999r. poz. 432, zał. 3). I w związku z tym na szybie pojawia się potem właśnie oznakowanie XXX-XXXX-ISiC. Niejednokrotnie się już spotkałem w moich poprzednich autach ze sprawdzaniem czy takie oznaczenie mam na szybach (szczególnie na granicach). |
Autor: | bov [ 21.paź.2007 16:27:24 ] |
Tytuł: | |
Akurat numer ISIC przyklejany na szybie to nie homologacja folii (prawie każda ją ma ) tylko jest tam numer zakładu, który Ci to przyciemnił. Troche sie w temacie orientuje bo mam swój nr ISIC o który się starałem...Jak Policja was zatrzyma i bedą kazali zrywać folie to powiedzcie żeby sami sobie zrywali a jak nie to niech biorą dowód, póżniej przegląd cząstkowy bodajże 35zł u znajomego ![]() ![]() jest jeszcze opcja przyciemnienia piecowego wszystkich szyb w aucie (bez czołowej) full legal nikt się nie doczepi do przednich bocznych ale to kosztuje sporo i trzeba wymontowywac wszystkie szyby... |
Autor: | mAlIbOr [ 21.paź.2007 16:49:12 ] |
Tytuł: | |
troche sie zmienił temat ale powiem jak ja to zawsze robie. woda z mała ilościa szamponu dla dzieci, taki niezbyt toksyczny. Racla do wypychania wody (miekka, aby folii nie porysować) szmatki chłonne i suszarka (warunki domowe) Rób to w dobrze wygrzanym pomieszczeniu, folia bedzie wtedy bardziej elastyczna. Jesli przyklejasz folie na szyby niewyciagane to najepierw na wode przyczep sobie folie na zewnatrz, odetnij jak trzeba, przygrzej w odpowiednim miejscu jesli jest za duzo jej i potem dpoiero do srodka. Gdy zrywasz folie to zawsze staraj sie to robić we dwie osoby i spryskiwać folie zarazem ale nie przesadzaj z ilością wody. Wypychając wode z pod folii na koncu przykładaj coś chłonnego (recznik lub szmate) aby czerpał wode wypchnietą z pod folii i nie cofała sie znowu odklejajac. Grzej tez suszarka aby cały czas odparowywała. Przed przystąpieniem do przyklejenia szyby okno musi być umyte bardzo dokładnie najlepiej gąbką do mysza naczyć lub czyms podobnie czyszczącym bo zawsze sie po papierze znajdzie jakiś frędzel pod folią!! no i podstawowa sprawa ktorą powinienem poruszyć na początku a może i nie. NIE PRZYCIEMNIAJ SZYB FOLJA DOSTEPNA WSZEDZIE ZA MAŁĄ KASE ![]() ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam i cierpliwości życze, |
Autor: | Sprinter [ 21.paź.2007 16:51:43 ] |
Tytuł: | |
Oczywiście, że tam gdzie wpisałem XXX-XXXX mamy numer świadectwa badań i to jest tożsame z naklejaniem przez dany zakład homologowanej folii. |
Autor: | marco_wroc [ 21.paź.2007 18:03:52 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za rady , folie już kupilem 30Funtow za 2 rolki 182cm x 60cm ( DEFENDER). Folia made in UK, tam teraz mieszkam i ktoś mi ja polecił wiec mam nadzieje ze bedzie ok. Nie wiem jak prawo mowi dokladnie ale z tego co mi się wydaje to jak kolega napisał, nawet jak tylna i boczne zamaluje farba to bedzie ok , czyste musza zostac przednie drzwi i przednia szyba, jeśli nie to co na przykład z Oplem Astra II kombi który nie ma szyb bocznych z tyłu a paka cała załadowana ?? Zostaje mu tylko przednie drzwi i szyba i tyle wystarcza, poza tym ja będę miał lightowe przyciemnienie wiec nie będą raczej się czepiać a dowodu mi nie mogą zabrać bo mam angielski ![]() |
Autor: | marco_wroc [ 21.paź.2007 18:12:22 ] |
Tytuł: | |
Bilu napisał(a): przede wszystkim robisz to na mokro (woda z ludwikiem), pozniej wyprowadzasz pecherze na zewnatrz (uwalniasz je), a na koncu podgrzewasz suszarka do wlosow lub opalarka (tutaj trzeba mieć juz wprawę).
folie docinasz na krawedzi szyby po czym minimalnie folie odsuwasz od krawędzi szyby o okolo 2 mm. Czyli folie docinam na zewnętrznej części szyby, potem przyklejam od wewnątrz wg dokładnej instrukcji "mAlIbOr" (za którą dziękuję). Tylko nie rozumie o co chodzi z tym odsuwaniem, kumam że folia się kurczy i w ten sposób układa do kształtu szyby. |
Autor: | bov [ 21.paź.2007 19:54:49 ] |
Tytuł: | |
Chodzi o to że folia w szybach opuszczanych musi być odsunięta ok 2mm od krawędzi szyby w dół bo inaczej wchodząc w uszczelke będzie się podwijać.Powodzenia w oklejaniu klapy ![]() |
Autor: | mAlIbOr [ 21.paź.2007 19:58:45 ] |
Tytuł: | |
marco_wroc napisał(a): Bilu napisał(a): przede wszystkim robisz to na mokro (woda z ludwikiem), pozniej wyprowadzasz pecherze na zewnatrz (uwalniasz je), a na koncu podgrzewasz suszarka do wlosow lub opalarka (tutaj trzeba mieć juz wprawę). folie docinasz na krawedzi szyby po czym minimalnie folie odsuwasz od krawędzi szyby o okolo 2 mm. Czyli folie docinam na zewnętrznej części szyby, potem przyklejam od wewnątrz wg dokładnej instrukcji "mAlIbOr" (za którą dziękuję). Tylko nie rozumie o co chodzi z tym odsuwaniem, kumam że folia się kurczy i w ten sposób układa do kształtu szyby. Odsuwanie to chodzi o to ze jak dotniesz folie do krawedzi to pieknego dnia uszczelka Ci ja gdzies zadrze i bedzie kupa. Jak dotniesz folie to ja poprostu przesun od krawedzi o 2-3 mm i gicior bedzie ![]() Ja osobiście jak przyciemniałem szyby to skonstruowałem sobie takie urządzonko ktorym ciągnołem po krawędzi a cieło 3 mm niżęj ![]() eee, kapiszi czy ma być bisik ![]() ![]() |
Autor: | hubos21 [ 21.paź.2007 22:13:08 ] |
Tytuł: | |
przyciemnienie szyb jest tanie więc lepiej dać to zrobić komuś kto ma wprawe |
Autor: | MiKev [ 21.paź.2007 22:25:22 ] |
Tytuł: | |
hubos21 napisał(a): przyciemnienie szyb jest tanie więc lepiej dać to zrobić komuś kto ma wprawe tanie jest w polsce a w anglii koszt Rovera 200 to 300F wiec juz nie takie tanie a Marko ma Avanta co jeszcze kwote podnosi.
Oklejanie szyb nie jest ciezkie wiec poradzisz sobie. Co do policji to wiesz jak ja mam przyciemnione i zaden sie w polsce nie czepial. W anglii musisz miec atest z DVLA ale policja tez sie nie czepia jak widzi co w srodku siedzi. Powodzonka w oklejaniu. Ps. tylnia szybe oklejali jakos na talk ale nie widzialem tego wiec nie wypowiem sie jak to wyglada. |
Autor: | marco_wroc [ 21.paź.2007 22:32:07 ] |
Tytuł: | |
mAlIbOr napisał(a): Odsuwanie to chodzi o to ze jak dotniesz folie do krawedzi to pieknego dnia uszczelka Ci ja gdzies zadrze i bedzie kupa. Jak dotniesz folie to ja poprostu przesun od krawedzi o 2-3 mm i gicior bedzie
![]() Ja osobiście jak przyciemniałem szyby to skonstruowałem sobie takie urządzonko ktorym ciągnołem po krawędzi a cieło 3 mm niżęj ![]() eee, kapiszi czy ma być bisik ![]() ![]() Kapiszi ![]() P.S. Tak jak pisał kolega MiKeV w UK ceny mamy inne więc wole sam sobie zrobić i czegoś nowego się nauczyć. Pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |