.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/forum/ |
|
[All AEL] Mozliwości R5 2,5 TDi + Garett 25 + FMIC + pompa ? https://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=77955 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Gustav [ 13.maja.2008 12:28:07 ] |
Tytuł: | [All AEL] Mozliwości R5 2,5 TDi + Garett 25 + FMIC + pompa ? |
Z racji tego ze zamierzam zakupic A6 C4 z silnikiem AEL (103KW - 140KM) i poźniej zmodyfikowac silnik (nowa Turbosprężarka , pompa , koncowki wtryskiwaczy , FMIC , sprzęgło itp).odnoszę się z zapytaniem ..(a właściwie kilkoma;)) 1. Jakie są mozliwości tego silnika na seryjnym osprzęcie ? (bezpieczny chiptuning) 2. Jaką sprężarke zastosowac ? (max 2000 zl ) 3. Jak blok silnika , głowica , wał korbowy ,tłoki , itp to zniesie ? (ile wytrzyma ) ps. na modyfikacje przeznaczam 4000 zl , |
Autor: | flavios [ 13.maja.2008 17:48:14 ] |
Tytuł: | |
przyjeło się że 180KM. Później dzieją się dziwne rzeczy. |
Autor: | toms001 [ 13.maja.2008 22:35:19 ] |
Tytuł: | Re: [All AEL] Mozliwości R5 2,5 TDi + Garett 25 + FMIC + pom |
gustav200 napisał(a): Jak blok silnika , głowica , wał korbowy ,tłoki , itp to zniesie ? (ile wytrzyma )
Jeśli chcesz drastycznie podniesc moc, to chyba 1,9 tdi jest bardziej odpowiedni. Przerabia się go, jak bułki w piekarni. AEL to silnik, który nie był wszechstronnie (przynajmniej ja nie slyszalem) testowany pod względem maksymalnej wytrzymalosci na podniesienie mocy... ale 180 koni to chyba samym softem+wtryski się uzyska pod warunikiem, że silnik zdrowy. |
Autor: | flavios [ 14.maja.2008 17:41:30 ] |
Tytuł: | Re: [All AEL] Mozliwości R5 2,5 TDi + Garett 25 + FMIC + pom |
toms001 napisał(a): gustav200 napisał(a): Jak blok silnika , głowica , wał korbowy ,tłoki , itp to zniesie ? (ile wytrzyma ) Jeśli chcesz drastycznie podniesc moc, to chyba 1,9 tdi jest bardziej odpowiedni. Przerabia się go, jak bułki w piekarni. AEL to silnik, który nie był wszechstronnie (przynajmniej ja nie slyszalem) testowany pod względem maksymalnej wytrzymalosci na podniesienie mocy... ale 180 koni to chyba samym softem+wtryski się uzyska pod warunikiem, że silnik zdrowy. dlatego piszę że 180 bo jest kilka na AKP co tyle mają i działają. O mocniejszych nie słyszałem a z tego co było pisane na AKP to powyżej tej mocy silnik sra ogniem wiec tzreba przyjąć że na tą chwile jest to graniczna max moc tego silnika. Chyba ze ktos zrobi 210-230 i polata 30 000km i nic sie nie stanie to wtedy poprzeczka się podniesie. Jak narazie takich osiągnieć nie ma w cywilnym AEL. Ale kto wie. |
Autor: | Gustav [ 15.maja.2008 12:17:29 ] |
Tytuł: | |
w sumie nie dowiedziałem sie najważniejszego ale pewnie lepszy do modyfikacji bedzie jak to mowi Basket " Stary kondon 1.9 TDi AFN " ale i tak nie wiem jaką Turbine dobrać zeby to w miare jeździło ? Edit : Czy np do A4 AFN '98 podjedzie gładko bez większych przeróbek GT 25 lub GT28 ? http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT25/GT2560R_466541_4.htm |
Autor: | $iwy [ 17.maja.2008 15:17:40 ] |
Tytuł: | |
A zwiekszal ktos moc w tym AEL w quattro? Podobno dzieja sie cuda z walem,jakies wibracje itp? Takie cos slyszalem od specjalisty od Audi... |
Autor: | Rogal [ 18.maja.2008 10:16:23 ] |
Tytuł: | |
Witam Jeżeli modyfikacja jest dobrze wykonana i przed (na serii) nic sie nie działo z wałem/podpora/dyfrem to po modyfikacji nie będzie problemu. Inna sprawa jest taka, że statystyczne AELe mają bardzo duże przebiegi i w 99% NIE nadają się nawet do wykonania podstawowej modyfikacji (chip-tuning). Jeżeli ktoś planuje większe modyfikacje mechaniczne raczej liczyłbym w kosztach tuningu regeneracje silnika (panewki, pierścienie, końcówki wtrysków, poma wtryskowa, uszczelki itp itd). Pozdrawiam |
Autor: | $iwy [ 18.maja.2008 16:31:12 ] |
Tytuł: | |
Takiej kompletnej padliny nie mam ![]() w sumie ma 283 tys na liczniku 96/97 rok magnatec 10w40 co 10 tys o dziwo nie bierze go za duzo wtryski wymieniane w tamtym roku bo sterujacy padl.przy okazji byla robiona pompa ale dalej cos sie pitoli bo na jalowym obroty minimalnie faluja.Niby ze ta plytka w pompie. |
Autor: | Bobo [ 18.maja.2008 20:58:31 ] |
Tytuł: | |
gustav200 napisał(a): Edit : Czy np do A4 AFN '98 podjedzie gładko bez większych przeróbek GT 25 lub GT28 ? http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT25/GT2560R_466541_4.htm A po co chcesz do afna pchać takie duże krowy? Planujesz go dłubnąć ponadprzeciętnie? ? , No chyba że planujesz bardzo duże wydatki i bardzo duże modyfikacje. |
Autor: | Jack [ 25.maja.2008 13:04:53 ] |
Tytuł: | |
Faktycznie w AEL problemem w podniesieniu mocy powyzej 200ps jest sama glowica , poniewaz nawet jak sie zwiekszy moc to z tylu zacznie zostawiac batorego. Wal w tych silnikach oraz korbowody to najmocniejsze jakie wyszly w R5 . Dowodem na to jest wkladanie calego dolu do benzynowych R5 z doladowaniem aby spokojnie uzyskac ponad 600ps.W swoim AEL mam ponad 180ps ale modyfikacja przeprowadzona w D (takiego kupilem) polegala na wymianie wtryskow AXG oraz dodanie chlodnicy oleju w przodzie auta co jest bardzo wazne,oraz wiekszy intercooler. Wkladanie do tego silnika wiekszego turbo i zmiana pompy nie wnosi nic , poniewaz z tego co jest oryginalnie mozna uzyskac przyzwoite parametry , pompa jest bardzo wydajna i turbo jezeli myslimy o mocy okolo 180-190ps. Zaleta tych silnikow o to oszczednosc nawet przy podniesionej mocy. |
Autor: | bestmonk [ 26.maja.2008 10:40:48 ] |
Tytuł: | |
Jack moglbys powiedziec cos wiecej na temat dodatkowej chlodnicy oleju ? Jak ona jest wykonana ? lub przedstawiac to na fotkach . Dzieki. |
Autor: | spanky [ 27.maja.2008 08:27:38 ] |
Tytuł: | |
Jack napisał(a): wiekszy intercooler
a masz fotke tego IC-ka .... jest on wlozony w miejsce oryginalu ... ![]() |
Autor: | arekr [ 26.cze.2008 16:31:41 ] |
Tytuł: | |
podam przyklad mojej walki z AELem robilismy softa do 170hp jest jeszcze w miare ale dodatkowe 5hp w gore i sadza sie sypie z wydechu tzn 180 hp = 3 razy wiecej dymu niz 170hp |
Autor: | BiLu [ 27.cze.2008 00:53:23 ] |
Tytuł: | |
jakis czas temu miala miejsce taka oto dyskusja: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=2xx |
Autor: | Bobo [ 27.cze.2008 07:49:15 ] |
Tytuł: | |
arekr chyba przy robieniu naprawdę mocnego diesla ze słabego diesla nie da się uniknąć dymienia. Albo coś jest estetyczne i jedzie, albo coś wali koksem i zapier**. |
Autor: | Jack [ 27.cze.2008 18:44:34 ] |
Tytuł: | |
arekr Sprawdzałem ostatnio na hamowni swojego AEL i wyszło 185 PS i przyznam , że nie kopci. Cisnienie na wtryskach musi byc ustawione na 200 bar , turbina po stronie zimnej wieksza srednica , ponieważ inaczej ta mała , która jest oryginalnie nie wystarcza i przy podniesionym ciśnieniu doładowania zaczyna ogrzewać znacznie powietrze. Wtryski AXG maja inny kąt wtrysku co polepsza spalanie. Oczywiscie należy założyć chłodnice oleju dodatkowo bo nie wyobrażam sobie jazdy w upalne dni na długich odcinkach z dużymi prędkościami ale mało osób to rozumnie i pózniej wymieniaja nagminnie turbosprężarki oraz uszczelke głowicy . |
Autor: | arekr [ 29.cze.2008 23:20:56 ] |
Tytuł: | |
turbina hybryda wieksza strona ciepla i zimna boost na 1,2 bara IC narazie orginal mysle ze w zime wyszlo by cos ponad 180 hp jak mierzylismy bylo 30*C +orginalny IC =kazdy nastepny pomiar coraz slabszy Narazie ten soft wystarczy JACK masz wtryski od AXG jakie masz dysze 0,216 czy miejsze bowiem ze AXG mialy jeszcze 0,205 |
Autor: | arekr [ 04.lip.2008 13:58:33 ] |
Tytuł: | |
mialem kiedys takie wtryski z otworkami 0,205 zwykla pompa od AELa nie dawala rady przetlaczac glowiczka tak sie nagrzewala ze temp paliwa wynosila 80*C w zime |
Autor: | To_JA_! [ 31.lip.2008 12:36:27 ] |
Tytuł: | możliwości AEL'a |
silnik AEL z orginalnym wyposażeniem ma następujące ograniczenia: 1. Drgania wału korbowego pomiędzy 2500-2900rpm jeżeli przesadzimy z dawką max 2. Problem z doładowaniem poniżej 2000rpm jeżeli chcecie poprawić "dół" musicie się liczyć ze sporym dymem 3. Orginalna turbospręzarka K14 jest za mała i powyżej 3900 nie daje rady utrzymać ciśnienia doładowania powyżej +1bar co powoduje zminiejszenie dawkowania (ograniczanie mapą dymu - dlatego auta ponad 180PS zazwyczaj dość mocno dymią) - należy próbować uzyskać moc maksymalną przy niższych obrotach ale to zawęża dodatkowo użytkowy zakres obrotów. dla max efektów należy dać: - turbo z AAT (K16) lub zmienną geo z AHY - ale to wymaga mądrego programisty i wymiany zaworu sterującego turbiną - wtryskiwacze z dużymi otworkami aby skrócić czas wtrysku - uniknąć długiego spalania i dymu - głowicę pompy lub pompę z transportera AHY (z tego co wiem ma większy tłoczek co podnosi ciśnienia i skraca wtrysk dawki) - duży intercooler Należy tylko pamiętać o pkt. 1. - nie da się uzyskać w tym silniku dużego momentu poniżej 3000rpm - realnie można tam podnieść moment o 10-15% większe zmiany powodują silne drgania mogące uszkodzić wał korbowy silnika. PS. często dymienie wynika z niewłaściwej modyfikacji oprogramowania - podniesienie mapy doładowania nie gwarantuje ciśnień (oprogramowanie limituje w kilku miejscach max ciśnienie) Pozdrawiam ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |