.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.cze.2025 18:56:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 all] światla mijania - opis co i jak zrobic
PostNapisane: 18.kwi.2007 13:56:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
"potrzeba przekaznika, a w sumie dwoch. oba zwierne.
kable jakie musisz znalezc:
plus staly ze skrzynki, czerwony lub plus po stacyjce czarnozolty
plus po wylaczniku na mijania oba
plus na pozycje z wylacznika tez oba
niebieski sygnal z alternatora i masa brazowa
sterowanie pierwszego to niebieski wyjscia to oba kable na mijania zasilanie przez bezpiecznik 20A z czerwonego druga strona cewki braz
drugi sterowanie z pierwszego z kabla do swiatel mijania
druga strona cewki masa
wejscie z czerwonego po zabezpieczeniu 10A
wyjscie oba kable na pozycje..
dzialanie. odpalasz auto, silnik zaczyna pracowac ladowanie sie pojawia zapalja sie swiatla"

Obrazek

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: : [b4 all] światla mijania - opis co i jak zrobic
PostNapisane: 18.kwi.2007 15:01:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 20:46:59
Posty: 42
Lokalizacja: Złocieniec
Auto: A8D2 quattro 4,2 2001
Fajny schemat, i prosta realizacja - ale mam pytanie - bo ze schematu to nie wynika - co z tylnymi lampami? Zgodnie bowiem z nową ustawą, MUSZĄ być jednocześnie zapalone światła tyłu pojazdu...

_________________
Strzeżcie się Idów marcowych i debili u władzy!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 15:11:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 15:06:25
Posty: 132
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A4 B5
Może i ze schematu to nie wynika ale się włączą bo to jest jeden układ z tylnymi. Niestety to jest ciągle ingerencja w układ elektryczny. Szkoda że światła nie są fabrycznie na przekaźnikach. W tym schemacie potrzeba jeszcze możliwości ręcznego włączenia świateł mijania! A jak ładowanie przestanie działać? Albo alternator nie da sygnału ładowania?

_________________
AUDI A4 1.9 TDI 110PS 1998r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 15:41:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
właśnie sie nad tym zastanawiałem. Wieczorkiem zmienię schemat ;)
pomysł mam taki. normalnie układ będzie działał, a po przełączeniu wajchy od świateł na mijania (max na górę), światła będą gasły. To dla tych co czasami nie chcą mieć włączonych.

druga opcja to taka, że "nowy" układ dopinamy do starego i w razie awarii, wajcha w górę i mamy światła.

ps jeszcze sprawa z podświetleniem deski ;)

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 15:55:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 15:06:25
Posty: 132
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A4 B5
To musi działać tak że włącza światła postojowe i mijania po alternatorze, do tego musi być możliwość włączenia ich normalnie wajchą. Najlepiej wpiąć się zaraz po wyłączniku świateł.

_________________
AUDI A4 1.9 TDI 110PS 1998r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 16:35:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Ten uklad samoczynnego zapalania sie swiatel to dla osob co nie pamietaja zeby je wlaczyc lub ktorym sie nie chce :P Co nam da zamontowanie samych przekaznikow na uklad swiatel mijania ? Beda lepiej swiecic czy co ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 17:04:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
KORU napisał(a):
Co nam da zamontowanie samych przekaznikow na uklad swiatel mijania ? Beda lepiej swiecic czy co ?


Jeśli auto nie ma przekaźników to tak ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 17:19:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
same przekaźniki poprawiają świecenie lamp.
w starszych autach topiły się włączniki od świateł. Styki tak śniedziały, że były duże straty na nich.
W nowych autach wątpię czy producent odważyłby się na nie zamontowanie przekaźników :)

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Ostatnio edytowano 18.kwi.2007 17:23:58 przez Grzegorz-DTR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 17:22:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Grzegorz-DTR napisał(a):
W nowych autach wątpię czy producent odważyłby się na nie zamontowanie przekaźników :)


Oj, niepoprawny optymista, u kolegi w A4 z 1995r. nie było ;) Można przypuszczać, że w kolejnych rocznikach B5 wygląda sprawa podobnie...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 18:13:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Grzegorz-DTR napisał(a):
same przekaźniki poprawiają świecenie lamp.
w starszych autach topiły się włączniki od świateł. Styki tak śniedziały, że były duże straty na nich.

Takie topienie sie wlacznika od swiatel bylo jak mialem Duzego Fiata. :D To co mam sprawdzic miernikiem wtyczke podlaczana do zarowki i jezeli na wyjsciu jest 12V to oznacza to ze nie trzeba montowac przekaznikow ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 19:58:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
no 12V to będzie mało ;)
powinno być tyle ile daje alternator. jak na włączonym silnika będzie 12 tzn. że są duże straty i warto założyć przekaźniki.

nie wiem jak w lampach ksenonowych. tam są przetwornice i taka zmiana napięcia zasilania chyba nie ma takiego wpływu.

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 20:56:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 15:06:25
Posty: 132
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A4 B5
Zamontowanie przekaźników dla poprawy świecenia ma sens tylko wtedy kiedy przekaźniki będą pod maską a zasilanie będzie prosto z akumulatora grubymi kablami. Przy ksenonach nie ma to znaczenia bo przetwornica i tak wytworzy zadane napięcie. W sprawnym aucie napięcie instalacji powinno wynosić przynajmniej 14.4V przy włączonym silniku. No i niestety ale przekaźników od świateł w A4 nie ma!

_________________
AUDI A4 1.9 TDI 110PS 1998r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 11:13:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Ja u siebie dołożyłem dwa przekaźniki (jeden jednostykowy na mijania i drugi dwustykowy na pozycje).Wpiąłem się zaraz za przełącznikiem świateł.
Sterowanie wziąłem z niebieskiego kabelka altrnatora i opóźniłem włączenie o 5 sekund za pomocą tranzystora opornika i kondensatora.
W każdej chwili mogę wyłączyć ten układ i sterować oświetleniem za pomocą wajhy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 11:34:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 15:06:25
Posty: 132
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A4 B5
siwus napisał(a):
Ja u siebie dołożyłem dwa przekaźniki (jeden jednostykowy na mijania i drugi dwustykowy na pozycje).Wpiąłem się zaraz za przełącznikiem świateł.
Sterowanie wziąłem z niebieskiego kabelka altrnatora i opóźniłem włączenie o 5 sekund za pomocą tranzystora opornika i kondensatora.
W każdej chwili mogę wyłączyć ten układ i sterować oświetleniem za pomocą wajhy.


A po co dałeś opóźnienie? Jak dałeś sterowanie z alternatora to za szybko się włączały? Chyba nie powinny bo ten sygnał nie występuje zanim silnik na dobre nie ruszy.

_________________
AUDI A4 1.9 TDI 110PS 1998r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 11:49:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Dla komforu opóźniłem sygnał o 5 sekund od momentu zadziałania alternatora.Sygnał z alternatora występuje już po przekroczeniu 450 obr/min.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 12:01:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 15:06:25
Posty: 132
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A4 B5
siwus napisał(a):
Dla komforu opóźniłem sygnał o 5 sekund od momentu zadziałania alternatora.Sygnał z alternatora występuje już po przekroczeniu 450 obr/min.


Ale jak dasz zasilanie do przekaźnika ze złącza "X" to światła nie włączą się aż do uruchomienia silnika, nawet jak będzie już sygnał z alternatora. Tak samo radio gaśnie przy włączonym rozruszniku. Generalnie chodzi o to żeby maksymalnie uprościć konstrukcje. Gdzie się wpiąłeś w przewody? Licznik sygnalizuje włączone światła?

_________________
AUDI A4 1.9 TDI 110PS 1998r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 13:48:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
licznik sygnalizuje włączone światła postojowe.
Wpiąłem się w żółty- mijania i dwa szare z paskami do pozycyjnych.
Do pozycyjnych użyłem przekaźnika dwustykowego, aby niemostkować stron lewa/prawa.
Po prostu chcę aby światła zapalały się po kilku sekundach od uruchomienia silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: