.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.cze.2025 11:43:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 2.5 TDI] Problem z wskaźnikiem temperatury
PostNapisane: 12.cze.2007 16:13:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2007 11:07:46
Posty: 13
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: A4 B6 2.5 TDI BDG
Witam,

od kilku dni wskaźnik temperatury zatrzymuje się na temp. ok 90 st C - kiedy wyciagam kluczyk, lub jest zimny silnik. Podczas normalnej jazdy temp ok. 90st C-wskazuje ponad 130st C. Czy jest to wina elektroniki, czy licznika ? Czy lincznik jest rozbieralny ?

_________________
-------------------------------------------------------
Audi A4 B6 2.5 TDI 163 KM BDG Multitronic
Skoda Superb 1.9 TDI 130 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2007 19:17:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
na ciepłym 90 stopni wyciągasz kluczyk to temperatura silnika rośnie troszke i może nie włącza wentylatorów ? bez zapłonu

ale to raczej odpada bo na zimnym tez

""Podczas normalnej jazdy temp ok. 90st C-wskazuje ponad 130st C""

a skąd wiesz ? może naprawde ma 130 stopni

a może przegrzewasz silnik ?
-pojawiała sie alarmująca kontrolka (czerwona oliwiarka + chyba jeden sygnał)
-wentylatory sie włączają ?


a propo strzałka wogóle spada do zera ?



hehe znalazłem "€" > prawy alt + u

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 10:08:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 140
Lokalizacja: Wroclaw
Mysle ze musisz podejsc do tego na zasadzie wykluczania sie nastepujacych opcji

a) Zle dzialajacy wskaznik
To jest najbardziej prawdopodobna przyczyna. Po wyjeciu kluczyka ze stacyjki zegary powinny opasc do zera a nie wskazywac 90stopni?? Termometr pokazuje Ci 40 stopni za duzo podczas jazdy i 40 stopni za duzo jak masz zimny silnik. To wskazuje na elektronike. W audi wszystko jest rozbieralne – dlatego tak kocham te auta – wszysko naprawisz nie urzywajac przemocy .

b) Czujnik temperatury do wymiany
Czujnik temperatury to najczesciej kawalek metalu odpowiednio skalowany ktory ‘’mierzy rezystancje elektryczna’’. Ze wzrostem temperatury wzrasta rezystancja i maleje prad przeplywajacy przez ten czujnik pomiar tego pradu daje odczyt na wskazowke. Z chila wylaczenia zaplonu odcinasz doplyw pradu I wskaznik powinien automatycznie spasc do zera (brak odczytu).

c) Termostat do wymiany
To element ze sprezyna, ktory reguluje przeplyw plynu chlodzacego. Ja mialem uszkodzony w swojej a3 termostat I oto co sie dzialo: temperature na wskazowce nigdy nie osiagala 90stopni, no moze gdy byl upal I stalem w korkach. W zimie, albo podczas szybkiej jazdy temperature spadalo do 70 stopni na wskazowce. Wniosek: rozregulowany termostat byl caly czas ‘’otwarty’’ umozliwiajac zabyt intensywne chlodzenie. W twoim przypadku moze byc odwrotnie – zbyt male chlodzenie.

Jesli auto nie zachowuje sie dziwnie tzn spadla moc, silnik chodzi rowno, nic ci nie paruje spod maski, wentylatory dzialaja. To jest to elektronika.

pozdrawiam

_________________
Audi A3 1.8 1998 benzyna
Audi A4 2.0 TDi 2009


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: