Witam wszytkich
Pewnie w ten wakacyjny czas ruch na forum mały - ale mam nadzieje, że w wolnych chwilach znajdziecie czas na pomoc.
Moje audi jest naprawde pechowe w skrócie było do tej pory [0.5 roku]:
1. przepływka
2. wałki nowa hydraulika ... i ciagle stuki - osobny post
3. klima - nowy / stary kompresor
4. xenon - czujnik położenia a potem na szczęscie jeszcze żarniki nowe
A teraz w zeszłą sobote problemy z turbiną ... po koleji
Przegląd i wymiana oleju przed wakacjami - wymieniłem na MObil 10W40 (osobny wątek czy to nie zaszkodziło ??)
W niedziele w ciagu dnia dziwne dzwięki dochodzą - o zgrozo pomyślałem, co znowu temu czemusz [audi] dolega ?? Dzwięki nasilaja sie, problemy z przyspieszaniem, muł. Doturlałem sie do warsztatu, a tam po sciągnięciu przewodów dolotowych do turbiny ... sparwdziłem wirnik - lata kilka mm tam i z powrotem - diagnoza turbo padło. Po rozebraniu wylotu okazało sie na szczęscie że olej jeszcze sie nie polał do wydechu - zatrzymał sie na pierwszym kolanku
No cóż ... kolejne wydatki - zakupiłem regenerowaną w turbo julita z wrocławia. Oględziny starej - diagnoza, uszkodzania na wirniku, strona zimna spowodowały niedowarzenie i uszkodzanie, łożyska również mają gigantyczny luz + są wyraźne ślady wytarć na wałku turbinki, ale brak przegrzania wałka (smarowanie było) - czy wytarcia to pozostałość po rozpadających sie wałkach - pewnie Piotruś bedzie mógł coś powiedzieć !!!
Turbinka po dokładnych oględzinach (dlaczego nie zrobiłem tego jak ją brałem w zakładzie ??!!) ma delikatny luz osiowy (wzdłużny) tak na wyczucie ok 0.3-0.5 mm - za telefon do turbo julity, pan twierdzi że ok, to normalne i jak bedzie ciśnienie oleju to sie ten luz skasuje - ok zakładamy)
Zakładamy z powrotem - czyszczenie wszystkich przewodów, odmy (odma jest konstrukcji plastikowej spotkaliście sie z czym takim, nie ma żadnych materiałów filtracychnych tylko specjalny kształt w formie małych lejków

)
Po odpaleniu, czekamy aż sie zagrzeje, wszytko ok - test drogowy. A tu turbinka głośna, słychać ją nie tylko przy schodzeniu z obrotów ale podczas przyspieszania również !!

A oprócz tego wydaje też dziwny dzwięk przy różnych obrotach, czasem przy 2000 czasem przy 3000 - dziwięk podobny do tego gdy padała poprzednia. Oprócz tego stojąc przy samochodzie słychać na wolnych dziwne buczenie, jakby odkurzacz - wcześniej tego na 100 % nie było. Jade do innego mechaniora poglądał posłuchał - sciągnął wężyk z gruszki podśnienia, spokój cisza, żadnych dzwięków - diagnoza .... nieszczelność na wydechu. Oczywiście bez kierownic jest mniejsze ciśnienie i wtedy nie było nic słychać
Panowie - co to może być spoktaliście sie z
1. czy zmiana oleju z 5W50 na 10W40 mogło zabić turbinę i robi to samo z kolejną ?? (silniczek na półsyntetyku brzmi o wiele ciszej i fajniej)
2. dzwięki przy różnych predkościach obrotowych - takie jakby jęczenie, b. nieprzyjemne związane z mniejszym przyspieszeniem przy przyspieszaniu - co to ??
3. dzwięk na wolnych obrotach
4. czy powinienem wymienić tą odme która ma na inna [z mata filtracyjną] bo nawet w serwisie nie mogli odjaleźć skąd ten numer z tej odmy plastikowej bo w komputerze mieli inny i to właśnie był taki z matą filtracyjną
Jak możecie pomóc to oczekuje na sugestie bo już nie mam sił + i kasa też nie może tak ciągle iść w audi bez sensu to przecież ...
