.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 15:36:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 1z] opis wymiany łozyska kompresora klimatyzacji
PostNapisane: 23.paź.2007 18:20:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
witam miałem padniete łożysko szumiało juz okropnie wiec postanowiłem je wymienic.
przedstawiam krótki opis jak tego dokonać


firma NSK 35BD6224DU
czyli wymiary 35x62x24mm
Ja sciagnałem pierwsze łożysko a potem podjechałem do sklepu ze starym i kupiłem nowe przy okazji wymieniłem pasek na nowy i rolke napinajaca aby miec juz wszystko z głowy.

najtrudniejsza rzecza jest sciagniecie tarczki dociskowej sprzegła elektromagnetycznego
radze ostrorznosci przy jej zdejmowaniu aby jej nie pokrzywic.


1. odkrecamy srube M6 wału sprezarki która trzyma tarcze sprzegła najlepiej na właczonym zapłłonie właczyc klimatyzacjie wtedy bedzie właczone sprzeglo sprezarki i bez problemów odkrecimy srubke.
2. zdejmujemy pasek napedzajacy kompresor
3. musimy zdjac tarcze sprzegła do tego mozemy uzyc 2 płaskich srubokretów wbijamy srubokrety delikatnie po przeciwnych stronach miedzy tarczke a koło pasowe i delikatnie podwarzamy moze schodzic ze sporym oporem. nalezy uwarzac przy zdjejmowaniu bo moga byc tam podładki którymi reguluje sie odleglosc tarczy sprzegła od koła pasowego nie wolno ich zgóbic bo bedzie ciezko dobrac takie cieniutki podładeczki.
4. po zdjeciu tarczy sprzegła nalezy wyjac zabezpieczenie tzw. zegier odpowiednimi szczypcami
5. teraz musimy zdjac koło sprezarki do tego celu mozemy uzyc łapki podkładajac ja miedzy kompresor a koło pasowe raz z jednej raz z drugiej strony uwarzajac przy tym aby za głeboko nie włożyc łapki i przez przypadek nie zachaczyc o cewke sprzegła i jej nie pogiac.
6. jesli mamy juz sciagniete koło przy uzyciu prasy wybijamy stare łożysko i wciskamy nowe. nie polecam uzywania do tego młotka ale w ostatecznosci mozna jesli nie ma dojscia do prasy.
po wbiciu nowego łożyska nalezy zaklepac leko rant tak aby łożysko sie nie wysuneło (zdazaja sie takie przypadki)
7. zakładamy koło na sprezarke do tegu uzywamy małego młoteczka lub jakiegos narzedzia tak aby wbic koło
8. zakładamy zabezpieczenie
9. zakładamy tarczke sprzegła
10. zakrecamy srubke
11. zakładamy pasek

i tak mamy wymienione łożysko całosc zajmuje nam około 2 godzin
powodzenia

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 14:07:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Odświeżam temat. Chcę wymienić łożysko klimy w swoim golfie III '96 z silnikiem 1.9 TD AAZ, przy okazji usuwania luzów napinacza i regeneracji alternatora.
Ma ktoś może kilka fotek, lub schemat budowy-złożeniowy napędu klimy. Niestety z góry nie widać żadnych oznaczeń.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: