Hmm... temat jest trudny, dlatego ja przy kupowaniu z góry skreślałem auta bez kompa.
Z tego co wiem procedura jest taka:
- kupujemy nowy licznik z kompem (z FISem) - raczej powinien być z tego samego roku modelowego co stary
- montujemy (2 śruby schowane za obudową nad kierownicą)
- za pomocą VAGa robimy adaptację licznika (musi wiedzieć jaki mamy silnik, czy mamy czujniki na klockach hamulcowych, trzeba skalibrować licznik spalania oraz wskaźnik poziomu paliwa)
- i najtrudniejsze - ponieważ w liczniku jest immobilizer, trzeba zrobić jego adaptację - na podstawie numeru immobilizera odczytanego VAGiem trzeba załatwić w ASO 7-cyfrowy PIN i wklepać go do VAGa - niestety w praktyce chyba niewykonalne, więc raczej ten PIN wyciąga się z immobilizera specjalnych programem VAG-Tacho ze specjalnym kabelkiem, albo powierza się to komuś kto taki sprzęt i wiedzę posiada
W razie jakbyś się podjął robić to sam daj znać. I napisz co ostatecznie z tego wyszło.
Jako ciekawostkę napisze że robiłem taką wymianę w Lagunie rocznik 96, ale tam immobilizer jest zaszyty w sterowniku silnika, więc nie trzeba było nic kodować. Jedyne co musiałem zrobić to dociągnąc kabelek ze sterownika silnika aby pokazywał spalanie.
_________________ A6 C5 Avant Quattro 3.0 ASN ZF5HP 2002 LPG Zenit PRO
|