.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 21:53:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A100 C4 2.8] BC zanik/reset
PostNapisane: 17.lut.2009 14:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Witam

Mam problem z moim BC mianowicie dość często się resetuje lub na dłuższej trasie zanika całkowicie po czym cyferki wracają ze stanem zerowym.
Przejżałem zegary, połączenia (kostki zegarów), nawet wymieniłem kondensatory na zasilaniu ale problem pozostaje.
Gdzieś na forum wyczytałem że sygnał jest brany z pływaka zbiornika i przepływomierza jednak ze schematu wynika że sygnały są brane ze sterownika skrzyni biegów i linii łączącej klimatyzację ze sterownikiem silnika (mam samochód w automacie). W żadnym z komponentów nie występują błędy. Na zakończenie dodam że autko ma sekwencyjną instalację gazową (choć nie wiem czy to ma wpływ)

Może ktoś przerabiał podobny temat i wie czego się czepić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2009 23:42:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Sprawdz stan włącznika resetu na rogaczu. Może nie rozłączać i kasuje poprzednie wartosci jak zmieniasz wyświetlenie któregoś parametru.

Sygnał spalania pobiera z ECU, najmniejsza czarna wtyczka na desce, nie pamiętam juz cyferkii pinu więc przeglądnij wszystkie.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 10:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
wiesiek 1 napisał(a):
Sprawdz stan włącznika resetu na rogaczu. Może nie rozłączać i kasuje poprzednie wartosci jak zmieniasz wyświetlenie któregoś parametru.

Sygnał spalania pobiera z ECU, najmniejsza czarna wtyczka na desce, nie pamiętam juz cyferkii pinu więc przeglądnij wszystkie.


Manetka działa jak najbardziej prawidłowo, poza tym raczej nie czepiam się jej na co dzień i z regóły wisi na średnim zużyciu ale jak pisałem nie jest to kwestia samego resetu.... często po prostu znikają z niego wszystkie cyferki i pole pozostaje puste. Może to nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu ale strasznie mnie irytuje bo skoro jest to już niech działa.

Mam jeszcze dziwne wrażenie że problem powstał jednak po założeniu instalacji gazowej, wcześniej jakoś nie kojażę takich historii, może jednak któreś podłączenie obciąża linię i powstają błędy odczytu... tylko które ?
Na gazie czas wtrysku i tak jest brany z ECU więc raczej odpada ale może inna np. sygnał obrotów który u mnie jest podłączony przed modułem zapłonowym.

Myślałem że jednak ktoś już to przerabiał więc pytam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2009 23:37:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
....... na gazie czas wtrysku nie jest brany z ECU, sygnał jest pobierany wtedy z emulatora ECU instalacji gazowej, w ten sposób by podstawic fałszywe dane, żeby benzynka nie chodziła w awarii z braku odczytu danych w momencie jazdy na gazie.


Koleżko dodałeś istotną informacje odnośnie założenia instalacji LPG. W tym przypadku można gdybać co jest nie hallo z instalacją elektryczną auta, bo nie wiadomo gdzie gazownik podpiął się ze swoją wiązka i czy dobrze to zrobił.

Jeśli jesteś pewny, że problem pojawił się po wstawieniu instalacji LPG to wracaj do gaziarza na reklamację. Jeśli trzasnał sie o jeden kabelek to jego sprawa i jego praca, za która nie zapłacisz ani złotówki. Przerabiałem temat walki z gazownikami wspólnie z kolegami i wszystko jest do wywalczenia, łacznie do demontarzu wstawionej instalacji ze zwrotem kasy. Wszystko oczywiście w czasie ważności gwarancji.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 13:10:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
wiesiek 1 napisał(a):
....... na gazie czas wtrysku nie jest brany z ECU, sygnał jest pobierany wtedy z emulatora ECU instalacji gazowej, w ten sposób by podstawic fałszywe dane, żeby benzynka nie chodziła w awarii z braku odczytu danych w momencie jazdy na gazie.


Kolego.... mylisz się niestety
Jak napisałem w pierwszym poście mam instalację sekwencyją (konkretnie elektronika to Stag 300) Instalacja ta wysterowuje wtryski gazowe na podstawie sygnałów z wtrysków bęzynowych.
Jestem z zawodu elektronikiem i takie rzeczy robię przy samochodzie sam a że nie jestem alfą i omegą więc zapytałem na forum.

Wydaje mi się że jednak rozwiązałem swój problem ale na razie nie zapeszam.
Mianowicie chodzi o ECU ponieważ u mnie siedzi sobie Hitahi który jest konstrukcyjnie zbliżony do komputerków w Mitsubishi w których często wymieniam kondensatory. Wymieniłem więc w swoim komputerku wszystkie istotne kondensatory i na razie jest dobrze..... co prawda jeżdźę tak od wczoraj wieczorem ale z rana zrobiłem troszkę ponad 150 km i jest dobrze :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2009 22:02:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Sorry za błędne info ale pytałeś, o BC , a on dostaje sygnał o spalaniu z ECU benzyniaka [oryginalnego sterownika].

Czy jest taka możliwość, aby spalanie gazu pokazało na BC, tak z ciekawości pytam bo troszkę sie nie zrozumieliśmy :?:

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 00:28:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
wiesiek 1 napisał(a):
Sorry za błędne info ale pytałeś, o BC , a on dostaje sygnał o spalaniu z ECU benzyniaka [oryginalnego sterownika].

Czy jest taka możliwość, aby spalanie gazu pokazało na BC, tak z ciekawości pytam bo troszkę sie nie zrozumieliśmy :?:


Jeżeli mapa wtrysków jes prawidłowo ustawiona a u mnie tak właśnie jest (długo nad tym pracowałem.... dobierając indywidualnie dysze i wielokrotne korekty mapy) to spalanie na BC pokazuje praktycznie dobrze.... może się pomylić może o 0.5l przy średnim spalaniu.
Dla Twojej informacji.... przy sekwencji nadal pracują wszystkie elementy oryginalnej instalacji, więc wszystkie informacje są wysyłane do ECU. Sterownik gazu działa na podstawie sygnałów z wtrysków i sygnału obrotów... podłącza się co prawda też sondy ale to już raczej jako pomoc przy ustawianiu mapy w programie bo czasy i tak zmienia oryginalny sterownik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 22:50:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Problem rozwiązany.

Pozdrawiam

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: