.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.cze.2025 22:16:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 gaznik] Kreci ale nie odpala
PostNapisane: 17.lut.2008 23:58:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 23:53:40
Posty: 7
Witam!
Otoz dzisiaj przytrafila mi sie niespodzianka, nie mila zreszta :( Odwozilem dziewczyne, pod jej domem zgasilem silnik i juz nie moglem go odpalic. myslalem ze moze gaz sie skonczyl wiec przelaczylem na benzyne, ale to niestety nic nie dalo. Silnik kreci ale nie moze odpalic. Dodam ze sprawdzalem czy iskra jest na swiecach i swiece sa ok,Podejrzewam czujnik halla albo cewke - co wy na to? badalem napiecie i tez wporzo. wymienilem tez palec bo wydawal mi sie nadpalony ale nie pomaga. Co to moze byc? Spotkal sie ktos z tym problemem? Wole sam probowac naprawic, niz od razu wstawiac do elektryka.

czekam na opinie i porady. pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 00:07:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
No, ale skoro iskra jest, to czujnik halla, cewka i palec też będą OK! Wymień filtr paliwa i przy okazji wymiany zobacz czy sika paliwko gdy kręcisz rozrusznikiem. Chociaż jeżeli na gazie też nie, to nie wiem, nie znam się na kuchenkach. Jak zdejmiesz filtr powietrza to na samej górze gaźnika masz przepustnicę od wstępnego wysterowania powietrzem. może się przyblokowała w położeniu zamknietym? Wogóle nie odpala, czy odpala i po około pół sekundy gaśnie? Jak to drugie, to może być nieszczelność/elektro zawór do recyrkulacji oparów benzyny (mocowany do lewej strony obudowy filtra powietrza). Jaki to wogóle silnik - 1.6 czy 1.8 i który rok?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 02:01:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 23:53:40
Posty: 7
nie odpala wcale :( to jest 1,8 75KM, kreci ale nie moze iskry zalapac :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 02:43:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
No jeżeli iskry nie ma, to dobrze podejrzewasz. Tylko skąd wiesz, że świece OK skoro iskry nie ma? Ok, 4 na raz by nie padły. Posprawdzaj połączenia elektryczne, bezpieczniki, może zmierz napięcie na uzwojeniu pierwotnym cewki (cienkie przewody od dołu do niej wchodzą), Przewód WN od cewki do rozdzielacza sprawdź (tam niczym na styki nie psikaj !!) No i aparat zapłonowy, ale na tym już się nie znam za dobrze :(

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 14:23:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 23:53:40
Posty: 7
sprawdzalem przewody, bezpieczniki tez, przy przekrecaniu kluczuka (przy odpalaniu) jak sie dalej przekreci kluczyk (max w prawo) to slyszy sie pod maska jakis zgrzyt - nie mam pojecia co to jest :( moze wina lezy w stacyjce? no ale jak kreci to naprawde nie wiem w czym lezy przyczyna problemu :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 18:26:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2007 08:54:58
Posty: 11
Ja mam podobny problem w swoim aucie (Audi 80 B4 92r. quattro) bardzo kiepsko mi odpala nieraz nie chce wogóle. Jak dłużej pokręce kluczykiem to po około 15 sekundach załapie, no ale szkoda rozrusznika tak katować wcześniej odpalała na dotyk. Byłem u mechanika sprawdzał sondę lambda, pompę paliwa, wtryskiwacze, świece, przewody czujniki wszystkie no i kiszka dalej tak jest. Chociaż dzisiaj się zdenerwowałem i zacząłem odłączać wszystkie przewody czyścić je no i przy kilku podejściach widzę poprawę. Nie odpala może na dotyk ale pokręci 2-3 sekundy i zapala.

Ale pojawił się kolejny problem teraz jak mam przełaczone na gazie to mi obroty wzrastają do 1500 i sie tak utrzymuja nieraz spadną niżej ale ogólnie utrzymują ten poziom. Czy może ktoś mi powiedzieć jak to wyregulować aby obroty utrzymywały się na dawnym poziomie tj. około 1000 ??
Jestem laikiem w sprawach motoryzacji więc prosiłbym o szczegółowe informacje.

Z góry dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 13:01:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2007 08:54:58
Posty: 11
No i znowu to samo znowu ciężko odpala chociaż rozrusznik ładnie kręci nie mam pojęcia co może być. Może jakiś mądry forumowicz mi podpowie co jeszcze należałoby sprawdzić?

_________________
[ABK] 80 B4 quattro 92r. 115kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 13:02:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 23:53:40
Posty: 7
u mnie okazalo sie ze modul zaplonowy padl, sprawdz u siebie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 12:54:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2007 08:54:58
Posty: 11
ale jeżeli rozrusznik kręci i to dobrze kręci to może to być ten moduł rozruchowy? Nie znam się zbyt dobrze dlatego pytam

_________________
[ABK] 80 B4 quattro 92r. 115kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 21:06:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 23:53:40
Posty: 7
no wlasnie moze byc modul, mze byc tez cewka albo palec.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: