|
| Autor | Wiadomość | |||
|---|---|---|---|---|
| koe |
|
|||
Dołączył(a): 14.wrz.2007 23:04:23 Posty: 18 Lokalizacja: Warszawa |
|
|||
| Góra | |
|||
| koe |
|
|||
Dołączył(a): 14.wrz.2007 23:04:23 Posty: 18 Lokalizacja: Warszawa |
|
|||
| Góra | |
|||
| Leo |
|
||||
Dołączył(a): 31.maja.2001 02:00:00 Posty: 12032 Lokalizacja: Poznań i okolice Auto: Audi S2, Audi 80 Avant |
|
||||
| Góra | |
||||
| mAlIbOr |
|
||||
Dołączył(a): 10.paź.2004 11:33:22 Posty: 1075 Lokalizacja: Pruszkow |
|
||||
| Góra | |
||||
| ADAM 12 |
|
|||
Dołączył(a): 01.gru.2003 19:23:22 Posty: 5629 Lokalizacja: Olesnica Auto: T&C 3.8 |
|
|||
| Góra | |
|||
| koe |
|
|||
Dołączył(a): 14.wrz.2007 23:04:23 Posty: 18 Lokalizacja: Warszawa |
|
|||
| Góra | |
|||
| koe |
|
|||
Dołączył(a): 14.wrz.2007 23:04:23 Posty: 18 Lokalizacja: Warszawa |
|
|||
| Góra | |
|||
| ADAM 12 |
|
|||
Dołączył(a): 01.gru.2003 19:23:22 Posty: 5629 Lokalizacja: Olesnica Auto: T&C 3.8 |
|
|||
| Góra | |
|||
| koe |
|
|||
Dołączył(a): 14.wrz.2007 23:04:23 Posty: 18 Lokalizacja: Warszawa |
|
|||
| Góra | |
|||
| ADAM 12 |
|
|||
Dołączył(a): 01.gru.2003 19:23:22 Posty: 5629 Lokalizacja: Olesnica Auto: T&C 3.8 |
|
|||
| Góra | |
|||
| koe |
|
|||
Dołączył(a): 14.wrz.2007 23:04:23 Posty: 18 Lokalizacja: Warszawa |
|
|||
| Góra | |
|||
| Leo |
|
||||
Dołączył(a): 31.maja.2001 02:00:00 Posty: 12032 Lokalizacja: Poznań i okolice Auto: Audi S2, Audi 80 Avant |
|
||||
| Góra | |
||||
| koe |
|
|||
Dołączył(a): 14.wrz.2007 23:04:23 Posty: 18 Lokalizacja: Warszawa |
|
|||
| Góra | |
|||
| ciechwoj |
|
||||
Dołączył(a): 04.sie.2006 11:36:43 Posty: 866 Lokalizacja: Długołęka[WROC] |
|
||||
| Góra | |
||||
| koe |
|
|||
Dołączył(a): 14.wrz.2007 23:04:23 Posty: 18 Lokalizacja: Warszawa |
|
|||
| Góra | |
|||
| wordeck |
|
||||
Dołączył(a): 21.paź.2004 11:03:48 Posty: 3304 Lokalizacja: Poznań i okolice |
|
||||
| Góra | |
||||
| koe |
|
|||
Dołączył(a): 14.wrz.2007 23:04:23 Posty: 18 Lokalizacja: Warszawa |
|
|||
| Góra | |
|||
| ando1414 |
|
|||
Dołączył(a): 21.lis.2006 13:54:43 Posty: 1516 Lokalizacja: Łódź |
|
|||
| Góra | |
|||
| rodzynek |
|
||||
Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03 Posty: 5224 Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2 |
|
||||
| Góra | |
||||
| zuru |
|
|||
Dołączył(a): 08.sie.2003 06:47:23 Posty: 2385 Lokalizacja: Krakow |
|
|||
| Góra | |
|||



od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Cygara jednak jest to dopiero mój drugi samochód (poprzednio był 2l dieselek) i już narobiłem sobie problemów. Jakiś tydzień temu zaczęła mi się palić kontrolka od temperatury- było to w drodze do pracy więc wróciłem normalnie do domu (jakieś 15km). Samochód stał tydzień nie ruszany. Dzisiaj przejechałem jakieś 15km i w końcu zalałem oleju (ponieważ z moim poprzednim dieselem wystarczyło dolewać nowy olej do starego, nie wiedziałem że w silnik benzynowy jest delikatniejszy). Bagnet wskazywał praktycznie zero oleju przed dolaniem więc wlałem jakieś 4,5-5l mineralnego oleju Castrol 15W40, zadowolony zakręciłem wszystko, zamknąłem klapę i w drogę...no i się zaczęło. Przejechałem jakieś 400m i z pod klapy zaczal unosic sie dym. Poniewaz ulalo mi sie sporo tego oleju tu i tam, stwierdzilem ze to przez to ze olej wylal sie na gorace elementy silnika, wiec sie wypali i dalej jazda. Poczekalem az chwile ostygnie, przetarlem tam gdzie dalem rade i pojechalem dalej. Przejechałem kolejnych kilka km (ze 2-3) i wtedy już ostro zaczęło się dymić więc stwierdziłem że chyba coś jest nie tak. Po otwarciu klapy okazało się że audiolka zapluła się olejem (po krótkiej analizie okazało się że olej wylatuje z takiego małego otworka w kolektorze- w miejscu gdzie przylega do dużego otworu z rury plastikowej biegnącej w dół od filtra oleju) - zostawiłem go na 1,5h, później jeszcze nim pojeździłem żeby wrócić do domu i za każdym razem gdy miałem postój- samochód harczał olejem, z każdym razem coraz mniej. W międzyczasie audiolka kilka razy zgasła w korku (niskie obroty prawdopodobnie). To było koło południa, teraz sytuacja wygląda tak że przy zimnym silniku kontrolka praktycznie pali się non stop. Jak się troszkę rozgrzeje to pali się na wysokich obrotach, a jak już się porządnie rozgrzeje to dopiero jak go lekko przycisne. Olej nadal cieknie ale w zdecydowanie mniejszych ilościach. Czy ktoś z Was mógłby mi powiedzieć co zepsułem i jak to naprawić?

jest




powodzenia w dalszej eksploatacji biednego auta, a co do dresow, to akurat nic do rzeczy nie ma. Nawet dresy wiedza jak wyglada kontrolka oleju, temperatury i w jakis posob dolewa sie WLASCIWA ilosc oleju do silnika....